Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe lang wachten op L1/L2

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Betje
Amerika-ontdekker

Hoe lang wachten op L1/L2

Bericht door Betje »

Voor de L1/L2 visa moeten we in Amsterdam op het consulaat komen.
De paspoorten worden per post terug gestuurd.

Hoe lang laat dat op zich wachten doorgaans? We hebben de verhuizing vrij krap gepland na de afspraak op het consulaat, vandaar dat ik graag wil weten of die visa nog wel eens vertraging oplopen.
hemmie
Amerika-expert

Re: Hoe lang wachten op L1/L2

Bericht door hemmie »

Volgens mij zou je ze binnen een dag of 5 moeten hebben, maar je zit natuurlijk ook nog met weekenden. En geen garanties natuurlijk. Wij zijn 4 jaar geleden naar Brussel uitgeweken (Amsterdam had toen grote achterstand door een verbouwing) en daar bleek het geen probleem om de visa 2 dagen later zelf op te halen, maar ik geloof dat ze dat in Amsterdam vrijwel nooit doen. Wanneer heb je de afspraak, en wanneer zou je willen vliegen?
Terug in Texas!
Betje
Amerika-ontdekker

Bericht door Betje »

De afspraak staat 8 oktober (donderdag), we zouden 18 oktober (zondag) willen vliegen. Officieel staat er 7 dagen voor. Zou nét moeten kunnen dus, maar daar houd ik niet zo van. Het moet ook nog goed gaan met de post natuurlijk. Nu ik dit zo type... we moeten de verhuizing maar een weekje opschuiven denk ik. Nú kan het nog, we hebben nog geen tickets geboekt.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Nou, volgens mij moet je dat toch wel redden, hoor. Grote kans dat ze de paspoorten die vrijdag of vlak na het weekend versturen, dan zou je ze toch wel voor zondag moeten hebben. Ik denk dat ik die gok wel zou nemen. Wij hebben overigens ook wel eens tickets om moeten boeken vanwege visa-vertraging, maar dat was altijd op kosten van de werkgever. Ik weet niet wat bij jullie de afspraken zijn, misschien overleggen met de werkgever wat die wil? Een week later komen, of een kleine kans dat er betaald moet worden voor omboeken.
Terug in Texas!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Betje zegt dat ze nog naar het Consulaat moeten voor de visa.
De visums zijn dus nog niet officieel afgegeven.
Ik zou een marge houden groter dan wat ze nu van plan zijn.
Max Kool
Amerikakenner

Bericht door Max Kool »

Wij hadden ze na een week (vrijdag interview, week later op vrijdag paspoorten terug).
LA, LA, LA....
Betje
Amerika-ontdekker

Bericht door Betje »

We hebben het toch maar een week opgeschoven inderdaad. De tijd die ze aangeven is blijkbaar niet met een ruime marge als het bij jullie gewoon precies een week duurde.
Het zijn niet alleen de tickets Hemmie, donderdag consulaat, woensdag koffers pakken, do/vrij verhuizer, vrijdag pas weten dat de visa toch vertraging hebben terwijl alle bedden, winterjassen, lego en wat nog meer belangrijk is al weg is. :?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik zou mijn spullen liever ook niet al verschepen als ik nog geen papieren in handen heb. Heb onlangs nog gehoord van iemand wiens L1 in eerste instantie werd afgewezen, en waar er bijkomende vragen waren. Je zal daar maar staan met je ganse inboedel weg, en jij die nog een aantal weken thuis moet blijven vooraleer al de extra bewijzen aangeleverd zijn en goedgekeurd worden!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Maar E lke, dat heeft dan weer het voordeel dat je spullen relatief snel aankomen op de plaats van bestemming, dus dat nadeel kan ook een voordeel zijn.
B etje, ik denk dat dit soort situaties gewoon sterk afhangt van de afspraken met de werkgever. In ons geval waren de financiele risico's niet voor ons, dus dan waag je al sneller een gokje, zeker als werkgever je zsm over wil hebben. Wij hebben dus inderdaad wel eens alles verscheept terwijl het visum nog niet binnen was, dat is soms praktisch de beste keuze. Afgelopen verhuizing wel gewacht op het visum, omdat het toen echt heel onduidelijk was hoe lang het zou duren, en dus ook pas nadat we het visum hadden de verhuizer en tickets geboekt (voor de week erna geloof ik). Maar dat is dan ook weer een dure optie, omdat je op het laatste moment tickets boekt.
Terug in Texas!
Dulles
Amerikafan

Bericht door Dulles »

Op kosten van de werkgever in een hotel logeren (2 kamers met gezin) bij vertraging lijkt me. :mrgreen:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Betje, vooral de LEGO.
Betje
Amerika-ontdekker

Bericht door Betje »

USInsider schreef:Betje, vooral de LEGO.
Ja, dat is héél belangrijk hier :wink:
Even om aan te geven dat het gros van het speelgoed dan dus al weg zou zijn. We pakken onze koffers natuurlijk ook voor een week of 6, maar dan wel een week of 6 LA. Dus geen warme kleding en nauwelijks speelgoed.

We hadden nu ook alleen nog maar een voorlopige datum voor de verhuizer, die konden we nog makkelijk een weekje schuiven.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer