Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rachel goes USA: C1
Rachel goes USA: C1
Iets meer dan een jaar geleden begon ik een Amerikaan te daten tijdens mijn J1-visum verblijf en sinds gisteren ben ik verloofd! Gedurende de afgelopen maanden heeft dit forum me al een heleboel wijzer gemaakt over de procedures die ik vanaf hier moet volgen, en dus leek het me tijd een eigen topic aan te maken om mijn vorderingen bij te houden en tips&trucs op te doen.
De volgende stap is trouwen in Vegas, eind oktober, en dan een C1 aanvragen. Tussendoor wil ik proberen in januari voor drie weken op vakantie te gaan op een ESTA. Ik hoop dat het allemaal lukt!
De volgende stap is trouwen in Vegas, eind oktober, en dan een C1 aanvragen. Tussendoor wil ik proberen in januari voor drie weken op vakantie te gaan op een ESTA. Ik hoop dat het allemaal lukt!
- Gabbyxx
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Rachel goes USA: C1
Gefeliciteerd met jullie verloving en succes met alles 

04-03-14 -> K1 visa goedgekeurd.
19-05-15 -> 2 jaar GC goedgekeurd.
20-03-17 -> Aanvraag I-751 gestart (ROC).
06-10-18 -> 10 jaar GC ontvangen.
31-12-19-> Officieel Amerikaan geworden
- renaatenmaus
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Van harte met jullie verloving...
En houd ons op de hoogte van de vorderingen.
En houd ons op de hoogte van de vorderingen.

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Proficiat !
Even ter verduidelijking: Het is CR-1 (Conditional - Relatives Cat 1)
Januari is eigenlijk nogal vroeg. Ik leg je even uit waarom:
Als je in oktober gaat trouwen, kan je in de weken daarna je dossier voor USCIS (I-130 petition) opstellen. Hier kruipt stiekem toch wel veel tijd in, want alles moet echt juist zijn. Onderschat het dus niet.
Een week of 2 nadat je aanvraag rond is, en toegekomen bij USCIS, krijgt je man ginder een brief (NoA-1 : Notice of Action). Dit is eigenlijk een ontvangstbewijs.
Dit is je eerste officiele document dat je de spelregels mooi gaat volgen, maar als je een paar weken daarna al terug op de stoep staat ginder, ga je toch argwaan oproepen bij de immigratiedienst. Je hebt mekaar immers nog maar pas gezien, en je wil al terug komen?
Zelf kreeg ik het advies om minimaal 3 maand te wachten na NoA-1, en dan het volgende:
1. Breng de copy van NoA-1 mee
2. Breng zoveel mogelijk bewijs mee van je "band" met NL/BE. Arbeidscontract, hypotheek, eventueel schrijven van je werkgever dat je terug verwacht wordt, je retourtickets, noem maar op.
3. Wees eerlijk aan de immigratiekiosken
Indien de immigratie officier niet overtuigd is, vlieg je terug, plus komt daarmee je CR-1 aanvraag in gevaar.
Als je case eenmaal door USCIS is, en je krijgt je NoA2 (en een paar weken later de invoices van NVC), heb je natuurlijk al een veel sterkere case, want veel meer officiele documenten...
Ga dus gewoon AUB niet hals over kop naar ginder vliegen zonder voorbereid te zijn
Even een mapje aanleggen met wat papieren, meer niet.
Even ter verduidelijking: Het is CR-1 (Conditional - Relatives Cat 1)
Januari is eigenlijk nogal vroeg. Ik leg je even uit waarom:
Als je in oktober gaat trouwen, kan je in de weken daarna je dossier voor USCIS (I-130 petition) opstellen. Hier kruipt stiekem toch wel veel tijd in, want alles moet echt juist zijn. Onderschat het dus niet.
Een week of 2 nadat je aanvraag rond is, en toegekomen bij USCIS, krijgt je man ginder een brief (NoA-1 : Notice of Action). Dit is eigenlijk een ontvangstbewijs.
Dit is je eerste officiele document dat je de spelregels mooi gaat volgen, maar als je een paar weken daarna al terug op de stoep staat ginder, ga je toch argwaan oproepen bij de immigratiedienst. Je hebt mekaar immers nog maar pas gezien, en je wil al terug komen?
Zelf kreeg ik het advies om minimaal 3 maand te wachten na NoA-1, en dan het volgende:
1. Breng de copy van NoA-1 mee
2. Breng zoveel mogelijk bewijs mee van je "band" met NL/BE. Arbeidscontract, hypotheek, eventueel schrijven van je werkgever dat je terug verwacht wordt, je retourtickets, noem maar op.
3. Wees eerlijk aan de immigratiekiosken
Indien de immigratie officier niet overtuigd is, vlieg je terug, plus komt daarmee je CR-1 aanvraag in gevaar.
Als je case eenmaal door USCIS is, en je krijgt je NoA2 (en een paar weken later de invoices van NVC), heb je natuurlijk al een veel sterkere case, want veel meer officiele documenten...
Ga dus gewoon AUB niet hals over kop naar ginder vliegen zonder voorbereid te zijn

CR-1 Visum in aanvraag
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 17&t=54459
Ja, ik dacht eigenlijk dat twee maanden wel kon tot ik hier een paar weken geleden las dat wordt aangeraden om drie maanden te wachten. Het voordeel van januari is dat ik dan een compensatieweek voor diensten heb op mijn werk en dus een week langer kan gaan, maar daar heb ik natuurlijk weinig aan als ik bij de grens wordt teruggestuurd. Ik heb een jaarcontract en een huurcontract, dus aangetoonde banden zijn dan ook matig.
Als we ervoor zorgen dat we alle papieren voor de I-130 klaar hebben liggen en begin november opsturen, verwacht je dan een NOA1 voor januari?
Als we ervoor zorgen dat we alle papieren voor de I-130 klaar hebben liggen en begin november opsturen, verwacht je dan een NOA1 voor januari?
-
- Amerikafan
Ja hoor, als je op 1 NOV alles instuurt heb je pakweg 15NOV de brief in huis (Bij de US Citizen).Rachel. schreef:Ik heb een jaarcontract en een huurcontract, dus aangetoonde banden zijn dan ook matig.
Als je contract vernieuwd wordt per 1 januari is dat natuurlijk niet zo slecht. Moest het op 1 FEB vernieuwd worden en je komt eind JAN toe ginder, is het wel vervelend

Huurcontract is beter dan niets, eventueel ook afbetaling van je wagen (Brief van de bank), zoals ik al zei, brief van de werkgever (op papier van het bedrijf, en handgetekend, best ineens in het Engels), etc.
Het grappige is dat sommige mensen als het ware door de spaanse inquisitie moeten, en anderen zo door kunnen wandelen...
CR-1 Visum in aanvraag
Vragen ze ooit je koffer over te maken? Ik wil eigenlijk met trouwjurk en C1-aanvraagpapieren in m'n handbagage de douane door in oktober, of is dat erg risicovol?
Ja, je koffers kunnen opengemaakt worden. Dit zal de douane doen, nadat je door immigrations bent gegaan. Mocht de douane rare dingen zien dan kunnen ze immigrations erbij halen.
- Gabbyxx
- Amerikafan
Ik heb gewoon mijn Trouwjurk in de hand gehouden en eenmaal bij het vliegtuig gevraagd of ze mijn trouwjurk wilde ophangen. Dit was geen probleem. En toen ik bij de Douane kwam..vroeg wel 1 iemand wat zit daar in -_- Duh wat denk jezelf?! met grote koeien letters in het engels ''My wedding dress'' haha was aan de ene kant wel grappig. En ik had mijn k1 documenten in mijn handbagage.
Ik denk dat het niet veel problemen zal opleveren. Ik heb zoiets toch gewoon liever bij me in mijn handbagage/handtas.
Ik denk dat het niet veel problemen zal opleveren. Ik heb zoiets toch gewoon liever bij me in mijn handbagage/handtas.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je op een verloofdenvisum binnen gaat, dan is het niet abnormal dat je een trouwjurk bij hebt.
Reis je gewoon als tourist af om dan 'plotsklaps' te beslissen om te trouwen en zo een visum aan te vragen, dan is het hebben van een trouwjurk (of enig ander iets dat er op duidt dat je je in de US wilt gaan vestige) een risico.
Reis je gewoon als tourist af om dan 'plotsklaps' te beslissen om te trouwen en zo een visum aan te vragen, dan is het hebben van een trouwjurk (of enig ander iets dat er op duidt dat je je in de US wilt gaan vestige) een risico.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ja, K1 documenten zijn toch van andere orde dan C1...
- Gabbyxx
- Amerikafan
Ja het is wel anders.
Anyways succes! Hoop voor jullie dat alles gaat lukken.
Maar op dat moment wisten ze nog niet dat ik een k1 visum had. Dus ze konden er al iets van zeggen. Ja het is een risico, maar toch je gaat ''iets'' aanvragen wat legaal is. Je doet dan niets verkeerd.kastelke schreef:Als je op een verloofdenvisum binnen gaat, dan is het niet abnormal dat je een trouwjurk bij hebt.
Anyways succes! Hoop voor jullie dat alles gaat lukken.

Ik heb helemaal geen ervaring met het C1-visum, maar ik wou je hier wel even veel succes komen wensen, Rachel! Ik duim voor jullie! 

Dank je wel! Ik heb er superveel zin in, huwelijk staat gepland over twee weken
Maar na alle verhalen hier op het forum over hoe het mis kan lopen kun je niet voorzichtig genoeg zijn :p

Maar na alle verhalen hier op het forum over hoe het mis kan lopen kun je niet voorzichtig genoeg zijn :p
Wat is t.z.t. trouwens de beste/meest betaalbare optie om spullen van hier naar de USA te verschepen? Ik zal mijn meubels hier laten, dus het zal om een stuk of 15 verhuisdozen met boeken, kleding e.d. gaan.
Ik zie er nu al tegenop afscheid te nemen van al mijn boeken, over de jaren zorgvuldig bij elkaar gespaard
En ik begrijp ook niet zoveel van de wachttijdgrafieken op visajourney.com, kan ik concluderen dat een CR1 momenteel meestal meer dan een jaar in beslag neemt?
Ik zie er nu al tegenop afscheid te nemen van al mijn boeken, over de jaren zorgvuldig bij elkaar gespaard

En ik begrijp ook niet zoveel van de wachttijdgrafieken op visajourney.com, kan ik concluderen dat een CR1 momenteel meestal meer dan een jaar in beslag neemt?
-
- Amerikafan
Wij zitten op 14 maanden momenteel, maar toegegeven, mijn vrouw heeft er een tijdje over gedaan om de tax returns in orde te brengen...Rachel. schreef: En ik begrijp ook niet zoveel van de wachttijdgrafieken op visajourney.com, kan ik concluderen dat een CR1 momenteel meestal meer dan een jaar in beslag neemt?
het was vroeger 9-12 maanden, en nu 12-15 maanden blijkbaar...
CR-1 Visum in aanvraag
Hey, is het nooit mogelijk om voor de USA online in te checken? De KLM nodigt me uit om online in te checken, maar de link geeft als foutmelding: Omdat de immigratieautoriteiten meer informatie nodig hebben, kunt u helaas niet inchecken. Check in bij de balie op de luchthaven.'
Is dat gebruikelijk?
Is dat gebruikelijk?
Dat gebeurt heel regelmatig, het lukt ons maar zelden om online in te checken via Delta/KLM vanuit Schiphol. Komt op het vliegveld wel goed.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Oh, gelukkig, ik kreeg direct allemaal doemscenario's in m'n hoofd :p
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo
Ik weet niet of je al een reactie of idee hebt gekregen om die verhuisdozen in de USA te krijgen?
Wellicht dat Grouppage vervoer iets is voor je. Niet alle bedrijven kunnen wereldwijd maar met google vind je ze wel. er staat vaak palletvervoer of cargo.
Ik zelf heb een keer al mijn huisraad met baggage.nl naar de Canarische eilanden gestuurd.
Voor zoiets moet je de verhuisdozen nog wel extra inpakken. Op hun site staat goed beschreven wat daarvoor te verkrijgen is en je kunt het eventueel ook nog bestellen. Ook het maken van pakbonnen en dergelijke zou je dan zelf moeten aanpakken. Ten opzichte van een verhuisbedrijf kun je een leuk bedrag op deze manier besparen.

Wellicht dat Grouppage vervoer iets is voor je. Niet alle bedrijven kunnen wereldwijd maar met google vind je ze wel. er staat vaak palletvervoer of cargo.
Ik zelf heb een keer al mijn huisraad met baggage.nl naar de Canarische eilanden gestuurd.
Voor zoiets moet je de verhuisdozen nog wel extra inpakken. Op hun site staat goed beschreven wat daarvoor te verkrijgen is en je kunt het eventueel ook nog bestellen. Ook het maken van pakbonnen en dergelijke zou je dan zelf moeten aanpakken. Ten opzichte van een verhuisbedrijf kun je een leuk bedrag op deze manier besparen.