Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Winnar DV-2014

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Af.Gun
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Winnar DV-2014

Bericht door Af.Gun »

Beste US Lovers

Ik zal even beginnen om mij voor te stellen :thumbup:

Ik ben Iradj, 22jaar oud en woon in brussel, belgie.

zoals titel zegt, ik ben geselecteerd voor dv lottery 2014. Het is mijn 2de keer dat ik mee doe, maar eerste keer had ik nog geen diploma :lol:

Ik heb reeds forms met 2 foto's door gestuurd naar KCC en wacht op een reactie
mijn CN is 44xxx dus 't zal beetje duren voor dat ik een email krijg van KCC

Mijn groote zorg gaat over mijn diploma, ik heb een diploma van boekhouding en ik heb die gehaald bij examencommissie, ik weet niet of zoiets bestaat in NL
korte uitleg over Examencommissie: daar kan je examen afleggen in bijna alle richtingen (zowel secundair als hoge school) en als je op alle examens geslaagd bent krijg je een secundaire diploma, of hoge school diploma. Met deze diploma kan je natuurlijk ook verdeer studeren Universiteit of hoge school.

ik ben ook naar school geweest maar tot mijn 5de nadien gestopt maar daar heb ik enkel mijn rapporten van geen andere bewijs.

ik heb ook een andere diploma van beveiligins agent.

Mijn vraag: zullen ze mijn diploma mij niet in problemen brengen voor GC?

Alvast bedankt
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Winnar DV-2014

Bericht door kastelke »

De Centrale Examencommissie is ingericht door de Belgische overheid, dus getuigschriften/diploma's die daar gehaald worden, zijn officieel erkend. Jij hebt je diploma behaald in een richting van het TSO (Technisch Secundair Onderwijs), richting Boekhouden? Volgens mij is dat voldoende.
Het getuigschrift van bewakingsagent heeft waarschijnlijk niet veel waarde qua kwalificaties voor de green card.

Heb je wat spaarcentjes opzij staan, zodat ze gerust zijn dat je een tijdje zonder inkomen kan overleven?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Af.Gun
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Winnar DV-2014

Bericht door Af.Gun »

Hey

Dank je voor je snele antwoord

Het is richting BSO maar ik veronderstel dat deze ook ok is

Spaarcentjes is geen probleem, ik heb mijn eigen bedrijf :thumbup:

Ik kan niet wachten tot mijn interview, ook al is de kans 50/50
Plaats reactie