Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Energieleveranciers & nutsbedrijven MA

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
hedgehog
Amerika-ontdekker
Partner van: millie
Aantal x V.S. bezocht: 20

Energieleveranciers & nutsbedrijven MA

Bericht door hedgehog »

Wie kan er wat inzichten delen rond welke de goede energieleveranciers zijn? We zullen wonen in Marlborough, MA - even buiten Boston.
- electriciteit
- gas
- water
- cable & internet

Lampiris, Ecopower, De Watergroep, Telenet en Base hebben ze niet langs deze kanten.
Ziva
Amerika-expert

Re: Energieleveranciers & nutsbedrijven MA

Bericht door Ziva »

Eh... dat verschilt per staat/county dus er is niet 1 groot bedrijf per item wat je noemt.

Denk alsjeblieft niet dat Amerika 1 groot land is en dat elk bedrijf overal zit want dat is niet zo. Als je Amerika vergelijkt met Europa en dan elke staat als een soort apart land ziet kom je een beetje in de buurt :D

Er zijn wel een aantal grotere bedrijven te noemen die over het algemeen wel in diverse staten te vinden zijn. Ik zal je proberen op weg te helpen maar beter is het als een AAer die in jouw buurt woont je helpt.

- electriciteit: Dit wordt soms "<plaatsnaam/countynaam> Energy Authority" of iets dergelijks genoemd. Je kunt het beste kijken op de .gov website van de stad of county waar je gaat wonen. Meestal hebben ze wel iets van een link naar elektra en water bedrijven.
- gas: Zie boven. Soms is er een combinatie van een bedrijf wat zowel elektra als gas levert. Kijk ook weer op de .gov website van de stad/county waar je gaat wonen.
- water: Wederom kijk op de .gov website van je stad of county.
- cable & internet: Er zijn een aantal grotere spelers te onderscheiden die zogenaamde "single, double en tripple play" pakketten aanbieden. Dat zijn dus "enkel telefoon/tv/internet"(single) of een combinatie van beiden (double) of een combinatie van alle drie (tripple). Comcast en Charter zijn twee bedrijven die kabel internet aanbieden en volgens mij in veel delen van Amerika zitten. Dan heb je ook nog andere aanbieders van alledrie zoals bijvoorbeeld Dish, Direct TV en AT&T. Er zullen er ongetwijfeld nog meer wezen maar dit zijn degene die ik ken en waarvan ik dacht dat ze overal wel te vinden zijn.

Een tip, mocht je op Facebook zitten, zoek op Faceboekgroepen die over "Marlborough, MA" gaan. Die bestaan veelal uit mensen die er wonen en in die groepen kun je vaak vragen stellen in de trant van "wat is de beste kabel aanbieder?" Ik wou dat ik het gedaan had want dan had ik zeker niet voor Comcast gekozen in mijn nieuwe woonplaats ;)

Succes!
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

Wij verhuizen binnenkort naar diezelfde buurt maar Ziva heeft gelijk, het verschilt soms per stad of buurt dus je zal zelf moeten zoeken.

Doorgaans wat wij hebben gezien in Ashland/Hopkinton/Southborough/Westborough
Electriciteit: Nstar is de grootste aanbieder
Gas: Vaak ook Nstar of een tank in de tuin
Water: via de city of een pomp
Cable en internet: zoeken maar het zal wel Comcast of Verizon FIOS zijn.

Hier kan je het voor de meeste steden de nuts aansluitingen vinden.
http://www.env.state.ma.us/DPU_FileRoom ... iesSP.aspx
hedgehog
Amerika-ontdekker
Partner van: millie
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door hedgehog »

Het zijn NStar (gas), National Grid (electriciteit), Verizon FiOS triple play (telefoon, kabel, internet) geworden. Water is via de huisbaas/gemeente.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

welkom hedgehog!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer