Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Accommodatie In Boston zoektocht

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Lies1992
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Accommodatie In Boston zoektocht

Bericht door Lies1992 »

Hallo Allemaal!

Even mijzelf kort voorstellen, aangezien ik nieuw ben op dit forum.
Ik ben Lies, 22 jaar oud en ik vertrek in augustus naar Boston om daar International business te studeren.
Met toeval kwam ik op dit forum terecht, en ik zag dat iedereen hier erg actief is met elkaar helpen.
Aangezien ik nog nooit in Amerika ben geweest, heb ik hoop dat jullie mij misschien verder kunnen helpen.

Ik studeer 8 maanden in Boston, dan waarschijnlijk 2 in San Francisco. Voor deze eerste 8 maanden ben ik natuurlijk al goed op zoek naar een woonruimte (ik heb gelukkig al wat potentiële medestudenten gevonden om mee samen te wonen, alleen nu nog de woning). Ik ben al een tijdje op zoek, maar helaas nog niet succesvol. Vooral een lease vinden van 8 maanden ipv 12 en dan ook nog enigszins betaalbaar lijkt op dit moment onbegonnen werk (voorkeur is om toch wel onder de 700 eu te blijven pp). Hebben jullie bepaalde tips of sites die mijn zoektocht kunnen helpen? Zou super zijn!

Groetjes, Lies
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Accommodatie In Boston zoektocht

Bericht door Dbacks2 »

Lies,

Onder de 700 pp moet toch te doen zijn als je met 3 of 4 bent?? Ken je de app van Trulia? Kun je een bedrag op ingeven aan huur, aantal slaapkamers en dan maar zoeken en mailen. Maar rond de 2000 komt er zat uit!
(heb even op Boston gekeken).
Weet niet hoe het daar zit, maar in Phoenix kregen wij vrijwel overal de keuze tussen per maand huren, per 6 of 12/13 maanden. (hoe langer hoe 'goedkoper' natuurlijk, maar goed )
Rachel.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Rachel. »

Google ook op student housing, zo heb ik in Tampa betaalbare woonruimte gevonden; betaal hier maar $449 per maand voor een kamer met gedeelde faciliteiten, maar Boston zal wel duurder zijn.
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

Het hangt er vanaf wat je zoekt. Wij verhuizen over 2 maanden naar de suburbs van Boston en hebben ook naar tijdelijke huisvesting gekeken.

Apartementen zijn vrij eenvoudig voor 8 maanden te huren maar zoals Dbacks2 aangeeft wordt het wel wat duurder dan lange termijn leases. (6 maanden lease en dan 2 keer month to month)
Ook zijn dat vaak maar 2 of 3 kamers met gedeelde facilteiten. Korte termijn leases voor een fatsoenlijk 3 kamer apartment begonnen meestal rond de $2250/maand

Een eensgezinswoning/townhome wat je met zn allen deelt wordt lastiger om iets onder de 12 maanden te vinden. Zeker als er een stel studenten ingaan.
Maar wij zochten in de 'metrowest' area, als je binnen de stadsgrenzen van Boston blijft zal het nog wel weer wat duurder zijn. Al zal er in de buurt van de campus wat meer studentenhuisvesting zijn. Heeft de uni geen hulp voor internationale studenten?

Denk dat je met Rachel's tip het de meeste resultaten zult vinden.
Lies1992
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Lies1992 »

Dankjewel allemaal, zeker erg nuttige informatie ! Nu heb ik ook een beetje een idee waarmee ik rekening moet houden (en natuurlijk de plekken waar ik kan zoeken!).
emsny
Amerika-ontdekker

Bericht door emsny »

Hoi,

Misschien ken je deze site al maar craigslist is in NYC zeker de grootse site voor huur woonruimte. Voor Boston is het adres:

http://boston.craigslist.org/hhh/
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Craigslist is inderdaad een mogelijkheid. Maar niet alle advertenties op Craigslist zijn betrouwbaar, een gezonde hoeveelheid wantrouwen is zeker op zijn plaats.

Als je al contact hebt met mensen die een woning willen delen: zijn dat Amerikanen? Hebben zij al eens rondgezocht? Want: als je al in de VS woont, daar familie en vrienden hebt, is zoeken vaak eenvoudiger. En is er meer goede raad beschikbaar van mensen met ervaring dan als je probeert alles vanuit Nederland te doen.

En inderdaad: de universiteit kan/hoort erg behulpzaam (te) zijn.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer