Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

spouse-interview in Brussel - tips iemand?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
caoimhe
Amerika-newbie

spouse-interview in Brussel - tips iemand?

Bericht door caoimhe »

Hallo allemaal :)

Ik ben al enige tijd (enkele jaartjes) tussendoor aan het kijken op het forum en al enige tijd geregistreerd, en heb al geregeld nuttige dingen gelezen op dit forum en al veel geleerd en handig advies gelezen, maar had nog niets gepost zelf.

Bij deze doe ik dat nu wel.

Ik ben Caoimhe en op donderdag de 3e januari heb ik mijn visa-interview op de ambassade in Brussel. Ik ben best nerveus ookal hebben ik en mijn man heel de procedure vanaf indienen van I-130 gedaan met een immigratie advocaat die ons fantastisch geholpen heeft.

Dus... nu na al het lange wachten.. eindelijk heb ik mijn interview overmorgen. Ik denk dat ik wel goed voorbereid ben. Alles wat ze over mijn man of onze relatie kunnen vragen zal ik kunnen beantwoorden aangezien we elkaar al sinds 2009 kennen en ik aan hem mijn grootste geheimen heb toevertrouwd en vice versa, we weten vrijwel alles over elkaar. Ik heb ook een boel e-mail afgedrukt van over de jaren en onze huwelijksgeloften en vliegtickets etc bijgehouden en dergelijke. Dus ik geloof wel dat het vlot zal gaan.

Ik heb al wel veel 'doemverhalen' gelezen op het internet en natuurlijk laat je je kop daar door op hol brengen (onnodig hoogstwaarschijnlijk). Maar ik heb ook al wel positieve dingen gelezen, dat ze mensen op de ambassade hier in Belgie best wel oke zijn en vriendelijk.

Wat ik me af vroeg was of ze dat interview in een aparte ruimte verrichten of dat je gewoon ook aan het "loket" staat terwijl ze je vragen stellen. Ik heb namelijk best wel een dikke kaft met "extra evidence" bij en al rechtstaand zie ik dat niet zo handig verlopen, haha! Ik dacht gelezen te hebben dat de CR-1 en K1 interviews en dergelijke in een aparte ruimte plaatsvinden?

Kan iemand wat meer vertellen over zijn ervaringen op de ambassade in Brussel? Ik heb er wel het volste vertrouwen in, maar het is toch altijd leuk om eens andere mensen hun verhalen te horen.

En het is toch altijd een grote last die van je schouders valt als het achter de rug is, ookal weet je dat er niets kan mis gaan!

Alvast bedankt!

Groetjes,
Caoimhe
Oeboemoe
Amerikafan

Re: spouse-interview in Brussel - tips iemand?

Bericht door Oeboemoe »

Bij mij werden indertijd 2 a 3 vragen gesteld en na 2 minuten werd ik goedgekeurd. Weinig tips. Rustig blijven en neties antwoord geven op vragen maar vooral niets zeggen als er niets gevraagd word.
Wallstreet
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: spouse-interview in Brussel - tips iemand?

Bericht door Wallstreet »

Eerst en vooral mijn beste wensen. Als ik dit zo lees, kan ik de spanning zomaar meevoelen met je.
Succes morgen. :thumbup:

Hoop dat ik ooit ook op de stoel in de ambassade in Brussel mag zitten voor een interview.

Crossed fingers!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer