Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Lekker belangrijk

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Lekker belangrijk

Bericht door Dbacks2 »

In het rijtje 'Lekker belangrijk' :mrgreen: :mrgreen: Een draadje voor die vragen die niet echt een antwoord behoeven maar waar je wel graag een antwoord op wil.

Wij hebben ons werkelijk gek gezocht naar een bakboter (ala Croma) in de VS. Wij hebben het niet gevonden... is het er echt helemaal niet?? (in de supermarkt zeggen 'ze' , personeel EN klanten, dat alles in de olijfolie gaat.

(waarschijnlijk heb ik het al snel niet meer nodig, want ik aas op een leuke buuf of vriendin die me leert om de Amerikaanse manier van pan en oven te leren... maar in de tussentijd..)

Bakboter was bijna het enige dat was overgebleven... Frans brood was al gevonden, sambal en ketjap kun je vinden bij een groothandel en verder is eigenlijk alles al vervangen door Amerikaanse produkten die we dan hier weer een eeuwigheid missen :shock:
LittlePhoenix
Amerika-expert

Re: Lekker belangrijk

Bericht door LittlePhoenix »

Bakboter heb ik helaas nog niet gevonden. Jammer want pannenkoeken smaken toch een beetje anders en ik mis die smaak van Croma.

Sambal en Ketjap kan ik hier helaas niet vinden. Iemand tips?
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Er is toch gewone "butter", salted of unsalted? Zijn van die staafjes.... die gebruikt men hier in New England in ieder geval voor praktisch alles om in te bakken?
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Shortening?
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ja, ik gebruik altijd ofwel die butter sticks, of Parkay (60% vegetable spread in een blauwe knijpfles). I can't believe it's not butter bestaat ook in een sprayfles, maar die gebruik ik alleen om ovenschalen mee in te vetten, of om over ovengerechten te sprayen.

Olijfolie gebruik ik zelden, want dat spettert zo hard.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik gebruik meestal Pam. En soms doe ik het gemend met olie. Dat werkt eigenlijk prima.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je kan ook Becel margarine gebruiken om te bakken.
Zelf gebruik ik haast geen boter om te bakken, maar als ik het doe is het meestal ofwel Becel margarine ofwel ongezoutte roomboter. Bijvoorbeeld om ajuintjes te bruneren. (al doe ik dat ook wel met olijfolie)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Hoe maak je dan lekkere jus, toch geen jusblokjes he! ;)
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

kastelke schreef:Je kan ook Becel margarine gebruiken om te bakken.
Wat jij Becel noemt, wordt in de VS verkocht onder de naam Promise. Ik weet alleen niet of er ook exact dezelfde ingredienten in zitten.

Edit: ik heb de website nog even geraadpleegd en zag dat er in de VS geen bak- en braadprodukten zijn van Promise, alleen maar spreads. Persoonlijk vind ik die nooit fijn om in te bakken en braden omdat er zoveel water in lijkt te zitten.
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

LittlePhoenix schreef:Bakboter heb ik helaas nog niet gevonden. Jammer want pannenkoeken smaken toch een beetje anders en ik mis die smaak van Croma.

Sambal en Ketjap kan ik hier helaas niet vinden. Iemand tips?
Ik heb van Nederlanders in PHX gehoord dat er een soort van aziatische groothandel is waar je sambal en ketjap kunt scoren. Mocht ik het weer terugvinden of elders na kunnen vragen laat ik het weten.
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

Heb ik er nog eentje voor jongste zoon waarop ik het antwoord niet zo goed kan vinden...

Honkbal voor de kleine jochies.. gaat dat via een vereniging of via school?? Ik bedoel dus niet voor talenten maar gewoon voor iedereen..

(heerlijk trouwens om naast alle zorgen om...hoe moet dit en komt dat wel goed... ook moet dit soort dingen bezig te zijn! Zal maar meteen vertellen dat ik de stresskip van de familie ben :oops:...)
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

geen prijzen om blij van te worden maar dit had ik niet verwacht te vinden:

http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss_ ... %3Aconimex
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Afbeelding.

Meestal gebruik ik echter ongezouten boter om te braden, ook lekker om een jus mee te maken.
Voor ketjap en sambal: in elke stad zit wel een aziatische winkel, vaak van vietnamezen. Waar ik shop hebben ze een Indonesische afdeling met ketjab, sambal en zelfs gebakken uitjes. De prijzen zijn een stuk goedkoper dan via Amazon. Ook Worldmarket heeft soms indische produkten, wel duur.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Volgens mij is dat overal weer anders georganiseerd. Onze county heeft een youth programme voor een aantal sporten, waaronder baseball, waar je al vanaf kindergarten naar toe kunt. Er zijn vaak ook verenigingen die een sport aanbieden, maar je moet eigenlijk gewoon even rondvragen ter plekke waar iedereen heen gaat.

Baseball is bij ons een seizoenssport, die in de winter niet wordt aangeboden. De opzet is dusdanig dat je je altijd voor ca 8 weken aanmeldt, dus er zijn kinderen die in een jaar tijd bijvoorbeeld voetbal, baseball en basketball doen, waarbij baseball een voorjaarssport is en basketball een herfst/wintersport (en voetbal het hele jaar wordt aangeboden). Ik vind het zelf wel lekker dat je je nooit voor een hele lange tijd committeert, maar het nadeel is wel dat je altijd maar weer moet afwachten voor voor team/coach je treft. Je kunt ook teams aanmelden, maar dat is natuurlijk wat lastiger als je net komt kijken en je nog niemand kent.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

@Dimona: ik koop hier gewoon de Becel, dus ging ik er van uit dat dat in de US ook te koop was. Niet dus.

@DejaVu: wij eten eigenlijk zelden jus. Ik trek wel eens zelf bouillon waar ik dan soep of saus mee kan maken (en wat ik invries). Of ik maak een champignonsaus. Maar saus is echt iets zeldzaam hier en het vlees zelf wordt ook weinig in boter gemaakt (en daar gebruik ik dan die becel voor, of de roomboter).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Honkbal voor de kleintjes is de Babe Ruth League, je kunt je plaats/organisatie hier vinden http://www.baberuthonline.com/home/directory.asp
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
bergmeid
Amerika-ontdekker

Bericht door bergmeid »

Toevallig bij de Safeway hier tegenaan gelopen een paar weken geleden:

http://www.landolakes.com/product/SauteExpress.aspx

Dit zijn braadblokjes in vier smaken en ze komen naar mijn mening heel dichtbij de Croma. Alleen het vuur niet te hoog laten. Maar verder uitstekend voor kipfilet, gehaktballen, karbonades enzovoort want je krijgt er een lekkere jus van.

Je kunt het vinden bij de boter en de margarine.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

ketjap en zo vind je bij de chinese winkel maar ik bestel gewoon via de dutchshoppe.com Haal ik elke keer denk ik voor $200 aan produkten vandaan haha.

Koffie koop ik via http://www.enjoybettercoffe.com
kiyu
Amerikafan

Bericht door kiyu »

Even een rechtstreeks bericht vanuit Scottsdale, AZ....Lee Lee's en Mekong zijn zaken waar je alle aziatische maar ook wat Nederlandse artikelen kunt vinden. Maar ook wereldwijde produkten. Ik gebruik zelf bakspray van Kirkland (Costco) en ook Worldmarket heeft verschillende wereld en NL produkten. In Mesa heb je Breadsmith die meer het NL brood verkoopt maar wel behoorlijk prijzig. Ik bak zelf mijn brood, ciabatta en die blijven ze hier het lekkerst vinden.

Kiyu
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

kiyu schreef:Even een rechtstreeks bericht vanuit Scottsdale, AZ....Lee Lee's en Mekong zijn zaken waar je alle aziatische maar ook wat Nederlandse artikelen kunt vinden. Maar ook wereldwijde produkten. Ik gebruik zelf bakspray van Kirkland (Costco) en ook Worldmarket heeft verschillende wereld en NL produkten. In Mesa heb je Breadsmith die meer het NL brood verkoopt maar wel behoorlijk prijzig. Ik bak zelf mijn brood, ciabatta en die blijven ze hier het lekkerst vinden.

Kiyu
Kiyu!!!

Gave nummerplaat hebben jullie!!

Jongens... wat een toeval... dit waren de Nederlanders van wie ik deze info had!

(Kiyu ik stuur je een PB om me bekend te maken!)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer