Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Opleidingsniveau ?? voor DV-2014

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Cardinals-L-KY
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Opleidingsniveau ?? voor DV-2014

Bericht door Cardinals-L-KY »

Hallo Amerika fans!,

Ik heb de instructies van DV-2013 doorgelezen ter voorbereiding op DV-2014. Ziet er allemaal duidelijk uit. Ik zat alleen met het opleidingsniveau ....

Ik heb een onafgeronde studie op universitair niveau. Ik zat in het derde jaar en heb dat ook bijna helemaal afgerond. Er waren toen nog geen BA of MA indelingen, maar nu zou het denkik vallen onder het laatste jaar BA universitair.

Over welke opleiding hebben we het dan volgens het Amerikaanse systeem?

Hopelijk kunnen jullie helpen!?

THX
Inci
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Opleidingsniveau ?? voor DV-2014

Bericht door kastelke »

Jij valt dan onder "some university courses".
En dat is dus voldoende om deel te nemen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Cardinals-L-KY
Amerika-newbie

kastelke schreef:Jij valt dan onder "some university courses".
En dat is dus voldoende om deel te nemen.
Oke Kastelke, dank je! En nog iets ..... high school is dat vergelijkbaar met een MBO opleiding? Mijn man heeft wel na zijn MTS 1 jaar HBO gedaan, maar is daarna gaan werken als telecom engineer en daarna als zelfstandig ondernemer.

Wat zou zijn opleidingsniveau dan zijn? High School degree? Of zou dat Vocational School zijn, omdat zijn opleiding beroepsgericht was? Of is deze VS juist gelijk aan onze HBO opleidingen?

Pffff, wat een vragen :) .

Goh, spannend dat we mee gaan doen met het gezin ...................

Have a great one!

Inci
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Citaat van de officiële website.
 To enter the DV program, you must meet either the education or work experience requirement of the
DV program: You must have either a high school education or its equivalent, defined as successful
completion of a 12-year course of elementary and secondary education
Ook je man voldoet aan de opleidingseisen.

Succes.
Groet,

Old Faithful
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Cardinals, ik zou zeggen vocational schooling of associates degree. High school is middelbare school. En mbo is community college.
FMNederland
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door FMNederland »

Hoe zou ik dan zeggen

HAVO afgerond (na 4 jaar VWO, 4 HAV0 -> 5H = 6 jaar)
1 jaar journalistiek (niet afgerond)
1 jaar vrijetijdsmanagement (niet afgerond, waste of time)

12 jaar werkervaring, ietsje meer in 2013 of 2014... ?
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

FMNederland schreef: 1 jaar vrijetijdsmanagement (niet afgerond, waste of time)
Dat zag je van tevoren niet aankomen? :lol:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

FMNederland schreef:Hoe zou ik dan zeggen

Some University Courses.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Dit is 5 jaar. Het voltooien van havo levert je 5 jaar middelbare school op. Het jaar 4 vwo plus het jaar 4 havo wordt gezien als 1 jaar. Extreem voorbeeld: stel iemand doet de mavo (nu vmbo) en doubleert elk jaar. Dan doe je 8 jaar over de mavo, maar dit wordt als 4 jaar gerekend.
FMNederland schreef:1 jaar journalistiek (niet afgerond)
Ik sluit me aan bij kastelke, some university courses.
FMNederland schreef:12 jaar werkervaring, ietsje meer in 2013 of 2014... ?
Wordt er gevraagd naar aantal jaar werkervaring dan?
FMNederland
Amerikafan

Cool - thanks peeps..

wordt er naar werkervaring gevraagd?
Uh geen idee... maar het telt mee om aan de 12 jaar te komen - toch?

of is lagere school 6 + middelbare 5 = 11
+ some university (oh, overigens HBO) voldoende om zeker aan 12 te komen?

Of heb ik met mijn HAVO al voldaan aan:
"You must have either a high school education or its equivalent, defined as successful
completion"
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Voor werkervaring geldt dat het mee kan tellen, mits. En die mits houdt het niveau van het werk in, alsmede stijgende verantwoordelijkheden. Om ook hier weer een extreem voorbeeld te nemen, iemand met enkel lagere school en daarna 30 jaar putjesschepper zal niet in aanmerking komen.

PS: Ik neem bewust extreme voorbeelden om aan te geven dat er naast een wit gebied niet een oneindig grijs gebied is, maar op een gegeven moment een zwart gebied ontstaat waarin je niet meer aan de regels voldoet.
FMNederland
Amerikafan

Hockey schreef:Voor werkervaring geldt dat het mee kan tellen, mits. En die mits houdt het niveau van het werk in, alsmede stijgende verantwoordelijkheden. Om ook hier weer een extreem voorbeeld te nemen, iemand met enkel lagere school en daarna 30 jaar putjesschepper zal niet in aanmerking komen.

PS: Ik neem bewust extreme voorbeelden om aan te geven dat er naast een wit gebied niet een oneindig grijs gebied is, maar op een gegeven moment een zwart gebied ontstaat waarin je niet meer aan de regels voldoet.

Maar in feite kom ik er met mijn studie "ervaring" al wel...?

Wie weet zijn ze nog op zoek naar iemand om rioleringsschoonmaakexpert te worden :D

Ik zal niet zeggen dat ik 15 jaar top werkervaring heb, maar ben er zeker van dat mijn totale werkervaring wel als een paar jaar moet gelden.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wat jij vindt is niet belangrijk. ;-) Dit is wat de regels zeggen:
13. WHAT ARE THE REQUIREMENTS FOR EDUCATION OR WORK EXPERIENCE?
The law and regulations require that every entrant must have at least a high school education or its equivalent or have, within the past five years, two years of work experience in an occupation requiring at least two years’ training or experience. A “high school education or equivalent” is defined as successful completion of a twelve-year course of elementary and secondary education in the United States or successful completion in another country of a formal course of elementary and secondary education comparable to a high school education in the United States. Only formal courses of study meet this requirement; correspondence programs or equivalency certificates (such as the G.E.D.) are not acceptable. Documentary proof of education or work experience must be presented to the consular officer at the time of the visa interview.

14. WHAT OCCUPATIONS QUALIFY FOR THE DV PROGRAM??
To determine eligibility based on work experience, definitions from the Department of Labor’s (DOL) O*Net OnLine database will be used. The O*Net Online Database groups job experience into five “job zones.” While many occupations are listed on the DOL Website, only certain specified occupations qualify for the DV Program. To qualify for a DV on the basis of your work experience, you must have, within the past five years, two years of experience in an occupation that is designated as Job Zone 4 or 5, classified in a Specific Vocational Preparation (SVP) range of 7.0 or higher.

15. HOW DO I FIND THE QUALIFYING OCCUPATIONS ON THE DEPARTMENT OF LABOR WEB SITE?
Qualifying DV Occupations are shown on the DOL O*Net Online Database http://www.onetonline.org/ . Follow these steps to find out if your occupation qualifies: Select “Find Occupations” and then select a specific “Job Family.” For example, select Architecture and Engineering and click “GO.” Then click on the link for the specific Occupation. Following the same example, click Aerospace Engineers. After selecting a specific Occupation link, select the tab “Job Zone” to find out the designated Job Zone number and Specific Vocational Preparation (SVP) rating range. For additional information see the Diversity Visa – List of Occupations webpage http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1319.html
Elke
FMNederland
Amerikafan

Ik zal daar even voor moeten gaan zitten, maar zo snel gezien heb ik een aantal functies uitgevoerd die in de 7.0 (tot 8.0 ) schaal vallen, ja. - 2 jaar van de laatste 5 wordt even spannend :D

Of, concreet gezegd, is mijn educatieve carriere wel al voldoende - of toch niet?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Gewoon meedoen! Het kost je enkel een paar minuutjes van je tijd, en een pasfoto.

Heb je wat spaarcenten die je eventueel ook kan laten zien tijdens je interview (als je een van de happy few bent)? Want hen gaat het er om dat je jezelf ook kan redden ginder. En dat wordt iets aannemelijker als je bv. $20,000 voor kan leggen, dan wanneer je $5,000 hebt. (schiet niet veel meer van over na het betalen van de fees en je vliegtuigticket en een maand huur)
Elke
FMNederland
Amerikafan

Meedoen wil ik sowieso, zaken als geld zien we dan wel weer... heb nog een huis wat ik kan verkopen...

Thanks, ik ga weekend vieren :D
Cardinals-L-KY
Amerika-newbie

kastelke schreef:

Some University Courses.
Wel raar dat universitair onderwijs hier dan gelijk gesteld wordt aan een HBO opleiding?? Ik heb namelijk Theologie en Islamic Studies (na propedeuse) gestudeerd en was eind derde jaars. En ook ik zou vallen onder ' some university courses' .....................?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Zelf vind ik het ook raar, die vragen die ze daar stellen. Want voor hen is maar 1 ding belangrijk: voldoe je aan de opleidingseis.
En of je dan daarna nog vanalles probeerde maar niet lukte, of een professionele bachelor behaalde of een academische of een master of een phd of wat dan ook, is eignelijk niet eens meer relevant. Dus heb ik gedacht dat ze misschien doen omwille vna de statistieken (wat is het profiel van de deelnemers), maar daarvoor is hun opdeling dan weer fout gemaakt volgens mij. Maar ja, wie ben ik? Nikske Niemendalle voor de Amerikaanse overheid.
Elke
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

In de VS kent men het onderscheid tussen hbo en universiteit niet. Dat maakt de zaken ook een stuk lastiger. Tevens duurt high school daar 6 jaar, ongeacht welk niveau je op de high school doet.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar je hebt wel een verschil tussen een diploma dat je op een college kan behalen, en een degree die je op de universiteit behaalt. En daar maken ze dan ook geen onderscheid in bij de loterij?
Elke
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer