Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Geen diploma secundair onderwijs...

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Michèle
Amerika-newbie

Geen diploma secundair onderwijs...

Bericht door Michèle »

Hey,

Ik plan om in oktober 2007 naar de states te gaan voor 3 maanden.
De bedoeling zou zijn om uiteindelijk te emigreren naar de VS.
Ik zou graag willen deelnemen aan de green card lotery, maar ik ben niet in het bezit van een A2 diploma.
Hier in België vormt dat niet meteen een probleem voor het vinden van een goed betaalde (adminstratieve) job.
Maar ik vraag mij af of het ginder even evident is?
Kan ik ook zonder A2 diploma dus werk vinden ginder én na verloop van tijd eventueel een permanente verblijfsvergunning krijgen?
Gtz
Living the American Dream!!!
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Volgens mij is het heel moeilijk om "zomaar" te emigreren naar USA.
Ik studeer in juni 2007 af (HBO) en wil graag naar USA om te werken en/of studeren, maar ik loop bijna overal vast. Een werkvisum krijg je niet zomaar.......tenzij een bedrijf jou perse wilt hebben en ze geen amerikaan(se) kunnen vinden voor die functie. Vaak gaat het dan om specifieke opleidingen....jij schrijft dat je geen diploma hebt....denk dat het erg moeilijk wordt.....

Heel veel succes.....waar een wil is is een weg......volhouden dus als je het echt wilt.

Groetjes, Jolanda
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Niks is onmogelijk, maar ik denk dat het in jouw geval beter is om toch eens een opleiding te gaan doen dan. Als je zegt dat je plannen hebt om uiteindelijk de emigreren, dan zou ik de tijd die je hebt nu niet stil gaan zitten wachten. Informeer waar in de US een tekort aan is en wat er binnen jouw bereik ligt om te doen. Je zegt dat je administratief werk doet, dus misschien kun je wel Engels gaan studeren om bijv vertaalwerk te gaan doen. Ik noem maar een zijstraat.
Of je probeert nu te solliciteren bij een internationaal bedrijf om te proberen op die manier uitgezonden te worden.
Of je slaat een rijke Amerikaan aan de haak, met groot huis, zwembad en slecht hart. :lol: (hier grapte ik altijd mee en uiteindelijk was het een Nederlander met greencard, zonder slecht hart (gelukkig!), maar wèl met zwembad). Jammer genoeg is dit vast niet voor iedereen weggelegd... :P
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer