Het is nog maar een voornemen hoor, maar mijn man en ik willen heel graag meedoen aan de DV lottery. Wat ik me echter afvraag is dus, stel (!) je wint de DV lottery en je krijgt een uiteindelijk je greencard. Is er dan een termijn waarbinnen je moet emigreren naar de VS? Ik kan het nergens vinden, maar waarschijnlijk dat jullie allemaal zo het antwoord hebben .
gr
2010 new york
2011 new york
2012 new york
2013 new york & boston
2014 new york & washington
Aangezien wij de DV lottery afgelopen jaar hebben gewonnen kan ik daar wel een antwoord op geven.
Je kan vanaf 1 mei kijken of je gewonnen hebt. Als je gewonnen hebt vinden de interviews plaats vanaf oktober datzelfde jaar tot tot september het jaar erop.
Als je je medical en het interview succesvol bent doorgekomen (wat overigens niet heel moeilijk is) dan heb je 6 maanden om je green card te 'activeren' bij een amerikaanse grenspost (Point Of Entry).
Daarna heb je nog een jaar om je definitief te vestigen in Amerika.
Ja kiyu wij ook....maar het is geen garantie en daarom kan je dat niet aangeven als de 'norm'. Indien je binnen de 6 maanden vertrekt hebt je (waarschijnlijk) geen problemen. Als permanent resident moet je namelijk minstens de helft van het jaar in de VS doorbrengen. Blijf je langer weg (of vertrek je later definitief) dan ben je afhankelijk van diegene die je aan de grens ontvangt
Volgens mij is het toch echt een jaar en wel om de volgende reden:
Je tijdelijke visum in je paspoort, krijgt op het moment dat je het gaat activeren op een point of entry een stempel dat een jaar geldig is. Dus mi moeten ze je daarmee binnenlaten.
Remain outside of the United States for more than 1 year without obtaining a reentry permit or returning resident visa. However, in determining whether your status has been abandoned, any length of absence from the United States may be considered, even if less than 1 year
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.