Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Baan aangeboden in Miami. Help>Wat nu?????????
-
- Amerika-ontdekker
Baan aangeboden in Miami. Help>Wat nu?????????
Beste forumleden,
De laatste jaren heb ik met de gedachten rond gelopen om voor een langere tijd in de VS te gaan wonen.
Heb meerdere malen met de loterij meegedaan, maar heb daar de moet voor opgegeven.(misschien de drang om naar de VS te verhuizen toch niet sterk genoeg??!)
Nu ik heb zins kort een aanbod gekregen voor een baan in Miami.
De voorwaarden zijn goed, Greencard word aangevraagd en over het verwachte salaris mag ik net klagen.
Nu zyn wij twee weken geleden in Miami gaan kijken voor een week, omdat wij daar nog niet eerder zijn geweest.
Mijn vriendin was redelijk snel verkocht en ik persoonlijk heb mij daar prima vermaakt, maar kan niet zeggen dat ik aan de stad verkocht ben. Nu na weken lang praten en twijvellen ben ik er vandaag de dag nog steeds niet uit of dit de juiste keuzen is. Aangezien mijn, eventuele toekomstige, werkgever al weken op mijn antwoord zit te wachten begind de tijd bij hen ook te dringen (logisch!!)...
In mijn gedachten denk ik; DOEN!!, je bent nog jong, nog geen kinderen en over 3 a 4 jaar kan je altiijd weer terug keren naar Nederland. Maar bij de gedachten dat het ook echt gaat gebeuren bekruipt mij een naar gevoel...
Wat moet ik doen???
Heb al veel mensen gesproken en deze hebben allemaal hun eigen mening, maar over het algemeen zegt iedereen dat het een kans is in je leven en dat je naar verloop van tijd weer terug kan keren...
Gr Flightlevel
De laatste jaren heb ik met de gedachten rond gelopen om voor een langere tijd in de VS te gaan wonen.
Heb meerdere malen met de loterij meegedaan, maar heb daar de moet voor opgegeven.(misschien de drang om naar de VS te verhuizen toch niet sterk genoeg??!)
Nu ik heb zins kort een aanbod gekregen voor een baan in Miami.
De voorwaarden zijn goed, Greencard word aangevraagd en over het verwachte salaris mag ik net klagen.
Nu zyn wij twee weken geleden in Miami gaan kijken voor een week, omdat wij daar nog niet eerder zijn geweest.
Mijn vriendin was redelijk snel verkocht en ik persoonlijk heb mij daar prima vermaakt, maar kan niet zeggen dat ik aan de stad verkocht ben. Nu na weken lang praten en twijvellen ben ik er vandaag de dag nog steeds niet uit of dit de juiste keuzen is. Aangezien mijn, eventuele toekomstige, werkgever al weken op mijn antwoord zit te wachten begind de tijd bij hen ook te dringen (logisch!!)...
In mijn gedachten denk ik; DOEN!!, je bent nog jong, nog geen kinderen en over 3 a 4 jaar kan je altiijd weer terug keren naar Nederland. Maar bij de gedachten dat het ook echt gaat gebeuren bekruipt mij een naar gevoel...
Wat moet ik doen???
Heb al veel mensen gesproken en deze hebben allemaal hun eigen mening, maar over het algemeen zegt iedereen dat het een kans is in je leven en dat je naar verloop van tijd weer terug kan keren...
Gr Flightlevel
Dream big, work hard...
Re: Baan aangeboden in Miami. Help>Wat nu?????????
Greencard wordt aangevraagd? Zou je dit eens uit kunnen leggen? Welk visum gaat men voor je regelen?
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Je moet er goed over nadenken. Je schrijft "dream big, work hard". Dat is een mooie ambitie, maar als je je nu al niet goed voelt bij het verhuizen naar Miami dan zou ik me nog eens achter de oren krabben (haha, die uitdrukking heb ik al jaren niet gebruikt).
Immigreren is hardstikke leuk en tegelijk kan het heel zwaar zijn.
Overigens, "greencard wordt aangevraagd", weet je dat zeker?
Immigreren is hardstikke leuk en tegelijk kan het heel zwaar zijn.
Overigens, "greencard wordt aangevraagd", weet je dat zeker?
-
- Amerika-expert
En je vrinedin moet beseffen dat jullie om officieel moeten trouwen als ze met je mee wil.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerika-ontdekker
Dank voor jullie snelle reacties!
Mn Greencard word zeker aangevraagd, ik ga heen op een L1 en vrijwel direct word er een proceduren opgestart voor een GC!
Er zijn al 4 collegaas voor gegaan, dus weet ongeveer wat er te wachten staat kwa visa aanvraag en proceduren...
Mijn vriendin en ik moeten Idd gaan trouwen, niet dat dat een probleem is maar had het graag anders gezien...
@USA2004;
en nog kan ik niet tot een goed besluit komen!...
Als ik nu zeg; 'Doen' , met de volgende gedachten; ik doe het voor een persoonlijke ontwikkelling, ervaring, werkervaring en dergelijke...Maak ik dan de juiste beslissing?
Mn Greencard word zeker aangevraagd, ik ga heen op een L1 en vrijwel direct word er een proceduren opgestart voor een GC!
Er zijn al 4 collegaas voor gegaan, dus weet ongeveer wat er te wachten staat kwa visa aanvraag en proceduren...

Mijn vriendin en ik moeten Idd gaan trouwen, niet dat dat een probleem is maar had het graag anders gezien...

@USA2004;
Ik kan je vertellen, volgens mij heb ik na de afgelopen 2 weken al geen oren meer over...Je moet er goed over nadenken. Je schrijft "dream big, work hard". Dat is een mooie ambitie, maar als je je nu al niet goed voelt bij het verhuizen naar Miami dan zou ik me nog eens achter de oren krabben

Als ik nu zeg; 'Doen' , met de volgende gedachten; ik doe het voor een persoonlijke ontwikkelling, ervaring, werkervaring en dergelijke...Maak ik dan de juiste beslissing?
Laatst gewijzigd door Flightlevel op 09 apr 2011, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Dream big, work hard...
L1 via de categorie Specialized Knowledge Staff?
Als ik de volgende link lees (http://www.workpermit.com/us/us_l1.htm), dan zie ik ook dat:
"On completing the maximum allowable period in L-1 status, the employee must be employed outside the United States for a minimum of one year before a new application is made for L or H status."
Dus op basis waarvan gaat men dan precies die GreenCard aanvragen? L1 is een non immigrant visum, terwijl een Green Card permanent residence betekent.
Als ik de volgende link lees (http://www.workpermit.com/us/us_l1.htm), dan zie ik ook dat:
"On completing the maximum allowable period in L-1 status, the employee must be employed outside the United States for a minimum of one year before a new application is made for L or H status."
Dus op basis waarvan gaat men dan precies die GreenCard aanvragen? L1 is een non immigrant visum, terwijl een Green Card permanent residence betekent.
-
- Amerika-ontdekker
Er zijn advocaten bij betrokken en wat ik al aangeef, er zijn 4 collegaas voor gegaan...
Maar dit is nu niet mijn punt van dit topic...
Ik ben opzoek naar een goede en juiste beslissing. Ik weet dat ik deze Zelf moet nemen!, maar ik wil graag wat reacties van mensen die voor het zelfde dilema hebben gestaan en die mij eventueel wat tips en adviezen kunnen geven.
Ik ben opzoek naar een goede en juiste beslissing. Ik weet dat ik deze Zelf moet nemen!, maar ik wil graag wat reacties van mensen die voor het zelfde dilema hebben gestaan en die mij eventueel wat tips en adviezen kunnen geven.
Dream big, work hard...
Ik vind dat je je er nu een beetje makkelijk van af maakt. Jij zoekt hier hulp, prima, maar wij zoeken ook allemaal hulp. En jouw antwoord zal velen kunnen helpen (inclusief mijzelf). Dus nogmaals de vraag, want je helpt er velen mee.Flightlevel schreef:Er zijn advocaten bij betrokken en wat ik al aangeef, er zijn 4 collegaas voor gegaan...
Hier kan ik je helaas niet bij helpen. Sorry.Flightlevel schreef:Ik ben opzoek naar een goede en juiste beslissing. Ik weet dat ik deze Zelf moet nemen!, maar ik wil graag wat reacties van mensen die voor het zelfde dilema hebben gestaan en die mij eventueel wat tips en adviezen kunnen geven.
-
- Amerika-ontdekker
Hockey;
Daar heb je een puntje; ik weet alleen, als het door gaat, dat ik op een L1a visa die kant gaat. Daar word in samenwerking met een advocaat een proceduren opgezet om mijn GC aan te vragen. Daar gaat wat tijd overheen. Ze zijn nog aan het bekijken of het ook mogelijk is om op een andere Visa de VS binnen te komen om de procedure te versnellen, Meer kan ik je daar niet over vertellen op dit moment. Dat de GC er gaat komen is een ding dat zeker is!Ik vind dat je je er nu een beetje makkelijk van af maakt. Jij zoekt hier hulp, prima, maar wij zoeken ook allemaal hulp. En jouw antwoord zal velen kunnen helpen (inclusief mijzelf). Dus nogmaals de vraag, want je helpt er velen mee.
Dream big, work hard...
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
@Hockey; dat mag je toch niet van iemand vragen die hier op het forum komt voor advies? Flightlevel geeft zelf aan advies te willen hebben omtrent het maken van ZIJN beslissing. Wie zijn wij dan om te eisen dat hij andere informatie hier komt delen....
@Flightlevel; ik denk dat je inderdaad het meeste hebt aan mensen die je voorgegaan zijn, danwel op een werkvisum, danwel na het winnen van de loterij. Misschien voel je je gesterkt als zij goede ervaringen delen? En misschien voel je je gesterkt als je bepaalde valkuilen rondom het proces al kent zodat je beter weet wat je te wachten staat? Er zijn hier veel mensen uit Nederland en België die geëmigreerd zijn en die hun ervaringen met je kunnen delen!
@Flightlevel; ik denk dat je inderdaad het meeste hebt aan mensen die je voorgegaan zijn, danwel op een werkvisum, danwel na het winnen van de loterij. Misschien voel je je gesterkt als zij goede ervaringen delen? En misschien voel je je gesterkt als je bepaalde valkuilen rondom het proces al kent zodat je beter weet wat je te wachten staat? Er zijn hier veel mensen uit Nederland en België die geëmigreerd zijn en die hun ervaringen met je kunnen delen!
@Flightlevel, zodra je meer weet, zou je ons dan kunnen vertellen hoe die Green Card aangevraagd is?
Eerlijk gezegd snap ik je vraag ook niet zo. Je komt voor een heel groot deel al in een gespreid bedje terecht. De baan, die is er namelijk al. De stad, het land, wellicht beiden niet iets waar je je direct thuisvoelt, maar als je ziet hoe veel Nederlandse expats leven in een soort van compound omdat het daarbuiten te gevaarlijk is, of vanwege andere redenen (bijvoorbeeld in Arabische landen) dan kan je het een stuk slechter treffen.
Hoe zit het met baankansen als je terug zou keren (bijvoorbeeld na 6 maanden of na 3 jaar)? Als dat ook geen probleem is, wat is dan nog je obstakel? Of het je bevalt? Als dat het enige obstakel is, ga ervoor, probeer het. En als het mislukt keer je terug en pak je hier je leven weer op.
Eerlijk gezegd snap ik je vraag ook niet zo. Je komt voor een heel groot deel al in een gespreid bedje terecht. De baan, die is er namelijk al. De stad, het land, wellicht beiden niet iets waar je je direct thuisvoelt, maar als je ziet hoe veel Nederlandse expats leven in een soort van compound omdat het daarbuiten te gevaarlijk is, of vanwege andere redenen (bijvoorbeeld in Arabische landen) dan kan je het een stuk slechter treffen.
Hoe zit het met baankansen als je terug zou keren (bijvoorbeeld na 6 maanden of na 3 jaar)? Als dat ook geen probleem is, wat is dan nog je obstakel? Of het je bevalt? Als dat het enige obstakel is, ga ervoor, probeer het. En als het mislukt keer je terug en pak je hier je leven weer op.
- DixieChick
- Amerika-expert
Zet de voor en nadelen op een rijtje (letterlijk),en ga dingen tegen elkaar afstrepen. Of neem een besluit, en "wear it" voor een paar dagen, om te kijken hoe dat voelt. Dat zijn dingen die voor mij altijd heel goed werken.
Wat voor een baan ga je in Miami doen, als ik vragen mag?
Wat voor een baan ga je in Miami doen, als ik vragen mag?
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
You will need to list the items in your favor with the not so good items about the move and make your decision.Flightlevel schreef:Nu ik heb zins kort een aanbod gekregen voor een baan in Miami.
1. L1 with move greencard
2. year long sunshine
3. nice beaches
4. night live is great
5. latin culture...habla español?
The L1 visa is one you get when you move from one branch of a company to the other (the second being in the US). Once inside the US with your L1, your company can file for your greencard and the process is faster than through the H1B. The process should be +/- 3 years (I know some people who got it faster and some whose took longer). Either way, this is definitely a strong benefit, however during this process you can't switch companies!
Now what are the negatives in Miami: currently Florida has a higher unemployment than the average in the nation. Now in case you wonder what does that have to do with you? This will result in higher crime rate. Right before my departure, my neighbor's car got stolen. So it affects everyone. By the way, without a car you will not be able to get around in Miami (or Florida). This will be one of the first items on the list to get when you move to Miami.
Although Florida has no state taxes, the property taxes is higher than anywhere else if you plan to buy a house. Hurricane season is from from June - October (roughly) with the peak in Aug-Sep when it gets very hot. Although last hurricane to hit Miami big was Hurricane Andrew and insurance gets high because of this.
You mentioned the pay is good, however you need to check how this compares in Florida where you will be living. So in general, living expenses are pretty high. Your girlfriend will not be able to work until you get your greencard and as was stated, she will only be able to get her greencard if you two are legally married. So in the beginning you will have a single income. You will be the only one can put all these items on a list and make the decision, however I have given you my own personal experience about Miami.
Very good move...the only way to get a feel for Miami is by putting your feet on the ground and driving around. Visit the mall and get a feel for prices in town. Check how much rent for an apartment is! Do you already know what part of Miami you will be living in? A lot of offices are in downtown, but apartments nearby are very expensive. So most people live in suburbs like Kendall or Aventura, which means a longer drive.Flightlevel schreef:Nu zyn wij twee weken geleden in Miami gaan kijken voor een week, omdat wij daar nog niet eerder zijn geweest.
The only who can make the decision will be you, however having lived in Miami for a long time I will tell you up front there is no place quite like Sunny Florida.Flightlevel schreef:Wat moet ik doen???
To me, Miami is as close to paradise as you will get!

Groetjes,
Glenn
Ps. Not speaking Spanish in Miami is like walking around on 1 leg.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
No hablas Holandés aquí??Ps. Not speaking Spanish in Miami is like walking around on 1 leg.
Hoewel bijna iedereen hier Engels zal lezen, is de voertaal hier toch echt Nederlands.
Wij staan zelf voor een emigratie en ik denk dat het wel 200 procent goed moet voelen om het ook écht te doen. Florida zou mij persoonlijk ook totaal niet trekken, het is te vlak en te vochtig warm naar mijn smaak. Maar smaak is erg persoonlijk

-
- Amerika-expert
Heb al velen expats ontmoet hier die na een L1 "eenvoudig" een green card kregen.
Voor mij persoonlijk geldt wel dat ik het belangrijker vind om iets geprobeerd te hebben en dan achteraf te kunnen zeggen, ik heb het geprobeerd maar het was het toch niet. Dan nooit het geprobeerd te hebben.
Dommer wordt je er zeker niet van om in het buitenland te gaan wonen.
Daarentegen moet je je wel bewust zijn van het feit dat Amerika echt een ander land is en Miami daar binnen ook weer. Al is het ook wel weer dat je als je eenmaal je green card hebt, je natuurlijk helemaal niet in Miami hoeft te blijven wonen. Al ben je misschien dan helemaal verkocht aan de stad.
Niemand kan in de toekomst kijken en met zulke beslissingen weet je nooit waar je goed aan doet.
Maar voor ons was het destijds wel doorslag gevend dat we het allebei wilden proberen. Om niet later voor altijd met het gevoel rond te lopen, wat als we het wel gedaan zouden hebben.....?
Het ergste wat ons kon overkomen was weer terug naar Nederland. En dat is van alle landen op de wereld nou ook niet zo rampzalig
Voor mij persoonlijk geldt wel dat ik het belangrijker vind om iets geprobeerd te hebben en dan achteraf te kunnen zeggen, ik heb het geprobeerd maar het was het toch niet. Dan nooit het geprobeerd te hebben.
Dommer wordt je er zeker niet van om in het buitenland te gaan wonen.
Daarentegen moet je je wel bewust zijn van het feit dat Amerika echt een ander land is en Miami daar binnen ook weer. Al is het ook wel weer dat je als je eenmaal je green card hebt, je natuurlijk helemaal niet in Miami hoeft te blijven wonen. Al ben je misschien dan helemaal verkocht aan de stad.
Niemand kan in de toekomst kijken en met zulke beslissingen weet je nooit waar je goed aan doet.
Maar voor ons was het destijds wel doorslag gevend dat we het allebei wilden proberen. Om niet later voor altijd met het gevoel rond te lopen, wat als we het wel gedaan zouden hebben.....?
Het ergste wat ons kon overkomen was weer terug naar Nederland. En dat is van alle landen op de wereld nou ook niet zo rampzalig

Staceybeesie schreef:Heb al velen expats ontmoet hier die na een L1 "eenvoudig" een green card kregen.

-
- Amerika-expert
Via de werkgever die na het verkregen L1 visa een green card procedure volgens het EB2 traject opstart.Vaak is de green card binnen een jaar een feit.
Vaak gaat het om gespecialiseerde HBO-ers in een leiding gevende functie.
Vaak gaat het om gespecialiseerde HBO-ers in een leiding gevende functie.
@Stacybeesie, bedankt. Dat zou dus ook na een H-1B visum een optie zijn. Mooi. 

Everything you always wanted to know about L1Hockey schreef:Staceybeesie schreef:Heb al velen expats ontmoet hier die na een L1 "eenvoudig" een green card kregen.Maar hoe doen ze dat dan?

nieuwenoord schreef:No hablas Holandés aquí??Ps. Not speaking Spanish in Miami is like walking around on 1 leg.
Si señorita...if you read till the end, you will notice the "Groetjes" line in Dutch.

nieuwenoord schreef:Hoewel bijna iedereen hier Engels zal lezen, is de voertaal hier toch echt Nederlands.
I was checking the rules here:
http://www.allesamerika.nl/forum/faq.php
And couldn't find the rule you claim to be in place.
nieuwenoord schreef:Florida zou mij persoonlijk ook totaal niet trekken, het is te vlak en te vochtig warm naar mijn smaak. Maar smaak is erg persoonlijk

That is what is so great about the US: many states to choose from and it seems like Alaska is more your taste...who knows, Sarah Palin could be your neighbor!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 969 Weergaves
-
Laatste bericht door Rene_s
-
- 1 Reacties