Ik ben verloofd met een Amerikaan en ik zit momenteel dan ook in Amerika.
Wij hebben elkaar 2 jaar geleden in een online spelletje ontmoet en vanaf het eerste moment konden we al goed met elkaar opschieten. Eind mei 2005 hebben we elkaar voor het eerst "IRL" ontmoet. Ik ben hem voor een week gaan opzoeken om te kijken of hij dezelfde persoon was op wie ik verliefd was geworden.

En hij is dus dezelfde in het spelletje, op skype, achter de webcam en in het echte leven

Na die week ben ik na de zomervakantie voor 3 maanden geweest op het Visa Waiver programma en in december heb ik mijn Non-immigrant visum aangevraagd zodat ik wat langer kon blijven. In januari is hij een weekje in Nederland geweest (langer kon helaas niet vanwege zijn baan) en toen zijn we samen weer terug naar Amerika gegaan. Ik ben toen 6 maanden gebleven en na 7 weken ben ik weer teruggekeerd.
Nu willen we graag trouwen en in eerste instantie wilden we dat via het fiance (verloofde) visum doen, maar toen ik afgelopen zondag Amerika weer binnenkwam werd mij verteld dat ik al te vaak Amerika ben binnengekomen in het afgelopen jaar en dat ik de volgende keer Amerika niet meer zou kunnen binnengaan op mijn huidige visum (non-immigrant). Mij werd aangeraden om maar zo snel mogelijk te trouwen en dan mijn Amerikaanse burgerschap aan te vragen.
Maar nu heb ik natuurlijk het probleem dat ik niet de benodigde papieren heb om te trouwen, ook weet ik niet eens welke dat precies zijn. Ik heb wel al een emailtje naar mijn gemeente gestuurd en ik kan gelukkig mijn ouders machtigen om ze op te halen, alleen zeiden ze er niet bij welke papieren het zijn..
We willen trouwens of in Californie trouwen (waar hij woont) of in Las Vegas.
En voor zover ik heb gelezen is een paspoort al voldoende, maar ik weet niet zeker of dit in mijn geval ook is. Ik kwam ook al tegen dat als we getrouwd zijn we nog wat formulieren moeten invullen om mij Amerikaanse te maken, maar hoe werkt dat precies en hoe lang duurt het?
Alvast bedankt.
Groetjes Amanda