Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
emigreren met hond.
emigreren met hond.
Hoi.
Ik heb een bullmastiff van 2 jaar hij is niet extreme zwaar pak weg 50 kilo. En hij valt onder de snub nosed dogs maar hij heb niet echt een korte neus maar ok.
Nou had ik de vraag heb iemand hier ervaring met het vliegen met de hond? Ik heb de vari kennel en heb bij klm gehoord alleen met cargo ivm het ras. Hebben jullie een idee wat dit kost? Of bij delta... Heb al mails verzonden over kosten maar ben uiteraard erg on geduldig en dacht misschien heeft iemand hier recent ervaring.
Groetjes Tat
Ik heb een bullmastiff van 2 jaar hij is niet extreme zwaar pak weg 50 kilo. En hij valt onder de snub nosed dogs maar hij heb niet echt een korte neus maar ok.
Nou had ik de vraag heb iemand hier ervaring met het vliegen met de hond? Ik heb de vari kennel en heb bij klm gehoord alleen met cargo ivm het ras. Hebben jullie een idee wat dit kost? Of bij delta... Heb al mails verzonden over kosten maar ben uiteraard erg on geduldig en dacht misschien heeft iemand hier recent ervaring.
Groetjes Tat
-
- Amerika-expert
Re: emigreren met hond.
Hou er rekening mee dat je hond hier als levensgevaarlijk gezien gaat worden, en dat er mensen zullen zijn die zullen aannemen dat jij asociaal trailertrash bent omdat je een levensgevaarlijke hond hebt.
En ik overdrijf niet! Ik ken mensen met o.a. dobermanns, pit-mixes, rotweilers, Duitse herders, English bulldogs, en zelfs huskies die tegen zulke vooroordelen aanlopen.
En ik overdrijf niet! Ik ken mensen met o.a. dobermanns, pit-mixes, rotweilers, Duitse herders, English bulldogs, en zelfs huskies die tegen zulke vooroordelen aanlopen.
Echt? English bulldogs? De mensen die ik hier heb gezien met een English bulldog vallen niet in de categorie trailertrash. Hele families inclusief kids laten zichzelf op de grond vallen om te knuffelen als ze er eentje zien
Wij hebben er zelf 2 gehad (we zijn best nette mensen
) en hebben besloten ze niet mee te nemen. Te veel risico tijdens de vlucht, ijle lucht, mogelijke ademhalingsproblemen, stress (beide honden waren vrij nerveus bij harde geluiden), oververhitting etc. In de zomer mogen ze helemaal niet mee in het vliegtuig. Ik heb zelfs nog gekeken of ik ze per schip deze kant op kon laten komen.
We hebben uiteindelijk besloten een goed huis voor ze te vinden in NL. Dat is gelukt. Maar ik heb het er nog steeds moeilijk mee. Een is inmiddels overleden
. Met de ander zijn we vriendjes op Facebook, dus 'zien' we hem nog af en toe.
Maar LittlePhoenix heeft gelijk hoor, er wordt hier anders tegen dat soort honden aangekeken. Hier wordt je aangesproken door de politie als je loopt met een gevaarlijke hond. Laatst nog meegemaakt tijdens het October-fest. Meisje met hond, kruising Pitbull + English Coonhound. Hele grappige hond, zag er totaal niet eng uit, kon er nauwelijks een pitbull in herkennen. Maar meisje + hond werden door politie afgevoerd omdat er pitbull-bloed in zat en ze er mee rond liep in de menigte.
Ik zou het goed uitzoeken. Ook of je wel een huis kunt huren met zo'n hond bijvoorbeeld.

Wij hebben er zelf 2 gehad (we zijn best nette mensen

We hebben uiteindelijk besloten een goed huis voor ze te vinden in NL. Dat is gelukt. Maar ik heb het er nog steeds moeilijk mee. Een is inmiddels overleden

Maar LittlePhoenix heeft gelijk hoor, er wordt hier anders tegen dat soort honden aangekeken. Hier wordt je aangesproken door de politie als je loopt met een gevaarlijke hond. Laatst nog meegemaakt tijdens het October-fest. Meisje met hond, kruising Pitbull + English Coonhound. Hele grappige hond, zag er totaal niet eng uit, kon er nauwelijks een pitbull in herkennen. Maar meisje + hond werden door politie afgevoerd omdat er pitbull-bloed in zat en ze er mee rond liep in de menigte.
Ik zou het goed uitzoeken. Ook of je wel een huis kunt huren met zo'n hond bijvoorbeeld.
Hier nog wat meer info en prijzen
Van de KLM-site (zoek op 'hond'): Wat kost het vervoer van mijn huisdier? Om uw huisdier te kunnen meenemen moet u, afhankelijk van uw bestemming, een toeslag van EUR 20 tot 200 betalen. Vergeet niet, minimaal 48 uur voor vertrek, het vervoer van uw huisdier te reserveren via Mijn Reis of via KLM Telefonische Reserveringen. We vervoeren geen dieren met een platte snuit en huisdieren die zwaarder zijn dan 75 kg / 165 lbs (inclusief hun kennel).
https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepar ... /index.htm
Er gelden ook beperkingen mbt tot het weer. Ik kan het zo snel niet vinden op KLM, maar hier de info van American Airlines http://www.american-airlines.nl/intl/nl ... /pets.jsp#
Van de KLM-site (zoek op 'hond'): Wat kost het vervoer van mijn huisdier? Om uw huisdier te kunnen meenemen moet u, afhankelijk van uw bestemming, een toeslag van EUR 20 tot 200 betalen. Vergeet niet, minimaal 48 uur voor vertrek, het vervoer van uw huisdier te reserveren via Mijn Reis of via KLM Telefonische Reserveringen. We vervoeren geen dieren met een platte snuit en huisdieren die zwaarder zijn dan 75 kg / 165 lbs (inclusief hun kennel).
https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepar ... /index.htm
Er gelden ook beperkingen mbt tot het weer. Ik kan het zo snel niet vinden op KLM, maar hier de info van American Airlines http://www.american-airlines.nl/intl/nl ... /pets.jsp#
Haha trailertrash
Naja dan maar vooroordelen heb ik hier ook en mijn hond is de grootste knuffel ooit.
Ja ik neem hem zoiezo mee. Hij heb niet echt een korte neus wat eigenlijk wel bij het ras hoort.
Bedankt voor de info top.
Ik zit idd aan KLM te denken en dan word het waarschijnlijk cargo. Met de extra service.
Kost een flinke duit maar dat is het waard.
Word een rechtstreekse vlucht en 9 uur vliegen.
Hij is vanaf vandaag alvast aan de kennel aan t wennen hihi kan nog wel een maand of zes duren voor we gaan maar we kunnen maar beter vast beginnen.
Groetjes!
Naja dan maar vooroordelen heb ik hier ook en mijn hond is de grootste knuffel ooit.
Ja ik neem hem zoiezo mee. Hij heb niet echt een korte neus wat eigenlijk wel bij het ras hoort.
Bedankt voor de info top.
Ik zit idd aan KLM te denken en dan word het waarschijnlijk cargo. Met de extra service.
Kost een flinke duit maar dat is het waard.
Word een rechtstreekse vlucht en 9 uur vliegen.
Hij is vanaf vandaag alvast aan de kennel aan t wennen hihi kan nog wel een maand of zes duren voor we gaan maar we kunnen maar beter vast beginnen.
Groetjes!
Wij gaan overigens vrij afgelegen wonen waar we niet veel mensen in de buurt hebben met een hoop eigen grond dat helpt ook tegen de vooroordelen hihi
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 99
Wij zijn met een Duitse Dog van 9jaar die kant opgegaan indertijd. Ging perfect. Hond kwam wel later omdat we eerst 'kwartier' moesten maken. Wij hebben Animals-to-Fly gebruikt, ging allemaal goed en professioneel. Geloof dat het op 1500$ uitkwam of zo. Maar voor die prijs ging er ook nog een kat mee.
Succes.
Oh en vergeet niet al je inentingen en internationaal dierenpaspoort!
Succes.
Oh en vergeet niet al je inentingen en internationaal dierenpaspoort!
Gebaseerd op het aantal mensen dat jaarlijks door honden word doodgebeten dan wel ernstig verminkt raakt, is het echt geen vooroordeel om een eindje uit de buurt te gaan als je zo een hond zit.
Dat is je gezonde verstand gebruiken.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Eerst moet je alle inentingen checken
Sommigen moeten binnen de 30 dagen andere buiten de 30 dagen dus bevraag je hier al goed op voorhand (afhankelijk ook van de Staat waar naar je verhuist - vertelde men mij toch alvast - het kan zelfs best zijn van de Ambassade te bellen want het wisselt blijkbaar dikwijls)
Wij hebben onze Greyhound meegenomen naar SoCal.
Een aantal dingen die je moet weten :
1. De toeslag van 20 tot 200.00 Euro kan je vergeten want dit is voor schoothondjes
2. KLM / Delta / AF en een aantal andere Airlines transporteren geen grotere dieren kaliber van jouw hond.
Hiervoor kan je enkel terecht bij Lufthansa
3. Je moet een kennel hebben (die goedgekeurd is voor luchtvaart IATA - zoek de normen op - want anders begint het probleem hier al - er zijn maar een aantal merken die aan de IATA
eisen voldoen en kom niet af met een ander want dan kan je een nieuw ticket boeken . . . )
4. Check de maten die de kennel moet hebben specifiek aan de afmetingen van jouw hond (vindt je ergens online Google even)
Ik dacht dat er minimum 10 cm boven zijn kop ruimte moet zitten als hij rechtstaat (probeer niet met 5 of 7 cm want de veeartsen zijn bikkelhard).
5. In ons geval was de XL kennel maar net groot genoeg als onze Greyhound rechtstond (prijs was iets van een 265 Euro)
6. Ticket was ongeveer 990.00 euro plus onkosten + tax + inklaring + whatever kwamen we uit op 1250.00 Euro
7. Dan moet je ginder achter bij de Handling Agent nog een fee betalen was 1750.00 USD in ons geval.
8. Voordat je de hond mee mag nemen in de VS moet je eerst de documenten zelf laten inklaren bij Customs (dacht dat dit gratis was)
9. Indien de plastic kennels niet groot genoeg zijn betreffende de afmetingen voor jouw hond moet je iemand vinden die ze op maat maakt in hout.
Hiervoor zijn specifieke eisen gesteld door IATA.
En hij moet voldoen aan deze normen.
Ons vertelde men toen dat het ongeveer 3 tot 6 weken kan duren om een kennel op maat te maken (prijs was iets van een 465.00 Euro)
10. Zorg dat de documenten van de inentingen ook in het Engels zijn . . . vergeet ook dit niet
Denk dat het zo ongeveer alles is . . .
Een hele boterham om onze viervoeters in de VS te krijgen maar onze Greyhound is een deel van de familie en we hadden afgesproken dat ook hij mee ging . . .
Wat er ook moest voor gedaan worden en wat het ook ging kosten . . .
En om eerlijk te zijn . . . hij is precies aan zijn 2e jeugd begonnen . . . nog levendiger en precies ook gelukkiger . . . net zoals de baasjes
Sommigen moeten binnen de 30 dagen andere buiten de 30 dagen dus bevraag je hier al goed op voorhand (afhankelijk ook van de Staat waar naar je verhuist - vertelde men mij toch alvast - het kan zelfs best zijn van de Ambassade te bellen want het wisselt blijkbaar dikwijls)
Wij hebben onze Greyhound meegenomen naar SoCal.
Een aantal dingen die je moet weten :
1. De toeslag van 20 tot 200.00 Euro kan je vergeten want dit is voor schoothondjes
2. KLM / Delta / AF en een aantal andere Airlines transporteren geen grotere dieren kaliber van jouw hond.
3. Je moet een kennel hebben (die goedgekeurd is voor luchtvaart IATA - zoek de normen op - want anders begint het probleem hier al - er zijn maar een aantal merken die aan de IATA
eisen voldoen en kom niet af met een ander want dan kan je een nieuw ticket boeken . . . )
4. Check de maten die de kennel moet hebben specifiek aan de afmetingen van jouw hond (vindt je ergens online Google even)
Ik dacht dat er minimum 10 cm boven zijn kop ruimte moet zitten als hij rechtstaat (probeer niet met 5 of 7 cm want de veeartsen zijn bikkelhard).
5. In ons geval was de XL kennel maar net groot genoeg als onze Greyhound rechtstond (prijs was iets van een 265 Euro)
6. Ticket was ongeveer 990.00 euro plus onkosten + tax + inklaring + whatever kwamen we uit op 1250.00 Euro
7. Dan moet je ginder achter bij de Handling Agent nog een fee betalen was 1750.00 USD in ons geval.
8. Voordat je de hond mee mag nemen in de VS moet je eerst de documenten zelf laten inklaren bij Customs (dacht dat dit gratis was)
9. Indien de plastic kennels niet groot genoeg zijn betreffende de afmetingen voor jouw hond moet je iemand vinden die ze op maat maakt in hout.
Hiervoor zijn specifieke eisen gesteld door IATA.
En hij moet voldoen aan deze normen.
Ons vertelde men toen dat het ongeveer 3 tot 6 weken kan duren om een kennel op maat te maken (prijs was iets van een 465.00 Euro)
10. Zorg dat de documenten van de inentingen ook in het Engels zijn . . . vergeet ook dit niet
Denk dat het zo ongeveer alles is . . .
Een hele boterham om onze viervoeters in de VS te krijgen maar onze Greyhound is een deel van de familie en we hadden afgesproken dat ook hij mee ging . . .
Wat er ook moest voor gedaan worden en wat het ook ging kosten . . .
En om eerlijk te zijn . . . hij is precies aan zijn 2e jeugd begonnen . . . nog levendiger en precies ook gelukkiger . . . net zoals de baasjes

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Onze hond zat in een L of XL crate (weet het niet meer van buiten). Wij vlogen met Jet Airways, en de hond mocht gewoon mee op onze vlucht, we moesten het niet in cargo doen (had prijs Cargo gevraagd, dat zou zeker 1.000 euro kosten, zij zorgden dan zelf voor de crate, hahaha).
Aanvankelijk had men ons wel een andere prijs gezegd voor het vervoer van de hond; die zou meegaan als extra en buitenmaatse bagage. Eenmaal op de luchthaven ontspon er zich een hele discussie over de prijs voor de hond (men had ons gezegd dat we dat op de luchthaven aan de Jet Air balie zelf moesten afrekenen). Het werd een welles-nietes tussen ons en hun, en manlief heeft na 10 minuten het opgegeven. Je bent dan al in de stress en uiteindelijk hebben we denk ik iets van een 200 euro betaald (ipv van de 50 of 100 die ze gezegd hadden).
Aanvankelijk had men ons wel een andere prijs gezegd voor het vervoer van de hond; die zou meegaan als extra en buitenmaatse bagage. Eenmaal op de luchthaven ontspon er zich een hele discussie over de prijs voor de hond (men had ons gezegd dat we dat op de luchthaven aan de Jet Air balie zelf moesten afrekenen). Het werd een welles-nietes tussen ons en hun, en manlief heeft na 10 minuten het opgegeven. Je bent dan al in de stress en uiteindelijk hebben we denk ik iets van een 200 euro betaald (ipv van de 50 of 100 die ze gezegd hadden).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Was net de Post van Kastelke aan het lezen
Jij was er net iets goedkoper vanaf dan ons
Zag ook dat ik een lapsus gepost heb
Punt 7 was 175 USD en geen 1750.00 USD . . .
Waarschijnlijk is het enorme bedrag ook te wijten dat onze viervoeter naar LAX moest vanuit BRU en wij verkozen voor een vlucht BRU - FRA - LAX
Anders was hij 2 dagen onderweg en moest hij bijna een dag in Frankfurt blijven
Dan kon het wel een stuk goedkoper . . .
Enfin het was onze keuze . . . ik was op hetzelfde tijdstip vertrokken - traject BRU - ATL - LAX en hij was er 2 uur voor mij
Succes alvast met de woefie
Jij was er net iets goedkoper vanaf dan ons

Zag ook dat ik een lapsus gepost heb
Punt 7 was 175 USD en geen 1750.00 USD . . .
Waarschijnlijk is het enorme bedrag ook te wijten dat onze viervoeter naar LAX moest vanuit BRU en wij verkozen voor een vlucht BRU - FRA - LAX
Anders was hij 2 dagen onderweg en moest hij bijna een dag in Frankfurt blijven
Dan kon het wel een stuk goedkoper . . .
Enfin het was onze keuze . . . ik was op hetzelfde tijdstip vertrokken - traject BRU - ATL - LAX en hij was er 2 uur voor mij

Succes alvast met de woefie

Onwijs bedankt voor de info!
Tank is nu een goede 50 kilo ik heb een vari kennel zal even moeten uitzoeken of hij aan exact de eisen voldoet
Hij gaat idd gewoon mee ongeacht de kosten. Hij is ook me kindje hihi
Tank is nu een goede 50 kilo ik heb een vari kennel zal even moeten uitzoeken of hij aan exact de eisen voldoet
Hij gaat idd gewoon mee ongeacht de kosten. Hij is ook me kindje hihi
-
- Amerika-expert
Ben ik het niet mee eens. Gezond verstand is om altijd de lichaamstaal van een hond in de gaten te houden, voor elk ras! Mijn ervaring is dat kleine hondjes zoals chihuahuas veel vaker bijten dan de grotere rassen. Maar als een grote hond aanvalt is de schade groter.USInsider schreef:Gebaseerd op het aantal mensen dat jaarlijks door honden word doodgebeten dan wel ernstig verminkt raakt, is het echt geen vooroordeel om een eindje uit de buurt te gaan als je zo een hond zit.
En je moet ook op de lichaamstaal van de eigenaar letten. Helaas zijn er veel asociale idioten die een bepaald ras kiezen omdat ze een agressieve hond willen. En dat zijn niet altijd de dealers uit de achterbuurten.
Een bullmastif is in mijn ogen niet noodzakelijk een gevaarlijke hond, al let ik bij elke hond goed op. De zeldzame keren dat ik zo'n hond heb ontmoet waren ze altijd heel vriendelijk en makkelijk in de omgang. De AKC heeft dit als info over het ras: "The Bullmastiff is a strong and powerfully built animal that possesses great intelligence and a willingness to please, making them ideal family companions and protectors. Although large, the breed remains both agile and active and is successful in conformation, obedience, agility, tracking, carting and therapy work."
Eens little Phoenix.
Mijn hond gaat op de loop voor keffertjes en voor elke andere hond op zijn rug. Hij is ontzettend trouw en leeft samen met 2 kleine kids een vlaamse reus. Maar ik laat ze nooit alleen.
klm cargo heb ik net een offerte van gehad met de mededeling dat hij waarschijnlijk gewoon als bagage kan a 200 euro. Aangezien hij geen echte stompe neus heeft en niet boven de 75 kilo met kennel.
Mocht hij toch wel bij de Balie met cargo moeten dan kan dat gelukkig ter plekke geregeld worden a 1595 euro!
We gaan het zien
Mijn hond gaat op de loop voor keffertjes en voor elke andere hond op zijn rug. Hij is ontzettend trouw en leeft samen met 2 kleine kids een vlaamse reus. Maar ik laat ze nooit alleen.
klm cargo heb ik net een offerte van gehad met de mededeling dat hij waarschijnlijk gewoon als bagage kan a 200 euro. Aangezien hij geen echte stompe neus heeft en niet boven de 75 kilo met kennel.
Mocht hij toch wel bij de Balie met cargo moeten dan kan dat gelukkig ter plekke geregeld worden a 1595 euro!
We gaan het zien

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad, de hond gewoon als extra bagage mee kunnen nemen op je eigen vlucht is een stuk goedkoper dan hem te verzenden via cargo.
Wat ik het leuke vond is dat, toen wij aan boord gingen van het vliegtuig, men ons stopte want wij waren 'de mensen met de hond'. Via de walkie-talkie werd er contact opgenomen met de mensen die het vliegtuig aan 't laden waren om te checken of de hond al aan boord was, en we hoorden dus dat die kerel zei "Is dat die wit/zwarte hond? Ik sta er net bij, hij is heel rustig.". Gaf een fijn gevoel om zo aan boord te gaan.
Wat ik het leuke vond is dat, toen wij aan boord gingen van het vliegtuig, men ons stopte want wij waren 'de mensen met de hond'. Via de walkie-talkie werd er contact opgenomen met de mensen die het vliegtuig aan 't laden waren om te checken of de hond al aan boord was, en we hoorden dus dat die kerel zei "Is dat die wit/zwarte hond? Ik sta er net bij, hij is heel rustig.". Gaf een fijn gevoel om zo aan boord te gaan.
Elke
Dat zou idd een heel fijn gevoel zijn als dat bij mij ook zo ging kastelke 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 99
Hmmm... bij mij geen van beide het geval: Duitse dog gevlogen met Delta en (houten) kennel is op maat gemaakt door de verscheper, omdat - heel gek - XL te klein wasKingair schreef:2. KLM / Delta / AF en een aantal andere Airlines transporteren geen grotere dieren kaliber van jouw hond.

Al met al geen omkijken gehad naar niets.
- TwentseGijs
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ah... T gaat dus daadwerkelijk om onze vrolijke viervoeter. Ik Was al bang dat "emigreren met hond" een verwijzing Was voor een slecht huwelijk :-p.
Gelukkig kunnen de meesten je hier wel helpen!
(echter... In de us krijg je weer een nieuwe inrichting, andere kleuren etc. Is mssn het uitstekende moment om een huisdier te zoeken die bij je meubels matched)
Genoeg flauwigheid. Succes met de verhuizing!
Gelukkig kunnen de meesten je hier wel helpen!
(echter... In de us krijg je weer een nieuwe inrichting, andere kleuren etc. Is mssn het uitstekende moment om een huisdier te zoeken die bij je meubels matched)
Genoeg flauwigheid. Succes met de verhuizing!
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
Ik haak hier even in...
Wij gaan over een paar maanden mogelijk terug uit de VS naar Nederland, ik ben in een sollicitatie procedure met een bedrijf in Nederland (yay!). We hebben twee middelgrote honden, en mijn echtgenote zit al helemaal in de stress over hoe we de honden meenemen op onze vlucht. Ze ziet het helemaal niet zitten dat de honden voor de hele reis (1 x overstappen) in een kooi in het ruim zitten, ze is enorm ongerust dat er iets met ze gebeurt. Het zijn actieve honden, en hoe ze zich gedragen in een kleine kooi is een groot vraagteken.
Nu heeft ze al gevonden dat je via de huisarts een verklaring kunt krijgen dat je hond mee kan in de cabine als een emotionele begeleiding. Voor haar zou dat misschien wel toepasbaar zijn, maar voor is dat helemaal niet het geval. Omdat ze middelgroot zijn, zouden we dan ook 1e klas reizen, waar er genoeg ruimte voor ze is om te liggen.
Dit is nu onze situatie, en ik weet nog niet eens of ik die baan ga krijgen.
Zijn er lezers hier met dezelfde ervaring? Hoe gedragen actieve honden zich in het ruim of in de cabine? Zijn er nog andere alternatieven?
Graag hoor ik ervaringen van anderen.
Wij gaan over een paar maanden mogelijk terug uit de VS naar Nederland, ik ben in een sollicitatie procedure met een bedrijf in Nederland (yay!). We hebben twee middelgrote honden, en mijn echtgenote zit al helemaal in de stress over hoe we de honden meenemen op onze vlucht. Ze ziet het helemaal niet zitten dat de honden voor de hele reis (1 x overstappen) in een kooi in het ruim zitten, ze is enorm ongerust dat er iets met ze gebeurt. Het zijn actieve honden, en hoe ze zich gedragen in een kleine kooi is een groot vraagteken.
Nu heeft ze al gevonden dat je via de huisarts een verklaring kunt krijgen dat je hond mee kan in de cabine als een emotionele begeleiding. Voor haar zou dat misschien wel toepasbaar zijn, maar voor is dat helemaal niet het geval. Omdat ze middelgroot zijn, zouden we dan ook 1e klas reizen, waar er genoeg ruimte voor ze is om te liggen.
Dit is nu onze situatie, en ik weet nog niet eens of ik die baan ga krijgen.

Zijn er lezers hier met dezelfde ervaring? Hoe gedragen actieve honden zich in het ruim of in de cabine? Zijn er nog andere alternatieven?
Graag hoor ik ervaringen van anderen.
Ik kan me goed voorstellen dat je echtgenote het niet ziet zitten om ze met een overstap in het ruim te laten vliegen. Toen mijn zoon met z'n hond in het ruim vloog, is hij speciaal naar een ander vliegveld gereden zodat hij een directe vlucht kon nemen.
Bij Delta mogen dieren niet in 1e klas als je internationaal vliegt, ik weet niet hoe het bij andere maatschappijen is.
Pet Travel Requirements and Restrictions
ESA's blijven trouwens een beladen onderwerp dat net weer oplaait vanwege een incident: Emotional support dog bites passenger on Delta flight.
Bij Delta mogen dieren niet in 1e klas als je internationaal vliegt, ik weet niet hoe het bij andere maatschappijen is.
Pet Travel Requirements and Restrictions
Ik dacht ook (maar weet niet zeker) dat ze alleen in de cabine mogen als ze (met kennel) onder de stoel passen, tenzij het een Emotional Support Animal (ESA) of Service Animal is.Pets in Cabin are not allowed in the First Class/ Delta One / Business Class cabin on any international segment, regardless of aircraft type due to insufficient space.
ESA's blijven trouwens een beladen onderwerp dat net weer oplaait vanwege een incident: Emotional support dog bites passenger on Delta flight.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 2338 Weergaves
-
Laatste bericht door kastelke
-
- 0 Reacties