Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat na de port of entry
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Wat na de port of entry
hey allemaal,
Wat na de port of entry.
Krijg je er documenten mee met adressen hoe je je inschrijft in de gemeente of hoe het daar moge heten.
Wij gaan eindelijk maandag onze gok wagen en blijven maar 1 week.
Appartement huren, bankrekening openen zal waarschijnlijk niet kunnen voor je je SSN gekregen hebt.
Waar zou ik moeten op letten eens ik door de port of entry ben.
alvast bedankt
Wat na de port of entry.
Krijg je er documenten mee met adressen hoe je je inschrijft in de gemeente of hoe het daar moge heten.
Wij gaan eindelijk maandag onze gok wagen en blijven maar 1 week.
Appartement huren, bankrekening openen zal waarschijnlijk niet kunnen voor je je SSN gekregen hebt.
alvast bedankt
why...
Re: Wat na de port of entry
Dat je je koffers niet vergeet af te halen na het interviewXcode schreef:

Wij hebben na ons activatie gewoon wat regios bekeken. Bankrekeningen openen is een stuk moeilijker zonder SSN naar het schijnt dus wij hebben dat niet eens geprobeerd. Wel hebben we bij een makelaar langs geweest om eens te horen hoe alles in zijn werk gaat.
Je krijgt trouwens niets mee, enkel een: Welcome to the United States.
De infoboekjes krijg je volgens mij samen met je greencard toe gestuurd, wij zijn nog in blijde verwachting.
Inschrijven in de gemeente/stad gebeurt bij mijn weten niet in Amerika.
Waar is je PoE? En vergeet je enveloppes niet !

Veel succes maandag !!
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Je krijgt niets mee eens door
Immigratie ?
Port of entry is "miami"
Ik hoef me dus niet aan te melden in 1
Of andere gemeentehuis met
Mijn paspoort.
Eens door immigratie, zenden zij de documenten dan naar de bevoegde instantie voor
Je kaart ?
We blijven maar 1 week.
Ik dacht zoals in belgie, moet je je aanmelden bij de gemeente met je paspoort.
Immigratie ?
Port of entry is "miami"
Ik hoef me dus niet aan te melden in 1
Of andere gemeentehuis met
Mijn paspoort.
Eens door immigratie, zenden zij de documenten dan naar de bevoegde instantie voor
Je kaart ?
We blijven maar 1 week.
Ik dacht zoals in belgie, moet je je aanmelden bij de gemeente met je paspoort.
why...
-
- Amerika-expert
Amerika heeft geen burgerlijke stand, geen woonvergunningen, aanmelden van verhuizingen, niets officieels. Behalve dan je social security nummer.
Je hoeft verhuizingen zelfs niet eens aan te geven bij de belasting, je zet gewoon je adres op 31 december van het jaar op je belastingformulier, zelfs als je een paar keer tijdens het jaar verhuist bent.
Welkom.
Je hoeft verhuizingen zelfs niet eens aan te geven bij de belasting, je zet gewoon je adres op 31 december van het jaar op je belastingformulier, zelfs als je een paar keer tijdens het jaar verhuist bent.
Welkom.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Neen je krijgt helemaal niets mee, enkel een doekje om de inkt van je vinger af te doen nadat ze je vingerafdrukken gezet hebben
Jouw papieren in de enveloppe worden doorgestuurd naar de bevoegde instantie (waar ze de greencards maken) en dan wordt alles opgestuurd naar het adres wat je hebt moeten invullen op je papieren. Daar wordt de greencard dan naartoe gestuurd.
Zoals Benno al bevestigde hoef je je nergens te gaan aanmelden.

Jouw papieren in de enveloppe worden doorgestuurd naar de bevoegde instantie (waar ze de greencards maken) en dan wordt alles opgestuurd naar het adres wat je hebt moeten invullen op je papieren. Daar wordt de greencard dan naartoe gestuurd.
Zoals Benno al bevestigde hoef je je nergens te gaan aanmelden.
Grts, Bart
..En je gaat vanaf de dag dat je de eerste keer binnenkomt belasting betalen. !!!!
Ik ging ook de eerste keer maar voor een 4 dagen (ergens in September) en mijn feitelijke verhuizing was pas in het nieuwe jaar, een paar maanden later.
Maakte niet uit, moest over het jaar van mijn eerste bezoek gelijk aangifte toen..... Tegenvallertje van heel veel geld...
(((
Ik ging ook de eerste keer maar voor een 4 dagen (ergens in September) en mijn feitelijke verhuizing was pas in het nieuwe jaar, een paar maanden later.
Maakte niet uit, moest over het jaar van mijn eerste bezoek gelijk aangifte toen..... Tegenvallertje van heel veel geld...

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Sorry maar dit klopt niet helemaal. Je bent als Greencard holder wettelijk verplicht om USCIS binnen de 10 dagen op de hoogte te stellen van je nieuwe adres. (Immigration and Nationality Act (I.N.A.) Section 265(a).)Bennogr schreef:Amerika heeft geen burgerlijke stand, geen woonvergunningen, aanmelden van verhuizingen, niets officieels. Behalve dan je social security nummer.
Welkom.
Dat de IRS het niet hoeft te weten kan wel zijn, maar als je wordt tegengehouden en een ICE officer wordt ingeroepen, heb je een misdemeanor aan je broek.
CR-1 Visum in aanvraag
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 17&t=54459
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 17&t=54459
-
- Amerika-expert
Inderdaad, wat die groene kaart betreft, was dat vergeten. Maar als je eenmaal staatsburger bent, kan je vrijelijk gaan en staan waar je wilt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 590 Weergaves
-
Laatste bericht door BruceS
-