Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Winnaar DV-2014 : *dkh*

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Winnaar DV-2014 : *dkh*

Bericht door sachasenne »

Proficiat met jullie winnende deelname !

Dit is jullie eigen topic waarin alle vragen / opmerkingen kunnen gesteld worden.
Graag zouden we jullie willen opnemen in de lijst van deelnemers/winnaars. Hiervoor kan je in dit topic terecht :

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 12&t=43441
Groetjes,
Carine
*dkh*
Amerika-newbie

Re: Winnaar DV-2014 : *dkh*

Bericht door *dkh* »

Dit topic gaat zeker nog van pas komen want wij hebben een heleboel vragen!

Vooreerst zal ik even onze situatie schetsen.
Ik (25) en mijn vriend (JV00 op het forum) (27) zijn samenwonende maar niet getrouwd. Het is mijn vriend die geselecteerd is.
Het was onze tweede deelname aan de lottery. Hadden beiden al eerder van de lottery gehoord maar toen nog niet deelgenomen aangezien we nog studeerden.
Mijn vriend heeft als casenummer 49XXX, niet zo best dus veronderstel ik? Wat zijn eigenlijk de gevolgen/nadelen van zulk hoog casenummer?

Wij hebben nog geen echte concrete plannen waar we ons zouden vestigen indien we een green card toegewezen zouden krijgen. Wij hebben beiden wel verscheidene connecties in Amerika (familie/kennissen) die ons (hopelijk) verder op weg zullen helpen. De uiteindelijke locatie zal afhangen van het feit of we reeds voor vertrek ergens een job kunnen versieren.

Zoals ik al zei zijn wij niet getrouwd. Als ik mee wil zullen wij daar veronderstel ik snel werk van moeten maken? Moeten er trouwens bewijzen ingediend worden die aantonen dat wij elkaar al van voor de selectie kennen?? Wij zijn namelijk al 11 jaar samen, wij kennen elkaar van in de middelbare school.

Vele groetjes,

Dkh
Laatst gewijzigd door *dkh* op 04 mei 2013, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Bericht door Kingair »

Proficiat !

Ben (positief) jaloers :thumbup:

Groeten,

Kingair
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Wij zijn ook getrouwd na het winnen van de DV 2012. Je moet er inderdaad echt wel werk van maken want zonder huwelijk mag je niet mee. Dat was ook het enige 'issue' waar over gepraat werd bij ons interview op de ambassade. We hebben echter samen een dochter van 10 (toen nog geen 9) die heel erg op haar vader lijkt, dus dat maakte het wel makkelijker.
JV00
Amerika-newbie

Bericht door JV00 »

Hier de vriend van dkh.

Ik ben momenteel de formulieren aan het invullen, maar op het DS-230 formulier moet ik dus invullen of ik al dan niet getrouwd ben. Kan ik die papieren reeds opsturen met vermelding van een toekomstige trouwdatum, of raad jij aan om eerst te trouwen en pas daarna de formulieren op te sturen?

dkh gaat trouwens morgen naar het gemeentehuis als alles goed is. :P
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Het is geen probleem om even te wachten, dus ik zou eerst trouwen en dan pas de papieren insturen.
Immers, je weet nooit wat er gebeurd. Stel dat jij nu invult dat je 31 mei trouwt, maar die datum is niet meer vrij op het gemeetehuis, of je valt die ochtend van de trap en moet langs het ziekenhuis ipv naar het gemeentehuis...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ramanka
Amerika-ontdekker

Bericht door ramanka »

Van harte gefeliciteerd en succes met alle voorbereidingen!
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Wij hebben niks opgestuurd tot nà onze trouwdag. Op dat moment hebben we dus ingevuld 'married'.

Ik heb hiervoor naar Kentucky gebeld, omdat we een redelijk laag casenumber hadden dat zou current worden voor ons huwelijk. Ik wilde weten of we dan helemaal achteraan zouden moeten aansluiten, nadat alle andere nummers current waren. Er is me gezegd (enkel telefonisch want dat zetten ze niet op papier) dat dat niet het geval is.

We hebben dus alles opgestuurd na 11/11 (onze trouwdag) en kregen redelijk snel daarna bericht dat onze afspraak op 14/2 was. Dus 3 maanden erna
Willemijn
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Willemijn »

Gefeliciteerd!! :)
En ook gefeliciteerd met de verloving! (of is dat nog te vroeg?)
je ne sais quoi...
*dkh*
Amerika-newbie

Bericht door *dkh* »

Ben zonet langsgeweest op het stadshuis en blijkbaar kunnen wij al vrij snel trouwen. Ik dacht vroeger dat die datum altijd maanden tot een jaar op voorhand moest vastgelegd worden, maar dat blijkt dus niet zo te zijn, er is nog keuze genoeg. Wij hebben danook besloten onze formulieren pas terug te sturen na ons huwelijk.

Eerst even onze ouders/broers en zussen op de hoogte stellen van de selectie én het huwelijk :confused3: . Onze familie weet wel dat wij met de lottery meedoen maar ben ervan overtuigd dat dit nieuws gaat inslaan als een bom.. De reacties zullen waarschijnlijk ookwel verdeeld zijn, ben benieuwd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Sommigen gaan enthousiast zijn (tof dat je die droom waar gaat proberen te maken), anderen gaan boos zijn (je laat hun in de steek, je bent egoistisch), anderen gaan net doen alsof je het niet gezegd hebt en denken dat het allemaal niet door zal gaan. En waarschijnlijk zijn er nog andere reacties, maar dit is het gros waar wij mee te maken hadden. Geef de mensen die niet enthousiast reageren gerust de tijd; prober ze niet te gaan overtuigen met allerlei argumenten, want daar zijn ze (nog niet) klaar voor.
Je kan besluiten om bv. een potje opzij te houden en jezelf bv. 2 jaar de tijd te geven en dan te evalueren wat je van je leven ginder vindt. Als het je niet bevalt, kan je toch nog altijd terugkeren. (en dus moeten de mensen die het idee dat je vertrekt niet leuk vinden, niet te lelijk doen, want anders zou je misschien nog niet meer terug naar Be/Nl durven keren. ;-) )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

Proficiat met jullie selectie!
*dkh*
Amerika-newbie

Bericht door *dkh* »

Hallo allemaal,

Hier een kleine update! Begin juli staat de trouw gepland, nadien zullen wij onze papieren opsturen.
Wij maken ons echter zorgen omtrent ons hoge casenummer....

Als ik het goed begrijp worden er 100 000 kandidaten wereldwijd geselecteerd, waarvan de helft, nl. 50 000 daadwerkelijk de green card bemachtigen. Als er bij ons EU 47 000 staat, wil dat dan zeggen dat wij nr. 47 000 van de 100 000 geselecteerden wereldwijd zijn of wil dat zeggen dat wij de 47 000ste zijn van alle geselecteerde Europeanen??

Een tweede vraag: er worden 50 000 green cards ter beschikking gesteld. Is dit in- of exclusief partners en kinderen geteld?

Groetjes,
Dkh
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Dbacks »

*dkh*, alvast gefeliciteerd met het gaan trouwen!
Volgens mij is het casenummer je nummer binnen de EU groep. Het zal met jullie nummer waarschijnlijk wel tot in de zomer van 2014 duren voordat je een uitnodiging krijgt voor een interview, als je er een krijgt, echter er haken altijd zoveel mensen af dat je niet moet wanhopen. Dat is ook de reden dat er zo'n 125.000 mensen worden ingeloot.
Never give up!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je weet dat je via het maandelijkse Visa Bulletin telkens op kan volgen tot welk nummer ze uitnodigen voor die maand? Voor juni van dit jaar is dat tot EU31.000 (http://travel.state.gov/visa/bulletin/b ... _5953.html ). De afgelopen jaren ging het op het einde altijd tot 'current', dat wil volgens mij zeggen dat alle Eurpese nummers aan bod komen!
Jij mag dan wel heel graag willen vertrekken, en dan snap je niet waarom meer dan de helft van de mensen die aanvankelijk een case number toewezen kregen niet eens de moeite doet om de papieren terug te sturen en effectief de procedure om de green card te krijgen in gang zetten! Van diegenen die op interview gaan zijn er dan nog eens een hele hoop die nooit de stap naar de US zetten.
Elke
betsie
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door betsie »

Ook Proficiat met jullie selectie! En dat in 2x :thumbup: .mag ik jullie wat vragen .wij doen ook sinds vorig jaar mee maar we weten niet of we het wel goed hebben gedaan met de foto? Hoe hebben jullie het gedaan met de foto ? Graag hoop ik op een reactie groetjes betsie
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Dbacks »

Dag Betsie,

Voor goede digitale foto's kan je ook gewoon naar de lokale paspoort fotograaf gaan. Die weet precies welke eisen er voor Amerikaanse foto's (voor visa) gelden en kan ze jou ook per email of op een usb stickje (wel even meenemen :-) ) aanleveren.
Dan alleen nog aanpassen naar 600x600 pixels (geloof ik uit mijn hoofd). Voor het insturen kan je het formaat ook nog controleren met de op de website aanwezige foto checker..
Never give up!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Een goede (digitale) fotograaf levert de foto's op exact het goede format (pixels) af. Er staat hier op het forum ook een lijstje van fotografen die andere forumleden ooit al geholpen hebben. Misschien staat daar iemand in je streek bij. Zo niet: telefoonboek openen, lijstje met de eisen aan welke de foto's moeten voldoen er bij nemen, en bellen maar!
Elke
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

:offtopic: Telefoonboek? Wat is dat? :lol:
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Steffen schreef::offtopic: Telefoonboek? Wat is dat? :lol:
Dat is die hele harde knal die je vroeger achter de voordeur hoorde en waarvan de veroorzaker (waarvan je al lang had aangegeven hem niet te willen ontvangen!) direct doorging naar de papierbak.
Dat ding heette 'telefoonboek'!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer