Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

IR-1 vanuit Nederland of "spontane" AOS?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Forward
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

IR-1 vanuit Nederland of "spontane" AOS?

Bericht door Forward »

Achtergrond: (zeer) lang verhaal kort:
Nadat ik mijn Amerikaanse liefje in juni 2014 online heb leren kennen ben ik op 7 januari 2015 voor het eerst naar Amerika gevlogen om haar te ontmoeten. Op 7 februari zijn we verloofd en op 21 maart getrouwd. Vervolgens ben ik alleen teruggevlogen naar Nederland en na 5 maanden ploeteren in september studie afgerond, baan gevonden met jaarcontract en een verblijfsvergunning voor mijn vrouwtje geregeld. Sindsdien wonen we hier in Rotterdam.

Omdat we op 21 maart alweer 2 jaar getrouwd zijn kom ik op dat moment volgens mij in aanmerking voor het IR-1 spouse visa proces. Echter, alle documentatie die ik hierover lees lijkt ervan uit te gaan dat de Amerikaanse partner in de VS woont en werkt; wat in ons geval dus niet zo is. :?

Weet er iemand of je dit hele proces vanaf de I-130 ook vanuit Nederland kunt doorlopen?

Visa Journey geeft voor de situatie waarin beide partners buiten de VS verblijven alleen de DCF guide als optie, en DCF is voor Nederlanders niet mogelijk, bij mijn weten.

Een andere mogelijkheid is natuurlijk om als toerist de VS binnen te reizen op ESTA en vervolgens zogenaamd spontaan te besluiten om te blijven en AOS aan te vragen. Vrienden van ons (zij Amerikaanse en hij Braziliaan) hebben het op die manier aangepakt en zijn er zo doorheen gerold. Ik ben echter huiverig om dit te doen, aangezien je hiermee volgens mij technisch gezien visumfraude pleegt, waar een 10 year ban op staat.

Edoch, er is mij veel aan gelegen om te voorkomen dat mijn vrouw en ik weer vele maanden van elkaar gescheiden moeten worden... hulp en/of ervaringen zijn zeer welkom!
sundaysue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: IR-1 vanuit Nederland of "spontane" AOS?

Bericht door sundaysue »

http://www.visajourney.com/forums/topic ... -is-filed/
Alhoewel ik nog enkele topics op het forum voorbij heb zien komen dat er mensen DCF hebben gedaan via Amsterdam zo recentelijk als September 2016, lijkt het er inderdaad op dat Amsterdam geen 'USCIS field office' meer heeft.

Wat je al aangeeft is dat je met je ESTA afreist om AOS doen inderdaad niet zo zuiver is. Het is en blijf fraude als je het met voorbedachte rade doet. Je kan het maar niet genoeg benadrukken dat dit soort acties van mensen, het voor de andere mensen die hun geliefde gewoon willen opzoeken nog moeilijker maakt. Maar vrij vaak genoeg komt men er wel doorheen zonder kleerscheuren na hun greencard-interview. Je wordt echter wel meer onder de loep genomen door de IO dan iemand zoals mij, die via K1 is binnengekomen. Liegen tegen CBP is not done en kan inderdaad in totaal in 10 jaar ban opleveren.
K-1 traject afgelopen in 2016.
Lawful Permanent Resident sinds 07/07/2019
Removing of Conditions on Greencard: 04/18/19
Burgerschap N-400: Aangevraagd op 09/02/2020
Officieel Amerikaanse Burger: 01/29/2021

Over & done!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer