Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke papieren nodig?
-
- Amerikakenner
Welke papieren nodig?
Ik ben met een Amerikaanse getrouwd en binnenkort krijg ik de Amerikaanse nationaliteit.
Ik kan zo Nederlander blijven, maar mijn vraag is welke papieren ik moet meenemen naar de Ambassade of consulaat om een paspoort aan te vragen? Ik weet van je huwelijks akte met een stempel erop met een datum nadat je Amerikaan bent geworden. Maar wat heb je nog meer aan papiere nodig? Of waar kan ik dat vinden evt?
Ik kan zo Nederlander blijven, maar mijn vraag is welke papieren ik moet meenemen naar de Ambassade of consulaat om een paspoort aan te vragen? Ik weet van je huwelijks akte met een stempel erop met een datum nadat je Amerikaan bent geworden. Maar wat heb je nog meer aan papiere nodig? Of waar kan ik dat vinden evt?
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Re: Welke papieren nodig?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
- Amerika-expert
Re: Welke papieren nodig?
Kort gezegd: officiele verklaringen van getrouwd zijn, geboorteakte partner, paspoort partner, eigen paspoort, verklaring van partner dat je nog steeds samen op hetzelfde adres woont, en dat je nog steeds met elkaar getrouwd bent. Alles voorzien van een apostille, verkrijgbaar bij de 'Secretary of state' van jouw staat -- zoek op google naar waar het hoofdkantoor van die secretary of state precies zit).
De Nederlandse ambassade had (heeft?) een handig lijstje waar je kunt afvinken. Of spit wat in de link gegeven door Dutchess
De Nederlandse ambassade had (heeft?) een handig lijstje waar je kunt afvinken. Of spit wat in de link gegeven door Dutchess
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 887 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-