Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Leven in California!
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Leven in California!
Dag lieve mensen!
Via Amerika-forum had ik duizenden lezers voor mijn blog over mijn hilarische, gekke maar vooral leuke leven in Amerika. Veel mensen konden mijn blog niet meer terug vinden omdat 'posterous' zomaar stopte met hosten. Hier is mijn nieuwe pagina over leven in California.
http://margoroze.blogspot.com
Best wishes!
note mod (Carine) blog gewijzigd in bloglijst.
Margo
Via Amerika-forum had ik duizenden lezers voor mijn blog over mijn hilarische, gekke maar vooral leuke leven in Amerika. Veel mensen konden mijn blog niet meer terug vinden omdat 'posterous' zomaar stopte met hosten. Hier is mijn nieuwe pagina over leven in California.
http://margoroze.blogspot.com
Best wishes!
note mod (Carine) blog gewijzigd in bloglijst.
Margo
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Leven in California!
Margo... ik was je niet kwijt, want ik had je nog niet gevonden
Maar dank voor het opnieuw plaatsen van de link! Heb genoten van de laatste 2 stukjes en ga nog veel meer lezen..

Maar dank voor het opnieuw plaatsen van de link! Heb genoten van de laatste 2 stukjes en ga nog veel meer lezen..
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ha, leuk! Ik vind je ontzettend leuk schrijven!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- bedeve
- Amerika-expert
Sluit me helemaal bij Petra aan; je hebt een hele leuke stijl van schrijven.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Leuk Margo! Zo te zien vermaak je je nog steeds goed daar en leuk dat wij daar een beetje van mee mogen genieten 

-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Dank jullie wel!
Harstikke leuk om iedereen mee te laten genieten van mijn belevenissen hier.
Mochten jullie vragen hebben over visa, California, wat dan ook: mail me gerust! margorozemarijne@gmail.com

Mochten jullie vragen hebben over visa, California, wat dan ook: mail me gerust! margorozemarijne@gmail.com
Ben blij dat je weer schrijft... misschien kun je een tijdschrift in NL contacteren...?
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
Zo te lezen heeft ze een H-4 visum. Wat betekent dat ze niet mag werken en vrijwilligen is ook riskant. Ze mag ook niet - wonend in de US - voor een Ned. werkgever aan de slag. Gelukkig woont ze in LA en daar is van alles te doen.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik vind ook dat je leuke blogs schrijft.
Misschien is het verstandig je e-mail adres te verminken, bijvoorbeeld margorozemarijne ed gmail punt com o.i.d.
Een e-mail adres op een open forum is vragen om problemen (spam).

Misschien is het verstandig je e-mail adres te verminken, bijvoorbeeld margorozemarijne ed gmail punt com o.i.d.
Een e-mail adres op een open forum is vragen om problemen (spam).
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
BibiS - ben gevraagd door twee tijdschriften uit NL om voor ze te schrijven, hartstikke leuk, maar ze bieden geen tot enkele euro's (25 (!) per column) aan vergoeding. Ik vind het voor nu het allerleukste om gelijk te kunnen publiceren en iedereen te laten meegenieten!
Oortjes - het klopt, ik mag niets! Ik geef wel PR/communicatie advies aan vrienden die ondernemer zijn in de USA. Super leuk om dat voor niets te doen en mensen zo blij te maken. En er is zoveel te ontdekken in LA area (met oa mn fietsje
) idd! Ook gewoon al in het park zitten en mij ogen uit te kijken naar alle mensen hier is geweldig!
Oortjes - het klopt, ik mag niets! Ik geef wel PR/communicatie advies aan vrienden die ondernemer zijn in de USA. Super leuk om dat voor niets te doen en mensen zo blij te maken. En er is zoveel te ontdekken in LA area (met oa mn fietsje

Wees in 's hemelsnaam voorzichtig want je mag echt niets ! ook niet onbetaald ! Ik weet niet of je man een groene kaart procedure heeft lopen. Als jij 'gepakt' wordt kan dat hem zijn kans voor een groene kaart kosten.
Hopelijk wordt de wet binnenkort (?) veranderd en de H-4 situatie voor bepaalde groepen verzacht.
LA heeft enorm veel musea en attracties. Ben je al in Santa Monica in de camera obscura geweest ? Ook is er in Noord Hollywood als ik het goed heb The Groundlings, dat is comedy etc. en die geven theater cursussen. Vrij grote namen zijn daar ooit begonnen.
Wat ik op een gegeven moment heb gedaan is een cursus belasting-aangifte, dit zijn bijna gratis. Je leert er echt veel. En ik ontmoette er een aantal heel verschillende mensen. iemand die kan schrijven zoals jij haalt daar vast wel een of twee columns uit.
Vervolgens kun je zelf jullie beider aangifte doen en dat is best 'empowering'. Die cursussen beginnen meestal in Augustus bij Liberty Tax, H&R Block etc. De bedoeling is de besten te laten werken als free-lance tax preparer - dat kan in jouw geval niet maar dat hoeft je niet te weerhouden toch mee te doen.
Wat ook leuk en bijna gratis is: de cursus voor OG makelaar. Waar het om gaat is dat je door regelgeving en hoe men erover praat heel wat leert over hoe er in de US samenleving gedacht wordt.
Ik ben zelf ooit aan een cursus paralegel begonnen - bij een instituut voor volwassenen onderwijs, en dat was heel leerzaam. Helaas gingen we kort daarop verhuizen en toen hield het op.
Waarom ga je niet naar de universiteit ? Je kunt veel dingen doen als toehoorder. Ik weet niet wat jullie plannen zijn maar voor een H-4 is het van groot belang dingen te doen die aanvullend zijn op kennis die je al hebt en die ook goed staan op je resume. Ik heb nl. helaas mogen ontdekken dat een aantal jaren gedwongen werkloosheid je niet bepaald populair maakt bij eventuele werkgevers. het feit dat je een H-4 had zegt ze niets. Je hebt niet gewerkt dus er zal wel iets mis zijn met je.
Veel succes en houdt de moed er in ! En blijf schrijven....
Hopelijk wordt de wet binnenkort (?) veranderd en de H-4 situatie voor bepaalde groepen verzacht.
LA heeft enorm veel musea en attracties. Ben je al in Santa Monica in de camera obscura geweest ? Ook is er in Noord Hollywood als ik het goed heb The Groundlings, dat is comedy etc. en die geven theater cursussen. Vrij grote namen zijn daar ooit begonnen.
Wat ik op een gegeven moment heb gedaan is een cursus belasting-aangifte, dit zijn bijna gratis. Je leert er echt veel. En ik ontmoette er een aantal heel verschillende mensen. iemand die kan schrijven zoals jij haalt daar vast wel een of twee columns uit.
Vervolgens kun je zelf jullie beider aangifte doen en dat is best 'empowering'. Die cursussen beginnen meestal in Augustus bij Liberty Tax, H&R Block etc. De bedoeling is de besten te laten werken als free-lance tax preparer - dat kan in jouw geval niet maar dat hoeft je niet te weerhouden toch mee te doen.
Wat ook leuk en bijna gratis is: de cursus voor OG makelaar. Waar het om gaat is dat je door regelgeving en hoe men erover praat heel wat leert over hoe er in de US samenleving gedacht wordt.
Ik ben zelf ooit aan een cursus paralegel begonnen - bij een instituut voor volwassenen onderwijs, en dat was heel leerzaam. Helaas gingen we kort daarop verhuizen en toen hield het op.
Waarom ga je niet naar de universiteit ? Je kunt veel dingen doen als toehoorder. Ik weet niet wat jullie plannen zijn maar voor een H-4 is het van groot belang dingen te doen die aanvullend zijn op kennis die je al hebt en die ook goed staan op je resume. Ik heb nl. helaas mogen ontdekken dat een aantal jaren gedwongen werkloosheid je niet bepaald populair maakt bij eventuele werkgevers. het feit dat je een H-4 had zegt ze niets. Je hebt niet gewerkt dus er zal wel iets mis zijn met je.
Veel succes en houdt de moed er in ! En blijf schrijven....
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Er zijn zoveel mooie dingen te beleven in California/ LA idd! Ik ontdek elke weer weer nieuwe plekjes. Maar het H4 visum blijft als mini-donder-wolkje me achtervolgen. Cursussen mag ik idd wel doen!
Groundlings en Improv zijn mijn favorieten - ik hoop een cursus te doen bij GL. Verder zijn er veel schrijvers-clubjes: hartstikke leuk en enorm veel gemotiveerde, gepassioneerde mensen.
Dank voor het delen van jouw verhaal, Oortjes!
Groundlings en Improv zijn mijn favorieten - ik hoop een cursus te doen bij GL. Verder zijn er veel schrijvers-clubjes: hartstikke leuk en enorm veel gemotiveerde, gepassioneerde mensen.
Dank voor het delen van jouw verhaal, Oortjes!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Mooie blog Margo !
Met plezier gelezen
Groeten
Kingair
Met plezier gelezen
Groeten
Kingair
Hi Leuke blog , ik blijf je zeker volgen.
Gr Paul
Gr Paul
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 1002 Weergaves
-
Laatste bericht door BjornSnelders