De afgelopen jaren heb ik veelvuldig en dankbaar gebruik gemaakt van het Reisforum, maar reizen naar Amerika zijn nu verleden tijd: na de zomer vertrek ik met mijn Amerikaanse vriend naar Seattle!

Na de eerste shock te hebben verwerkt zijn we nu druk bezig met de voorbereidingen en inlezen over hoe ik het best mijn greencard kan verkrijgen. Wij hebben besloten om nog hier in Nederland te trouwen (14 juli). Maar we lopen een beetje vast wat vervolgens in de States het beste plan van aanpak is om ons huwelijk gelegaliseerd te krijgen en een greencard en werkvisum voor mij te krijgen.
Hoewel er natuurlijk allerlei informatie op internet staat, zou ik het toch heel fijn vinden om persoonlijke ervaringen en tips van anderen die in mijn situatie hebben gezeten (In NL trouwen met een Amerikaan en vervolgens naar Amerika) te horen.
Mijn belangrijkste vragen:
- Mijn vriend moet vrijwel direct na ons huwelijk terug naar de States. Is dat mogelijk, of moet hij na het huwelijk in Nederland nog zaken regelen om ons huwelijk in Amerika te legaliseren? Of kan dit allemaal in Amerika?
- Wat is de beste manier om ons huwelijk in Amerika gelegaliseerd te krijgen en mijn greencard te bemachtigen? Ik wil eigenlijk voorkomen dat ik na 3 maanden terug naar NL moet, zou erg balen zijn.