Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Grote verkoop, vreemd gevoel...
Grote verkoop, vreemd gevoel...
Aangezien wij eind december ons huis uit moeten en eind januari echt vertrekken naar de VS hebben we gisteren onze huisraad in de uitverkoop gezet. We hebben besloten om niets (groots) mee te nemen en dadelijk alles opnieuw te gaan kopen (weet iemand nog goede meubelzaken nabij DC?). We hebben gisteren vrienden en familie gemaild een deel van de spullen was binnen een paar uur al weg! Wel fijn dat je "geliefde" spullen naar bekenden gaat, maar het voelt wel vreemd, een beetje ontheemd... Zijn er meer mensen die dit op deze manier hebben gedaan?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Grote verkoop, vreemd gevoel...
Ben wel benieuwd naar meer ervaringen. Wij gaan straks ook lang niet alles mee naar Spanje nemen en het is ook zo zonde om veel bij het oud vuil te zetten. En Marktplaats? Weet niet hoor, al die vreemde mensen over de vloer ...
-
- Amerika-expert
Wij hadden destijds familie uitgenodigd en de dingen die een gele sticker hadden waren ter adoptie vrij gegeven zeg maar.
Zij plakten dan ook een post-it blaadje met hun naam op de tafel, stoel of wat dan ook.
Zo kregen dingen toch een nieuwe eigenaar en hadden we onzettend veel lol ook nog.
Sommige familieleden waren erg inventief in het stickeren
Moet zeggen dat toen de rest van de huisraad hier aan kwam ik het wel heel fijn vond om vertrouwde spulletjes weer om me heen te hebben.
Het leek dat toen pas ons huis, "ons" huis werd. Wellicht nemen jullie ook wel een aantal persoonlijke dingen mee en zou zeker niet alles
weg doen. Maar bepaalde schilderijen en of meubelstukken toch mee zien te nemen. Je gaat het echt waarderen.
Bovendien vind ik het meubel assortiment vergeleken met Nederland ernstig oubollig hier.
Ikea is zo ongeveer het modernste en strakste....
Zij plakten dan ook een post-it blaadje met hun naam op de tafel, stoel of wat dan ook.
Zo kregen dingen toch een nieuwe eigenaar en hadden we onzettend veel lol ook nog.
Sommige familieleden waren erg inventief in het stickeren

Moet zeggen dat toen de rest van de huisraad hier aan kwam ik het wel heel fijn vond om vertrouwde spulletjes weer om me heen te hebben.
Het leek dat toen pas ons huis, "ons" huis werd. Wellicht nemen jullie ook wel een aantal persoonlijke dingen mee en zou zeker niet alles
weg doen. Maar bepaalde schilderijen en of meubelstukken toch mee zien te nemen. Je gaat het echt waarderen.
Bovendien vind ik het meubel assortiment vergeleken met Nederland ernstig oubollig hier.
Ikea is zo ongeveer het modernste en strakste....
Laatst gewijzigd door Staceybeesie op 15 nov 2010, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Elke (Kastelke) heeft pas hetzelfde meegemaakt mbt haar emigratie naar Canada. Ik heb nog een aantal meubels van haar overgenomen. Zij zal je wel haar ervaringen kunnen vertellen; Ik weet alleen niet of ze dit topic leest. Als ze het druk heeft is ze enkel met emigratie bezig. Je kan haar anders wel een PB sturen.
Groetjes,
Carine
Carine
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Elke heeft het inderdaad druk, maar aangezien dit topic nu in Emigratie staat, heeft ze het gezien. 
Inderdaad, het voelt best vreemd aan! Ik had een blog aangemaakt met daarop foto's en wat meer uitleg zoals afmetingen en zo, en de vraagprijs. De link naar dat blog had ik naar al onze bekenden gestuurd, met de vraag om het ook in hun vriendenkring verder te verspreiden. Telkens er iets verkocht werd, haalde ik het van het blog af. En je kan niet geloven hoe een vaart dat ging! Eigenlijk waren we op een week tijd al onze spullen kwijt, en het waren dan toch vooral duurdere stukken (kerselaar eetkamer, slaapkamers, lederen salon dat nog maar een goed jaar oud was, mijn auto van 2 jaar oud, crosstrainer, flatscreen TV, home cinema system, heel wat bureaumeubelen, boekenkast, en dan ook nog elektrische toestellen en zo).
En ja, het is fijn te weten dat bepaalde meubelstukken nu bij bekenden staan.
Het vreemde was dat een aantal van die spullen overgekocht werd door de mensen die ook ons huis kochten, en dat andere spullen (zoals die Sachasenne kocht) ook nog tot zowat de laatste week in huis bleven staan. Dus enerzijds besef je wel dat de verhuis heeeel erg dichtbij komt, maar anderzijds ook helemaal niet, want mijn huis stond nog heel mooi netjes aan de kant, met al mijn vertrouwde spulletjes! Pas toen de verhuisploeg kwam om spullen in te laden, werd het wat anders. Maar dat was op maandag/dinsdag, terwijl we die vrijdag al vertrokken.
Veel succes met de verkoop!

Inderdaad, het voelt best vreemd aan! Ik had een blog aangemaakt met daarop foto's en wat meer uitleg zoals afmetingen en zo, en de vraagprijs. De link naar dat blog had ik naar al onze bekenden gestuurd, met de vraag om het ook in hun vriendenkring verder te verspreiden. Telkens er iets verkocht werd, haalde ik het van het blog af. En je kan niet geloven hoe een vaart dat ging! Eigenlijk waren we op een week tijd al onze spullen kwijt, en het waren dan toch vooral duurdere stukken (kerselaar eetkamer, slaapkamers, lederen salon dat nog maar een goed jaar oud was, mijn auto van 2 jaar oud, crosstrainer, flatscreen TV, home cinema system, heel wat bureaumeubelen, boekenkast, en dan ook nog elektrische toestellen en zo).
En ja, het is fijn te weten dat bepaalde meubelstukken nu bij bekenden staan.

Het vreemde was dat een aantal van die spullen overgekocht werd door de mensen die ook ons huis kochten, en dat andere spullen (zoals die Sachasenne kocht) ook nog tot zowat de laatste week in huis bleven staan. Dus enerzijds besef je wel dat de verhuis heeeel erg dichtbij komt, maar anderzijds ook helemaal niet, want mijn huis stond nog heel mooi netjes aan de kant, met al mijn vertrouwde spulletjes! Pas toen de verhuisploeg kwam om spullen in te laden, werd het wat anders. Maar dat was op maandag/dinsdag, terwijl we die vrijdag al vertrokken.
Veel succes met de verkoop!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
We hebben geen dure meubels (behalve de bank, maar die gaat naar vrienden gelukkig), dus spullen laten overkomen is echt te duur. Wellicht kopen we onze Ikea spullen wel weer! We nemen wel al onze foto's digitaal mee en ik wil veel foto's snel laten afdrukken, zodat we al onze "geliefden" in de buurt hebben. Mooie spullen waar we aan gehecht zijn gaan naar de zolder van mij ouders, het plan is om "maar" 2 jaar te blijven, dus daarna kunnen we dingen weer gaan gebruiken (we gaan iig naar Europa, welk land is nog onbekend...).
Goed idee van de blog! Ik heb een webpagina met alle foto's en prijzen erbij gemaakt, dat helpt wel. En komende maanden komen er nog veel mensen hier over de vloer "om afscheid te nemen", dan kan iedereen nog wat uitzoeken. Een deel van de praktische spullen was ik al heel snel kwijt aan mij nichtje die in de kerstvakantie haar nieuwe huisje gaat inrichten en dus dolblij was met een goedkope wasmachine, droger en koelkast!
Goed idee van de blog! Ik heb een webpagina met alle foto's en prijzen erbij gemaakt, dat helpt wel. En komende maanden komen er nog veel mensen hier over de vloer "om afscheid te nemen", dan kan iedereen nog wat uitzoeken. Een deel van de praktische spullen was ik al heel snel kwijt aan mij nichtje die in de kerstvakantie haar nieuwe huisje gaat inrichten en dus dolblij was met een goedkope wasmachine, droger en koelkast!
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik ben dan wel niet geëmigreerd, maar toen Kai en ik in april gingen samenwonen had ik ook heel veel spullen "over".
Ik heb toen alles op marktplaats gezegd en het verbaasde me echt hoe snel bepaalde dingen weggingen.
In het begin had ik zoiets van "vreemde mensen over de vloer" maar het waren allemaal vriendelijke, nette mensen en ik heb nergens problemen mee gehad.
Ik heb toen alles op marktplaats gezegd en het verbaasde me echt hoe snel bepaalde dingen weggingen.
In het begin had ik zoiets van "vreemde mensen over de vloer" maar het waren allemaal vriendelijke, nette mensen en ik heb nergens problemen mee gehad.
Ja.. ik twijfel dus ook over Marktplaats.
Ik heb helemaal geen dure meubels en in principe heb ik de instelling dat ik liever iemand er blij mee maak voor een prikkie dan dat ik het weggooi maar ik vind het toch niks dat iedereen aan je deur/ over de vloer komt en zeker niet als je een vrouw alleen bent. Voor grote meubels heb je weinig keus maar voor kleinere dingen als apparatuur enzo...
Soms denk ik, ik laat een container plaatsen en gooi alles weg ofzo maar dat is ook zo zonde. Kringloopwinkel wellicht?
Ik heb helemaal geen dure meubels en in principe heb ik de instelling dat ik liever iemand er blij mee maak voor een prikkie dan dat ik het weggooi maar ik vind het toch niks dat iedereen aan je deur/ over de vloer komt en zeker niet als je een vrouw alleen bent. Voor grote meubels heb je weinig keus maar voor kleinere dingen als apparatuur enzo...
Soms denk ik, ik laat een container plaatsen en gooi alles weg ofzo maar dat is ook zo zonde. Kringloopwinkel wellicht?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een aantal spullen heb ik inderdaad ook naar de Kringloop gedaan.
Op eBay had ik de wieg te koop gezet die we 16 jaar geleden voor onze zoon gekocht hadden. Bedoeling was indertijd dat het een familiestuk ging worden, maar uiteindelijk nam het toch wel veel plaats in. Het was zo'n klassiek model met een hoge hemel en witte kant. Op die advertentie reageerde een hele lieve dame die de dag van ons vertrek voor de eerste keer grootmoeder ging worden. Zij heeft de wieg gekocht, en enkele weken geleden kreeg ik een e-mail van haar met foto's: van haar eerste kleinkind in de wieg, die bij hun in de living staat! Dat vond ik dus echt heel echt schitterend!
Op eBay had ik de wieg te koop gezet die we 16 jaar geleden voor onze zoon gekocht hadden. Bedoeling was indertijd dat het een familiestuk ging worden, maar uiteindelijk nam het toch wel veel plaats in. Het was zo'n klassiek model met een hoge hemel en witte kant. Op die advertentie reageerde een hele lieve dame die de dag van ons vertrek voor de eerste keer grootmoeder ging worden. Zij heeft de wieg gekocht, en enkele weken geleden kreeg ik een e-mail van haar met foto's: van haar eerste kleinkind in de wieg, die bij hun in de living staat! Dat vond ik dus echt heel echt schitterend!
Elke
Wat een lief verhaal van dan wiegje...
Over de kringloopwinkel, sommige winkels komen je spullen ophalen als je belt, dat is wel makkelijk. Ons huis wordt in januari gesloopt, dus alles moet weg... Ik denk dat we nog wat familie langs laten komen in de kerstvakantie voor de laatste spulletjes en anders, kringloop of de sloop!
@Ziva, mail iedereen die je kent, er is vast wel een buurjongetje, neefje etc die nog spullen nodig heeft, wij vragen ook geen hoofdprijs voor de spullen, maar ik weet zo dat er mensen blij mee zijn.
Over de kringloopwinkel, sommige winkels komen je spullen ophalen als je belt, dat is wel makkelijk. Ons huis wordt in januari gesloopt, dus alles moet weg... Ik denk dat we nog wat familie langs laten komen in de kerstvakantie voor de laatste spulletjes en anders, kringloop of de sloop!
@Ziva, mail iedereen die je kent, er is vast wel een buurjongetje, neefje etc die nog spullen nodig heeft, wij vragen ook geen hoofdprijs voor de spullen, maar ik weet zo dat er mensen blij mee zijn.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tja, ik kan je geen advies geven aangezien wij destijds behalve electronica en zo'n systeemkast van IKEA alles hebben meegenomen (waar ik overigens nog steeds heel blij om ben dat we dat hebben gedaan, maar dat terzijde
). Mijn ouders hebben de IKEA kast overgenomen, en we hebben alle familie, vrienden en bekenden een email gestuurd met alles wat we in de aanbieding hadden en het meeste waren we binnen niet al te lange tijd kwijt. De auto hebben we destijds op Marktplaats gezet, maar daar ben ik toch niet zo heel erg gecharmeerd van.

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik heb ook een auto te koop gehad op Marktplaats en dat was vreselijk. Maar ik heb heel veel meubels en ander spul via Marktplaats verkocht en daar komen in de regel wel normale mensen op af en je krijgt soms nog verrassend veel voor je spullen.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
We hebben een oude Saab (hobby van mijn man) en hij probeert de auto ook aan liefhebber te verkopen, maar dat is toch wel lastig! En hij gaat met pijn in het hart weg 

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Waar zijn jullie van plan te gaan wonen? Maryland, Virginia of de stad zelf? Er zijn diverse IKEA's, in Potomac Mills, Virginia en College Park, Maryland. Verder heeft Zfurniture in Alexandria leuke moderne meubelen. Ook zijn er diverse meubelzaken met leuke dingen in Tysons Corner Mall. Er zijn ook wel grotere ketenmeubelzaken, maar ik vind persoonlijk de "algemene" Amerikaanse smaak erg donker. Men is dol op antiek en dat is niet onze smaak.SanneN schreef: (weet iemand nog goede meubelzaken nabij DC?).
Edit: ik zie net, dat je waarschijnlijk in Maryland zal gaan wonen. Die meubelzaken in VA zijn vanuit Bethesda echter ook goed te bereiken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
We gaan waarschijnlijk eerst een maand in een long stay hotel zitten en dan een apartement zoeken. Dus tijd zat om meubels te shoppen, we zullen zeker een zondagmiddag (of 2) gaan rondneuzen overal, maar ik denk dat we het meeste bij de Ikea gaan halen. Dat voelt toch wel weer als thuis 

Dat doet me denken aan een verhaal dat ik gisteravond hoorde; een vrouw was het zat om elke 3 jaar voor haar man's werk te verhuizen en alweer op huizenjacht gaan en opnieuw inrichten. De laatste 3 verhuizingen liet ze een identiek huis bouwen, zodat alles precies hetzelfde wasWellicht kopen we onze Ikea spullen wel weer!

Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Haha, dat is inderdaad wel een oplossing als je goed in je slappe was zit dan tenminste.
Ik vond inderdaad ook de meeste meubelzaken in het gebied waar ik ga wonen op internet zo onwijs oubollig. Ik zei dus enige tijd geleden blij tegen vriendlief "We gaan lekker naar Ikea!" omdat ik wist dat die natuurlijk ook in de USA zit. Toen zei vriendlief doodleuk "Ja schat, die zit 8 uur verderop"... tja...
Gelukkig zijn alle meubels wel zo'n beetje hetzelfde bij Ikea dus ik ga vlak voor ik vetrek nog maar even in Nederland kijken en dan schrijf ik wel op wat ik leuk vind en dan kunnen we het wel bestellen denk ik.
Voordeel van Ikea meubelen die ik nu dus ook veel heb, ze zijn lekker goedkoop. Daarom vind ik het ook niet erg om ze achter te laten in Nederland. Nadeel: je ziet ze wel echt overal... ik ken wel iets van 10 mensen met een "Ektorp" bank haha.
Ik vond inderdaad ook de meeste meubelzaken in het gebied waar ik ga wonen op internet zo onwijs oubollig. Ik zei dus enige tijd geleden blij tegen vriendlief "We gaan lekker naar Ikea!" omdat ik wist dat die natuurlijk ook in de USA zit. Toen zei vriendlief doodleuk "Ja schat, die zit 8 uur verderop"... tja...

Gelukkig zijn alle meubels wel zo'n beetje hetzelfde bij Ikea dus ik ga vlak voor ik vetrek nog maar even in Nederland kijken en dan schrijf ik wel op wat ik leuk vind en dan kunnen we het wel bestellen denk ik.
Voordeel van Ikea meubelen die ik nu dus ook veel heb, ze zijn lekker goedkoop. Daarom vind ik het ook niet erg om ze achter te laten in Nederland. Nadeel: je ziet ze wel echt overal... ik ken wel iets van 10 mensen met een "Ektorp" bank haha.
- goldenhills
- Amerika-expert
Wij hebben het inderdaad ook zo gedaan. We hadden een flyer gemaakt met een lijst van alle spullen, inclusief foto's, en die rondgemailed. Bijna alles was snel weg. Na afloop van ons afscheidsfeest liepen diverse gasten met lampen, TV, of ander spul naar buiten. Dat was wel grappig eigenlijk. Wij hebben wel een aantal grote spullen meegenomen, zoals meubelstukken die ik samen met mijn vader heb gemaakt. Die doe je niet weg natuurlijk!
Die laatste periode is inderdaad wel raar. Een beetje rondhangen terwijl je spullen worden ingepakt door verhuizers is ook zo'n rare dag. De vrachtwagen met gevulde zeecontainer weg zien rijden maakt het allemaal wel concreet. Het is overigs ook wel een gek beeld om diezelfde zeecontainer weer de straat in te zien rijden in de VS. Wij gingen noodgedwongen op aparte visas, en ik ging een maand eerder dan mijn vrouw. Dat was ook wel een rare tijd, een oceaan uit elkaar.
Ik denk met plezier aan die tijd terug... Het maakt het allemaal concreter dat je echt met een avontuur bezig bent.
Die laatste periode is inderdaad wel raar. Een beetje rondhangen terwijl je spullen worden ingepakt door verhuizers is ook zo'n rare dag. De vrachtwagen met gevulde zeecontainer weg zien rijden maakt het allemaal wel concreet. Het is overigs ook wel een gek beeld om diezelfde zeecontainer weer de straat in te zien rijden in de VS. Wij gingen noodgedwongen op aparte visas, en ik ging een maand eerder dan mijn vrouw. Dat was ook wel een rare tijd, een oceaan uit elkaar.
Ik denk met plezier aan die tijd terug... Het maakt het allemaal concreter dat je echt met een avontuur bezig bent.
- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Toen ik naar Londen ging verhuizen heb ik alles op Marktplaats verkocht. Op een paar kleine prut dingetjes na. En verbaasde me wel hoe snel dat ging eigenlijk.
Het is wel een apart gevoel als je huis/appartement steeds leger en leger wordt.
Het is wel een apart gevoel als je huis/appartement steeds leger en leger wordt.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad, en dan maar hopen dat je het ook ooit weer terug ziet aan de andere kant van de oceaan... dat was een van de dingen die bij mij door mijn hoofd gingen...goldenhills schreef:Het is overigs ook wel een gek beeld om diezelfde zeecontainer weer de straat in te zien rijden in de VS.

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 3913 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa