Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Is dit nou echt zo een groot schandaal?
- Dutch_Bella
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Is dit nou echt zo een groot schandaal?
Hallo beste Amerikafans,
Eigenlijk wil ik helemaal niet emigreren naar de VS voor de liefde van het land, maar omdat ik daar iemand heb ontmoet, die me ontzettend dierbaar is geworden.
Eerlijk gezegd vind ik dit niet zo een groot schandaal. Of je nu naar de VS of naar Duitsland gaat.
Eigenlijk wil ik helemaal niet emigreren naar de VS voor de liefde van het land, maar omdat ik daar iemand heb ontmoet, die me ontzettend dierbaar is geworden.
Eerlijk gezegd vind ik dit niet zo een groot schandaal. Of je nu naar de VS of naar Duitsland gaat.
I really miss my boyfriend from America.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Is dit nou echt zo een groot schandaal?
Ik snap de uitdrukking 'schandaal' in het geheel niet zo..Dutch_Bella schreef:Eerlijk gezegd vind ik dit niet zo een groot schandaal. Of je nu naar de VS of naar Duitsland gaat.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Njit, ik mis ook duidelijk iets, want ik snap er ook niks van...
WIE zegt dat naar Amerika willen verhuizen een 'schandaal' is, Dutch Bella?
WIE zegt dat naar Amerika willen verhuizen een 'schandaal' is, Dutch Bella?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Dutch_Bella
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Nou schandaal dat zeg ik niet persoonlijk.
Mijn toekomstige echtgenoot dat is een Amerikaan! Ik ga naar Amerika verhuizen speciaal voor hem. Nou en de mensen uit mijn directe omgeving die vinden dat een schandaal, omdat het zich hier om een partner gaat en niet om een andere reden dat ik naar de VS ga verhuizen.
Snappen jullie het nu?
Do you understand this or should I type this message in English?
Mijn toekomstige echtgenoot dat is een Amerikaan! Ik ga naar Amerika verhuizen speciaal voor hem. Nou en de mensen uit mijn directe omgeving die vinden dat een schandaal, omdat het zich hier om een partner gaat en niet om een andere reden dat ik naar de VS ga verhuizen.
Snappen jullie het nu?
- Dutch_Bella
- Amerika-newbie
- Contacteer:
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar toch lijkt het me handiger dat je geen Russisch gaat tikken (of je moet geen reactie willen krijgen)Dutch_Bella schreef:Dat was niet kwadelijk bedoeld hoor! Dat begrijpen ze vast wel. Zeker is de voertaal Nederlands, maar ik spreek ook Engels, Duits, Frans, Spaans en Russisch.Zou ik niet doen, de voertaal op dit forum is namelijk Nederlands
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat de gemiddelde Nederlander meer begrip heeft dat je erheen wilt verhuizen voor je partner dan dat je erheen wilt omdat het zo'n mooi land is.Dutch_Bella schreef:Mijn toekomstige echtgenoot dat is een Amerikaan! Ik ga naar Amerika verhuizen speciaal voor hem. Nou en de mensen uit mijn directe omgeving die vinden dat een schandaal, omdat het zich hier om een partner gaat en niet om een andere reden dat ik naar de VS ga verhuizen.[/b]
Dus nee, ik snap die mensen niet...
Laatst gewijzigd door Njit op 22 apr 2006, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarschijnlijk zit er meer achter zo'n uitspraak, en dat snap ik ergens wel. Het zal niet de eerste keer zijn dat jonge meisjes verliefd worden via internet en direct willen trouwen, emigreren en spreken over hun "toekomstige man" .... zonder nog maar eerst het land te hebben gezien of deze "toekomstige" man ontmoet te hebben. Tja, ik zou het ook met een korreltje zout nemen (of bezorgd zijn) als mijn dochter wat impulsief redeneert, gebaseerd op een verliefdheid ..
Natuurlijk weet ik niets over de topic starter en zeg ik niet dat zij zo is, maar voorstellen kan ik het me enigszins wel ....
Natuurlijk weet ik niets over de topic starter en zeg ik niet dat zij zo is, maar voorstellen kan ik het me enigszins wel ....
Laatst gewijzigd door Sandy op 22 apr 2006, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
- Dutch_Bella
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Hallo Sandy,Misschien zit er wat meer achter, en snap ik die bezorgdheid van familie en vrienden wel een beetje. Je hoort het zo vaak, jonge meisjes die verliefd worden via internet en direct willen trouwen en emigreren .... zonder nog maar het land eerst gezien te hebben of hun "toekomstige" Amerikaanse man ontmoet te hebben. Tja, ik zou ook bezorgd zijn (of het niet serieus nemen) als mijn dochter wat impulsief redeneert, gebaseerd op een verliefdheid ..
Je beredenering is inderdaad waar. Ze zijn inderdaad bezorgd en willen me graag hier houden. Nee ik heb mijn toekomstige man niet via internet ontmoet. Gewoon hier NL.
Wat ze eigenlijk min of meer bedoelen waarom nou iemand die zo ver weg woont. Hier zijn ook genoeg leuke heren.
Maar wat jij schrijft klopt ook volkomen er zijn inderdaad van die meiden. Dat is min of meer gebeurd bij mijn voormalig buurmeisje maar dan in Australië.
Ik was net mijn bericht aan het editen, toen jij een reactie plaatste.. Vandaar dat mijn bericht en mijn quote in jouw bericht iets anders zijn ; ))
Tja... verliefdheid en een chemie tussen twee mensen kun je niet verklaren. En voor jou is dat een Amerikaan die je in Nederland ontmoet hebt.. zonder valse voorwendselen om in Amerika te geraken (want dat kan ook nog natuurlijk ; ))
Je kunt het ook zo zien, gelukkig geven ze om je en willen ze je om die reden graag hier houden.. Als mensen om je geven (en om die mensen zou ik me ook alleen maar druk maken) dan is jouw geluk voor hen uiteindelijk ook het belangrijkst. Het heeft misschien wat tijd nodig : ))
Tja... verliefdheid en een chemie tussen twee mensen kun je niet verklaren. En voor jou is dat een Amerikaan die je in Nederland ontmoet hebt.. zonder valse voorwendselen om in Amerika te geraken (want dat kan ook nog natuurlijk ; ))
Je kunt het ook zo zien, gelukkig geven ze om je en willen ze je om die reden graag hier houden.. Als mensen om je geven (en om die mensen zou ik me ook alleen maar druk maken) dan is jouw geluk voor hen uiteindelijk ook het belangrijkst. Het heeft misschien wat tijd nodig : ))
Sandy
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dutch Bella, misschien moet je maar eens even naar die afdeling van ons forum gaan waar je je kan voorstellen, en jezelf even voorstellen: wie ben je, hoe heb je je vriend leren kennen, wat zijn je toekomstplannen,...
Elke
-
- Amerika-expert
Rare jongens, die mensen.
Ik had een beetje hetzelfde toen ik Amerikaan werd (in november 2003). Mensen die zeiden: waarom wil je in vredesnaam staatsburger worden van zo'n afschuwelijk land. Waarop ik telkens uitlegde, dat de Amerikaanse regering niet altijd DE Amerikaan vertegenwoordigt (er is hier in de VS bijvoorbeeld veel verzet tegen de oorlog in Irak).
Ach, als je naar alle adviezen en "wijze raad" zou luisteren, zou je je bed niet durven uit te komen (en zelfs dat is niet veilig, je kunt door je bed zakken en je nek breken!)
Gewoon doen wat je hart je ingeeft. Als je eenmaal in de VS bent en het blijkt dat je een fout gemaakt hebt, dan ga je toch gewoon terug. Of iets anders proberen!
Beter geprobeerd en mislukt, dan op je 70e denken: had ik toch maar het risico genomen!
Ik had een beetje hetzelfde toen ik Amerikaan werd (in november 2003). Mensen die zeiden: waarom wil je in vredesnaam staatsburger worden van zo'n afschuwelijk land. Waarop ik telkens uitlegde, dat de Amerikaanse regering niet altijd DE Amerikaan vertegenwoordigt (er is hier in de VS bijvoorbeeld veel verzet tegen de oorlog in Irak).
Ach, als je naar alle adviezen en "wijze raad" zou luisteren, zou je je bed niet durven uit te komen (en zelfs dat is niet veilig, je kunt door je bed zakken en je nek breken!)
Gewoon doen wat je hart je ingeeft. Als je eenmaal in de VS bent en het blijkt dat je een fout gemaakt hebt, dan ga je toch gewoon terug. Of iets anders proberen!
Beter geprobeerd en mislukt, dan op je 70e denken: had ik toch maar het risico genomen!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- all american girl
- Amerika-ontdekker
Bennogr schreef:Rare jongens, die mensen.
hier ben ik het 100% mee eens!!
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Haha, dan ben ik ook zo'n "schandaal".
Natuurlijk zijn er overal leuke mannen te vinden, daarvoor hoef je niet persee naar een bepaald land. Maar als het nou toevallig zo loopt dat je iemand die in de US tegen het lijf loopt en je wordt verliefd dan kun je niet zeggen: "hee, ik vind je wel leuk, maar aangezien je in de US woont zoek ik wel verder". Tenminste, zo werkte het niet voor mij.
Het hangt er zeker wel vanaf hoe lang je elkaar kent en hoe serieus je bent, maar buiten dat zou ik me zeker niet laten weerhouden. Waarschijnlijk als je zelf goed nadenkt over de redenen waarom je bij hem wilt wonen en je kunt dit goed verwoorden aan die mensen die het een schandaal vinden, dat het dan meevalt. Ik heb nooit problemen gehad met mensen die het raar vonden dat ik vertrok. Het was gewoon een logische stap (behalve voor mijn ex dan
).

Natuurlijk zijn er overal leuke mannen te vinden, daarvoor hoef je niet persee naar een bepaald land. Maar als het nou toevallig zo loopt dat je iemand die in de US tegen het lijf loopt en je wordt verliefd dan kun je niet zeggen: "hee, ik vind je wel leuk, maar aangezien je in de US woont zoek ik wel verder". Tenminste, zo werkte het niet voor mij.
Het hangt er zeker wel vanaf hoe lang je elkaar kent en hoe serieus je bent, maar buiten dat zou ik me zeker niet laten weerhouden. Waarschijnlijk als je zelf goed nadenkt over de redenen waarom je bij hem wilt wonen en je kunt dit goed verwoorden aan die mensen die het een schandaal vinden, dat het dan meevalt. Ik heb nooit problemen gehad met mensen die het raar vonden dat ik vertrok. Het was gewoon een logische stap (behalve voor mijn ex dan

You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Ik ook hoor!! Ik woonde in Duitsland en leerde een amerikaan kennen. Voordat hij terug naar Amerika moest zijn we getrouwd omdat ik anders achter had moeten blijven. Ik wilde eigenlijk helemaal niet zo erg naar Amerika, hoor, dus ben echt voor mijn man gekomen.houstonwehaveaproblem schreef:Haha, dan ben ik ook zo'n "schandaal".![]()
En nu wil ik niet meer terug naar Nederland. Die man heb ik al lang niet meer. Het land houd ik.
Margaret
Wat een onzin. Persoonlijk denk ik dat die "mensen uit je directe omgeving" een beetje kortzichtig zijn en zich laten beinvloeden door wat ze zien en horen in de media over Amerika.Dutch_Bella schreef:Nou schandaal dat zeg ik niet persoonlijk.
Snappen jullie het nu?
Ik ben zelf ook met een Amerikaanse getrouwd, en alhoewel we eerst jaren in Nederland hebben gewoond, heb ik van geen enkel familielid of vriend het woord "schandaal" of een opmerking in die richting gehoord toen wij aankondigden naar de VS te verhuizen.
Dat deed ik dus ook uit pure liefde. Bij een internationale relatie moet je toch uiteindelijk in 1 van de 2 landen wonen, nietwaar? (of een ander land natuurlijk). Je kunt toch niet altijd verwachten dat de ander maar naar Nederland moet komen? Snappen die "mensen uit je directe omgeveving" dat soort dingen dan niet?
Ik ben trouwens ook zo'n "schandaal".
En om te reagereren op Bennogr, ik ben net als hem nog veel "schandaliger", want ik heb net als hem ook de Amerikaanse nationaliteit aangenomen (dubbele nationaliteit), en er zijn nogal wat Nederlanders die dan meteen denken dat ik Bush, Cheney, en zijn oorlogjes meteen ondersteun als ik mij trots voel als Amerikaan.
Ik denk dat er mensen zijn die de politiek niet kunnen scheiden van de liefde voor het land, of de liefde voor een persoon uit dat land....
Gewoon gaan Bella! Laat niemand in Nederland je geluk met je aanstaande man verstoren.... Zoals anderen al gezegd hebben, je kunt altijd weer terug naar Nederland als het niet lukt.
Ik heb in ieder geval GEEN MOMENT SPIJT van mijn verhuizing naar de VS!
"I reject your reality, and substitute my own!"
Gelukkig staat mijn omgeving er wat positiever tegenover. Mijn ouders hebben gezegd dat ze achter me staan, wat mijn beslissing ook is. Wel moesten ze even aan het idee wennen. Misschien moet je je omgeving even wat tijd geven om aan het idee te wennen, en misschien ook hem wat beter te leren kennen (ik weet niet in hoeverre ze hem nu al kennen.)
Gelukkig zijn mijn ouders en familie dol op mijn vriend, en zien ook dat we echt gek op elkaar zijn, en dat het niet zomaar een bevlieging is. Ze hebben me wel in dingen geadviseerd, en ook gezegd dat we alles goed moeten plannen en op een rijtje moeten zetten en ons niet zomaar ergens in moeten storten, en ze hebben daar ook hun hulp bij aangeboden. Toen ik voor het eerst aankwam met mijn ticket en de boodschap dat ik naar de VS ging, zag mijn moeder het ook niet echt zitten, maar ik zette door en later draaide ze gelukkig bij. Het is waarschijnlijk gewoon bezorgdheid, en niet zozeer dat ze het schandalig vinden.
In ieder geval veel succes ermee.
Gelukkig zijn mijn ouders en familie dol op mijn vriend, en zien ook dat we echt gek op elkaar zijn, en dat het niet zomaar een bevlieging is. Ze hebben me wel in dingen geadviseerd, en ook gezegd dat we alles goed moeten plannen en op een rijtje moeten zetten en ons niet zomaar ergens in moeten storten, en ze hebben daar ook hun hulp bij aangeboden. Toen ik voor het eerst aankwam met mijn ticket en de boodschap dat ik naar de VS ging, zag mijn moeder het ook niet echt zitten, maar ik zette door en later draaide ze gelukkig bij. Het is waarschijnlijk gewoon bezorgdheid, en niet zozeer dat ze het schandalig vinden.
In ieder geval veel succes ermee.
Salaam Dutch_Bella,
Schandaal zo moet je er niet over denken. Wil je het zelf ook allemaal?
Wat meer schandalig klinkt is die situatie van mij. Mijn moeder is van oorsprong Amerikaans (Pennsylvania) en mijn vader Lebanees (Midden-Oosten) en gek genoeg zie ik er meer Arabisch uit dan Westers. Daar is nooit tegenop gekeken.
Maak je niet zo druk.
Schandaal zo moet je er niet over denken. Wil je het zelf ook allemaal?
Wat meer schandalig klinkt is die situatie van mij. Mijn moeder is van oorsprong Amerikaans (Pennsylvania) en mijn vader Lebanees (Midden-Oosten) en gek genoeg zie ik er meer Arabisch uit dan Westers. Daar is nooit tegenop gekeken.
Maak je niet zo druk.
I am proud to be an American!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1990 Weergaves
-
Laatste bericht door Rocky Mountain High