Gisteren op het consulaat geweest en ... jaaaa hoor onze E-2 goedgekeurd !!!

Was het laatste aan de beurt ik had zo'n 18 mensen voor me en zat dus 2 uur te wachten in spanning voordat ik aan de beurt was.
Gaf mezelf weinig kans aangezien dit de 2e aanvraag was voor hetzelfde bedrijf en terwijl ik daar zat zonk het vertrouwen naar een all time low van 25%.
Dit komt vooral door de daar hersende sfeer van kogelvrij glas, bewakers,strakke organisatie en sip kijkende mensen die waren afgewezen voor een één of ander visum.
Toen eindelijk aan de beurt ,als eerste zei de dame achter het glas "hier heb je alle papieren van het bedrijf weer terug" dus ik dacht afgewezen.
Ze vroeg me wat te vertellen over het bedrijf en toen eigenlijk plotseling zei ze "OK approved " .
ik was zo flabbergested dat ik zelfs vergeten ben om te vragen welke termijn ik heb gekregen (2 of 5 jaar).

En zij had vergeten nog een keer mijn vingerafdrukken te nemen voor de 2e keer.
Moet volgende week dus alleen nog die vingerafdrukken laten maken en dan maar gelijk vragen voor hoelang het visum is .

Maar aangezien ze er niks over zei hoop ik op de 5 jarige.
Dan is het een dag of 3/4 wachten op het visum zei ze en dan moet mijn vrouw nog terug om samen met de kids ook een visum aan te vragen.
We zijn van plan om eind juli te vertrekken als de huidige manager ons die tijd wil geven. Onze zoon van 4 willen we niet teveel uit zijn ritme halen om hem midden in het schooljaar eraf te halen aangezien hij pas net op deze school zit omdat de vorige niet beviel.