Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
The green card Lottery!
The green card Lottery!
Wellicht al het een en ander over gevraagt en geschreven maar ik heb toch nog een aantal vraagjes over deze lotterij.
Binnen hoeveel tijd moet je vertrekken?
en stel je bent er een aantal jaren geweest en besluit weer terug te gaan nederland om vervolgens weer terug te gaan is hij dan nog geldig?
Is het echt zo 'mooi' als dat het lijkt? zitten er addertjes onder het gras?
Ik wil namelijk al jaren graag werken en dus leven in Amerika, maar ook ik ben er achter dat het bijna onmogelijk is.
The Green lotterij is met heel veel geluk een uitkomst.
Binnen hoeveel tijd moet je vertrekken?
en stel je bent er een aantal jaren geweest en besluit weer terug te gaan nederland om vervolgens weer terug te gaan is hij dan nog geldig?
Ik wil namelijk al jaren graag werken en dus leven in Amerika, maar ook ik ben er achter dat het bijna onmogelijk is.
The Green lotterij is met heel veel geluk een uitkomst.
Re: The green Lottery!
Ik weet niet zo heel veel van de green card lottery (er zijn andere op dit forum die zeker veel meer weten), maar ik denk wel dat je het in ieder geval niet zo rooskleurig moet zien. Je moet wel bereid zijn om een heel nieuw leven op te bouwen, met alle onzekerheden van dien. Baan zoeken etc. lijkt mij toch best pittig en moeilijk.Daanje schreef:
Ik weet wel dat Dennis via de green card lottery een green card heeft bemachtigd (toch?).
-
- Amerikafan
- Contacteer:
http://travel.state.gov/news/info/press/press_2647.html
Inschrijven kan vanaf 5 oktober.
Maar da's wel voor de loterij in 2007.
Inschrijven kan vanaf 5 oktober.

Maar da's wel voor de loterij in 2007.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=873
Ik heb het idee dat het allemaal nog niet zo serieus is maar nog in de 'het lijkt me wel leuk maar ik heb nog geen zin om het echt uit te zoeken'.
Als je het consequent 'The Green Lottery' noemt dan neem ik je iig niet serieus..
Het heet toch echt een Green Card Lottery!
Ik heb het idee dat het allemaal nog niet zo serieus is maar nog in de 'het lijkt me wel leuk maar ik heb nog geen zin om het echt uit te zoeken'.
Als je het consequent 'The Green Lottery' noemt dan neem ik je iig niet serieus..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Logische, hoe kan je daar nu al 100% serieus over zijn als de kans klein is dat je er 1 wint?Njit schreef:http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=873
Ik heb er al het een en ander over gezocht maar helaas kan ik niet alles terug vinden vandaar deze vraag.
Maar goed als je mij niet verder wilt helpen omdat ik jou ogen ' niet serieus' genoeg ben dan antwoord je toch lekker niet!
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Omdat het de bedoeling is dat je binnen korte termijn nadat je gewonnen hebt ook daadwerkelijk emigreert. En als je dat niet van plan bent of niet geregeld krijgt je nummer vervalt. En daarmee ontzeg je dus serieuze mensen die WEL heel graag naar Amerika willen en bij wijze van spreken hun koffers al gepakt hebben de mogelijkheid om hun droom waar te maken.Daanje schreef:Logische, hoe kan je daar nu al 100% serieus over zijn als de kans klein is dat je er 1 wint?Njit schreef:http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=873
Zie ook deze quote van Dennis:
Let op: Als je je inschrijft via bovenstaande link, dien je 100% zeker te weten dat je ook echt naar de VS wilt verhuizen als je wint.
Als ik erachter kom dat je gewonnen hebt maar niet van plan bent te gaan emigreren, stuur ik de rest van je leven elke dag een clown langs je huis die je daar de hele dag gaat staan irriteren om je eraan te herinneren dat je iemand anders, iemand die wél wil verhuizen, een verblijfsvergunning door de neus geboord hebt. DOE UITSLUITEND MEE ALS JE OOK DAADWERKELIJK BEREID BENT NAAR AMERIKA TE VERHUIZEN.
Wie ben jij om te zeggen dat ik niet serieus genoeg ben?Njit schreef:Omdat het de bedoeling is dat je binnen korte termijn nadat je gewonnen hebt ook daadwerkelijk emigreert. En als je dat niet van plan bent of niet geregeld krijgt je nummer vervalt. En daarmee ontzeg je dus serieuze mensen die WEL heel graag naar Amerika willen en bij wijze van spreken hun koffers al gepakt hebben de mogelijkheid om hun droom waar te maken.Daanje schreef: Logische, hoe kan je daar nu al 100% serieus over zijn als de kans klein is dat je er 1 wint?
Zie ook deze quote van Dennis:Let op: Als je je inschrijft via bovenstaande link, dien je 100% zeker te weten dat je ook echt naar de VS wilt verhuizen als je wint.
Als ik erachter kom dat je gewonnen hebt maar niet van plan bent te gaan emigreren, stuur ik de rest van je leven elke dag een clown langs je huis die je daar de hele dag gaat staan irriteren om je eraan te herinneren dat je iemand anders, iemand die wél wil verhuizen, een verblijfsvergunning door de neus geboord hebt. DOE UITSLUITEND MEE ALS JE OOK DAADWERKELIJK BEREID BENT NAAR AMERIKA TE VERHUIZEN.
De reden waarom ik vraag op wat voor een termijn je dan daadwerkelijk moet gaan is omdat ik een fulltime baan heb, en omdat er dan ontzettend veel geregeld moet worden.
het is onmogelijk om dan binnen een week al te vertrekken.
Krijg het idee dat je er zelf na genoeg niets van weet.
Nou bloedserieus eigenlijk, want stel dat je wel wint.. dan moet je dus binnen afzienbare tijd naar Amerika vertrekken. Ben je bereid alles hier achter te laten om daar een nieuw bestaan op te bouwen. Weet je al waar je wil wonen etc.Daanje schreef: Logische, hoe kan je daar nu al 100% serieus over zijn als de kans klein is dat je er 1 wint?
Als je deelneemt met de instelling 'de kans is toch zo klein, ik zie wel waar het schip strandt' en later afhaakt wanneer je toch wint, dan ontneem je een ander die wel serieus is, zijn kans.
Maar wat betreft de Greencard Lottery, daar is wel genoeg informatie over te vinden op dit forum : ))
Dit was o.a. ook de reden waarom ik het draadje startte over deelname aan de Greencard Lottery. Waarbij ik me serieus afvroeg of mensen die aan de Greencard Lottery deelnemen alles goed hebben overwogen en er wel realistisch instaan.Njit schreef:Ik heb het idee dat het allemaal nog niet zo serieus is maar nog in de 'het lijkt me wel leuk maar ik heb nog geen zin om het echt uit te zoeken'.
Helaas niet veel reacties op gehad van deelnemers zelf. Misschien zegt dat genoeg

Laatst gewijzigd door Sandy op 02 nov 2005, 17:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Stel je wint de lotterij.Sandy schreef:Nou bloedserieus eigenlijk, want stel dat je wel wint.. dan moet je dus binnen afzienbare tijd naar Amerika vertrekken. Ben je bereid alles hier achter te laten om daar een nieuw bestaan op te bouwen. Weet je al waar je wil wonen etc.Daanje schreef: Logische, hoe kan je daar nu al 100% serieus over zijn als de kans klein is dat je er 1 wint?
Als je deelneemt met de instelling 'de kans is toch zo klein, ik zie wel waar het schip strandt' en later afhaakt wanneer je toch wint, dan ontneem je een ander zijn kans.
Dan kan je alles nog zo leuk hebben voorbereid van ik wil daar wonen.
Maar ik ben bang dat je dan weinig te kiezen hebt.
Helaas word mijn vraag al snel verkeerd begrepen.
Ik vraag een aantal dingen over de lotterij, en meteen begint er al eentje met je bent niet serieus etc.
Nergens heb ik gezged dat ik er 100% over uit ben dat ik wil gaan.
Ik wou alleen weten hoe de lotterij in dat gebied in elkaar zit.
Ik snap dat je je verkeerd begrepen voelt en misschien ben je wat snel geoordeeld op hoe je het hebt uitgedrukt. Maar wat wil je weten precies dan? Volgens mij zitten er geen addertjes onder het gras. Het is zo als het is.. je krijgt een permanente verblijfsvergunning, niet meer, niet minder.Daanje schreef: Stel je wint de lotterij.
Ik vraag een aantal dingen over de lotterij, en meteen begint er al eentje met je bent niet serieus etc.
“The Annual Green Card Lottery” is een officieel Amerikaans initiatief. Elke inschrijving die binnenkomt, heeft dezelfde kansen. Doormiddel van een speciaal computersysteem worden de winnaars gekozen. De trekking gebeurt onder toeziend oog van The US Department of State. De winnaars mogen emigreren met directe familieleden naar alle 50 staten van de Verenigde Staten.
Ik had net in mijn vorige berichtje toegevoegd, dat je wellicht op dit forum ook informatie kan vinden over de Green Card Lottery.
Sandy
Het heet toch niet echt een Green Card Lottery; maar de Diversity Visa Program.Njit schreef:http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=873
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
American
Californian
Ik moet zeggen dat ik het het met je eens ben; de smartass behavior (typical!!) de kattigheid, etc, judgemental BS. Als je meer info wilt over 'de green card lottery' kun je mij prive mailen hoor; I got experience.Daanje schreef:Stel je wint de lotterij.Sandy schreef:
Laatst gewijzigd door Xerxes op 02 nov 2005, 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
American
Californian
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vond mijn reactie ook nog wel netjes. Maar ik heb inderdaad wel een mok met 'Smart Ass' op mijn buro staan dus dat kan wel kloppen 
Maar als je dit soort vragen in je Topic hebt dan ben je toch moeilijk serieus te nemen:

Maar als je dit soort vragen in je Topic hebt dan ben je toch moeilijk serieus te nemen:
HALLOOOO? Je gaat Emigreren. Da's niet hetzelfde als er even heen gaan voor een aantal jaar en daarna weer terugverhuizen en daarna weer die kant op te gaan wanneer het in Nederland niet meer bevalt...Daanje schreef: en stel je bent er een aantal jaren geweest en besluit weer terug te gaan nederland om vervolgens weer terug te gaan is hij dan nog geldig?
Laatst gewijzigd door Njit op 02 nov 2005, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Dankje!Xerxes schreef:Ik moet zeggen dat ik het het met je eens ben; de smartass behavior (typical!!) de kattigheid, etc, judgemental BS. Als je meer info wilt over 'de green card lottery' kun je mij prive mailen hoor; I got experience.Daanje schreef: Stel je wint de lotterij.
Xerxes schreef: het heet Diversity Visa (DV) Lottery en hij (zij?) heeft gelijk.
Als je gaat Googlen en je zoekt onder Green Card Lottery kom je snel bij commerciele bedrijven die geld willen voor iets wat je zelf kunt - en dat zelf-doen kan mede dankzij het feit dat iemand dit forum heeft opgezet en bijhoudt, plus alle hulp en aanwijzingen die je hier kunt vinden !
Wees voorzichtig met G.C. "nickname" want wat die commercielen betreft, er zit nogal wat kaf onder het koren. Vaak beweren ze een ingang te hebben bij de US overheid, maar dat is niet waar.
Waarom worden sommige mensen boos als iemand er wat vrijblijvend over denkt ? Dat heeft met de structuur van de loterij te maken.
Er is immigratie hier via huwelijk, via werkgever gesponsorde green cards en sommige landen zoals Mexico, China, India, leveren daarin vrij hoge aantallen immigranten. Om de "diversiteit" van de bevolking te behouden deelt de US overheid jaarlijks zo'n 50.000 permanente visa uit aan inwoners van landen die ondervertegenwoordigd zijn, en per werelddeel is er een quotum.
Wordt je ingeloot en zeg je ja, maar besluit je vervolgens van het avontuur af te zien, dan heb je een kans - voor iemand anders uit dezelfde regio - verknald. En ook voor jezelf, laten we dat niet vergeten, want voorzover ik weet is het aanbod eenmalig.
In antwoord op meer vragen van Daanje: als je een G.K. hebt is de tijd die je buiten de US kunt verblijven zonder consequenties, inderdaad beperkt. Ik dacht dat het max. een half jaar is, maar pin me er niet op vast. Is er een omstandigheid zoals bv. je wordt voor je werk enige tijd uitgezonden buiten de US, dan moet dispensatie/toestemming worden gevraagd.
(Overigens, als je een aantal jaar in de US hebt gewoond en dan terug gaat naar Ned. ben je (tijdelijk) uitgesloten van bepaalde sociale voorzieningen en ook kunnen er problemen zijn met het sluiten van een ziektenkostenverzekering.)
Natuurlijk kan niemand vaste plannen maken gebaseerd op een zo kleine kans. Maar als je meeloot is er altijd de mogelijkheid en je moet dus wel weten dat je dan inderdaad op termijn wilt en kunt vertrekken.
Hetzelfde geldt overigens als een US werkgever je een baan aanbiedt, meestal is men al een tijdje op zoek in de US, en zit men dringend om iemand verlegen. Dan moet je ook binnen een paar maanden je bij de werkgever kunnen melden (dat is nl. de tijd die de procedure voor een tijdelijke vergunning kost.) No excuses !
Wij hebben acht jaar moeten knokken voor onze Groene Kaarten - en ik stond halverwege die periode inderdaad op het US consulaat in A'dam achter een echtpaar dat hun Groene Kaarten kwam teruggeven !
Dat is een andere aspekt wanneer je besluit of je al dan niet zult meedoen, je moet wel een idee hebben wat je aan de US economie/samenleving zult kunnen bijdragen. De minimale eisen voor de Lottery zijn middelbare school en Engels sprekend, maar er is hier geen sociale zekerheid, als net-aangekomene heb je ook minder rechten - maar moet wel dezelfde belastingen betalen, er is hier geen huursubsidie, ziekenfonds, er is geen programma vanuit de overheid om je aan een baan te helpen of voor om-her-bijscholing, je hebt geen resume met (recente) US werkervaring, enz. enz.
Kortom je zult enig spaargeld moeten hebben om de eerste periode te overbruggen. Ook moet je heel gemotiveerd zijn, de kans is groot dat je van alles moet aanpakken wat werk betreft om het hoofd boven water te houden. Leven in de US is duur en het minimum loon ligt laag, zo laag dat je er niet echt van kunt bestaan.
Voor wie nog steeds een kans wil wagen, als je getrouwd bent kun je je kans verdubbelen door beiden mee te loten. Voor echtparen geldt de regel dat als de een een groene kaart krijgt, de ander automatisch ook in aanmerking komt.
Als je gaat Googlen en je zoekt onder Green Card Lottery kom je snel bij commerciele bedrijven die geld willen voor iets wat je zelf kunt - en dat zelf-doen kan mede dankzij het feit dat iemand dit forum heeft opgezet en bijhoudt, plus alle hulp en aanwijzingen die je hier kunt vinden !
Wees voorzichtig met G.C. "nickname" want wat die commercielen betreft, er zit nogal wat kaf onder het koren. Vaak beweren ze een ingang te hebben bij de US overheid, maar dat is niet waar.
Waarom worden sommige mensen boos als iemand er wat vrijblijvend over denkt ? Dat heeft met de structuur van de loterij te maken.
Er is immigratie hier via huwelijk, via werkgever gesponsorde green cards en sommige landen zoals Mexico, China, India, leveren daarin vrij hoge aantallen immigranten. Om de "diversiteit" van de bevolking te behouden deelt de US overheid jaarlijks zo'n 50.000 permanente visa uit aan inwoners van landen die ondervertegenwoordigd zijn, en per werelddeel is er een quotum.
Wordt je ingeloot en zeg je ja, maar besluit je vervolgens van het avontuur af te zien, dan heb je een kans - voor iemand anders uit dezelfde regio - verknald. En ook voor jezelf, laten we dat niet vergeten, want voorzover ik weet is het aanbod eenmalig.
In antwoord op meer vragen van Daanje: als je een G.K. hebt is de tijd die je buiten de US kunt verblijven zonder consequenties, inderdaad beperkt. Ik dacht dat het max. een half jaar is, maar pin me er niet op vast. Is er een omstandigheid zoals bv. je wordt voor je werk enige tijd uitgezonden buiten de US, dan moet dispensatie/toestemming worden gevraagd.
(Overigens, als je een aantal jaar in de US hebt gewoond en dan terug gaat naar Ned. ben je (tijdelijk) uitgesloten van bepaalde sociale voorzieningen en ook kunnen er problemen zijn met het sluiten van een ziektenkostenverzekering.)
Natuurlijk kan niemand vaste plannen maken gebaseerd op een zo kleine kans. Maar als je meeloot is er altijd de mogelijkheid en je moet dus wel weten dat je dan inderdaad op termijn wilt en kunt vertrekken.
Hetzelfde geldt overigens als een US werkgever je een baan aanbiedt, meestal is men al een tijdje op zoek in de US, en zit men dringend om iemand verlegen. Dan moet je ook binnen een paar maanden je bij de werkgever kunnen melden (dat is nl. de tijd die de procedure voor een tijdelijke vergunning kost.) No excuses !
Wij hebben acht jaar moeten knokken voor onze Groene Kaarten - en ik stond halverwege die periode inderdaad op het US consulaat in A'dam achter een echtpaar dat hun Groene Kaarten kwam teruggeven !
Dat is een andere aspekt wanneer je besluit of je al dan niet zult meedoen, je moet wel een idee hebben wat je aan de US economie/samenleving zult kunnen bijdragen. De minimale eisen voor de Lottery zijn middelbare school en Engels sprekend, maar er is hier geen sociale zekerheid, als net-aangekomene heb je ook minder rechten - maar moet wel dezelfde belastingen betalen, er is hier geen huursubsidie, ziekenfonds, er is geen programma vanuit de overheid om je aan een baan te helpen of voor om-her-bijscholing, je hebt geen resume met (recente) US werkervaring, enz. enz.
Kortom je zult enig spaargeld moeten hebben om de eerste periode te overbruggen. Ook moet je heel gemotiveerd zijn, de kans is groot dat je van alles moet aanpakken wat werk betreft om het hoofd boven water te houden. Leven in de US is duur en het minimum loon ligt laag, zo laag dat je er niet echt van kunt bestaan.
Voor wie nog steeds een kans wil wagen, als je getrouwd bent kun je je kans verdubbelen door beiden mee te loten. Voor echtparen geldt de regel dat als de een een groene kaart krijgt, de ander automatisch ook in aanmerking komt.
-
- Amerikakenner
Volgens mij heb ik een flashback!!!!!
Weer wordt er iemand direct na de eerste vraag de nek omgedraaid.
Eerst die MBO leerling en nu dit weer.
Als het de bedoeling is dat dit een forum is voor mensen die alles wetemn over emigratie, reizen, politiek, etc etc maak er dan een besloten forum van en laat mensen een kennistest doen voordat ze hier mogen posten.
Wel een leuke vermelding in de veronica gids maar als ze hier komen dan pakken we ze door botte opmerkingen te maken.
Voor de duidelijkheid. Het emigratie stuk is een lastig stuk. Veel verschillende visa waar ook niet iedereen iets van af weet. Op mijn topic O1 visum is helemaal niet gereageerd (op 1 offtopic na dan) dus dat bewijst dat ook hier niet iedreen van alles op de hoogte is.
Je begint je zoektocht door te googelen. Zo ben ik hier ook terecht gekomen. Maar zoals mensen nu worden behandeld is onder alle maat. Niet iedereen is visum deskundige.
Als je meer info wil dan kun je me PM-en. Veel ervaring heb ik nog niet met de green card lottery maar ik ben wel bereid te helpen.
Weer wordt er iemand direct na de eerste vraag de nek omgedraaid.
Eerst die MBO leerling en nu dit weer.
Als het de bedoeling is dat dit een forum is voor mensen die alles wetemn over emigratie, reizen, politiek, etc etc maak er dan een besloten forum van en laat mensen een kennistest doen voordat ze hier mogen posten.
Wel een leuke vermelding in de veronica gids maar als ze hier komen dan pakken we ze door botte opmerkingen te maken.
Voor de duidelijkheid. Het emigratie stuk is een lastig stuk. Veel verschillende visa waar ook niet iedereen iets van af weet. Op mijn topic O1 visum is helemaal niet gereageerd (op 1 offtopic na dan) dus dat bewijst dat ook hier niet iedreen van alles op de hoogte is.
Je begint je zoektocht door te googelen. Zo ben ik hier ook terecht gekomen. Maar zoals mensen nu worden behandeld is onder alle maat. Niet iedereen is visum deskundige.
Als je meer info wil dan kun je me PM-en. Veel ervaring heb ik nog niet met de green card lottery maar ik ben wel bereid te helpen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 31 Reacties
- 18460 Weergaves
-
Laatste bericht door Adreamer
-
- 10 Reacties