bedankt voor de reacties;
@oortjes: ja ze waren toen op, hebben andere opties geprobeerd maar mijn man werkt als zelfstandige binnen dat bedrijf, dus juridisch een heel gedoe, advocaten hebben er hun werk mee gehad...enfin lang verhaal met als besluit dat we in april van dit jaar maar opnieuw een aanvraag doen. Ikzelf heb loopbaanonderbreking voor 5 jaar en vermits ik nog een uitkering krijg van de rva, mag ik geen beroepsactiviteit uitvoeren. Voorlopig kan ik daar wel aan wennen en we weten niet wat de toekomst ons brengt.
Ik weet dat er geen kant-en-klaar antwoord is op mijn vraag,iedereen beleeft het op zijn manier, maar door jullie ervaringen, kan ik wel mijn conclusies trekken, dus hoop ik op nog wat meer reacties.
Wij wonen nu in een heel mooie wijk buiten Pananama City, met enkel tweewoonsten in een doodlopende straat, wat we dachten dat erg rustig zou zijn, maar onze wijk ligt ingesloten tussen twee belangrijke hoofdwegen en een autostrade. Panamezen gebruiken hun claxon de hele tijd en als fietser is het levensgevaarlijk. Ons huis is gelegen op een heuvel, wat het geluid nog erger doet versterken. Onderaan de heuvel wordt het nieuwe eindstation van een splinternieuw metro-systeem gebouwd, dat klaar zal zijn eind 2015. We zitten dus in constant lawaai, behalve tussen 23u en 04u 's nachts. Toen we hals-over-kop naar hier zijn verhuisd, moesten we op twee weken tijd een huis en een school vinden, het was toen net tussen kerst en nieuwjaar en toen was het hier muisstil en we dachten het juiste plekje gevonden te hebben. Ik wil dus weer niet dezelfde fout maken en ergens terecht komen waar we achteraf spijt van hebben.