Ik heb me hier een tijdje geleden al eens voorgesteld met het voornemen om wellicht naar de VS te emigreren met mijn Amerikaanse vriendin.
Even kort wat achtergrond informatie. Mijn vriendin is via haar werkgever in 2016 naar Nederland gekomen en woont hier sinds dien. Wij gaan hier volgende maand trouwen, en hopen dat we vanuit Nederland het papierwerk kunnen regelen en dan volgend jaar samen terug naar de VS kunnen. Zij kan een transfer maken terug naar de VS, en ik zal waarschijnlijk daar een nieuwe baan moeten vinden.
Ik heb hier op het forum aardig wat topics gelezen om me voor te bereiden, maar elke keer als ik een voglend topic lees, komen er meer vragen op of lijkt het toch moeilijker dan gedacht, dus ik wil graag een topic openen om soms wat hulp te kunnen vragen aan de experts hier.
In eerste instantie dacht ik de DCF route te kunnen volgen, echter heb ik later gelezen dat dit alleen kan in geval van urgentie. Aangezien we nu plannen om in September 2020 naar de VS te verhuizen, is daar geen sprake van dus die optie lijkt niet mogelijk, wellicht heeft iemand hier andere ervaring mee, dan hoor ik het graag.
De ander overgebleven optie is dan CR-1. Tot ik twee weken geleden de procedure wat nader bekeek, en bleek dat mijn vriendin dit alleen kan indienen als zij ‘domicile’ in de VS heeft.
Wij willen graag bij elkaar blijven aangezien we nu beiden een goede baan hebben, en het zou aardig wat kosten als zij eerst terug moet verhuizen en ik hier moet blijven. Daarnaast kan zij mij, en ik haar, natuurlijk niet zo lang missen
We hebben inmiddels ook wat hulp aangeboden gekregen via vrienden in de VS, die eerder hebben gehoplen bij andere visa aanvragen. Als iemand hier op het forum nog tips of adviezen heeft dan zijn we daar ook heel benieuwd naar. Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden.
Gr Martijn