Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Woonresorts in Washington DC
-
- Amerika-newbie
Wonen nabij Washington DC
Beste allen,
Mijn naam is Bas Jussen. Ik ben lid geworden van dit forum omdat mijn echtgenote een baan aangeboden heeft gekregen in Washington DC. Wellicht dat iemand ons tips kan geven m.b.t. het vinden van woonruimte bijv. of dat beter via een makelaar kan of via Craigslist en waar rekening mee moet worden gehouden (courtage aan makelaar, extra onkosten).
Hopelijk kan ook iemand ons adviseren in welke omgeving wij het beste naar een huurwoning kunnen zoeken. Hierbij enige info over onze omstandigheden/ wensen:
- we zoeken een huurwoning (geen appartement) buiten DC zelf, op max. 45 minuten reisafstand gedurende de spits.
- wij hebben drie honden dus de woning moet 'pet friendly' zijn en voorzien van een tuin.
- we hebben twee kleine kinderen dus de buurt moet veilig zijn, zowel qua criminaliteit als verkeer.
- wij willen max. 1800 dollar huur per maand uitgeven (ik besef dat dit laag is voor de omgeving van DC maar her en der heb ik wel woningen met tuin gezien op internet o.a. in Bowie en Alexandria, alleen kan ik vanachter de computer niet inschatten hoe de buurt is).
Hopelijk kan iemand ons in de goede richting wijzen.
Groeten,
Bas
Mijn naam is Bas Jussen. Ik ben lid geworden van dit forum omdat mijn echtgenote een baan aangeboden heeft gekregen in Washington DC. Wellicht dat iemand ons tips kan geven m.b.t. het vinden van woonruimte bijv. of dat beter via een makelaar kan of via Craigslist en waar rekening mee moet worden gehouden (courtage aan makelaar, extra onkosten).
Hopelijk kan ook iemand ons adviseren in welke omgeving wij het beste naar een huurwoning kunnen zoeken. Hierbij enige info over onze omstandigheden/ wensen:
- we zoeken een huurwoning (geen appartement) buiten DC zelf, op max. 45 minuten reisafstand gedurende de spits.
- wij hebben drie honden dus de woning moet 'pet friendly' zijn en voorzien van een tuin.
- we hebben twee kleine kinderen dus de buurt moet veilig zijn, zowel qua criminaliteit als verkeer.
- wij willen max. 1800 dollar huur per maand uitgeven (ik besef dat dit laag is voor de omgeving van DC maar her en der heb ik wel woningen met tuin gezien op internet o.a. in Bowie en Alexandria, alleen kan ik vanachter de computer niet inschatten hoe de buurt is).
Hopelijk kan iemand ons in de goede richting wijzen.
Groeten,
Bas
-
- Amerika-expert
Re: Huisvesting nabij Washington DC
Geen idee over de DC area, maar als jullie kinderen oud genoeg zijn om naar school te gaan, of als jullie lang genoeg blijven dat ze hier naar school zullen gaan in de toekomst, zou ik aanraden om eerst eens te kijken naar goede scholen en dan een woning in de juiste buurt te zoeken.
-
- Amerika-newbie
Gelet op de reactie, het volgende: onze tweeling is vier. Ze zullen dus volgend schooljaar naar kindergarten/ kleuterschool gaan. Uiteraard dient de kleuterschool in het school district dus ook van redelijke kwaliteit te zijn en in een veilige omgeving. Als iemand een Amerikaanse kleuterschool (een priveschool of de Nederlandse school in Bethesda is hoogstwaarschijnlijk te kostbaar) kan aanraden in een buurt die verder voldoet aan onze criteria, dan hoor ik dat uiteraard ook graag.
Groet, Bas
Groet, Bas
Aanvulling: vraag even aan een van de mods (een naam in groen) of ze dit willen verplaatsen naar Tijdelijke Emigratie.
Laatst gewijzigd door Dude op 09 okt 2013, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Beide topics samengevoegd
Reden: Beide topics samengevoegd
Re: Wonen nabij Washington DC
Ik zou een realtor inschakelen om gerichter te gaan zoeken rekeninghoudend met jullie eisen. Mijn vuistregel: hoe verder weg van DC des te ruimer en relatief goedkoper. Voor ons eerst huurappartment in Alexandria ( 2 slaapkamers + woonkamer) kwamen me op een bedrag van $2200. Het zou me dus verbazen als je een huis+tuin onder de $2500 in een goede buurt van Alexandria zult vinden maar misschien nu wel mogelijk.
Er zijn nogal wat mensen die in de buurt van een metrostation in Alexandria willen wonen.. dat zelfs behoorlijk 'outdated' 1-slaapkamer appartment in een lelijke hoogbouwflats makkelijk voor $1700 worden verhuurd.
Als flexibele werktijden mogelijk zijn zodat je niet in de spits hoeft te rijden zou ik zeker verder weg gaan wonen, anders zijn de dagelijkse files in deze streek misschien wel erger dan LA - ik zou dit niet onderschatten.
Er zijn nogal wat mensen die in de buurt van een metrostation in Alexandria willen wonen.. dat zelfs behoorlijk 'outdated' 1-slaapkamer appartment in een lelijke hoogbouwflats makkelijk voor $1700 worden verhuurd.
Als flexibele werktijden mogelijk zijn zodat je niet in de spits hoeft te rijden zou ik zeker verder weg gaan wonen, anders zijn de dagelijkse files in deze streek misschien wel erger dan LA - ik zou dit niet onderschatten.
Ik krijg de indruk dat in VA makelaars ook bij huurwoningen bemiddelen, want ik zie huur zowel als kop woningen op de MLS staan.
Dit is dus niet in alle staten het geval - dat een makelaar je kan helpen bij het vinden van een huurwoning.
Ik zou zeker met een makelaar werken in dit geval - ik denk dat de kosten van de makelaar door de verhuurder gedragen zullen worden.
Je zult je lijst iets specifieker moeten maken
- goed school district
- safe district
- two kids and three pets - vooral de honden zullen je mogelijkheden beperken
- min. opp. huis, ik denk dat je toch snel 1600 sq.ft. nodig hebt - heeft je vrouw ook thuis werkruimte nodig ?
- fenced yard - let op niet alle huizen hebben een schutting oid. om hun tuin staan en dat heb jij wel nodig dus
- afstand mbt. werkplek - ga jij ook werken of niet ?
- hoe oud mag net huis zijn ? echt oudere huizen hebben vaak de ruimte eromheen die jij wilt, maar hebben meestal maar een badkamer, of anderhalf, en geen of een losse garage. Als je een huis met een tuin/yard huurt moet wel duidelijk zijn wie de tuin gaat bijhouden.
Vragen te stellen:
- tuinonderhoud
- wat is verder ingebrepen in de huur ? water ? riool en vuilnis ?
Ik denk zelf dat de huurprijs die je noemt te laag is, ik denk dat je snel 50% hoger zult zitten voor de DC area. (Ik woon in CA dus dit gok ik.)
Misschien kan iemand die in buurt DC woont even vertellen hoe groot de kans op sneeuw is in de winters. Ik heb een jaar in IL gewoond en daar geleerd dat een korte drive-way beter is dan een lange drive-way als je sneeuw moet scheppen om in je garage te komen. (Verduidelijking: als ik sneeuw schepte zodat Mr. Oor de garage in kon rijden.)
Verhuurders willen een krediet report kunnen opvragen. Geef meteen aan dat dit niet kan omdat je net aangekomen bent, maar dat je een brief hebt van de werkgever. Zorg dat je inderdaad een brief 'to whom it may concern' krijgt van de employer/HR met daarin de naam van je vrouw, aanvangsdatum werkzaamheden, de funktie, en het te betalen salaris.
Ik weet niet hoe lang het kontrakt van je vrouw is ? Maar als het bv. twee jaar of korter is kun je ook de kids thuis zich laten vermaken en zelf lesgeven. Ik dacht dat leerplicht hier pas met zes jaar ingaat en zelfs dan zijn er grote aantallen 'home schoolers'.
Maar daar weten andere deelnemers meer van, Mr. Oor en ik hebben nooit kleinere oortjes veroorzaakt.
Succes !
Dit is dus niet in alle staten het geval - dat een makelaar je kan helpen bij het vinden van een huurwoning.
Ik zou zeker met een makelaar werken in dit geval - ik denk dat de kosten van de makelaar door de verhuurder gedragen zullen worden.
Je zult je lijst iets specifieker moeten maken
- goed school district
- safe district
- two kids and three pets - vooral de honden zullen je mogelijkheden beperken
- min. opp. huis, ik denk dat je toch snel 1600 sq.ft. nodig hebt - heeft je vrouw ook thuis werkruimte nodig ?
- fenced yard - let op niet alle huizen hebben een schutting oid. om hun tuin staan en dat heb jij wel nodig dus
- afstand mbt. werkplek - ga jij ook werken of niet ?
- hoe oud mag net huis zijn ? echt oudere huizen hebben vaak de ruimte eromheen die jij wilt, maar hebben meestal maar een badkamer, of anderhalf, en geen of een losse garage. Als je een huis met een tuin/yard huurt moet wel duidelijk zijn wie de tuin gaat bijhouden.
Vragen te stellen:
- tuinonderhoud
- wat is verder ingebrepen in de huur ? water ? riool en vuilnis ?
Ik denk zelf dat de huurprijs die je noemt te laag is, ik denk dat je snel 50% hoger zult zitten voor de DC area. (Ik woon in CA dus dit gok ik.)
Misschien kan iemand die in buurt DC woont even vertellen hoe groot de kans op sneeuw is in de winters. Ik heb een jaar in IL gewoond en daar geleerd dat een korte drive-way beter is dan een lange drive-way als je sneeuw moet scheppen om in je garage te komen. (Verduidelijking: als ik sneeuw schepte zodat Mr. Oor de garage in kon rijden.)
Verhuurders willen een krediet report kunnen opvragen. Geef meteen aan dat dit niet kan omdat je net aangekomen bent, maar dat je een brief hebt van de werkgever. Zorg dat je inderdaad een brief 'to whom it may concern' krijgt van de employer/HR met daarin de naam van je vrouw, aanvangsdatum werkzaamheden, de funktie, en het te betalen salaris.
Ik weet niet hoe lang het kontrakt van je vrouw is ? Maar als het bv. twee jaar of korter is kun je ook de kids thuis zich laten vermaken en zelf lesgeven. Ik dacht dat leerplicht hier pas met zes jaar ingaat en zelfs dan zijn er grote aantallen 'home schoolers'.
Maar daar weten andere deelnemers meer van, Mr. Oor en ik hebben nooit kleinere oortjes veroorzaakt.
Succes !
Laatst gewijzigd door USInsider op 10 okt 2013, 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Er zijn al goede tips gegeven. Jullie huurprijs met de eisen, die jullie aan een huis stellen, vind ik erg laag voor dit gebied. Veel verhuurders zijn ook niet happig op huisdieren, dus dat zal, zoals Oortjes al schreef, jullie keuze ook beperken. De Nederlandse school in Bethesda is alleen op zaterdagochtend, trouwens. Over het algemeen zijn de openbare scholen in dit gebied goed tot zeer goed. Maar daar hebben jullie pas in het jaar dat jullie kinderen zes worden mee te maken, tenzij jullie ze op een prive preschool willen hebben.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Maar hoe zit het nu met de sneeuw daar ?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Oh, sorry, het kan vriezen, het kan dooien
. Maar even serieus, om de zoveel jaar krijgen we een of meerdere flinke sneeuwstormen met meer dan een halve meter sneeuw. Maar over het algemeen valt er misschien een aantal keren per jaar een centimeter of tien, twintig, maar dat blijft meestal niet lang liggen. We zitten hier precies op het randje van de jetstream in de winter. Als die naar het zuiden dipt wordt het een koudere, sneeuwerige winter, als die ten noorden van ons blijft een vrij milde winter. In 2010 hadden we heel veel sneeuw en dat bleef ook lang liggen, in 1996 ook, maar dat gebeurt dus in zoverre dat ik me de jaartallen herinner
. Dat gezegd hebbende zou ik geen oprit nemen, die naar beneden de garage in gaat, zoals sommigen van onze buren. Dan kom je met welke hoeveelheid sneeuw dan ook je oprit niet af.

Je zou kunnen kijken in; Manassas, Gainesville en Centerville. Dan zit je ongeveer 30-45 mile verder van DC maar het is wel veel ruimer wonen, goedkoper en natuurlijk saai. Deze plaatsen zijn erg veilig en de openbare scholen zijn in het algemeen goed. We wonen in Manassas en als we naar DC rijden, buiten de spits, dan duurt het ongeveer een uurtje (50min).
In goede schoolcounties is het over het algemeen prima wonen, dus dat is een goede richtlijn (al kan het binnen een county nog behoorlijk verschillen, maar voor de omgeving van DC zit je wat dat betreft wel goed). Montgomery county - ten noorden van DC - is bijvoorbeeld een goede schoolcounty, maar steden als Bethesda en Potomac zijn prijzig om te wonen. Dat gaat toch een beetje jullie afweging worden: hoe ver wil je iedere dag moeten reizen? Hoe verder weg van DC, des te groter de beschikbaarheid van redelijk geprijsde huizen met een fatsoenlijke tuin. Ik ben in een uur met de auto in hartje DC, en met 1800 dollar kún je hier misschien met wat moeite een huis vinden dat aan jullie eisen voldoet.
Ik heb enige tijd geleden zelf gezocht naar een huurhuis voor ons met al onze dieren (5 katten en 2 honden) maar dat is zo goed als onmogelijk. Meestal ligt de grens bij 2 dieren en dan is het ook nog afhankelijk van of het binnen of buitendieren zijn. Verhuurders in Amerika staan over het algemeen absoluut niet te springen om mensen met huisdieren. Wij hebben dus maar besloten om te kopen maar dat is wat lastig voor jullie vermoed ik.
Veel succes! Ik hoop dat jullie meer geluk hebben
Veel succes! Ik hoop dat jullie meer geluk hebben

-
- Amerika-newbie
Woonresorts in Washington DC
Besten,
Onlangs heb ik gepost over het feit dat we hopelijk binnenkort in Washington DC gaan wonen en wat vragen gesteld over woonruimte. We hebben wat gezocht en online enkele woonresorts bekeken. Dit zijn van het type appartementencomplexen met gemeenschappelijk zwembad, parkje e.d. vergelijkbaar met een vakantiepark (het zijn dus geen flatgebouwen). Omdat ik ook twee kleine kinderen heb, wil ik wel in een veilige woonomgeving terecht komen. Mijn vraag is dus hoe het staat met het imago van dergelijke resorts, met name in de omgeving DC. Vanwege de Fair Housing Act mogen de resorts zelf weinig eisen stellen aan huurders en zij willen dus geen info verstrekken hierover en crime reports van de politie zijn niet specief op resorts gericht.
Ik begrijp dat het "politically incorrect" is en sommige personen vinden dat je zoiets niet mag vragen, maar met twee kleuters vind ik het toch wel belangrijk om te weten dat ik niet tussen vreemde figuren terecht kom of mensen die wellicht keurig zijn maar waar wij als gezin niet tussen passen. Politiek correct of niet, zo zou ik bijv. niet in een trailer park vol werkloze rednecks willen wonen en evenmin tussen figuren die zich associeren met gangs in de projects. Ook een woonomgeving die bijvoorbeeld speciek is gericht op bejaarden (iets dat in Florida veel voorkomt) lijkt mij evenmin de ideale plaats om met kleine kinderen tussen te gaan zitten. Wie kan/ wil/ durft mij dus iets vertellen over het imago van dergelijke resorts? Een van de parken die ons aanspreekt is Lincoln at Fair Oaks in Fairfax> http://www.lincolnatfairoaks.com/fairfa ... tments.asp
Groet, Bas
Onlangs heb ik gepost over het feit dat we hopelijk binnenkort in Washington DC gaan wonen en wat vragen gesteld over woonruimte. We hebben wat gezocht en online enkele woonresorts bekeken. Dit zijn van het type appartementencomplexen met gemeenschappelijk zwembad, parkje e.d. vergelijkbaar met een vakantiepark (het zijn dus geen flatgebouwen). Omdat ik ook twee kleine kinderen heb, wil ik wel in een veilige woonomgeving terecht komen. Mijn vraag is dus hoe het staat met het imago van dergelijke resorts, met name in de omgeving DC. Vanwege de Fair Housing Act mogen de resorts zelf weinig eisen stellen aan huurders en zij willen dus geen info verstrekken hierover en crime reports van de politie zijn niet specief op resorts gericht.
Ik begrijp dat het "politically incorrect" is en sommige personen vinden dat je zoiets niet mag vragen, maar met twee kleuters vind ik het toch wel belangrijk om te weten dat ik niet tussen vreemde figuren terecht kom of mensen die wellicht keurig zijn maar waar wij als gezin niet tussen passen. Politiek correct of niet, zo zou ik bijv. niet in een trailer park vol werkloze rednecks willen wonen en evenmin tussen figuren die zich associeren met gangs in de projects. Ook een woonomgeving die bijvoorbeeld speciek is gericht op bejaarden (iets dat in Florida veel voorkomt) lijkt mij evenmin de ideale plaats om met kleine kinderen tussen te gaan zitten. Wie kan/ wil/ durft mij dus iets vertellen over het imago van dergelijke resorts? Een van de parken die ons aanspreekt is Lincoln at Fair Oaks in Fairfax> http://www.lincolnatfairoaks.com/fairfa ... tments.asp
Groet, Bas
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Woonresorts in Washington DC
Kom je in een nieuwer complex em is de huur redelijk aan de maat dan heb je weinig last denk ik. Het "volk " wat jij beschrijft spendeert niet zoveel aan wonen. Anders ga je eerst eens op bezoek en kijk je eens rond en maakt een praatje. (ja echt, een praatje maken is heel gewoon tegen een vreemde)
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik ken de Lincoln persoonlijk niet maar van de website ziet het er redelijk uit. Een twee-slaapkamer apartment gaat voor zo'n $1,700 in huur. Dat is niet duur voor deze regio maar zeker niet de een prijscategory waar je slechte buurtgenoten hoeft te verwachten.
Het is wel een flink eind buiten de stad. Het is een kwartier rijden naar de Vienna metro. Ik weet niet hoe het daar met parkeren 's ochtends zit.
Met de auto naar DC kan wel, maar houd er rekening mee dat I66 een HOV regeling heeft. Als je alleen rijdt kun je er pas na 9 uur 's ochtends op.
Het is wel een flink eind buiten de stad. Het is een kwartier rijden naar de Vienna metro. Ik weet niet hoe het daar met parkeren 's ochtends zit.
Met de auto naar DC kan wel, maar houd er rekening mee dat I66 een HOV regeling heeft. Als je alleen rijdt kun je er pas na 9 uur 's ochtends op.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
De locatie is prima, vlakbij Fair Oaks mall, het Fairfax Corner shopping center en Fair Lakes. Ik ken het complex verder niet. Wat I-66 en HOV betreft is het pas binnen de Beltway helemaal HOV, het stuk van route 50 naar I-495 heeft alleen een rijstrook HOV. Er zijn ook sluiproutes naar de stad, waaronder die route 50. Parkeren bij de Vienna metro is inderdaad erg moeilijk. Maar als ik het goed gaat het hier om een baan bij een bedrijf waar je niet makkelijk met de metro kunt komen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Mod note: Ik heb jullie beide onderwerpen samengevoegd. Dat is overzichtelijker, aangezien ze beiden over wonen in de omgeving van Washington gaan.
Iemand heeft me ooit eens aangeraden om te vragen hoeveel Section 8 huurders er zijn, dan wel toegelaten worden. Dat zijn gezinnen die zich de huur niet kunnen permitteren en een housing voucher krijgen om in een bepaald complex te kunnen wonen.
Ik denk alleen dat het moeilijk gaat worden met drie honden. De meeste appartementencomplexen accepteren geen huisdieren. En als ze het wel doen is dat meestal een indicatie van lagere kwaliteit - want al behoorlijk uitgewoond.
(Wij hadden twee ratten en dat was altijd een probleem tot het moment dat de manager van een complex ze te zien kreeg. Maar onze beestjes woonden in een grote kooi, liepen dus niet over de grond, deden hun behoefte in een hoekje van hun habitat, etc. Dus kregen we een ontheffing van de no-pet rule. Vissen en vogels mochten nl. wel meestal.)
Duurdere complexen staan soms twee kleine honden toe. Maar ik heb vooral ervaring elders in de US, niet het gebied waar jij gaat wonen.
Verkijk je overigens niet. Wat je ziet aan plaatjes is meestal de buitenkant van het gebouw, plus de gemeenschappelijke ruimte, en dan nog goed uitgelicht. Ik heb meerdere keren dergelijke woonruimte gezocht, en vaak waren de appartementen qua indeling etc. toch een afknapper.
Ik denk alleen dat het moeilijk gaat worden met drie honden. De meeste appartementencomplexen accepteren geen huisdieren. En als ze het wel doen is dat meestal een indicatie van lagere kwaliteit - want al behoorlijk uitgewoond.
(Wij hadden twee ratten en dat was altijd een probleem tot het moment dat de manager van een complex ze te zien kreeg. Maar onze beestjes woonden in een grote kooi, liepen dus niet over de grond, deden hun behoefte in een hoekje van hun habitat, etc. Dus kregen we een ontheffing van de no-pet rule. Vissen en vogels mochten nl. wel meestal.)
Duurdere complexen staan soms twee kleine honden toe. Maar ik heb vooral ervaring elders in de US, niet het gebied waar jij gaat wonen.
Verkijk je overigens niet. Wat je ziet aan plaatjes is meestal de buitenkant van het gebouw, plus de gemeenschappelijke ruimte, en dan nog goed uitgelicht. Ik heb meerdere keren dergelijke woonruimte gezocht, en vaak waren de appartementen qua indeling etc. toch een afknapper.
Laatst gewijzigd door USInsider op 19 okt 2013, 07:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-newbie
Bedankt voor alle tips. We nemen overigens waarschijnlijk een hond mee, de andere blijven (voorlopig) bij mijn schoonmoeder. Verder is het zo dat mijn vrouw een baan aangeboden heft gekregen bij de NL ambassade. Ik weet dus niet precies hoe lang het rijden is naar het woonresort en of de metroverbinding goed is. In het begin zullen we slechts 1 auto kopen, dus als ik haar bring is de carpoolstrook geen problem. Als iemand nog andere tips heft van soortgelijke woonresorts in de prijsklasse 1500-2000 dollar dan hoor ik dat graag.
Groet, Bas
Groet, Bas
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 8565 Weergaves
-
Laatste bericht door Smellycat500