Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
In welk jaar won jij je greencard in de loterij?
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
In welk jaar won jij je greencard in de loterij?
Ben nog geen mensen op dit forum tegengekomen die eerder een greencard hebben gewonnen in de loterij dan ik.
Ik won de loterij van DV1996
Wanneer heb jij je greencard gewonnen?
Ik won de loterij van DV1996
Wanneer heb jij je greencard gewonnen?
-
- Amerika-expert
Re: In welk jaar won jij je greencard in de loterij?
Wikipedia zegt dat 1995 de 1e green cardloterij was 
Zo veel mensen er voor zullen er niet zijn.

Ik herinner me een advertentie in de Telegraaf zomer/herfst '94 van een commercieel bureau voor de DV Lottery. De inzendingen zullen dan of eind '94, of begin '95 binnengekomen zijn, en de G.K. zullen voor het jaar '96 zijn uitgegeven - het fed. fiscale jaar begint altijd op 1 oktober van het jaar daarvoor.
Kortom NedinMO ik denk dat jij bij de eerste lichting zat !
Of heeft iemand andere info ? ben nu toch wel benieuwd.....
Kortom NedinMO ik denk dat jij bij de eerste lichting zat !
Of heeft iemand andere info ? ben nu toch wel benieuwd.....
ik was misschien niet de eerste die hem won maar ik denk dat ik wel degene ben die het snelste is geeimigreerd na het winnen van de loterij 
ik won in mei 2010 (nam deel in 2009) en vertrok definitief naar de vs in de eerste week van november 2010 4 dagen na mijn interview

ik won in mei 2010 (nam deel in 2009) en vertrok definitief naar de vs in de eerste week van november 2010 4 dagen na mijn interview

Ik denk dat Wiki een beetje van z'n padje is. Heb in 1988 met mijn toenmalige vriend deelgenomen. Het was een boel papierwerk en lastig om de juiste foto te krijgen kan ik me nog herinneren.Staceybeesie schreef:Wikipedia zegt dat 1995 de 1e green cardloterij was
Ik won in mei 2010 en ik vermoed dat ik het snelst aan de beurt was met mijn interview, 18 oktober 2011 

Ik won in mei 2010, ontving 2e brief januari 2011 en interview gisteren 1 maart 2011 gehad. 25 maart vertrek ik en ik kan niet wachten!!
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij mij werkte de loterij toen heel anders.
Ik hoorde in Augustus dat ik ingeloot was. Ik was een van de 110000"gelukkigen"
Vanaf dat moment moest ik aan alle voorwaarden voldoen.
Meeste was geen probleem maar ik moest of voldoende geld hebben(had ik niet), of een am sponsor (had ik ook niet), of een baan. Dat laatste is op papier gelukt
Daarna alles insturen en hopen dat je bij die eerste 55000 zat.
Ik ging in maart 1996 naar het consulaat voor een interview en 31 mei zat ik op het vliegtuig
Zonder baan, een paar duizend dollar en mijn twee koffers.
Dat waren nog eens tijden
Ik hoorde in Augustus dat ik ingeloot was. Ik was een van de 110000"gelukkigen"
Vanaf dat moment moest ik aan alle voorwaarden voldoen.
Meeste was geen probleem maar ik moest of voldoende geld hebben(had ik niet), of een am sponsor (had ik ook niet), of een baan. Dat laatste is op papier gelukt

Daarna alles insturen en hopen dat je bij die eerste 55000 zat.
Ik ging in maart 1996 naar het consulaat voor een interview en 31 mei zat ik op het vliegtuig

Zonder baan, een paar duizend dollar en mijn twee koffers.
Dat waren nog eens tijden
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Kan dat zo snel dan? Ik dacht dat daarna je ook nog een proces moest doorlopen.GJK schreef:ik was misschien niet de eerste die hem won maar ik denk dat ik wel degene ben die het snelste is geeimigreerd na het winnen van de loterij
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Nee hoor, zodra je je paspoort terugkrijgt van het consulaat (max 2 dagen) met de post kun je weg. Daar zit je tijdelijke visum dan in (6 maanden geldig) en daarmee kun je zo het land binnen. Dan duurt het nog even (bij GJK was het maar 2 weken, bij mij 1 maand) voor je je Greencard toegestuurd krijgtGeorgie schreef:Kan dat zo snel dan? Ik dacht dat daarna je ook nog een proces moest doorlopen.

- Georgie
- Amerika-expert
Aah nice! Ik dacht dat je eerst je visum moest activeren tijdens een trip en dan weer terug naar NL moest komen. Nou ja, dat zou sowieso handig zijn als je nog niet precies weet waar je wilt gaan wonen enzo.
Ik begrijp je reden om wel een feestje te geven trouwens ook wel erg goed. Spannend allemaal zeg! Waar ga je ook alweer heen? Tennessee ofzo toch?
Ik begrijp je reden om wel een feestje te geven trouwens ook wel erg goed. Spannend allemaal zeg! Waar ga je ook alweer heen? Tennessee ofzo toch?
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Ja Tennessee. Niet voor de hand liggend, ik weet het, maar ja als je lief er woont wel. En ik moet zeggen "Deep South" zal me wel goed bevallen denk ik. Ik ben in California geweest en daar zou ik persoonlijk dus niet willen wonen. Amerika heeft zoveel diversiteit, ik hoop dat ik nog vele staten zal bezoeken als ik er eenmaal zit!Georgie schreef:Ik begrijp je reden om wel een feestje te geven trouwens ook wel erg goed. Spannend allemaal zeg! Waar ga je ook alweer heen? Tennessee ofzo toch?

- Georgie
- Amerika-expert
Hahaha het zou zelfs een van mijn keuzes kunnen zijn zonder er ooit geweest te zijn. I love the South! Het enige nadeel vind ik dat er geen zee dichtbij is.
- Bandido
- Amerika-expert
Ik kreeg in mei 2006 DE brief uit Kentucky op de mat en had in maart 2007 mijn interview. Vervolgens in augustus 2007 mijn GC geactiveerd en uiteindelijk in februari 2008 definitief verhuisd naar Atlanta.

Moet je eens in Savannah of Charleston gaan kijken.Georgie schreef:I love the South! Het enige nadeel vind ik dat er geen zee dichtbij is.

"Keep Georgia On Your Mind"
Aida, weet je zeker dat het de DV lottery was en dat het in 1988 was ?
Want wat ik erover kan vinden is dat de DV lottery er gekomen is dankzij veranderingen in de immigratiewetgeving bij wet in 1990.
Want wat ik erover kan vinden is dat de DV lottery er gekomen is dankzij veranderingen in de immigratiewetgeving bij wet in 1990.
Hi Oortjes, ja het was in 1988. Of het toen ook DV lottery heette kan ik me niet meer herinneren.
Ben nu een beetje confuus want het was echt de loterij voor de Green Card.

Maar jullie zijn terug gegaan naar Ned. ? vroeg zij nieuwsgierig - want ze zag "Flevoland" staan.....
Ik vond de volgende info over 'visa voor underrepresented countries:
The Immigration Amendments of 1988, Public Law 101-658 (Act of 11/5/88) allowed for 10,000 visas to be issued to natives of underrepresented countries in each of fiscal years 1990 and 1991. Under-represented countries are defined as countries that received less than 25 percent of the maximum allowed under the country limitations (20,000 for independent countries and 5,000 for dependencies) in fiscal year 1988.
A category of immigrants replacing the earlier categories for nationals of underrepresented countries and countries adversely "affected" by the Immigration and Nationality Act Amendments of 1965 (P.L. 89-236). The annual limit on diversity immigration was 40,000 during fiscal years 1992-94, under a transitional diversity program, and 55,000 beginning in fiscal year 1995, under a permanent diversity program.
Dus een voorloper van de DV lottery - met een lager aantal groene kaarten beschikbaar - maar ik denk dat in die jaren bijna niemand ervan wist ? Nu word ik echt nieuwsgierig: hoe hebben jullie er destijds van gehoord ?!
The Immigration Amendments of 1988, Public Law 101-658 (Act of 11/5/88) allowed for 10,000 visas to be issued to natives of underrepresented countries in each of fiscal years 1990 and 1991. Under-represented countries are defined as countries that received less than 25 percent of the maximum allowed under the country limitations (20,000 for independent countries and 5,000 for dependencies) in fiscal year 1988.
A category of immigrants replacing the earlier categories for nationals of underrepresented countries and countries adversely "affected" by the Immigration and Nationality Act Amendments of 1965 (P.L. 89-236). The annual limit on diversity immigration was 40,000 during fiscal years 1992-94, under a transitional diversity program, and 55,000 beginning in fiscal year 1995, under a permanent diversity program.
Dus een voorloper van de DV lottery - met een lager aantal groene kaarten beschikbaar - maar ik denk dat in die jaren bijna niemand ervan wist ? Nu word ik echt nieuwsgierig: hoe hebben jullie er destijds van gehoord ?!
Laatst gewijzigd door USInsider op 03 mar 2011, 08:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Niet gewonnen.... alleen meegedaan. Geen idee hoe hij (de toenmalige vriend) aan de informatie is gekomen. Hij heeft het vast ergens gelezen, vertelde me erover en heeft toen de formulieren om in te vullen ergens opgehaald. Misschien wel bij het consulaat? Hij en ik woonden allebei in Amsterdam destijds dus dat zou best kunnen.oortjes schreef:Maar jullie zijn terug gegaan naar Ned. ? vroeg zij nieuwsgierig - want ze zag "Flevoland" staan.....
- Georgie
- Amerika-expert
Hahaha ja, ik bedoelde ook Tennessee en geen zee. Misschien zou ik wel voor North Carolina kunnen kiezen. Ach.. Het zijn toch alleen maar dromen. Ik heb nog niet eens gewonnen.Bandido schreef:Ik kreeg in mei 2006 DE brief uit Kentucky op de mat en had in maart 2007 mijn interview. Vervolgens in augustus 2007 mijn GC geactiveerd en uiteindelijk in februari 2008 definitief verhuisd naar Atlanta.
Moet je eens in Savannah of Charleston gaan kijken.Georgie schreef:I love the South! Het enige nadeel vind ik dat er geen zee dichtbij is.![]()
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht