Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Samen met niet-Amerikaanse vriendin naar Amerika vertrekken

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Chris_H
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Samen met niet-Amerikaanse vriendin naar Amerika vertrekken

Bericht door Chris_H »

Ik heb sinds anderhalf jaar een Chinese vriendin die ik tijdens mijn studie in de Verenigde Staten heb ontmoet. Sinds die tijd zijn we bijna non-stop samen geweest en weten we ondertussen dat we serieus verder willen met deze relatie. Naar Nederland of China emigreren zien we eigenlijk niet zitten. We zouden het liefst ons leven samen in de VS willen voortzetten. Maar dit gaat moeilijk worden.

Momenteel ben ik het wachten op mijn J-1 visum en vertrek ik voor een stagen van een half jaar naar de VS. Daarna moet ik nog een half jaar afstuderen om mijn diploma HBO International Marketing te behalen. Als ik klaar ben met deze studie wil ik eigenlijk naar de VS. Wat zijn mijn opties? En wat zijn de meest realistische keuzes.

- Traineeship?
- Werk vinden?
- DV-2015 (een kleine kans, maar altijd beter dan niets doen)?
- ...?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Samen met niet-Amerikaanse vriendin naar Amerika vertrek

Bericht door kastelke »

Wat is de status van je Chinese vriendin? Heeft zij broers/zussen/ouders in de US?
Voelen jullie je klaar om te trouwen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Chris_H
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Chris_H »

Trouwen willen we sowieso. Sorry, dat had ik erbij moeten vermelden.

Mijn vriendin is in Amerika op een F-1 studenten visum.

Zij heeft een half-zus in Amerika die getrouwd is met een Amerikaan en dus een greencard heeft en binnenkort hopelijk het Amerikaans staatsburgerschap. Kunnen we daar iets mee?
Oeboemoe
Amerikafan

Bericht door Oeboemoe »

Helaas: de groene kaart loterij is de enige realistische (statistisch verwaarloosbare) kans.

http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/ ... 2ca60aRCRD

Tenzij je vriendin na haar studie bijvoorbeeld een H1B binnensleept maar dan zou jij als H4 niet mogen werken.
Encinitas
Amerikafan

Bericht door Encinitas »

Jullie kunnen beiden de DV lotery doen en tegelijkertijd proberen een job te krijgen (H1B). Eventueel als tussenstap een tijdje in NL of China wonen en vandaaruit beide voorgaande stappen continueren. In dat geval proberen een job te vinden bij een bedrijf dat mogelijkheden biedt voor een intercompany transfer vanuit China of NL naar de USA (L1).

Allerbelangrijkste is er echt in geloven en niet op te geven. Dan is de kans bijzonder groot dat het je lukt.
Eerst geloven, dan zien.
Succes!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Encinitas schreef:Jullie kunnen beiden de DV lotery doen
Als zijn vriendin van Mainland China is, dan mag zij niet meedoen met de loterij.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ninchursanga
Amerika-ontdekker

Bericht door ninchursanga »

Wat studeert je vriendin? Als zij in een vak zit waar werkkrachten nodig zijn, dan zou zij tenminste in de VS een baan kunnen zoeken. Da's alvast een stap vooruit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer