Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

vraagje: stel dat je de DV lottery wint....

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
bernice
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

vraagje: stel dat je de DV lottery wint....

Bericht door bernice »

Het is nog maar een voornemen hoor, maar mijn man en ik willen heel graag meedoen aan de DV lottery. Wat ik me echter afvraag is dus, stel (!) je wint de DV lottery en je krijgt een uiteindelijk je greencard. Is er dan een termijn waarbinnen je moet emigreren naar de VS? Ik kan het nergens vinden, maar waarschijnlijk dat jullie allemaal zo het antwoord hebben :-).

gr
2010 new york
2011 new york
2012 new york
2013 new york & boston
2014 new york & washington
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: vraagje: stel dat je de DV lottery wint....

Bericht door Dbacks »

Aangezien wij de DV lottery afgelopen jaar hebben gewonnen kan ik daar wel een antwoord op geven.

Je kan vanaf 1 mei kijken of je gewonnen hebt. Als je gewonnen hebt vinden de interviews plaats vanaf oktober datzelfde jaar tot tot september het jaar erop.
Als je je medical en het interview succesvol bent doorgekomen (wat overigens niet heel moeilijk is) dan heb je 6 maanden om je green card te 'activeren' bij een amerikaanse grenspost (Point Of Entry).
Daarna heb je nog een jaar om je definitief te vestigen in Amerika.
Never give up!
bernice
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door bernice »

Hi Dbacks

Ja ik had het gelezen dat jullie de lottery hebben gewonnen! Gefeliciteerd! Dank, voor je uitleg. Dat is een goede richtlijn!

gr bernice
2010 new york
2011 new york
2012 new york
2013 new york & boston
2014 new york & washington
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Beetje voorzichtig zijn met uitspraken als "daarna heb je een jaar de tijd"

Hier zijn al zeer lange discussies over geweest en het werd ons zelfs door de consul ten zeerste afgeraden...
kiyu
Amerikafan

Bericht door kiyu »

Beetje voorzichtig zijn met uitspraken als "daarna heb je een jaar de tijd"

Hier zijn al zeer lange discussies over geweest en het werd ons zelfs door de consul ten zeerste afgeraden...
Wij zijn 4 jaar geleden net voor de dead-line van een jaar hier gekomen, geen problemen mee gehad!
Laatst gewijzigd door kiyu op 19 feb 2014, 01:47, 1 keer totaal gewijzigd.
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Ja kiyu wij ook....maar het is geen garantie en daarom kan je dat niet aangeven als de 'norm'. Indien je binnen de 6 maanden vertrekt hebt je (waarschijnlijk) geen problemen. Als permanent resident moet je namelijk minstens de helft van het jaar in de VS doorbrengen. Blijf je langer weg (of vertrek je later definitief) dan ben je afhankelijk van diegene die je aan de grens ontvangt
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Volgens mij is het toch echt een jaar en wel om de volgende reden:
Je tijdelijke visum in je paspoort, krijgt op het moment dat je het gaat activeren op een point of entry een stempel dat een jaar geldig is. Dus mi moeten ze je daarmee binnenlaten.

Niet dat wij het gaan proberen overigens...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maintaining Permanent Residence:
Remain outside of the United States for more than 1 year without obtaining a reentry permit or returning resident visa. However, in determining whether your status has been abandoned, any length of absence from the United States may be considered, even if less than 1 year
http://www.uscis.gov/green-card/after-g ... -residence
En in de wandelgangen wordt daarom een half jaar als 'veilig' beschouwd, een jaar als 'risico'.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer