Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Trouwen en verhuizen naar Amerika
Trouwen en verhuizen naar Amerika
Beste Alle,
Er zijn al heel wat topics geopend met verhuizen en trouwen in Amerika, maar geen een komt echt overeen met mijn verhaal. Ik wil graag jullie advies en ervaringen over dit onderwerp. Het geen waar ik achter probeer te komen is als volgt:
Ik studeer momenteel in Nederland en heb een Amerikaanse vriend. De planning is om dit jaar nog te gaan trouwen en volgend jaar ( rond april 2015) te verhuizen naar Amerika. Ik ben als een gek het internet aan het afzoeken om te kijken hoe dit in zijn werking gaat, welke stappen ik moet volgen etc. etc. Eenmaal gevestigd ben ik voorplan om daar te studeren en te werken en uiteindelijk een gezin beginnen. Er is veel informatie hierover te vinden, maar een duidelijk stappenplan of samenhangend verhaal kan ik nergens vinden. Ik wil dus graag weten waar ik moet beginnen om alles in werking te zetten, waar ik moet aankloppen, hoeveel tijd alles kost, wat de eisen/procedures zijn etc.
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!
Groetjes,
Er zijn al heel wat topics geopend met verhuizen en trouwen in Amerika, maar geen een komt echt overeen met mijn verhaal. Ik wil graag jullie advies en ervaringen over dit onderwerp. Het geen waar ik achter probeer te komen is als volgt:
Ik studeer momenteel in Nederland en heb een Amerikaanse vriend. De planning is om dit jaar nog te gaan trouwen en volgend jaar ( rond april 2015) te verhuizen naar Amerika. Ik ben als een gek het internet aan het afzoeken om te kijken hoe dit in zijn werking gaat, welke stappen ik moet volgen etc. etc. Eenmaal gevestigd ben ik voorplan om daar te studeren en te werken en uiteindelijk een gezin beginnen. Er is veel informatie hierover te vinden, maar een duidelijk stappenplan of samenhangend verhaal kan ik nergens vinden. Ik wil dus graag weten waar ik moet beginnen om alles in werking te zetten, waar ik moet aankloppen, hoeveel tijd alles kost, wat de eisen/procedures zijn etc.
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!
Groetjes,
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Trouwen en verhuizen naar Amerika
Je Amerikaanse vriend, woont die ook in de US? En hij is US citizen? Heeft hij een (US) job die voldoende inkomen genereert om jou te sponsoren?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Beste kastelke.
Ja, hij woont momenteel in New Jersey, maar verdient ( op dit moment) denk ik niet voldoende om mij te kunnen " sponsoren". Is het mogelijk om met savings daarheen te verhuizen om mezelf te kunnen sponseren? Is dit echt noodzakelijk? We willen graag trouwen, om te trouwen ( niet zozeer voor een verblijfsvergunning). Daarnaast begint het heen- en weer reizen er wel in te haken en willen we graag over een jaar bij elkaar wonen. In een perfect little world zouden we dit jaar nog trouwen en pas na een (ong) een jaar verhuizen.
Bedankt voor u reactie!
Ja, hij woont momenteel in New Jersey, maar verdient ( op dit moment) denk ik niet voldoende om mij te kunnen " sponsoren". Is het mogelijk om met savings daarheen te verhuizen om mezelf te kunnen sponseren? Is dit echt noodzakelijk? We willen graag trouwen, om te trouwen ( niet zozeer voor een verblijfsvergunning). Daarnaast begint het heen- en weer reizen er wel in te haken en willen we graag over een jaar bij elkaar wonen. In een perfect little world zouden we dit jaar nog trouwen en pas na een (ong) een jaar verhuizen.
Bedankt voor u reactie!
De beste manier is denk ik om niet meteen te trouwen, maar een K-1 verloofde visum aan te vragen. Voor een K-1 visum zijn de eisen mbt. sponsorship iets lager.
Een K-1 visum procedure duurt ong. negen maanden bij mijn weten. Je moet dan binnen zes maanden naar de US gaan en eenmaal aangekomen binnen drie maanden trouwen.
Je vraagt dan vervolgens in de US Status Adjustment aan en kunt blijven terwijl die procedure loopt. Daarvoor is inderdaad sponsorship nodig van je dan-man. Maar er kunnen twee co-sponsors worden toegevoegd (een co-sponsor moet een UScitizen zijn, in de US wonen, minstens 18 jaar oud zijn).
Om jouw assets/inkomen mee te laten tellen moet je dacht ik minstens twee jaar getrouwd zijn voor je de immigratie-procedure begint. Ik kan daar echter zo snel niet meer info over vinden. Het immigratie proces duurt dan nog een keer bijna een jaar dacht ik. Dat wel erg lang bij elkaar.
Een K-1 visum procedure duurt ong. negen maanden bij mijn weten. Je moet dan binnen zes maanden naar de US gaan en eenmaal aangekomen binnen drie maanden trouwen.
Je vraagt dan vervolgens in de US Status Adjustment aan en kunt blijven terwijl die procedure loopt. Daarvoor is inderdaad sponsorship nodig van je dan-man. Maar er kunnen twee co-sponsors worden toegevoegd (een co-sponsor moet een UScitizen zijn, in de US wonen, minstens 18 jaar oud zijn).
Om jouw assets/inkomen mee te laten tellen moet je dacht ik minstens twee jaar getrouwd zijn voor je de immigratie-procedure begint. Ik kan daar echter zo snel niet meer info over vinden. Het immigratie proces duurt dan nog een keer bijna een jaar dacht ik. Dat wel erg lang bij elkaar.
Awh top! daar heb ik wat aan! Heb je toevallig ook enig idee of ik op dat visum zou kunnen studeren en/of werken? Ik wil na de grote verhuizing wel zo snel mogelijk beginnen met een normaal leven op te bouwen.
-
- Amerika-expert
Als je een mannetje-vrouwtje relatie hebt, kun je gewoon overal in de VS trouwen. Voor vrouwtje-vrouwtje en mannetje-mannetje moet je even opletten dat je in een staat trouwt waar dat mag. In New York mag dat bijvoorbeeld wel, in New Jersey (nog) niet.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Nadat je getrouwd bent (in de VS, nadat je op een K1-visum bent binnengekomen) moet je je status aanpassen. Pas nadat je status is aangepast, kun je gaan werken. Of je eerder al kunt studeren, durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ik zou ervan uit gaan dat het vele malen handiger is om te wachten tot je je greencard hebt.Jayleigh schreef:Awh top! daar heb ik wat aan! Heb je toevallig ook enig idee of ik op dat visum zou kunnen studeren en/of werken? Ik wil na de grote verhuizing wel zo snel mogelijk beginnen met een normaal leven op te bouwen.
De andere optie die je hebt, is een CR-1visum. Hiervoor dien je getrouwd te zijn op het moment van aanvragen. Nadat het visum is goedgekeurd, mag je inreizen naar de VS en krijg je per direct een greencard en mag je dus z.s.m. werk gaan zoeken en / of studeren. Vaak duurt het proces van CR-1 wat langer dan het K-1 proces, maar dat maak je dan weer 'goed' door de periode waarbij - onder een K1-visum - nog je 'adjustment of status' moet doen als je al in de VS bent en waarin je dus weinig tot niets kan / mag doen.
CR-1 heeft echter een andere complicatie: hoe jullie gaan trouwen alvorens een CR-1 aan te vragen. Op zich is het mogelijk (en legaal!) om onder VWP of een B2-visum naar de VS te reizen, daar met je lief te trouwen en dan terug te gaan naar Nederland en na thuiskomst het visumproces op te starten. Dit brengt echter wel een risico met zich mee: de Amerikaanse immigratiedienst kan, als ze het vermoeden hebben dat je wilt trouwen tijdens je bezoek, je ervan verdenken dat je in de VS zult proberen te blijven. Die verdenking (zonder enige vorm van bewijs) is genoeg om je de toegang tot de VS te weigeren, wat zeer vervelende consequenties zou hebben voor het verloop van jullie plannen en volgende bezoeken aan de VS. Op zich zou je kunnen proberen om je verloofde naar Nederland te laten komen voor een bezoek, toestemming te vragen aan de IND voor jullie huwelijk (nodig als je trouwt met iemand zonder permanente verblijfsvergunning) en dan in Nederland te trouwen. Reken hierbij echter op redelijk wat tijd en papierwerk, want de IND is niet de meest competente organisatie.
Om de voors en tegens van beide procedures verder te onderzoeken, zou ik ook eens op visajourney.com kijken. Je kunt daar voor K1 en CR-1 uitgebreide handleidingen vinden, alsook veel ervaringen van mensen die die procedures hebben doorlopen. OOk hebben ze veel advies over hoe om te gaan met de 'sponsorship requirements' (die in alle gevallen helaas ontvermijdelijk zijn).
Veel succes!
Beste Jayleigh,
welkom op het forum Ik ben zelf met een Amerikaan getrouwd via de k1 procedure. We hebben voor de k1 procedure gekozen omdat we geen haast hadden. Ik had voor mijn vertrek een full time baan in NL en heb de aanvraagperiode gebruikt om mijn leven in NL af te bouwen. De
De aanvraag heeft in totaal 9 maanden geduurd. De k1 aanvraag moest mijn verloofde in de VS aanvragen. Op de website http://www.visajourney.com staat stap voor stap beschreven hoe je verloofde dat moet doen en welke papieren je bij je aanvraag moet toevoegen en er staan voorbeeldbrieven bij. ( http://www.visajourney.com/content/compare ). Op deze site is heel veel info over andere visums te vinden. De kosten zijn in totaal rond de 1600- 1800 euro denk ik in totaal van aanvraag tot greencard en dan heb je alles bij elkaar.
Als je eenmaal je visum ontvangen hebt is dit idd een half jaar geldig en moet je ook binnen de tijd naar Amerika gaan om te trouwen. Eenmaal in de VS heb je 90 dagen de tijd om te trouwen. Hierna kan je een greencard aanvragen dit heb ik een week na het huwelijk gedaan. In mijn geval heeft dit 8 maanden geduurd voordat ik de greencard had. Tijdens deze periode mag je niet werken ik heb er voor gekozen om vrijwilligerswerk te doen. Ik merk nu dat dit ook bijzonder gewaardeerd word zeker ook omdat ik referenties heb opgebouwd waarna ze vragen als je eenmaal gaat solliciteren. Daarnaast ben ik Engelse les gaan volgen. De combinatie van mijn vrijwilligerswerk en Engelse les hebben er voor gezorgd dat ik een weekritme had en heb hierdoor ook al snel een heleboel nieuwe mensen leren kennen.
Hou er rekening mee dat je tijdens de aanvraag voor je greencard de VS niet zomaar kunt verlaten je moet dan een uitreisvisum aanvragen. Eenmaal in bezit van een greencard kan je zeg maar vrij reizen.
Ik adviseer je om van te voren bij de betreffende universiteit waar je eventueel wilt gaan studeren gaat informeren wat de kosten zijn. Het is in Amerika anders geregeld dan in NL het is niet altijd automatisch dat als je een bepaalde studie wilt gaan doen dat je ook automatisch word aangenomen op de betreffende universiteit en de studie kunt gaan volgen.
De aanmeldingsprocedures zijn zeer uitgebreid en er worden ook altijd een heleboel aanvragen niet gehonoreerd. Daarnaast kan het collegegeld ook erg hoog zijn. Voor exchange students (studenten van ander land) kunnen ze soms zelfs een hoger tarief vragen. Dus zoek uit wat hun definitie is van exchange student hoe lang moet je in de VS wonen om als local te worden gezien. Het community college hier bijvoorbeeld vraagt een vele malen hoger tarief voor foreigners dan voor locals. Pas als je een jaar hier in PA woont dan word je gezien als local.
welkom op het forum Ik ben zelf met een Amerikaan getrouwd via de k1 procedure. We hebben voor de k1 procedure gekozen omdat we geen haast hadden. Ik had voor mijn vertrek een full time baan in NL en heb de aanvraagperiode gebruikt om mijn leven in NL af te bouwen. De
De aanvraag heeft in totaal 9 maanden geduurd. De k1 aanvraag moest mijn verloofde in de VS aanvragen. Op de website http://www.visajourney.com staat stap voor stap beschreven hoe je verloofde dat moet doen en welke papieren je bij je aanvraag moet toevoegen en er staan voorbeeldbrieven bij. ( http://www.visajourney.com/content/compare ). Op deze site is heel veel info over andere visums te vinden. De kosten zijn in totaal rond de 1600- 1800 euro denk ik in totaal van aanvraag tot greencard en dan heb je alles bij elkaar.
Als je eenmaal je visum ontvangen hebt is dit idd een half jaar geldig en moet je ook binnen de tijd naar Amerika gaan om te trouwen. Eenmaal in de VS heb je 90 dagen de tijd om te trouwen. Hierna kan je een greencard aanvragen dit heb ik een week na het huwelijk gedaan. In mijn geval heeft dit 8 maanden geduurd voordat ik de greencard had. Tijdens deze periode mag je niet werken ik heb er voor gekozen om vrijwilligerswerk te doen. Ik merk nu dat dit ook bijzonder gewaardeerd word zeker ook omdat ik referenties heb opgebouwd waarna ze vragen als je eenmaal gaat solliciteren. Daarnaast ben ik Engelse les gaan volgen. De combinatie van mijn vrijwilligerswerk en Engelse les hebben er voor gezorgd dat ik een weekritme had en heb hierdoor ook al snel een heleboel nieuwe mensen leren kennen.
Hou er rekening mee dat je tijdens de aanvraag voor je greencard de VS niet zomaar kunt verlaten je moet dan een uitreisvisum aanvragen. Eenmaal in bezit van een greencard kan je zeg maar vrij reizen.
Ik adviseer je om van te voren bij de betreffende universiteit waar je eventueel wilt gaan studeren gaat informeren wat de kosten zijn. Het is in Amerika anders geregeld dan in NL het is niet altijd automatisch dat als je een bepaalde studie wilt gaan doen dat je ook automatisch word aangenomen op de betreffende universiteit en de studie kunt gaan volgen.
De aanmeldingsprocedures zijn zeer uitgebreid en er worden ook altijd een heleboel aanvragen niet gehonoreerd. Daarnaast kan het collegegeld ook erg hoog zijn. Voor exchange students (studenten van ander land) kunnen ze soms zelfs een hoger tarief vragen. Dus zoek uit wat hun definitie is van exchange student hoe lang moet je in de VS wonen om als local te worden gezien. Het community college hier bijvoorbeeld vraagt een vele malen hoger tarief voor foreigners dan voor locals. Pas als je een jaar hier in PA woont dan word je gezien als local.
Beste smittenimmigrant en Juanita,
Heel erg bedankt voor jullie uitgebreide antwoorden. Dit was precies het "stappenplan" waar ik naar op zoek was. Mijn vriend is een paar jaar woonachtig geweest in Spanje en sinds kort weer teruggekeerd naar de States. Nu ik jullie ervaringen en kennis heb ik gehoord, lijk het mij ook verstandig als wij het rustig aan doen. Hij kan zijn tijd nemen om alles weer op te bouwen in NJ en uiteindelijk mij dus kan " sponsoren" ( Het blijft een lastig woord voor iemand die al jaren gewend is om voor zichzelf te zorgen) , en voor mezelf ook om genoeg geld te sparen zodat ik een paar maanden/jaren vooruit kan komen. Want inderdaad, het is een geweldig land maar ook ontzettend duur. Of zijn we hier gewoon verwend?
Ik heb nu ongeveer wel antwoord op mijn vraag , maar meer advies/kennis/ervaring is natuurlijk altijd meer dan welkom!
Heel erg bedankt voor jullie uitgebreide antwoorden. Dit was precies het "stappenplan" waar ik naar op zoek was. Mijn vriend is een paar jaar woonachtig geweest in Spanje en sinds kort weer teruggekeerd naar de States. Nu ik jullie ervaringen en kennis heb ik gehoord, lijk het mij ook verstandig als wij het rustig aan doen. Hij kan zijn tijd nemen om alles weer op te bouwen in NJ en uiteindelijk mij dus kan " sponsoren" ( Het blijft een lastig woord voor iemand die al jaren gewend is om voor zichzelf te zorgen) , en voor mezelf ook om genoeg geld te sparen zodat ik een paar maanden/jaren vooruit kan komen. Want inderdaad, het is een geweldig land maar ook ontzettend duur. Of zijn we hier gewoon verwend?
Ik heb nu ongeveer wel antwoord op mijn vraag , maar meer advies/kennis/ervaring is natuurlijk altijd meer dan welkom!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waar ergens in New Jersey ga je je vestigen?
Elke
Naar ik heb begrepen kun je als je de petitie voor Status Adjustment indient, tegelijk een petitie indienen voor een work permit EAD. Die permit zou binnen 90 dagen worden goedgekeurd en daarmee is werken mogelijk in de US terwijl de Application for Stats Adjustment verder wordt verwerkt.
Het voordeel van een K-1 visum is dat de eisen voor de sponsor minder zwaar zijn.
Lukt het je na je huwlijk en je EAD, in de US werk te vinden en woon je al bij je aanstaande echtgenoot, dan kan na zes maanden (een deel van) jouw inkomen meetellen voor de Affidavit of Support die moet worden gefiled. Zo heb ik het althans begrepen.
Het voordeel van een K-1 visum is dat de eisen voor de sponsor minder zwaar zijn.
Lukt het je na je huwlijk en je EAD, in de US werk te vinden en woon je al bij je aanstaande echtgenoot, dan kan na zes maanden (een deel van) jouw inkomen meetellen voor de Affidavit of Support die moet worden gefiled. Zo heb ik het althans begrepen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Heeft jouw vriend / verloofde nog een verblijfsvergunning voor Spanje / de EU? In dat geval zou het mogelijk makkelijker zijn voor jullie om in Europa te trouwen.
Als je vriend net terug is naar de States kan de Affidavit of Support I-864 inderdaad lastig worden. Er is dacht ik een kopie van een US belastingaangifte voor nodig. En USCIS ziet ook graag proof of employment.
Ik hoop dat je vriend wist toen hij in Spanje woonde/werkte dat hij ook voor de US aangifteplichtig was ? US belast nl. wereldinkomen. Hij zal geen belasting verschuldigd zijn geweest maar de aangifteplicht is er.
Er kunnen twee co-sponsors toegevoegd worden om aan de eisen van de Support Affidavit te voldoen.
Ik hoop dat je vriend wist toen hij in Spanje woonde/werkte dat hij ook voor de US aangifteplichtig was ? US belast nl. wereldinkomen. Hij zal geen belasting verschuldigd zijn geweest maar de aangifteplicht is er.
Er kunnen twee co-sponsors toegevoegd worden om aan de eisen van de Support Affidavit te voldoen.
Niet nodig. Alleen een kopie van belastingaangefite van de afgelopen 2 jaar is voldoende. Je kunt dus momenteel werkloos zijn maar als je inkomsten in afgelopen twee jaar voldoende waren dan zit je goed.USInsider schreef: En USCIS ziet ook graag proof of employment.
Maar in jullie geval waren tax returns voldoende en werd niet proof of employment gevraagd ? Is dat wat je zegt ?
Heb je het over I-134 of over de I-864 ? En was jouw sponsor op het moment dat jij je visa interview moest doen werkeloos ?
Het verbaasd me wat omdat ik overal lees dat bij het visa interview de laatste pay-stubs van de sponsor meegebracht moeten worden.
Of zijn de eisen zwaarder bij Consular pocessing dan bij Status Adjustment vraag ik me nu af ? Aangezien iemand die in de US de procedure doorloopt vaak al toestemming tot werken heeft en zo eigen inkomen heeft/kan bewijzen.
Ik had inderdaad moeten schrijven 'in dit geval'. Want om twee tax returns te hebben moet je toch ruim twee jaar in de US wonen en de man van TS is nog maar net terug in de US zo te lezen.
Heb je het over I-134 of over de I-864 ? En was jouw sponsor op het moment dat jij je visa interview moest doen werkeloos ?
Het verbaasd me wat omdat ik overal lees dat bij het visa interview de laatste pay-stubs van de sponsor meegebracht moeten worden.
Of zijn de eisen zwaarder bij Consular pocessing dan bij Status Adjustment vraag ik me nu af ? Aangezien iemand die in de US de procedure doorloopt vaak al toestemming tot werken heeft en zo eigen inkomen heeft/kan bewijzen.
Ik had inderdaad moeten schrijven 'in dit geval'. Want om twee tax returns te hebben moet je toch ruim twee jaar in de US wonen en de man van TS is nog maar net terug in de US zo te lezen.
Heeft niets met 'ons geval' te maken. De procedures voor sponsoring zijn hetzelfde ongeacht de weg die je bewandelt ie K1/CR1/ etc. De inkomsteisen zijn duidelijk aangegeven. Op de I-864 wordt gevraagd of je momenteel werkt of 'tijdelijk werkloos' bent. Mijn vrouw had een baan toen we AOS indienden. Als ze tijdelijk werkloos was dan waren de tax returns van de afgelopen jaren + reserves op haar spaarrekening wel voldoende geweest.USInsider schreef:Maar in jullie geval waren tax returns voldoende en werd niet proof of employment gevraagd ? Is dat wat je zegt ? .
Er wordt van alles beweerd maar ik lever alleen documenten/bewijzen die expleciet worden gevraagd en nooit meer dan dat. Zo las ik overal dat men voor K1 allerlei persoonlijke fotos van ontmoetingen etc leverde. Nooit gedaan. Evenmin op de AOS aanvraag iets toegevoegd van trouwfotos etc..alleen certified marriage document, waarom zou ik meer leveren? Als USCIS indruk heeft dat deze huwelijk niet echt is dan moeten zij maar bewijzen dat er fraude in het spel is.USInsider schreef:Het verbaasd me wat omdat ik overal lees dat bij het visa interview de laatste pay-stubs van de sponsor meegebracht moeten worden
De inkomsten van diegene die net binnen is tellen niet mee. Praktisch niet mogelijk. EAD duurt zeker 3 maanden. AOS moet binnen 90 dagen na trouwen. Kan de nieuwkomer in deze periode aan zoveel inkomsten binnenhalen?USInsider schreef: Of zijn de eisen zwaarder bij Consular pocessing dan bij Status Adjustment vraag ik me nu af ? Aangezien iemand die in de US de procedure doorloopt vaak al toestemming tot werken heeft en zo eigen inkomen heeft/kan bewijzen
Wat je nu schrijft is nieuw voor mij. Je moet binnen 90 dagen je Application for Status Adjustment indienen ? (Nu ben ik nieuwsgierig geworden....sorry....)
Is dat binnen 90 dagen na aankomst in de US of 90 dagen na je huwelijk ?
USCIS hoeft niets te bewijzen. De immigrant en de US Citizen spouse zijn degenen die moeten bewijzen dat het huwelijk een echt huwelijk is.
Het zou best kunnen dat voor landen die veel bruiden 'leveren' de bewijslast zwaarder is (de kans op Administrative Processing is ook groter zeggen sommigen). Alle dingen waarvan jij zegt: ze worden niet expliciet gevraagd, staan wel onder het kopje 'kunnen worden gevraagd'. Veel advies-sites hebben denk ik de overtuiging 'beter mee dan om verlegen' en noemen dus alles waarvan men weet dat naar gevraagd kan wordt of waar ooit naar gevraagd is.
Overigens ik lees nog niets in wat je schrijft dat bewijst dat werkloosheid niet een probleem zou zijn. In geval van onvoldoende inkomen wordt mede naar assets gekeken. (Niet iedereen heeft die.) Je vrouw had een baan schrijf je, dus je hebt geen ervaring met sponsorship in geval van werkloosheid. Of heeft een advokaat je deze informatie gegeven ? (Wederom, gewoon nieuwsgierig !)
Bewijs van twee ontmoetingen in levende lijve is overigens niet een vereiste voor een K-1 visum. Wel een (potentiele) vereiste voor de I-130 Petitie.
Is dat binnen 90 dagen na aankomst in de US of 90 dagen na je huwelijk ?
USCIS hoeft niets te bewijzen. De immigrant en de US Citizen spouse zijn degenen die moeten bewijzen dat het huwelijk een echt huwelijk is.
Het zou best kunnen dat voor landen die veel bruiden 'leveren' de bewijslast zwaarder is (de kans op Administrative Processing is ook groter zeggen sommigen). Alle dingen waarvan jij zegt: ze worden niet expliciet gevraagd, staan wel onder het kopje 'kunnen worden gevraagd'. Veel advies-sites hebben denk ik de overtuiging 'beter mee dan om verlegen' en noemen dus alles waarvan men weet dat naar gevraagd kan wordt of waar ooit naar gevraagd is.
Overigens ik lees nog niets in wat je schrijft dat bewijst dat werkloosheid niet een probleem zou zijn. In geval van onvoldoende inkomen wordt mede naar assets gekeken. (Niet iedereen heeft die.) Je vrouw had een baan schrijf je, dus je hebt geen ervaring met sponsorship in geval van werkloosheid. Of heeft een advokaat je deze informatie gegeven ? (Wederom, gewoon nieuwsgierig !)
Bewijs van twee ontmoetingen in levende lijve is overigens niet een vereiste voor een K-1 visum. Wel een (potentiele) vereiste voor de I-130 Petitie.
Laatst gewijzigd door USInsider op 08 jan 2014, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Even voor de duidelijkheid: voor een K1 moet je binnen 90 dagen na aankomst trouwen. Daarna moet je een AOS indienen. Er is geen deadline voor een AOS. Maar omdat je K1-visum (I-94) na 90 dagen verlopen is en je nog geen AOS hebt ingediend verkeer je in een vacuum - out of status! Je wilt je niet in deze toestand verkeren. Zolang je geen AOS hebt ingediend kan je niet rijden/werken/naar eigen land afreizen. Daarom is K1 een rot visum. Ik had liever CR1 gekozen.
Ik dacht dat je met een K-1 wel een rijbewijs kon halen ?
Maar je hebt gelijk - het einde van de geldigheid van het K-1 visum was me even ontschoten.
Mag ik vragen waarom je geen CR-1 hebt gedaan ? (Mijn nieuwsgierigheid ken geen grenzen....)
Ik hoop dat het niet mogen werken op K-1 je iets wijzer heeft gemaakt over wat het betekent hier te zijn en niet te mogen werken.
Maar je hebt gelijk - het einde van de geldigheid van het K-1 visum was me even ontschoten.
Mag ik vragen waarom je geen CR-1 hebt gedaan ? (Mijn nieuwsgierigheid ken geen grenzen....)
Ik hoop dat het niet mogen werken op K-1 je iets wijzer heeft gemaakt over wat het betekent hier te zijn en niet te mogen werken.
Mijn vrouw wilde heel graag een groots opgezet traditioneel bruiloft houden. Opa, oma, tantes... the whole shabang moest vanuit Orange County, CA naar VA overvliegen. Mijn zus kon met haar kinderen alleen tijdens schoolvakanties reizen... je leest het, heel wat afstemmen om de hele familie erbij te hebben. K1 gaf ons dus de flexibiliteit om een datum en locatie te kiezen waar iedereen bij kon zijn.USInsider schreef:Mag ik vragen waarom je geen CR-1 hebt gedaan ? (Mijn nieuwsgierigheid ken geen grenzen....).
Als je het vantevoren weet en je je erop voorbereidt valt het wel mee. Verder had ik reeds een aanbieding voor een baan terwijl ik nog in NL zat maar moest het even in de wacht zetten. Als zelfstandige draaide ik meestal een 60-urige werkweek en kon een 3 maanden sabatical goed gebruiken maar het moest geen week langer gaan duren.USInsider schreef: Ik hoop dat het niet mogen werken op K-1 je iets wijzer heeft gemaakt over wat het betekent hier te zijn en niet te mogen werken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 3168 Weergaves
-
Laatste bericht door goldenhills
-
- 16 Reacties