Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

K1 Visa - I-129F

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
ayla42
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

K1 Visa - I-129F

Bericht door ayla42 »

Wij zijn de K1 visum aan het aanvragen.
Mijn vriend moet de g325a invullen. En daar vragen ze naar de laatste 5 jaar werkhistorie.

Maar de laatste 5 jaar heeft hij 7 of 8 banen gehad moeten die er echt allemaal op?

Want hij herinnert niet alles. Hij heeft 3 jaar gewerkt toen een jaar lang verschillende baantjes gehad. Die maar 2 of 3 weken waren. En hij weet ook niet meer waar dat was. Daarna heeft hij weer een baan van 1 jaar gehad. Kan dat als hij de langere banen erop zet. En dan tussen de andere banen unemployed. Komen we dan in de problemen? Want hij heeft echt geen enkel idee meer waar hij heeft gewerkt.
Laatst gewijzigd door ayla42 op 27 apr 2014, 13:48, 3 keer totaal gewijzigd.
24 April / 1 November @Myrtle Beach, SC voor stage + 1 Maand rondreis door USA.
Hockey
Amerika-expert

Re: G-325A banen help!

Bericht door Hockey »

Sorry dat ik wat bot ga zijn, maar dit is de ideale manier om vooral nul respons te krijgen. Geef eens wat meer informatie. Wat voor soort visum betreft dit, waar precies in het proces zit dit? Gewoon eigenlijk een klein stukje informatie zodat mensen niet midden in het verhaal vallen zonder te weten waar het over gaat.
ayla42
Amerika-ontdekker

Bericht door ayla42 »

Oh jaa tuurlijk sorry..

Uhm wij zijn de K1 visum aan het aanvragen. En hij komt dus uit Amerika. Zijn moeder gaat ons (mij) sponsoren omdat hij net niet genoeg verdient. Maar we moeten dus zijn laatse 5 jaar van werk opschrijven. Daar ging het om.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hij houdt dus geen papieren bij? Heeft hij belastingaangifte gedaan? Mogelijk zitten daar nog Records of Employment bij?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ayla42
Amerika-ontdekker

Bericht door ayla42 »

Hij is er slecht met papieren. Helaas.. Hij heeft tot 3 jaar geleden nog z'n taz returns. Hij is in 4 jaar tijd 5 keer van Boston naar south Carolina verhuisd. Dus veel is zoekgeraakt. Wat hij weet schrijft hij ook op. Maar van 3 baantjes van 2/3 weken weet hij niet meer zeker waneer dat was en ook niet welke hotels. (Hij werkt in toerisme)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Contact opnemen met die werkgever? Maar hij kent die namen ook niet meer?
Herinnert iemand in zijn vriendenkring dat nog?
Was het rechtstreeks bij het bedrijf dat hij een contract had, of via een uitzendbedrijf? (bij dat laatste zijn zij technisch gezien de werkgever en moeten zij je verder kunnen helpen).
Veel succes!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ayla42
Amerika-ontdekker

Bericht door ayla42 »

Gewoon via het bedrijf zelf. Ik denk dat we maar moeten kijken hoe ver we komen ermee.. Ik hoop dat ze niet al te moeilijk zullen doen uiteindelijk. Dit is echt de enige waar we een probleem mee hebben de werkgeschiedenis :roll:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hij kan bij IRS copieeen opvragen van tax returns.
En kontakt opnemen met voormalige werkgevers om het verhaal compleet te krijgen.

Hij moet een I-134 Affidavit of Support invullen zometeen voor je K-1 visum. En daarvoor moet hij aantonen 100% of income for household that size (twee personen dus, drie als er al een baby is) te verdienen.

Hij moet ook een letter of employment van zijn werkgever overleggen of bewijzen van self-employment (business license).
Hij moet bewijzen hebben van inkomen, een tax return van vorig jaar en jij moet zijn laatste twee of drie pay-stubs bij je hebben voor je Visa-Interview.
En hij moet van zijn bank een statement vragen mbt. zijn account.

Overigens, jij moet ook een G-235A invullen.
ayla42
Amerika-ontdekker

Bericht door ayla42 »

Ja dat was allemaal duidelijk. Hij verdient niet genoeg, dus zijn moeder gaat ons sponsoren. Hij werkt wel fulltime maar in south carolina is de minimum loon erg laag. Hij is wel bezig met zijn eigen zaak. Maar de inkomen wat hij daarvan heeft komt pas op de tax return van volgend jaar.

Hij heeft ook niet echt veel geld op zijn bank staan helaas.. Maar als zijn moeder hem sponsort en ik heb een zakcentje van bijna 20.000 moet dat wel kunnen toch?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Voor de I-134 Support Affidavit kunnen geen sponsors worden toegevoegd. Jouw inkomen/spaargeld is niet van belang.
Je kunt geluk hebben dat er niet al te lastig over wordt gedaan op het consulaat.

Ik weet niet wat zijn moeder verdient en/of aan uitkering krijgt en/of op de bank heeft staan. De I-864 Support Affidavit is een serieuze aangelegenheid.
ayla42
Amerika-ontdekker

Bericht door ayla42 »

USInsider schreef:Voor de I-134 Support Affidavit kunnen geen sponsors worden toegevoegd.
Wij wouden dit doen,

If you are having trouble meeting the consulate’s standards for getting a fiancé visa, one option is to have another family member or friend in the United States agree to serve as a joint sponsor. A joint sponsor is someone who agrees to share responsibility for the K-1 visa holder's financial support with the primary sponsor, up to the full amount of the support. In other words, if the U.S. sponsor can’t support the K-1 visa holder, the joint sponsor can be held 100% responsible for the support (and is not allowed to merely choose a percentage or limit on how much to pitch in). Joint sponsors can indicate their willingness to help by signing a separate Affidavit of Support on Form I-134.

Dat moet toch wel kunnen?
Ik heb nergens wat over deze formulier gelezen I-864 Support Affidavit. Dit kan dus ook met de K1 visa?
ayla42
Amerika-ontdekker

Re: K1 Visa - I-129F

Bericht door ayla42 »

Wij zijn bezig met de K1 visum. En op de vraag ''If your fiancée is currently in the United states, complete the following.

Nu ben ik er niet meer dus telt die vraag natuurlijk niet.. Maar gelijk daaronder staat. ''
He or she last arrived as a: Ik ben wel voor 9 maanden op de J1 (studenten visum) naar amerika geweest.

Moet ik dat alsnog leeg laten?

En is het handig om voor de zekerheid een kopie van mij J1 visum mee te sturen en mijn visum die ik toen had met de K1 pakket of is dat overbodig?
ayla42
Amerika-ontdekker

Re: K1 Visa - I-129F

Bericht door ayla42 »

USInsider schreef: Ik weet niet wat zijn moeder verdient en/of aan uitkering krijgt en/of op de bank heeft staan. De I-864 Support Affidavit is een serieuze aangelegenheid.
Ik heb een email naar de ambassade gestuurd over de I-864 ze zeiden dat die absoluut niet gebruikt mochten worden voor de K1 visum. Maar de I-134. Dan moet ik gewoon twee van die formulieren hebben. Een voor z'n moeder en 1 voor hem.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer