Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

duizend en 1 vragen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

duizend en 1 vragen

Bericht door manja »

Wij gaan 3 jaar naar Amerika en ik heb duizend en 1 vragen.
Misschien kunnen jullie mij helpen.
Is het mogelijk om in Amerika Nederlandse tv te ontvangen met een satelietverbinding?
Ik lees heel veel, hoe kom ik daar aan Nederlandse boeken, via Bol.com?
Dit zijn maar 2 vragen, die andere 999 volgen nog. :lol:
Ik ben heel blij met dit forum heb er al veel informatie vandaan gehaald
Groetjes Manja
manja
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door manja »

Misschien had ik deze vraag op het emigratieforum moeten stellen. Sorry.
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Hoi Manja,

Waar precies in Utah gaan jullie ook alweer wonen? Ik heb een heleboel boeken die ik mee wil nemen naar Amerika, dus je mag ze wel bij mij komen lenen :wink:

Het is inderdaad wel mogenlijk is om via Bol.com boeken te bestellen, alleen zal er € 18.80 gerekend worden voor verzendkosten. Ik weet niet of het goedkoper is, maar misschien kun je je kinderen laten bestellen die ze vervolgens voor jou opsturen?

Wat betreft televisie heb ik geen idee....
onze blog - Bouwmanfamily
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Via direct tv (schotel) kun je hier BVN ontvangen. Dat is 1 kanaal met het nederlandse journaal. Verder veel programma's van de publieke omroep. Dit gaat inderdaad via een sateliet, maar niet de sateliet die zeg maar in NL bekend is. (Astra geloof ik) Dus het gaat om 1 kanaal.
Natuurlijk kun je tegenwoordig via internet veel tv-programma's bekijken.
Boeken en tijdschriften laat ik inderdaad om de zoveel tijd uit Nederland op sturen. Of duik een Barnes en Nobles in en ga voor een Engels boek. Vindt dat een super leuke boeken winkel trouwens.

Groetjes Petra
manja
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door manja »

Hallo Rebecca,

Wij gaan in de buurt van Salt Lake City wonen.
Ik was net jouw blog aan het lezen. LEUK, we komen bij elkaar in de buurt te wonen :) .
Ik ben ook al boeken aan het verzamelen,
Kunnen we koffie drinken en boeken uitwisselen.

Groetjes Manja
Laatst gewijzigd door manja op 24 jun 2009, 02:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

manja schreef:Kunnen we koffie drinken en boeken uitwisselen.
Ik wist dat het in de "buurt" zou zijn, ik wist alleen niet meer precies waar. Maar dat is goed hoor, lijkt me erg leuk :wink:
onze blog - Bouwmanfamily
JayDee
Amerika-ontdekker

Bericht door JayDee »

http://www.tvopjepc.nl en http://www.uitzendinggemist.nl zijn sites waar je even je NLse tv-honger kunt stillen.
manja
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door manja »

JayDee schreef:www.tvopjepc.nl en http://www.uitzendinggemist.nl zijn sites waar je even je NLse tv-honger kunt stillen.
Ik heb ze meteen bij favorieten geplaats.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Staceybeesie schreef:Via direct tv (schotel) kun je hier BVN ontvangen. Dat is 1 kanaal met het nederlandse journaal. Verder veel programma's van de publieke omroep. Groetjes Petra
Even een correctie, BVN komt niet via Directv, maar via een aparte schotel, de Intelsat Americas 5. Het is, na installatie, wel gratis tegenwoordig.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Jammer, de live streams van tvopjepc.nl werken niet als je in het buitenland zit.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dennis schreef:Jammer, de live streams van tvopjepc.nl werken niet als je in het buitenland zit.
Proxy instellen via een nederlandse provider?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Misschien is het mogelijk om bijv bij Barnes & Noble ook Nederlandse boeken te bestellen? Verder wil ik hier geen discussie met je gaan voeren over wat jij wel en niet moet lezen, maar als je 3 jaar in de US gaat wonen is het wel lekker voor je woordenschat als je veel engelse boeken leest (is mijn ervaring). Als je een beetje in kunt schatten hoeveel jij leest dan kun je misschien genoeg nederlandse boeken meenemen. En als je straks bezoek krijgt uit Nederland kun je via bol.com alvast boeken bestellen en naar het bezoek laten sturen zodat zij ze voor je mee kunnen nemen?

ehm...tijd voor de volgende 2 vragen uit de serie van 1001? ;-)
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
JayDee
Amerika-ontdekker

Bericht door JayDee »

Njit schreef:
Dennis schreef:Jammer, de live streams van tvopjepc.nl werken niet als je in het buitenland zit.
Proxy instellen via een nederlandse provider?
Ik heb geen idee wat een proxy is, maar in New Jersey ontving ik ze wel en nu ik momenteel in Turkije zit ook.
manja
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door manja »

houstonwehaveaproblem schreef: als je 3 jaar in de US gaat wonen is het wel lekker voor je woordenschat als je veel engelse boeken leest (is mijn ervaring)

Dat denk ik ook, maar het zal veel inspanning kosten.
Voor de ontspanning heb ik dan mn Nederlandse boeken :)

ehm...tijd voor de volgende 2 vragen uit de serie van 1001? ;-)
Komen ze:
Hier in Nederland gebruik ik veel de fiets voor woon/werkverkeer.
Hoe is dat in Amerika?

De kinderen, familie en vrienden willen ons op komen zoeken in Amerika.
We willen daarvoor logeerkamers inrichten. Maar om nu voor die 3 jaar alles nieuw aan te schaffen vind ik zonde. Onze meubelen worden verscheept. Nu kunnen we natuurlijk hier via marktplaats e.e.a aanschaffen en meenemen. Maar bestaat er in Amerika ook zoiets als Marktplaats?.

Groetjes Manja
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Arjen
Amerikafan

Bericht door Arjen »

manja schreef:Maar bestaat er in Amerika ook zoiets als Marktplaats?
Ebay!
Heb nog steeds geen foto's en reisverslag online van maart/april '06 *schaam*
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

manja schreef:
Komen ze:
Hoe is dat in Amerika?
ik gebruikte in nederland ook veel de fiets... maar waar wij nu wonen gebruik ik alleen maar de fiets voor naar de brievenbus en om de vuilnis bakken naar de weg te brengen...verder is het een beetje riskant om dat wij bij de weg wonen van virginia naar North carolina....maar er zullen wel genoeg andere plaatsen zijn waar je gewoon kunt fietsen
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

manja schreef:Komen ze:
Hoe is dat in Amerika?

De kinderen, familie en vrienden willen ons op komen zoeken in Amerika.
We willen daarvoor logeerkamers inrichten. Maar om nu voor die 3 jaar alles nieuw aan te schaffen vind ik zonde. Onze meubelen worden verscheept. Nu kunnen we natuurlijk hier via marktplaats e.e.a aanschaffen en meenemen. Maar bestaat er in Amerika ook zoiets als Marktplaats?.

Groetjes Manja
Of je kunt fietsen hangt veel af van waar je precies gaat wonen. Ook al zijn hier de winkels redelijk dichtbij, fietsen durf ik niet aan. Binnen de wijk kan ik wel fietsen maar daar zijn geen winkels. Erbuiten kom ik meteen op doorgaande wegen terecht waar je 70km/u mag rijden en daar fiets ik liever niet zomaar zonder fietspad. Boodschappen doen op de fiets zit er dus niet in. Maar goed, het kàn wel als je weet waar je gaat wonen.

Over bedden; je hebt hier inderdaad Ebay maar met grote aankopen is dat niet handig ivm verzendkosten. Het probleem als je het vanuit Nederland meeneemt is dat de maten van matrassen en beddegoed anders zijn. Dus dan kom je niet uit met je hoeslakens en kussenslopen enzo. Mijn ervaring is dat er hier in de buurt veel goedkope meubelzaken zijn en hier zit ook een Ikea vlakbij. Wij hebben dus gewoon wel alles hier gekocht. Slaapbank van Ikea en stapelbed voor de kinderen. Ook bij Ikea in de US houden ze zich trouwens aan de US maten. Wat je kunt doen is kijken bij garage sales. Die worden meestal regelmatig gehouden.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En om op te slapen: ze hebben ook van die luchtmatras systemen die zichzelf opblazen. Neemt haast geen plaats in als je bezoek er niet is, je kan het mee terug naar Nederland brengen want het neemt ook dan weer niet veel plaats in, maar mogelijk kan je ook een deel van je centjen recuperen tijdens de garagesale die je hoogstwaarschijnlijk gaat houden als jullie terugkeren.

OK, kwestie van het tempo er wat in te houden:volgende twee vragen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

houstonwehaveaproblem schreef:...je hebt hier inderdaad Ebay...
Vergeet ook Craig's List (http://www.craigslist.org) niet! Dat is doorgaans veel plaatselijker dan eBay.

Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer