Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
K1 - Visa
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
K1 - Visa
Hallo,
Ik en mijn vriend willen graag binnenkort met de aanvraag voor de K1 visa beginnen. We hebben al super veel onderzocht.
Graag zou ik weten of er hier ergens op de website, of dat jullie een website weten waar alles van begin tot eind staat met precies wat je nodig hebt welke papieren hoeveel het gaat kosten.. En dan bedoel ik niet de gov. website. Maar iets met ervaring van mensen.
Dankje
Ik en mijn vriend willen graag binnenkort met de aanvraag voor de K1 visa beginnen. We hebben al super veel onderzocht.
Graag zou ik weten of er hier ergens op de website, of dat jullie een website weten waar alles van begin tot eind staat met precies wat je nodig hebt welke papieren hoeveel het gaat kosten.. En dan bedoel ik niet de gov. website. Maar iets met ervaring van mensen.
Dankje
24 April / 1 November @Myrtle Beach, SC voor stage + 1 Maand rondreis door USA.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: K1 - Visa
Misschien heb jij al iets aan dit topic: K-1 procedure gestart.
-
- Amerika-ontdekker
Jaa deze heb ik al net doorgelezen! Was super handig!
- Vanka
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik ben sinds augustus 2013 in de V.S., nadat ik en mijn (nu) man de K1 procedure hebben doorlopen.
(Inmiddels zijn wij bezig met de AOS aanvraag.)
Deze website heeft enorm geholpen:
http://www.visajourney.com/
en kijk dat met name naar
http://www.visajourney.com/content/k1guide
http://www.visajourney.com/content/k1tips
http://www.visajourney.com/forums/forum ... rocedures/
Veel succes! Als je vragen hebt kun je mij ook altijd een PB sturen.
Alles ligt nog zeer vers in 't geheugen.

Een tijdje geleden had iemand (Kastelke? Ik kan het niet meer vinden!) geschreven over een documentaire serie, "90 Day Fiance" op TLC. Gister was het eerste deel, echt heel interessant. Ik weet niet of het in Nederland te zien is.
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb dat gister gedownload en gekeken, ze hebben natuurlijk wel de ergste van alle scenario's genomen. Ze kunnen geen engels.. meeste zijn nog nooit in de states geweest en hebben elkaar maar 1 week gezien.Marion K schreef:Een tijdje geleden had iemand (Kastelke? Ik kan het niet meer vinden!) geschreven over een documentaire serie, "90 Day Fiance" op TLC. Gister was het eerste deel, echt heel interessant. Ik weet niet of het in Nederland te zien is.
Ik heb 8 maanden samengewoond met hem.

Bedankt voor deze link.. Kan mijn vriend ook wat lezen fijn dat het in het engels is.Vanka schreef:Ik ben sinds augustus 2013 in de V.S., nadat ik en mijn (nu) man de K1 procedure hebben doorlopen.
Weten jullie ook of dat als we beginnen met K1 procedure of hij voor een weekje naar Nederland mag komen? Om met name dan mijn familie te ontmoeten? Of moeten we daarmee wachten? we twijfelen of dat ik daarheen moet gaan met de visum en dan samen teruggekomen. voor een weekje. Of om dat te doen tijdens de aanvraag?
- Vanka
- Amerikafan
- Contacteer:
Hij kan jou zowel voor als tijdens de aanvraag bezoeken. Mijn verloofde is 2 weken naar Nederland gekomen tijdens onze aanvraag en ik ben ook hem wezen bezoeken tijdens de aanvraag.
Hij had geen visum nodig om mij te bezoeken en net als in de V.S. vroegen ze hier in Nederland ook aan hem wat hij kwam doen en hoe lang hij zou blijven, dit leek meer een formaliteit en hij heeft geen enkel probleem ondervonden bij de douane.
Let wel op dat als jij hem gaat bezoeken het risico groter is dat ze je niet toelaten dan andersom. Ik ben wel eerlijk geweest over wat ik kwam doen voor 2 weken en had net zoals je normaal zou doen bewijs meegenomen van mijn werk, huis, etc. dat ik na 2 weken weer terug moest zijn. Ook had ik mijn NOA1 van de I-129F aanvraag meegenomen om aan te kunnen tonen dat we bezig waren met een K1 aanvraag en alles via de legale weg wilden regelen. Ik vertelde er dus bij dat ik absoluut geen intentie had om langer dan 2 weken te blijven aangezien we onze aanvraag niet in gevaar wilden brengen.
Ik had 't geluk dat de CO bij het vliegveld het prima vond en me een fijne reis wenste evenals succes met de aanvraag, maar je kunt er ook tegen een aanlopen die minder meegaand is en je op het eerste beste vliegtuig terug naar huis zet. Zoals ik al zei, als jij hem wilt bezoeken is het een risico wat je zelf neemt.
Hij had geen visum nodig om mij te bezoeken en net als in de V.S. vroegen ze hier in Nederland ook aan hem wat hij kwam doen en hoe lang hij zou blijven, dit leek meer een formaliteit en hij heeft geen enkel probleem ondervonden bij de douane.
Let wel op dat als jij hem gaat bezoeken het risico groter is dat ze je niet toelaten dan andersom. Ik ben wel eerlijk geweest over wat ik kwam doen voor 2 weken en had net zoals je normaal zou doen bewijs meegenomen van mijn werk, huis, etc. dat ik na 2 weken weer terug moest zijn. Ook had ik mijn NOA1 van de I-129F aanvraag meegenomen om aan te kunnen tonen dat we bezig waren met een K1 aanvraag en alles via de legale weg wilden regelen. Ik vertelde er dus bij dat ik absoluut geen intentie had om langer dan 2 weken te blijven aangezien we onze aanvraag niet in gevaar wilden brengen.
Ik had 't geluk dat de CO bij het vliegveld het prima vond en me een fijne reis wenste evenals succes met de aanvraag, maar je kunt er ook tegen een aanlopen die minder meegaand is en je op het eerste beste vliegtuig terug naar huis zet. Zoals ik al zei, als jij hem wilt bezoeken is het een risico wat je zelf neemt.
-
- Amerika-ontdekker
Dankje!! ik hoef er niet heen te gaan.. Maar als hij hierheen kan komen zou dat super zijn..
Nog een vraagje als we hopelijk goedkeuring krijgen.. hoe lang heb je dan om naar amerika te gaan. ik weet dat je 90 dagen hebt na je toegang in amerika om te trouwen. Maar hoe zit het met als je je papieren krijgt? zit daar een tijd aan?
Nog een vraagje als we hopelijk goedkeuring krijgen.. hoe lang heb je dan om naar amerika te gaan. ik weet dat je 90 dagen hebt na je toegang in amerika om te trouwen. Maar hoe zit het met als je je papieren krijgt? zit daar een tijd aan?
Laatst gewijzigd door markro op 17 jan 2014, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
- Vanka
- Amerikafan
- Contacteer:
Vanaf de datum dat je visum goedgekeurd wordt, heb je 6 maanden om het te gebruiken om de V.S. binnen te komen.
Zodra je in de V.S. aankomt gaan de 90-dagen van je visum in. =)
Zodra je in de V.S. aankomt gaan de 90-dagen van je visum in. =)
-
- Amerika-ontdekker
K1 Visa Kosten
Dankjullie wel allemaal!
Weet iemand hier wat de kosten van de aanvraag zullen zijn? Inclusief de medisch onderzoek hier?
Ik hen al wel een duidelijk plaatje van de kosten hoor. Maar ik vroeg me af of er nog veel dingen bijkomen die niet echt online staan.
En hoe hebben jullie dat gedaan met telefoon abonnementen en verzekeringen enzo? allemaal opgezegd gewoon? En je Nederlandse bank rekening?
Weet iemand hier wat de kosten van de aanvraag zullen zijn? Inclusief de medisch onderzoek hier?
Ik hen al wel een duidelijk plaatje van de kosten hoor. Maar ik vroeg me af of er nog veel dingen bijkomen die niet echt online staan.
En hoe hebben jullie dat gedaan met telefoon abonnementen en verzekeringen enzo? allemaal opgezegd gewoon? En je Nederlandse bank rekening?
-
- Amerika-expert
Nederlandse bankrekening zou ik zeker aanhouden, kan eventuele (na)betalingen makkelijker maken en met je pinpas kan je overal geld van je Nederlandse rekening afhalen.
Telefoon (ik neem aan een GSM telefoon) zou ik ook in Nederland opzeggen en hier in de VS een nieuwe nemen.
Verzekeringen zijn wat anders: tenzij je bij je man na trouwen op de ziekteverzekering kan, zou ik de verschillende discussies daarover op het forum nalezen.
Telefoon (ik neem aan een GSM telefoon) zou ik ook in Nederland opzeggen en hier in de VS een nieuwe nemen.
Verzekeringen zijn wat anders: tenzij je bij je man na trouwen op de ziekteverzekering kan, zou ik de verschillende discussies daarover op het forum nalezen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Dbacks
- Amerikafan
- Partner van: Dbacks2
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Ik denk dat je hier http://travel.state.gov/content/visas/e ... vices.html de fee's voor het K1 visum kan vinden..
Never give up!
-
- Amerika-ontdekker
Dbacks schreef:Ik denk dat je hier http://travel.state.gov/content/visas/e ... vices.html de fee's voor het K1 visum kan vinden..
De enige fee die ik niet kon vinden is de medical fee? iemand hier ervaring mee? ik dacht mischien rond de 400 euro?
- Dbacks
- Amerikafan
- Partner van: Dbacks2
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Je kan op deze pagina http://travel.state.gov/pdf/medical/AMS ... 1-1109.pdf de pdf downloaden met de prijzen en instructies voor het Medical (wij hebben hem een maand geleden gehad).
De pagina geeft nu echter een foutmelding maar ik had hem gelukkig nog zelf staan, wilde hem bijsluiten maar dat lukt niet.
Hier zijn de tarieven uit de pdf:
Medical FEES:
Adults:
€ 145.00
Children under 15 years of age:
€ 95.00
to be paid to the panel physician, in cash and in euro.
X-Rays:
Applicants fifteen (15) years of age and older must also have a chest X-ray photograph taken.
Applicants under 15 are exempt from the X-ray photograph requirement.
Fee for the chest X-ray picture is € 50.
This fee is to be paid to the chest X-ray technician, in cash and in euro.
Groeten,
Dbacks
De pagina geeft nu echter een foutmelding maar ik had hem gelukkig nog zelf staan, wilde hem bijsluiten maar dat lukt niet.
Hier zijn de tarieven uit de pdf:
Medical FEES:
Adults:
€ 145.00
Children under 15 years of age:
€ 95.00
to be paid to the panel physician, in cash and in euro.
X-Rays:
Applicants fifteen (15) years of age and older must also have a chest X-ray photograph taken.
Applicants under 15 are exempt from the X-ray photograph requirement.
Fee for the chest X-ray picture is € 50.
This fee is to be paid to the chest X-ray technician, in cash and in euro.
Groeten,
Dbacks
Never give up!
-
- Amerika-newbie
Wij zijn met onze K1 in mei 2013 gestart. Fees die we moesten betalen tot nu toe:
Check bij je I-129form : 340$
Check naar de US embassy : 180eur
Medische kosten : 100eur + eventuele extra vaccinatie kosten
+ extra kleine kosten zoals (postzegels, telefoongesprekken met US embassy(Brussel =15eur/call), vernieuwing van bepaalde attesten,...)
Maar de drie bovenste zijn de voornaamste
Check bij je I-129form : 340$
Check naar de US embassy : 180eur
Medische kosten : 100eur + eventuele extra vaccinatie kosten
+ extra kleine kosten zoals (postzegels, telefoongesprekken met US embassy(Brussel =15eur/call), vernieuwing van bepaalde attesten,...)
Maar de drie bovenste zijn de voornaamste
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hou er ook rekening mee dat er nadien, als je de conditions van je green card op wilt laten heffen, er weer een aanzienlijke kost is. Maar je hebt minstens 2 jaar om daar voor te sparen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-ontdekker
Dat is toch rond de 500 euro als ik het goed had gezien?kastelke schreef:Hou er ook rekening mee dat er nadien, als je de conditions van je green card op wilt laten heffen, er weer een aanzienlijke kost is. Maar je hebt minstens 2 jaar om daar voor te sparen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Rond de $600 (filing + biometrics)?
Dat valt dus nog goed mee! Ik dacht dat het meer was, aangezien ik van iemand gehoord had dat zij dat 2 jaar uitgesteld had omdat ze het niet konden betalen.
Dat valt dus nog goed mee! Ik dacht dat het meer was, aangezien ik van iemand gehoord had dat zij dat 2 jaar uitgesteld had omdat ze het niet konden betalen.
Elke
-
- Amerika-ontdekker
http://www.uscis.gov/i-751kastelke schreef:Rond de $600 (filing + biometrics)?
Ik had ook verwacht dat het meer zou zijn.
Ik ben net 2 weken terug uit Amerika. Heb gister een super super goeie betaalde baan aangeboden gekregen. Ik woon nog bij m'n ouders. Dus geen huur niks. Ik kan lekker sparen en met een goed zakcentje naar vertrekken.
We willen rond maart echt beginnen met de aanvraag.
- AlissaCarly
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Hoi! Ik ben ook bezig met de K-1 visum en heb 13 januari het eerste pakket ingeleverd
Dus misschien kan ik je helpen uit eigen ervaring als je straks vragen hebt. Ik loop maar net een beetje op je voor, maar het kan handig zijn! Het is echt een zenuwslopend proces, hopelijk ben ik snel klaar 

Sinds 13 januari '14 bezig met mijn K-1 visum procedure!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 574 Weergaves
-
Laatste bericht door Bennogr
-
- 5 Reacties