Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
advocaat nodig bij k1 visum
-
- Amerika-ontdekker
advocaat nodig bij k1 visum
Is het nodig om een advocaat in de arm te nemen als je een K1 visum gaat aanvragen ? hoe is jullie ervaring
We willen de procedure op gaan starten en ik heb het idee dat het vrij goed zelf te doorlopen is zonder juridische hulp wat is jullie ervaring ?
We willen de procedure op gaan starten en ik heb het idee dat het vrij goed zelf te doorlopen is zonder juridische hulp wat is jullie ervaring ?
Re: advocaat nodig bij k1 visum
Mijn persoonlijke ervaring is dat het goed te doen is zonder advocaat. Volgens mij heeft Clint de procedure ook zonder advocaat doorlopen, maar dat weet ik niet zeker.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Het is veiliger om dit middels een advocaat te doen. Strikt noodzakelijk nee, maar wel een garantie dat er niets iets misgaat omdat jij een fout maakt.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is alles bij jullie nogal rechtdoor-rechtaan? En dan bedoel ik (zonder oordelen te vellen): geen al te groot leeftijdsverschil - je kan bewijzen dat je al een hele tijd een serieuze relatie hebt, bv. een jaar of 2 d.m.v. foto's of brieven of gezamelijke vakanties of aankopen en bezoekjes over-en-weer - jij bent nog nooit in aanraking met het gerecht gekomen voor dingen als diefstal of druggebruik of moord of zo - je Amerikaanse partner heeft een goed en hoog genoeg inkomen om jou te mogen sponsoren?
Als dat allemaal ok is, dan is er hier voldoende expertise aanwezig om je door het proces te loodsen.
Als dat allemaal ok is, dan is er hier voldoende expertise aanwezig om je door het proces te loodsen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Beste Phillywannebee,
ik heb zelf ook de gehele procedure zonder advocaat doorlopen. Er is heel veel informatie op dit forum te vinden en op visajourney.com.
Op dit moment wacht ik op de afhandeling van mijn AOS (adjustment of status) en de green card die daarmee komt.
Wij hebben bijna geen problemen gehad met de gehele procedure. Je moet een hoop invullen, vaak het zelfde, een hoop betalen en lang wachten. Dus wat heb je nodig, geld, geduld en een paar goeie ogen! lol. Af en toe is het wat verwarrend met welke naam je moet gebruiken, maar dat is allemaal na te zoeken.
Mocht je vragen hebben stel ze gerust. Ik zal mijn uiterste best doen om ze zo duidelijk mogelijk te beantwoorden.
Alvast succes!
ik heb zelf ook de gehele procedure zonder advocaat doorlopen. Er is heel veel informatie op dit forum te vinden en op visajourney.com.
Op dit moment wacht ik op de afhandeling van mijn AOS (adjustment of status) en de green card die daarmee komt.
Wij hebben bijna geen problemen gehad met de gehele procedure. Je moet een hoop invullen, vaak het zelfde, een hoop betalen en lang wachten. Dus wat heb je nodig, geld, geduld en een paar goeie ogen! lol. Af en toe is het wat verwarrend met welke naam je moet gebruiken, maar dat is allemaal na te zoeken.
Mocht je vragen hebben stel ze gerust. Ik zal mijn uiterste best doen om ze zo duidelijk mogelijk te beantwoorden.
Alvast succes!
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Lexington, Kentucky

I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
Youdid schreef:Leuk om weer eens een blog te lezen Aquell! Lees die van jou altijd met veel plezier
Hartelijk bedankt Youdid. Ik probeer het bij te houden maar soms schiet het er toch een beetje bij in! Nog veel lees plezier gewenst in de toekomst! LOL
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Lexington, Kentucky
Dat hangt helemaal van jou/jullie af hé 

I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
- Heztur
- Amerika-ontdekker
Ik heb de route van de K1 zonder advocaat afgelegd. Ik vond het wel te doen, maar blijf wel alert op alles!
Maak kopieen van alles wat je inlevert, en wellicht nog kopieen van de kopieen. Veel vragen worden herhaald in verschillende formulieren, denk niet "dat heb ik al ingevuld dus dat weten ze al". Bewaar alles. Liever teveel dubbel dan iets tekort.
Ben heel benieuwd hoe het jou vergaat, phillywannabee!
Maak kopieen van alles wat je inlevert, en wellicht nog kopieen van de kopieen. Veel vragen worden herhaald in verschillende formulieren, denk niet "dat heb ik al ingevuld dus dat weten ze al". Bewaar alles. Liever teveel dubbel dan iets tekort.
Youdid schreef:Dat hangt helemaal van jou/jullie af hé
Klopt helemaal. Ik ga mijn best doen!
Lexington, Kentucky
Lexington, Kentucky
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Clint heeft op zijn website een artikel geschreven, waarin hij alle stappen in het proces uitlegt. Helaas is zijn website tijdelijk niet bereikbaar.OscarG schreef:Mijn persoonlijke ervaring is dat het goed te doen is zonder advocaat. Volgens mij heeft Clint de procedure ook zonder advocaat doorlopen, maar dat weet ik niet zeker.
Succes met de procedure.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Wij hebben het ook zonder advocaat gedaan en het was prima te doen. Visajourney.com was een grote hulp! (Ik was toen nog niet op dit forum)Heztur schreef:Ik heb de route van de K1 zonder advocaat afgelegd. Ik vond het wel te doen, maar blijf wel alert op alles!
Je kan daar alles wel vinden over de K1! : )
En wat Hetzur zegt: KOPIEËN!! Ik heb van alles kopieën gemaakt, en kopietjes van kopietjes.
Ik heb nu al een jaar mijn GC en ik heb nog steeds een dikke map/folder liggen met al mijn formulieren etc! En kopietjes zijn wel degelijk handig, bij mij waren ze mijn ingezonden pakket kwijtgeraakt ("We need more evidence of your relationship" aka "send everything in again that you already did" aka "we lost your s***" ). Was ik even blij dat ik kopietjes had!
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
Dutch in Oregon op Facebook!
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik weet niet of phillywannabee hier nog komt kijken, maar het artikel staat weer online.Old Faithful schreef:Clint heeft op zijn website een artikel geschreven, waarin hij alle stappen in het proces uitlegt. Helaas is zijn website tijdelijk niet bereikbaar.OscarG schreef:Mijn persoonlijke ervaring is dat het goed te doen is zonder advocaat. Volgens mij heeft Clint de procedure ook zonder advocaat doorlopen, maar dat weet ik niet zeker.
Succes met de procedure.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Het is, wat mij betreft, inderdaad prima zelf te doen. Wel alles HEEL goed lezen (en dan gewoon nog drie keer
) en inderdaad: maak kopieën.

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dus: heel goed nalezen, Visajourney raadplegen, en hier vragen stellen. Dan kan het haast al niet meer mis lopen. 

Elke
-
- Amerika-expert
Een advocaat is een goede garantie dat er wel iets misgaat bij de procedure: tenzij ze modern genoeg zijn dat je je gegevens online in hun database kunt invullen zodat dat daarna rechtstreeks op de formulieren gaat, zit er een mens tussen die fouten kan maken bij het overnemen van gegevens. Denk daarbij aan zulke onnozelheden zoals het verkeerd spellen van je naam. Een bijkomend effect daarvan is dat je al het werk van de advocaat strikt moet controleren. Dat betekent weer dat formulieren op-en-neer moeten en dat alles kost extra tijd.
Waar een advocaat wel handig is, is voor het geval er iets mis gaat. Dwz., als de situatie niet meer standaard is. Als je een advocaat in de arm neemt, zoek dan goed uit wat er afgesproken is igv. van problemen: zit dat in de contractuele prijs inbegrepen, of wordt dat extra? Als het laatste, dan ben je beter af te wachten totdat het geval zich voordoet.
Gr., Flipje
Waar een advocaat wel handig is, is voor het geval er iets mis gaat. Dwz., als de situatie niet meer standaard is. Als je een advocaat in de arm neemt, zoek dan goed uit wat er afgesproken is igv. van problemen: zit dat in de contractuele prijs inbegrepen, of wordt dat extra? Als het laatste, dan ben je beter af te wachten totdat het geval zich voordoet.
Gr., Flipje
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie reakties ! we gaan het zelf doen ! en hou jullie op de hoogte.
Begin volgend jaar gaan we visum aanvragen.
Begin volgend jaar gaan we visum aanvragen.
-
- Amerika-ontdekker
het dossier is inmiddels compleet verzonden en we hebben een nummer gekregen nu wachten.....
phillywannabee schreef:het dossier is inmiddels compleet verzonden en we hebben een nummer gekregen nu wachten.....
Heel veel succes met wachten!!! Ik hoop dat je een beetje geduld hebt het kan soms nogal wat lang duren. Ik kon niet zo goed tegen het wachten, maar ik heb dan ook weinig geduld!
Lexington, Kentucky
Lexington, Kentucky
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe voelt het ondertussen aan, Phillywannabee? Ben je al bezig met je leven in Nederland stilaan af te sluiten, of tracht je daar voorlopig nog maar niet aan te denken?
Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht