Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat bedoelt men deze bedrijfs verkoop termen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
De Tesjes
Amerika-newbie
Contacteer:

Wat bedoelt men deze bedrijfs verkoop termen

Bericht door De Tesjes »

Ik ben even gaan kijken op het pbbi . Kan iemand mij uitleggen wat men hiermee bedoeld ?
Price : 20,000
Down : 20,000
Adj Net : 42,780
Sales : 52,176
Wat is nu de eigenlijke verkoopprijs?

Groetjes
Olga en Eddy
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Niemand :?: :?: :lol:
Koopprijs is 20.000, aanbetaling is 20.000, dus contante betaling.
Adj.Net is inkomsten na kosten maar voor belasting.
Sales is verkopen.

Wat kan ik hiervan zeggen, voldoet zowiezo niet aan de visum eisen voor een E2. Bedrijven met zulke cijfers sla ik altijd over, winst 2x de koopprijs 8) :?: maar ik heb deze listing even opgezocht. De verkoper pretendeert dat een koper in deze zaak $52.000 omzet kan maken en dan met $9.000 kosten in totaal :shock: een winst kan maken van $43.000. Kosten betekenen dus huur, utilities, verzekeringen, inkoop van producten etc. Dit is een hairsalon en ik heb niet veel verstand daarvan maar $9000 per jaar is $180 per week, daar kan ik nog geen boodschappen van doen, laat staan een hairsalon draaiende houden.
Cijfers zijn overigens 'Owner Estimate' , in mijn vertaling 'sla er maar een slag naar en zie of er een gek te vinden is' :lol:
Dat er makelaars zijn die zich hier mee bezig houden, die moeten uit de $20.000 ook nog betaald worden.
Dit is geen PBBI listing, :D , even voor de goede orde.
De Tesjes
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door De Tesjes »

Bedankt voor je antwoord,
Nu kunnen we eens deftig beginnen rondkijken.
Wat is dan wel eigenlijk het bedrag dat men eist voor een investering waardoor je een visum zou kunnen verkrijgen?
Ik weet ook dat men een amerikaan in dienst moet nemen over hoeveel spreekt men dan . Is ene voldoende of moet dat een heel autobus zijn?
:D
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Wat is dan wel eigenlijk het bedrag dat men eist voor een investering waardoor je een visum zou kunnen verkrijgen?
Ongeveer $100.000 of meer, minder kan ook maar dat maakt het moeilijker voor het visum, $75.000 is wel het minimum. Ik praat in alle gevallen over eigen investering.
Veel visa buro's gaan overigens al uit van minimaal $150.000.

Aantal werknemers, 2 of 3 is voldoende, kunnen ook zoals veel in de hair en nail salons, eigen werkers zijn die dus niet in loondienst zijn maar een plek 'huren' in de salon.
BSP
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door BSP »

PBBI schreef:

Aantal werknemers, 2 of 3 is voldoende, kunnen ook zoals veel in de hair en nail salons, eigen werkers zijn die dus niet in loondienst zijn maar een plek 'huren' in de salon.
Hee!! Weer wat geleerd, dat wist ik dus ook niet...dat zijn dus eigenlijk een soort zzp'ers als ik het goed begrijp? Dienen die dan een contract te hebben met het bedrijf, bijv een huurcontract, of een subcontract?

Fred
“Thank the Lord”? That sounded like a prayer. A prayer in a public school. God has no place within these walls, just like facts don’t have a place within an organized religion.

Poesjes
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Ja, het zijn zzp'ers, subcontractors. We komen dit vaker tegen, ook wel bij bouw en schoonmaak maar bij hair en nail salons stikt het ervan.
Restaurants , winkels etc. daar komt het niet voor.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer