Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trouwen met een Amerikaan

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Amanda1981
Amerika-newbie

Trouwen met een Amerikaan

Bericht door Amanda1981 »

Hoi

Ik ben verloofd met een Amerikaan en ik zit momenteel dan ook in Amerika.
Wij hebben elkaar 2 jaar geleden in een online spelletje ontmoet en vanaf het eerste moment konden we al goed met elkaar opschieten. Eind mei 2005 hebben we elkaar voor het eerst "IRL" ontmoet. Ik ben hem voor een week gaan opzoeken om te kijken of hij dezelfde persoon was op wie ik verliefd was geworden. ;)
En hij is dus dezelfde in het spelletje, op skype, achter de webcam en in het echte leven :D
Na die week ben ik na de zomervakantie voor 3 maanden geweest op het Visa Waiver programma en in december heb ik mijn Non-immigrant visum aangevraagd zodat ik wat langer kon blijven. In januari is hij een weekje in Nederland geweest (langer kon helaas niet vanwege zijn baan) en toen zijn we samen weer terug naar Amerika gegaan. Ik ben toen 6 maanden gebleven en na 7 weken ben ik weer teruggekeerd.

Nu willen we graag trouwen en in eerste instantie wilden we dat via het fiance (verloofde) visum doen, maar toen ik afgelopen zondag Amerika weer binnenkwam werd mij verteld dat ik al te vaak Amerika ben binnengekomen in het afgelopen jaar en dat ik de volgende keer Amerika niet meer zou kunnen binnengaan op mijn huidige visum (non-immigrant). Mij werd aangeraden om maar zo snel mogelijk te trouwen en dan mijn Amerikaanse burgerschap aan te vragen.
Maar nu heb ik natuurlijk het probleem dat ik niet de benodigde papieren heb om te trouwen, ook weet ik niet eens welke dat precies zijn. Ik heb wel al een emailtje naar mijn gemeente gestuurd en ik kan gelukkig mijn ouders machtigen om ze op te halen, alleen zeiden ze er niet bij welke papieren het zijn..
We willen trouwens of in Californie trouwen (waar hij woont) of in Las Vegas.
En voor zover ik heb gelezen is een paspoort al voldoende, maar ik weet niet zeker of dit in mijn geval ook is. Ik kwam ook al tegen dat als we getrouwd zijn we nog wat formulieren moeten invullen om mij Amerikaanse te maken, maar hoe werkt dat precies en hoe lang duurt het?

Alvast bedankt.

Groetjes Amanda
mar75
Amerika-ontdekker

Bericht door mar75 »

Hoi Amanda,

Ik kan je helaas niet verder helpen omdat ik zelf hier geen ervaring mee heb, maar ik wens je veel sterkte en hopenlijk komt allemaal op zijn pootjes terecht :wink:
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Alvast Welcome to the USA!!

Je hebt alleen je geldige paspoort nodig om de marriage license te krijgen zodat je kunt trouwen met je Amerikaanse vriend in de State of California.

Wanneer je getrouwd bent vraagt je vriend een verblijfsvergunning aan voor jou dmv de I-130 op de USCIS (US immigratie dienst) in te vullen en op te sturen naar de USCIS California Service Center. Volgens mij moet jij en je dan man alles tezamen opsturen naar de USCIS California Service Center (I-130, I-485, etc.)

http://www.uscis.gov/graphics/howdoi/spouselive.htm

http://www.uscis.gov/graphics/howdoi/LPRApplication.htm

http://www.uscis.gov/graphics/formsfee/ ... 485pk1.pdf + de I-130 + http://www.uscis.gov/graphics/formsfee/forms/i-765.htm (work while you await interview & processing) & http://www.uscis.gov/graphics/formsfee/forms/i-131.htm (zodat je kunt reizen uit de U.S. terwijl je wacht op interview, etc.)

Veel success, gefeliciteerd en welcome to the USA!! Waar in CA?
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
Amanda1981
Amerika-newbie

Bedankt voor je reactie Xerxes! :D

Ik liep toch te twijfelen over wat ik nodig had, ik verwachte toch dat ik meer nodig had, maar ik kon er niks over vinden. Het ziet er dus naar uit dat ik dan toch maar eens op trouwjurken jacht ga. ;)

We wonen trouwens net buiten Barstow, dus het is lekker warm hier. 8)

Groetjes Amanda
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Amanda1981 schreef:Bedankt voor je reactie Xerxes! :D

Ik liep toch te twijfelen over wat ik nodig had, ik verwachte toch dat ik meer nodig had, maar ik kon er niks over vinden. Het ziet er dus naar uit dat ik dan toch maar eens op trouwjurken jacht ga. ;)

We wonen trouwens net buiten Barstow, dus het is lekker warm hier. 8)

Groetjes Amanda
Barstow is niet warm maar superheet, AAAAHHHHH!!! Ik woon in L.A., het zal allemaal heel snel gaan voor je hoor.

mazzel!
American
Californian
Amanda1981
Amerika-newbie

40C is toch niks. ;)
Ik moet toegeven dat ik er nog steeds aan moet wennen hoor, maar ik loop toch niet de hele dag buiten en ze hebben gelukkig overal airco dus het is goed vol te houden.

Vanavond maar eens met m'n vriend bespreken wanneer we de datum prikken, want het zal nu denk ik wel voor de jaarwisseling worden. Ik zou nl maar 6 maanden zou blijven, maar nu zullen we na de trouwerij toch nog een hoop papierwerk moeten doen en ik wil toch de belangrijkste dingen voor maart gedaan hebben zodat ik daar geen problemen mee krijg.

Grappig trouwens dat je zo dichtbij zit. De wereld is soms kleiner dan je denkt. 8)

Groetjes Amanda
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Is het niet handiger en vlugger om DCF te doen via Amsterdam? Zoals op een ander forum uitgebreid wordt/is uitgelegd?

Dat lijkt mij een goed gebaande weg, mogelijk beter en sneller dan ter plekke in Californie iets te proberen te regelen.

Als ik jou was zou ik een en ander eens (laten) voorleggen aan een gedegen immigratieadvocaat in Californie. Als je niemand kunt vinden via 'woord van mond', kun je altijd naar een advocaat zoeken via de website van de Bar Association of Californie.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Het gaat anders redelijk snel in L.A. (de district office die haar case zou handelen). Een vriend van mij is een paar maanden geleden getrouwd en had binnen een maand nadat alle papierwerk was ingevuld (want alles van I-130 tot I-485 wordt dan gezamelijk opgestuurd) zijn tijdelijke werk visum zodat hij kon werken terwijl hij wachtte op de interview. Dus volgens mij maakt het niet zoveel uit.
American
Californian
Amanda1981
Amerika-newbie

Als ik dat zo lees over de DCF maakt het inderdaad niet zoveel uit.
Het probleem met dat is alleen dat mijn vriend dan weer vrij moet nemen (altijd erg lastig) en ons dat natuurlijk weer 2 vliegticktes gaat kosten, terwijl we hier hetzelfde kunnen doen voor veel minder geld en ik lekker bij hem kan blijven. ;)

We zitten er toch aan te denken om het Las Vegas te doen en zodra ik een volledig Amerikaanse ben een feest in NL te geven voor mijn familie en vrienden die de reis niet kunnen betalen.
Het is nog niet helemaal zeker wat we precies gaan doen, maar ik heb toch nooit een dure trouwerij gehoeven, we geven het liever uit aan een eigen stuk land en een nieuw (en vooral wat groter) huis. ;) Trouwen in een kasteel kan harstikke romantisch zijn, maar het is wel vervelend als we daarna op een cactusje moeten bijten. :P

Groetjes Amanda
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Amanda1981 schreef:Als ik dat zo lees over de DCF maakt het inderdaad niet zoveel uit.
Het probleem met dat is alleen dat mijn vriend dan weer vrij moet nemen (altijd erg lastig) en ons dat natuurlijk weer 2 vliegticktes gaat kosten, terwijl we hier hetzelfde kunnen doen voor veel minder geld en ik lekker bij hem kan blijven. ;)

We zitten er toch aan te denken om het Las Vegas te doen en zodra ik een volledig Amerikaanse ben een feest in NL te geven voor mijn familie en vrienden die de reis niet kunnen betalen.
Het is nog niet helemaal zeker wat we precies gaan doen, maar ik heb toch nooit een dure trouwerij gehoeven, we geven het liever uit aan een eigen stuk land en een nieuw (en vooral wat groter) huis. ;) Trouwen in een kasteel kan harstikke romantisch zijn, maar het is wel vervelend als we daarna op een cactusje moeten bijten. :P

Groetjes Amanda
Hey Amanda:

Je wordt geen Amerikaan hoor, je krijgt een green card, je wordt een legal permanent resident, een immigrant die legaal mag werken en wonen in de USA. Na 3 jaar mag je Amerikaan worden (mits je nog steeds getrouwd bent; je zal ook je Nederlanderschap kunnen behouden). De green card die je krijgt is een conditionele green card, de condities worden weggehaald wanneer je 2 jaar getrouwd bent.
American
Californian
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Alvast proficiat hoor. Even ter verduidelijking:"echte Amerikaanse", dus met citizenship kun je pas jaren later worden, wel krijg je als je de procedures doorlopen hebt je greencard. Daarmee kun je hier wonen en werken, alleen niet stemmen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Amanda1981
Amerika-newbie

Ik bedoelde meer dat ik zonder problemen Amerika uit kan en er ook weer in kan. ;)

Groetjes Amanda
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Twee dingen: hou er rekening mee dat er tijdens je immigratie procedures ook grenzen zijn aan het in en uit mogen reizen. het fijne weet ik er niet (meer) van, maar je mag maar een bepaald aantal dagen wegblijven. wat logisch is, zodat je niet een verblijfsvergunning gaat aanvragen maar ondertussen in een ander land woont.

Daarnaast, recentelijk heeft een vriend van mij problemen ondervonden met de aanvraag van de green card en werkvergunning voor zijn nieuwe vrouw, omdat ze een geschiedenis had bij de Immigratiedienst. Ik denk dat jij geluk hebt gehad dat je gewaarschuwd bent ipv dat je de toegang geweigerd is geworden. Maar in principe als je op een bepaald visum het land binnenkomt en dan om verandering van status vraagt kunnen ze, als ze het niet vertrouwen, deze verandering weigeren, omdat je als het ware onder valse voorwendsels het land bent binnegekomen, in hun ogen dan. bijv als toerist, maar ondertussen ben je getrouwd. jullie kunnen waarschijnlijk wel aantonen dat jullie al een poosje een relatie hebben en in beide landen tijd hebben doorgebracht (foto's, emailtjes, tickets, etc) mocht dat nodig zijn.

Ik wil je niet bang maken, maar je er wel op wijzen dat het niet zo eenvoudig is als een immigratieofficier bij de poort zegt, ga maar gewoon trouwen. er komt dan nog steeds een boel bij kijken. gelukkig is er veel info op internet, zowel vanuit de officiele instanties als van mensen die dit persoonlijk hebben gedaan, links zijn hier al gegeven.

en finally, ik heb dit zelf ook gedaan, het was een redelijk smooth proces, zeker vanwege mijn achtergrond, en dat zal voor jou ook gelden, we komen niet uit een arm land, met een geschiedenis van economische vluchtelingen of schijnhuwelijken (mijn vriend is met een Thaise getrouwd), en als je vriend (of bijna verloofde) een redelijke baan heeft helpt dat ook mee.

en last but not in the very least: gefeliciteerd!!!! met het feit dat je vriend idd in werkelijkheid een leuke vent is en dat je de mogelijkheid hebt om hier te komen wonen.

SUCCES met de procedure en het huwelijk. Een feest geven kan idd altijd nog. Je doet het in NL gewoon lekker over een keer.
SEEING IS BELIEVING
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Amanda1981 schreef:Trouwen in een kasteel kan harstikke romantisch zijn, maar het is wel vervelend als we daarna op een cactusje moeten bijten.Groetjes Amanda
Dat is toch geen probleem, verschillende soorten zijn eetbaar en worden zelfs in de restaurants geserveerd, jonge Opuntia schijven worden op de markt en in de winkels verkocht en zijn met een juiste bereiding heel smakelijk. :wink:
Als je bepaalde soorten neemt kan je er hele mooie dromen van krijgen, de indiane gebruiken ze al eeuwen tijdens verschillende feesten, voor deze soorten betalen ze b.v. in Amsetrdam in de smartshop € 50,-- voor een plantje van 2 cm doorsnee :lol:
Rob
Amanda1981
Amerika-newbie

Dank je. :D

Ik heb er eerlijk gezegd alle vertrouwen in dat het wel goed komt hoor.
Ik heb nog nooit problemen met de autoriteiten gehad (op het bijna probleem met de immigratie dan) en als ze vragen hebben dan zal ik het ze gewoon alles eerlijk uitleggen, net zoals ik bij de immigratie heb gedaan. En idd het feit dat ik natuurlijk uit NL komt zal ook wel een steuntje in de rug zijn, ook ben ik nog nooit getrouwd geweest ofzo.

Kunnen ze trouwens mijn verhaal nog nagaan bij vrienden/familie van mij? Dat zou nl ook een goed extra steuntje zijn, iedereen weet ervan en de helft verklaard me plagend voor gek. ;)

Als ik trouwens Amerika uit zou gaan dan zou het toch niet meer zijn dan een week, zo'n feest is toch maar 1 dag en m'n vriend krijgt toch niet langer (betaald) vrij.

Rofl Rob, weer wat geleerd. 8)

Groetjes Amanda
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Amanda1981 schreef:Als ik trouwens Amerika uit zou gaan dan zou het toch niet meer zijn dan een week, zo'n feest is toch maar 1 dag en m'n vriend krijgt toch niet langer (betaald) vrij.
Tenzij één van je dierbaren in Nederland plots een zwaar ongeval krijgt of ernstig ziek wordt...
(ok, dit is doemdenken, maar het kàn)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Amanda1981
Amerika-newbie

Je weet toch niet wat de toekomst brengt. Misschien glij ik vanavond wel uit in de douche en ben ik op slag dood...

Maarre, ik zie het tegen die tijd wel hoor, ze veranderen dingen toch constant en vooral met al die terroristen enzo. :?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Niet dat ik het echt weet, maar trouwen in Las Vegas lijkt me een beetje verdacht, maakt rode vlaggen, zoals ze dat hier zeggen. Ik weet niet hoeveel je aan dat idee hangt, maar trouwen op het plaatselijk stadhuis is even snel, mogelijk NOG goedkoper en waarschijnlijk minder 'verdacht'.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Amanda1981
Amerika-newbie

Maar in Vegas hebben ze vaak een webcam zodat de rest ook kan mee kijken.
Ik ben dat verder nog niet tegengekomen eerlijk gezegd.

Groetjes Amanda
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Amanda1981 schreef:Maar in Vegas hebben ze vaak een webcam zodat de rest ook kan mee kijken.
Ik ben dat verder nog niet tegengekomen eerlijk gezegd.

Groetjes Amanda
Amanda, je hoeft je geen zorgen te maken over doomsday scenarios. Om te trouwen in Las Vegas, NV is niet meer verdacht dan om te trouwen in Barstow, CA (shit, I'd rather marry in Vegas, than in Barstow!!! :wink: ). Het huwelijk tussen jou en je vriend is echt dus maak je geen zorgen. Een Argentijnse vriend van mij (een 'flaming' homo) is net een schijnhuwelijk ingegaan met zijn Amerikaanse lesbische vriend. Hij is heel erg 'feminine', en zij waren in Las Vegas getrouwd terwijl zij hier in L.A. 'samenwonen'. Hij heeft het interview zonder problemen doorlopen.

Het is alleen heel erg belangrijk dat je duidelijk maakt dat je getrouwd bent omdat je van elkaar houdt, je wilt bij elkaar zijn... Je mag niet zeggen dat je getrouwd bent zodat je een green card krijgt zodat je met elkaar kan zijn. Je bent met elkaar getrouwd omdat je van elkaar houdt, punt uit.
American
Californian
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer