Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2013 Slow Chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
jastsali
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 75
Contacteer:

DV-2013 Slow Chat

Bericht door jastsali »

The online registration period for the 2013 Diversity Visa Program (DV-2013) will begin on Tuesday, October 4, 2011, at noon, Eastern Daylight Time (EDT) (GMT-4), and conclude on Wednesday, November 2, 2011, at noon, Eastern Standard Time (EST) (GMT-5). Check back later for the DV-2013 instructions, which are not yet available.

**Ik heb van dit topic maar de jaarlijkse slow chat voor de loterij gemaakt. Hier kan je dus gewoon wat losweg babbelen over de loterij.
Als je echte vragen hebt, dan kan je die best in een apart topic stellen. Gebruik eerst de zoekfunctie om te kijken of er al topics zijn rondom jouw onderwerp, en zo niet: open een nieuw topic. **
"The way to get started is to quit talking and start doing" (W.E. Disney)
Tot 2020 jarenlang eigenaar van een vakantievilla in Clermont FL. Nu fanatieke camperaars. Binnenkort met een eigen RV prachtige roadtrips en overwintering in de VS
Staceybeesie
Amerika-expert

Re: DV-2013

Bericht door Staceybeesie »

Nou ik schrijf me op de eerste dag in :wink:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hola, ze nemen me op snelheid! Dan zullen we eens snel het sticky moeten aanmaken en dan kan de race weer beginnen. :-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Haha werk aan de winkel Elke! Wow spannend hoor mensen :-)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Start:
viewtopic.php?f=12&t=36475
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Sten

Bericht door Sten »

Dat is toevallig, dat is precies de dag dat wij naar de States vliegen. leve Amerika! :usa2:
Youdid
Amerikafan

Bericht door Youdid »

Toch maar eens echt serieus gaan nadenken of ik mee zal gaan doen.... 8)
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Toeval bestaat toch niet Sten? :wink:
Sten

Bericht door Sten »

@ Inge

Volgens mij niet nee. :wink:
Klaasenfroukje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Klaasenfroukje »

Dan gaan wij ons ook gelijk weer inschrijven... kijken of we sten over 2 jaar kunnen volgen naar California :wink:
Daniel82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Daniel82 »

kastelke schreef:Start:
viewtopic.php?f=12&t=36475
mooi stukkie :-D.
Zie http://www.daanski.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor verslagen van onze roadtrip (Orlando - New York, New York - Chicago) en andere verslagen ;-).
Daniel82
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Daniel82 »

Sten schreef:Dat is toevallig, dat is precies de dag dat wij naar de States vliegen. leve Amerika! :usa2:
waar komen jullie te wonen ?
Zie http://www.daanski.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor verslagen van onze roadtrip (Orlando - New York, New York - Chicago) en andere verslagen ;-).
Daniel82
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: DV-2013 Slow Chat

Bericht door Daniel82 »

Stel je hebt gewonen, en nog niets geplanned qua verhuizen en zo en je moet naar de US om de stempel te halen. Welke vliegveld zou je kiezen om aan te komen om je stempel te halen ?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat wat het goedkoopste vliegtuigticket heeft.
Of beter: datgene dat ligt daar waar je je wilt gaan vestigen, zodat je, nu je toch al dat geld voor het ticket kwijt bent, je tenminste die investering kan gebruiken om al eens wat sollicitatiegesprekken trachten los te krijgen met bedrijven en/of recruiters.

Wat gaan jullie doen als 1 van jullie wint,en de andere dus geen visum heeft? Je green card laten schieten? Uit elkaar gaan? Long distance relationship aangaan? ...
Elke
Daniel82
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Daniel82 »

kastelke schreef:Wat gaan jullie doen als 1 van jullie wint en de andere dus geen visum heeft? Je green card laten schieten? Uit elkaar gaan? Long distance relationship aangaan? ...
Stel ik win, dan neem ik aan dat hij best op ESTA mee mag, en aangezien hij een mooie hobby heeft met apps ;-). Solliciteren wordt wat moeilijker.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ja hij mag voor 90 dagen mee als toerist (of voor max. een jaar geloof ik als hij een toeristen visum aanvraagt). Maar hij mag niet werken in de VS en mag ook niet permanent blijven.

Marjon
Sten

Bericht door Sten »

Daniel82 schreef: [...]
waar komen jullie te wonen ?
We landen op LAX, rijden daarna naar Thousand Oaks en vertrekken een week of zo later richting San Francisco Bay Area, waar we gaan zoeken naar een woning. Ik kan echter nog niet met zekerheid zeggen waar we uiteindelijk precies zullen belanden, maar waarschijnlijk dus ergens in het midden van Californië.
Sabrina1985
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sabrina1985 »

Ik zet m´n wekker en ga ook maar eens meedoen. Na deze zomer weet ik zeker dat ik daar wil wonen/werken!
Daniel82
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Daniel82 »

ik zit met een praktische vraag: je komt aan op een Amerikaanse vliegveld en gaat een beetje rond kijken in die stad, staat enz. weet iemand wat je gemiddeld kwijt bent voor de eerste maanden (Huur, eten enz.) ?
coukie
Amerikafan
Partner van: Erwin

Bericht door coukie »

Wat je gemiddeld zou kwijt zijn per maand kan ik zo direkt niet echt een antwoord op geven, ligt eraan waar je terrecht komt.
Hier bij ons in het zuiden ( Louisiana ) kun je gemakkelijk al iets huren tussen de 400 en 800 $ per maand eten en dergelijke is hier ook niet overdreven duur dus met ongeveer 2500 dollar kan je het in je eentje best redden denk ik ( just the basics :) ) In New York daarentegen is dat denk ik een heel ander verhaal...... :roll:
Received Green Card Jan 2014
Became US citizen Nov 2019
# finally home!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer