Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Enkele vraagjes

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
HiddenDriver
Amerika-ontdekker

Enkele vraagjes

Bericht door HiddenDriver »

Hallo,

Ik ben nieuw hier en ik ga dit jaar deelnemen aan de lottery.
na het lezen van verschillende forum berichten en de website blijven er voor mij echter nog enkele vraagjes onbeantwoord.
In het officiele document van dvl staat dat voor de pasfoto's speciale vereisten zijn. Zijn de klassieke pasfoto's goed genoeg om niet uitgesloten te worden?
Ik heb ook gelezen dat je niets op je gezicht mag hebben staan dat de aandacht afleid, wil dit zeggen dat je geen bril mag ophebben?
het is misschien een domme vraag, maar beter voorkomen dan genzen :)

vervolgens heb ik geen middelbaar diploma (wel lager middelbaar) maar ik werk wel als Informaticus en die functie staat op de lijst. Hoe kan ik bewijzen dat ik al zolang als informaticus werk? Ik heb enkel loonfiches en een contract.

alvast bedankt voor de reactie
Charmed
Amerika-ontdekker

Re: Enkele vraagjes

Bericht door Charmed »

Ik wil hier graag ook nog 2 vraagjes bij toevoegen.

* Je moet de pasfoto's toch digitaal meezenden? Moet je dat gewoon bij de fotograaf vragen? En dan krijg je ze op een cd of..?

* Pasfoto's moeten toch gewoon normale pasfoto formaat zijn?

Groetjes!
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

De foto's moeten vierkant (600x600 pixels) zijn, nederlandse pasfoto's zijn dat niet.
Neem de eisen die gesteld worden mee naar de fotograaf en vraag of daaraan voldaan kan worden.
Het resultaat dan op CD, stick of per E-mail.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Charmed
Amerika-ontdekker

Bericht door Charmed »

Super! Dankjewel :D
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je mag een normale bril dragen, geen zonnebril.
Een bril zoals Elton John of Dame Edna ze vaak draagt is geen 'normale' bril en leidt dus de aandacht af. ;-)

Hoe het voor Amerika gaat, weet ik niet, maar ik vermoed dat dat vergelijkbaar zal zijn met hoe het in Canada gaat voor bepaalde visa: je moet je werkervaring kunnen aantonen door een uitgebreide verklaring van je werkgever waarin die aangeeft welke de juiste functie is die je uitoefent, hoe lang je dat doet (en indien dat nog niet lang genoeg is zal je naar je vorige werkgever ook zo'n verklaring moeten gaan halen), en op welk niveau die functie is.
Maar dat zijn dingen die je zeker -als je bij de gelukkigen bent- na kan vragen op het consulaat. Momenteel voor de aanvraag heb je nog niets van dat nodig.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Charmed
Amerika-ontdekker

Bericht door Charmed »

Wat als je nou iets van 5 maanden geen werk hebt maar daarvoor wel 4 jaar ofzo waarvan 2 elk bij een andere werkgever was.
Dan kan je moeilijk na 5 maanden weer terug gaan naar je werk en vragen om een soort van getuigeverklaring...
Or am i wrong?

T staat in ider geval wel raar xD
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Instructies:
To enter the lottery, you must meet either the education or work experience requirement of the DV program: You must have either a high school education or its equivalent, defined as successful completion of a 12-year course of elementary and secondary education; OR two years of work experience within the past five years in an occupation requiring at least two years of training or experience to perform. The U.S. Department of Labor’s O*Net OnLine database will be used to determine qualifying work experience. For more information about qualifying work experience, see Frequently Asked Question #13.
Dus: als jij de afgelopen 5 jaar 2 jaar gewerkt kan aantonen in een fucntie die goedgekeurd is volgens de DOL, dan kom je in aanmerking. Tenminste, als je dat kan bewijzen. En ja, dan zal je dus bij voormalige werkgever(s) moeten aankloppen.
Wees blij dat je het aan een voormalige werkgever kan vragen! Ik vind het erger als je je bewijs bij je huidige werkgever moet gaan vragen, want die weet op dat moment dat jij bezig bent met vertrekken, met alle mogelijke gevolgen vandien.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Charmed
Amerika-ontdekker

Bericht door Charmed »

Daar heb je zeker gelijk in ;)!
HiddenDriver
Amerika-ontdekker

Bericht door HiddenDriver »

Bedankt voor de reactie!
je hebt zeker gelijk dat je eerst gewonnen moet hebben. Het probleem dat ik heb is dat de firma waarvoor ik bijna 6 jaar heb gewerkt sinds juni 2010 failliet is (en weet niet of ik die personen zover krijg om zo'n document te schrijven) en ik momenteel in een hogere functie werk dan voordien, waar ik zoveel ervaring niet in heb. vandaar mijn vraag ivm het bewijzen van beroepservaring.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer