Ik studeer momenteel ICT op HBO niveau en ik zit momenteel in mijn eerste jaar. Ik wil na mijn studie een software engineer worden in Amerika en ik probeer dus nu uit te vogelen hoe ik dat het beste kan doen(met zo min mogelijk gedoe).
Ik was van plan om mijn stage in Amerika te doen in mijn derde jaar, maar het blijkt nu dus dat ik dat ook in mijn tweede jaar kan doen. Ik heb ook van veel mensen gehoord en ook vaak online gelezen dat software engineers na hun interships banen aangeboden krijgen bij die bedrijven waar ze dus stage hebben gedaan.
Ik vraag mij dus nu af of het handiger is om mijn stage in het derde jaar te doen i.p.v. het tweede, aangezien een werkgever dan minder lang zou hoeven te wachten op mijn studie voordat ik aan de slag kan bij het bedrijf. Ik zou ook willen weten hoe moeilijk het is om aan een baan en verblijfsvergunning te komen in de VS als ik niet zo'n baan aangeboden krijg na mijn stage. Ik las op internet dat het makkelijker is voor mensen in de IT. Ik zou ook verder willen studeren in de VS.
Ik weet dat sommige van deze vragen makkelijk op te zoeken zijn, maar als iemand er ervaring mee heeft of er al wat van weet zou ik graag die extra info willen hebben.

Alvast bedankt!