Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

3 jaar gescheiden voor emigratie?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
peterdew
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

3 jaar gescheiden voor emigratie?

Bericht door peterdew »

Vrienden van ons, een getrouwd stel, hebben plotseling aangegeven naar Amerika te gaan. Hij gaat eerst, en moet drie jaar daar verblijven voordat vrouw en kinderen ook over kunnen komen. Hij laat haar dus met de opvoeding van vier jonge kinderen achter, en we begrijpen er niks van!

Nu vraag ik me af vanwege welke regel die scheiding van drie jaar nodig is, ik kan er niets over vinden op internet. Helaas weet ik niet op welke manier hij een greencard heeft gekregen/denkt te krijgen. We proberen hierover in gesprek te komen, maar de boot wordt nogal afgehouden tot nu toe. Wie heeft hier ervaring mee?
Taygi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 3 jaar gescheiden voor emigratie?

Bericht door Taygi »

Uit jouw post stel ik mij vooral de vraag waarom jij je moeit. Een bevriend koppel neemt een beslissing en wil er jou niet teveel over vertellen. Je reactie daarop is... blijkbaar hun wensen te negeren, hun beslissing in vraag te stellen en onderzoek te gaan doen of het allemaal wel klopt?

Vreemd.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Hij vraagt gewoon of die 3 jaar regel bestaat.
Nagini
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Nagini »

Ik heb nog nooit van een "drie jaar wachten" regel gehoord. Ook niet tegengekomen op dit forum. Waar ik aan denk is wachttijden voor visa's (die kunnen extreem oplopen, denk 10+ jaar voor bijvoorbeeld een broer laten overkomen), misschien dat ze daarop anticiperen. Wel is het bij de meeste visa's zo dat je gewoon kan aangeven dat je dependents meeneemt en die komen dan direct met je over. Bijvoorbeeld als je op L1 vertrekt kan je spouse L2 krijgen en kan dan ook vrij snel zelf werken daar. Het andere wat ik me kan bedenken is dat ze niet aan een regel voldoen om het hele gezin mee te nemen (soms zijn er inkomenseisen, met vier kinderen misschien best fors? Ook weer visumafhankelijk) of het niet kunnen betalen als een van de twee daar niet direct kan werken, en bij het type visum waar ze op willen reizen geen werkvisum voor het gezin wordt afgegeven.

Kan het niet gewoon een bewuste keuze zijn? Bijvoorbeeld wachten tot alle kinderen een bepaalde leeftijd/schoolniveau hebben, of als een van de twee nog een opleiding wil doen in het thuisland. Aangeven dat het een regel is is dan een manier om geen gezeik te krijgen (aangezien ze al het type visa waarop ze verhuizen niet wilden delen)...
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Er kunnen zoveel redenen zijn. Misschien komt hij als expat en een bedrijf die (nog) niet voor zijn gezin wil betalen. Of met één van de e-visa met een eigen bedrijf of grote investering. Misschien blijft hij hier illegaal. Of loopt hun relatie niet lekker en willen ze een poosje apart wonen. Of hij gaat studeren. Misschien moet hij een poosje het gevang in ('he's travelling' heet dat hier ook wel :)) en gaat hij helemaal niet naar amerika. Of hij gaat trouwen met een amerikaan en over 3 jaar scheiden. Of wat Nagini zegt.
Max Kool
Amerikakenner

Bericht door Max Kool »

mtl schreef:
16 apr 2019, 13:05
Hij vraagt gewoon of die 3 jaar regel bestaat.
Nooit van gehoord. Heck we weten niet eens de nationaliteit van hem of haar.

Als het voor werk is lijkt het mij totale onzin. Zowel met een H als L visa mogen ook de vrouw en kinderen mee...
LA, LA, LA....
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Het zou ook kunnen zijn dat deze familie verkeerde informatie heeft gekregen en dat Peter daar zorgen over heeft.

Ik heb nog nooit gehoord van een termijn van drie jaar. De EU heeft volgens mij wel zoiets - als je er vijf jaar bent geweest (hoeft niet aaneengesloten te zijn) ben je automatisch een, hmmm, unieburger? Het is echter al weer jaren geleden dat ik de Europese grondwet heb doorgespit en wellicht is dit nu anders.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer