Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

JJiiihhhaa E-2 visum goedgekeurd

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

JJiiihhhaa E-2 visum goedgekeurd

Bericht door kaap koraal »

Is het dan toch gelukt, ik kan het nog niet geloven. :shock:
Gisteren op het consulaat geweest en ... jaaaa hoor onze E-2 goedgekeurd !!! :D

Was het laatste aan de beurt ik had zo'n 18 mensen voor me en zat dus 2 uur te wachten in spanning voordat ik aan de beurt was.
Gaf mezelf weinig kans aangezien dit de 2e aanvraag was voor hetzelfde bedrijf en terwijl ik daar zat zonk het vertrouwen naar een all time low van 25%.
Dit komt vooral door de daar hersende sfeer van kogelvrij glas, bewakers,strakke organisatie en sip kijkende mensen die waren afgewezen voor een één of ander visum.

Toen eindelijk aan de beurt ,als eerste zei de dame achter het glas "hier heb je alle papieren van het bedrijf weer terug" dus ik dacht afgewezen.
Ze vroeg me wat te vertellen over het bedrijf en toen eigenlijk plotseling zei ze "OK approved " .
ik was zo flabbergested dat ik zelfs vergeten ben om te vragen welke termijn ik heb gekregen (2 of 5 jaar). :oops:
En zij had vergeten nog een keer mijn vingerafdrukken te nemen voor de 2e keer.
Moet volgende week dus alleen nog die vingerafdrukken laten maken en dan maar gelijk vragen voor hoelang het visum is . :lol:
Maar aangezien ze er niks over zei hoop ik op de 5 jarige.

Dan is het een dag of 3/4 wachten op het visum zei ze en dan moet mijn vrouw nog terug om samen met de kids ook een visum aan te vragen.

We zijn van plan om eind juli te vertrekken als de huidige manager ons die tijd wil geven. Onze zoon van 4 willen we niet teveel uit zijn ritme halen om hem midden in het schooljaar eraf te halen aangezien hij pas net op deze school zit omdat de vorige niet beviel.
Laatst gewijzigd door kaap koraal op 29 mar 2013, 16:29, 2 keer totaal gewijzigd.
goldenhills
Amerika-expert

Re: JJiiihhhaa E-2 visum goedgekeurd

Bericht door goldenhills »

Gefeliciteerd! :thumbup: Succes met de (verdere) voorbereidingen.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Proficiat. De aanhouder wint.
Groet,

Old Faithful
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Bericht door Kingair »

Great !

Hou ons verder op de hoogte hoe het verloopt ginder achter

Dus nu komt het visum met de Paasklokken ;-)

Groeten,

Kingair
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Good luck.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Da's goed nieuws!!!!
En ach, een 4-jarige beseft nog niet zo goed wat een schooljaar is, dus als het jullie beter uitkomt om hem bv. in juni al van school te halen, dan kan je dat toch gewoon doen? Maar Juni gaat misschien al te snel zijn om te vertrekken? Moet je nog veel regelen vooraleer je kan gaan?
Ga je een blog bijhouden voor de achterblijvers (en ons ;-) )?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Gefeliciteerd!! Onze buurman komt waarschijnlijk binnenkort bij jullie in de buurt wonen (naples area)
Wij zitten er over te denken om daar over een jaar of 10 naar toe te gaan als de kinderen volwassen zijn
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Proficiat!!
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Gefeliciteerd! En jullie gaan naar Naples, Fl?
BibiS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door BibiS »

Gefeliciteerd! Ben benieuwd hoe het jullie verder zal vergaan. Veel succes met de verdere voorbereidingen voor de grote oversteek
Laatst gewijzigd door BibiS op 29 mar 2013, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Gefeliciteerd! Veel succes gewenst in Florida!
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Gefeliciteerd! En heel veel succes ook. Gaan jullie nog een blog bijhouden?
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
kaap koraal
Amerikakenner

Bedankt voor al jullie berichtjes !

We gaan naar Cape Coral ( Kaap Koraal ) volgens ons het relaxte stadje wat er is in het SW van Florida tussen Tampa en Naples gelegen en naast Fort Myers (tevens int. airport
op 15 min rijden van the Cape)
Een stad die ooit helemaal is ontworpen door 2 broers (als ik het goed heb onthouden) de stad word ook wel "Little Venice" genoemd omdat er honderden kanalen zijn gegraven
om maar zoveel mogelijk mensen de kans is gegeven om vanuit hun achtertuin naar de open zee te kunnen varen.
De stad komt in vele top10 lijstjes bovendrijven van meeste veilige steden/mooiste stranden/meest getroffen door de huizencrisis maar nu ook weer de stad waar het meest gekocht/gebouwd word enz enz.
Veel snowbirds dus leuke variatie van mensen uit de hele VS en Canada die aan het genieten zijn van hun oude dag of hun bedrijf verkocht hebben en daarnaast een grote groep toeristen van over de hele wereld.
Mensen zijn haast allemaal relaxed door deze samenstelling van groepen, zeker geen ratrace gevoel hier. Allemaal even vriendelijk en gemoedelijk.
En dat alles geeft ook een leuk verschil qua drukte verschil met de zomer en winter.
Laatst gewijzigd door kaap koraal op 29 mar 2013, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
kaap koraal
Amerikakenner

kastelke schreef:Da's goed nieuws!!!!
En ach, een 4-jarige beseft nog niet zo goed wat een schooljaar is, dus als het jullie beter uitkomt om hem bv. in juni al van school te halen, dan kan je dat toch gewoon doen? Maar Juni gaat misschien al te snel zijn om te vertrekken? Moet je nog veel regelen vooraleer je kan gaan?
Ga je een blog bijhouden voor de achterblijvers (en ons ;-) )?

Nou ons ventje is nogal gevoelig en heel bijdehand om het maar zo te zeggen dus we willen hem niet verstoren en we hebben nog zoveel te doen dat het best uitkomt.
Ja we hebben zeker nog wat te doen, ik heb hier nog een bedrijf wat ik in de handen van mijn bedrijfsleider wil achterlaten en ons huis word (na 1,5 jaar te koop te hebben gestaan)
over 1 maand verkocht.

En hij zit echt nog maar een paar maanden op deze school ivm wat incidenten op zijn vorige school die hem ook niet in de koude kleren is gaan zitten.
Ik wil er niet helemaal over uitwijden maar hij werd door een ander ventje vaak geslagen en de lerares kon dat door de te grote klas niet controleren/voorkomen.

Ja zal eens kijken voor een blog maar zal voorlopig hier veel gaan posten/vragen. :)
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Gefeliciteerd! Veel succes!
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Laat me te gepaste tijd eens weten waar precies je zit in "kaap koraal" dan kom ik je zeker bezoeken!
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Van harte gefeliciteerd, de aanhouder wint! Heel veel succes met alles, maar dat gaat vast helemaal goed komen!
"Keep Georgia On Your Mind"
kaap koraal
Amerikakenner

Moet wel bekennen dat ik wel al s'nachts wakker ben geworden van doe ik allemaal wel goed maar dan denk ik binnen een paar minuten weer YOLO en avontuur is toch spannend en mooi.Ik zou het mezelf ook nooit vergeven als ik het nooit geprobeerd zou hebben !
mvdl
Amerika-ontdekker

Bericht door mvdl »

Gefeliciteerd met je Mustang! Meerdere E2 aanvragen, een verhuizing naar een ander continent, en de aanschaf van een bedrijf in een nogal wankel economisch systeem is iets wat een echte autofan natuurlijk graag voor z'n auto over heeft.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je sympathie spat er af, mvdl. Durfde je het niet aan om gewoon te zeggen "Kaap Koraal, ik hoop dat je er niet in slaagt een succes van je avontuur te maken. Want succesverhalen zijn slecht voor mijn ego."?

('Als je niks aardigs te zeggen hebt, zeg dan maar niks', is soms een heel goed advies. Tenzij jij het type bent dat op verjaardagskaartjes schrijft "ongelukkige verjaardag. Ik hoop dat het je laatste is en dat je een rotdag hebt")
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer