Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
K1 visa of niet? trouwen met een soldaat
- Danicia
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
K1 visa of niet? trouwen met een soldaat
Hai,
Ik vroeg me af of iemand ervaring had met het trouwen met een soldaat die in Amerika woont. En of een k1 aanvraag voor iemand die soldaat is meschien sneller word afgehandeld? Ik ben zelf helemaal in orde heb mn vog en geen strafblad en Nederlandse nationaliteit hier geboren.
Als goed is word hij volgend jaar november naar saudi arabië gestuurd en ik vraag me ook af is het meschien ook geen optie om daar te trouwen en dat hij dan terug in amerika met het papierwerk aan de slag gaat ? Ik weet dat heel veel soldaten trouwen in het buitenland en dat het dan ook weer een ander proces word.. iemand die hiervan meschien ook weet?
Wat is het meest wijs?
Gr danicia
Ik vroeg me af of iemand ervaring had met het trouwen met een soldaat die in Amerika woont. En of een k1 aanvraag voor iemand die soldaat is meschien sneller word afgehandeld? Ik ben zelf helemaal in orde heb mn vog en geen strafblad en Nederlandse nationaliteit hier geboren.
Als goed is word hij volgend jaar november naar saudi arabië gestuurd en ik vraag me ook af is het meschien ook geen optie om daar te trouwen en dat hij dan terug in amerika met het papierwerk aan de slag gaat ? Ik weet dat heel veel soldaten trouwen in het buitenland en dat het dan ook weer een ander proces word.. iemand die hiervan meschien ook weet?
Wat is het meest wijs?
Gr danicia
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Re: K1 visa of niet? trouwen met een soldaat
Even voor alle zekerheid. Je hebt deze persoon in het ontmoet? Niet alleen online?
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
- Danicia
- Amerika-ontdekker
Ja ken hem ook in het echt 

Kan die soldaat dat niet binnen het leger navragen? Als het goed is lopen daar mensen rond die juridisch het een en ander weten.
- Danicia
- Amerika-ontdekker
Klopt ze moeten aan een bepaald persoon hun plannen vertellen etc..
Was gewoon benieuwd of iemand ook deze stap met een militair heeft gemaakt en of ze meschien een beetje voorang krijgen
Was gewoon benieuwd of iemand ook deze stap met een militair heeft gemaakt en of ze meschien een beetje voorang krijgen

-
- Amerika-expert
Ik, met een marinier. Maar ik kan je niet helpen want dat was 30 jaar geleden, een totaal andere wereld dan die waarin we nu leven. Wij kregen toen geen voorrang omdat het niet nodig was.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Née er is geen versneld looppad voor echtgenoten van militaire (of andere regeringsbeambten). Militairen kunnen zelf wel sneller genationaliseerd worden. Buitenlanders die dienen kunnen (indien honorary service word nagewezen), de Amerikaanse nationaliteit aannemen na 2 jaar gediend te hebben, I plaats van pas na 5 jaar.
En als voetnoot. Militairen die OCONUS geplaatst zijn moeten in het algemeen toestemming van hun CO aanvragen om te aldaar te mogen trouwen. Dit is zeker zo als de militair een security clearance heeft. Ook de INS kan bij trouwen met een militair OCONUS moeilijk doen ivm aanmerking van de huwelijksakte.
En als voetnoot. Militairen die OCONUS geplaatst zijn moeten in het algemeen toestemming van hun CO aanvragen om te aldaar te mogen trouwen. Dit is zeker zo als de militair een security clearance heeft. Ook de INS kan bij trouwen met een militair OCONUS moeilijk doen ivm aanmerking van de huwelijksakte.
”I’m doin’ finer than frog hair split four ways.”
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht