Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2007 (greencard loterij) gewonnen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Lala
Amerika-ontdekker

DV-2007 (greencard loterij) gewonnen

Bericht door Lala »

Hallo allemaal,

Had al veel op dit forum gelezen m.b.t. de aanmelding voor de DV 2007, maar eh... gisteren belde mijn moeder opeens ( als permanent adres opgegeven) dat er een brief van de KCC thuis lag. Erg blij natuurlijk, wat een mazzel. Ik ben me erg bewust van de haken en ogen, maar ben erg enthousiast. Even wat vraagjes voor de ervareneren onder ons:

1) is mijn kans redelijk met een lotnummer rond de 10.000 (vraag me namelijk af of dat nummer 10.000 van het EU-gedeelte is of van alle 110.00 uitgegeven nummers)

2)wat zijn de vereisten aan je kapitaal/vermogen, ben net afgestudeerd dus daar ligt wel een probleem

3) wat moet er meegstuurd naar Kentucky (geboortecertificaat, bewijs van goed gedrag???) dan kan ik dat namelijk vast gaan aanvragen nu ik hier de brief niet paraat heb

Andere tips zijn ook meer dan welkom, alvast bedankt!

Noot van Dennis: onderwerptitel aangepast
Pide
Amerika-ontdekker

Re: brief uit Kentucky

Bericht door Pide »

Lala schreef:Hallo allemaal,

Had al veel op dit forum gelezen m.b.t. de aanmelding voor de DV 2007, maar eh... gisteren belde mijn moeder opeens ( als permanent adres opgegeven) dat er een brief van de KCC thuis lag. Erg blij natuurlijk, wat een mazzel. Ik ben me erg bewust van de haken en ogen, maar ben erg enthousiast. Even wat vraagjes voor de ervareneren onder ons:

1) is mijn kans redelijk met een lotnummer rond de 10.000 (vraag me namelijk af of dat nummer 10.000 van het EU-gedeelte is of van alle 110.00 uitgegeven nummers)

Nummer is van alle uitgegeven nummers. Kans is zeer reëel.

2)wat zijn de vereisten aan je kapitaal/vermogen, ben net afgestudeerd dus daar ligt wel een probleem

Er zijn geen specifieke bedragen volgens mij, maar je moet jezelf gemiddeld 3 maanden kunnen onderhouden met je opgebouwde kapitaal. Wij hadden gerekend op 4000-5000 dollar p.p. en dat was voldoende.

3) wat moet er meegstuurd naar Kentucky (geboortecertificaat, bewijs van goed gedrag???) dan kan ik dat namelijk vast gaan aanvragen nu ik hier de brief niet paraat heb

Je hoeft nu nog niks mee te sturen. Je moet eerst de formulieren van Kentucky invullen, zonder bijlagen, en naar hen terugsturen. Al het bewijsmateriaal laat je pas op het consulaat zien, mocht je weer tot de gelukkigen behoren die een uitnodiging krijgt voor een interview. In die uitnodiging staat wat je mee moet nemen (bewijs goed gedrag hoeft niet, dat checken ze zelf)

In ieder geval vast gefeliciteerd met deze eerste brief :D

Andere tips zijn ook meer dan welkom, alvast bedankt!
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Hey Lala, PROFICIAT :dance: :welcome: en welkom op het forum.

Pride heeft je al antwoord gegeven, maar stel gerust meer vragen als je ze hebt. De webmaster (eigenaar) van dit forum is zelf ook door de Loterij naar de VS verhuisd, dus de info is er. Lees zijn bericht daarover even door, maakt veel duidelijk.

Hier wat links naar info die je zouden kunnen helpen op deze site

http://www.allesamerika.com/dv-lottery-informatie.html
http://www.allesamerika.com/greencard-loterij.html

En het verhaal van Dennis (de eigenaar van dit forum)

http://www.allesamerika.com/emigratie-amerika.html

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Wauw gefeliciteerd!!!!
Wanneer had jij het ingevuld (datum ongeveer)
Zijn er nog meer gelukkigen hier op het forum?
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Lala schreef:gisteren belde mijn moeder opeens ( als permanent adres opgegeven) dat er een brief van de KCC thuis lag.
Staceybeesie schreef:Zijn er nog meer gelukkigen hier op het forum?
Ik geloof TinkieWinkie ook, en Po...en dan is er nog een. :?

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
reivax
Amerikafan

Bericht door reivax »

PeeJay schreef:

/PeeJay
:hilarious:
Lala
Amerika-ontdekker

Bericht door Lala »

Bedankt voor jullie reacties!
Heb zelfs al zin in de hele papierwinkel want dan staat het tenminste een beetje op de rails. Ik vond het aanvragen van een studentenvisum van een paar jaar geleden al een hoop red tape, dus kan mijn lol op voorlopig. Weet niet meer precies wanneer ik het heb aangevraagd maar mezelf kennende net voor de deadline.
Het eerste huwelijksaanzoek is al binnen, hen hem aangeraden de film Green Card toch zeker snel eens te bekijken.

Groetjes
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

PeeJay schreef:

/PeeJay
Ja....., dat is (D)Tipsy Afbeelding
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wat leuk voor jou zeg! Jij bent de eerste die ik hoor in B/NL die De Brief ontvangen heeft!
Zelf heb ik ook een ander adres opgegeven (omdat we eigenlijk rond deze tijd via het bedrijf al in Amerika zouden gezeten hebben), en net deze week zijn die mensen op reis! :( Ik zal dus nog even geduld moeten hebben om te weten of wij bij de gelukkigen zijn.
Heb je er al aan gedacht om een weblog te starten, waarin je heel het proces gaat beschrijven?
Naar welke streek zou je willen trekken? Ken je daar al mensen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Krijgt iedereen die een brief krijgt 'm rond deze tijd? Of kan het ook zijn dat je em pas over een maand ofzo ontvangt? (Dan heb ik nog hoop :P)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

fcolos, wij mogen beiden nog hopen. 8)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Staceybeesie
Amerika-expert

reivax schreef:
PeeJay schreef:

/PeeJay
:hilarious:
even off topic...
Ik denk waar heeft ie het nou over ???
Je had mijn gezicht moeten zien. :lol:
Nouja het is hier ook nog wel erg vroeg :wink:
Staceybeesie
Amerika-expert

kastelke schreef:fcolos, wij mogen beiden nog hopen. 8)
Ik hoop ook nog even mee dan.
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Lala schreef:Bedankt voor jullie reacties!
Heb zelfs al zin in de hele papierwinkel want dan staat het tenminste een beetje op de rails. Ik vond het aanvragen van een studentenvisum van een paar jaar geleden al een hoop red tape, dus kan mijn lol op voorlopig. Weet niet meer precies wanneer ik het heb aangevraagd maar mezelf kennende net voor de deadline.
Het eerste huwelijksaanzoek is al binnen, hen hem aangeraden de film Green Card toch zeker snel eens te bekijken.

Groetjes
gefeliciteerd. Ik hoop dat de rest van het proces erg smooth verloopt en dat het idd resulteert in jouw binnenkomst hier. er is idd genoeg info op dit forum hierover, en genoeg mensen die willen helpen.

maar, als je via de DV binnenkomt hoeft je vriend Green Card niet te bekijken want je bent dan op eigen titel in de VS.
SEEING IS BELIEVING
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Gefeliciteerd! Ik geloof dat er veel mensen jaloers op je zijn... :wink:
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Hoi,

GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!! Meid wat geweldig. Ben blij voor je.

Ik ben net nieuw op het forum en bij mij is de KCC brief OOK binnengekomen (eind april al). Kon het haast niet geloven. Wilde het eerst stil houden (ja ik weet het erg stom) maar heb het inmiddels al mijn vrienden verteld dus laat het hier ook maar los. Je wilt niet weten hoe blij ik ben. Hopenlijk gaat een lang gekoesterde droom eindelijk uitkomen.

Lala ik heb net alle formulieren ingevuld en teruggestuurd dus als je vragen hebt...Misschien kunnen we elkaar helpen.

Zijn er nog meer winnaars op dit forum? We zijn toch vast niet de enige twee?
Laatst gewijzigd door suebrons op 11 mei 2006, 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Nog even over de brieven trouwens. Ik heb een idee dat die in fases worden uitgestuurd. Een paar in APril, dan in Mei dan in Juni etc. Zeker weten doe ik het natuurlijk niet maar van alles wat oik op verschillende forums heb gelezen, heb ik zo'n vermoeden.

Voor iedereen die nog geen brief heeft heel veel succes!!! Ik duim voor jullie. Heb er zelf 15 jaar met smart op moeten wachten (3 jaar met ouders en de afgelopen 12 jaar aleen meegedaan).

Het is nog steeds onwerkelijk maar o zo mooi. Kan het wel van de daken schreeuwen, maar dat doe ik wel op het moment dat ik daadwerkelijk het groene kaartje heb. En da's voorlopig nog ver weg.
Tess84
Amerika-ontdekker

Bericht door Tess84 »

Gefeliciteerd beide :)

Ik zal meeduimen voor een goede uitkomst, en voor alle forummers die mee hebben gedaan maar nog geen bericht gehad hebben.
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Ook erg gefeliciteerd. Alhoewel ik eerrrug benieuwd ben naar de reden waarom jullie hebben meegedaan aan de loterij. Met andere woorden; Wat heeft je er toe bewogen en wat denk je te bereiken met je emigratie, ten opzichte van wat je hier (waarschijnlijk) niet kan bereiken??

Ik kan me de situatie van een liefde in de USA goed voorstellen en ook de stap die Dennis heeft gezet. (Alleenstaand, goede opleiding...) Zo ken ik er nog wel één op het forum die ook direct weg zou gaan als hij de kans kreeg, en gelijk heeft 'ie!!! (Awoooooooh :wink: )

Dus.... wat beweegt jullie???
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Lala en Suebrons,

gefeliciteerd met de brief! Het begin is er! :D
rene.jager schreef:Zo ken ik er nog wel één op het forum die ook direct weg zou gaan als hij de kans kreeg, en gelijk heeft 'ie!!! (Awoooooooh :wink: )
Inderdaad, als deze Coyote de kans kreeg... :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer