Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

College of werken in Amerika ?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Chris85
Amerika-newbie

College of werken in Amerika ?

Bericht door Chris85 »

Hallo ik zou me even voorstellen ik ben Chris ik ben 19 jaar en ik kwam dit forum tegen op internet en ik moet zeggen erg intressant :D

Maar ik heb ook een paar vragen en ik hoop dat jullie hier op andwoord kunnen geven.

Op dit moment heb ik de opleiding commercieel medewerker binnendienst/ marketing en communicatie (Mbo Niveau 4) afgerond en werk ik voor een bedrijf onder deze functie.

Graag zou ik op me 21ste of 22ste jaar verhuizen naar amerika om een volledige college opleiding te volgen indien dit mogelijk is, of gewoon te gaan werken.

Ik heb al enige informatie op gezocht en al veel onderwerpen op het forum gelezen over emigratie enz.

Dus voor jullie de vraag wat zijn mijn mogelijkheden om een volledige college opleiding te volgen en hoeveel dit ongeveer gaat kosten. Heb ik met deze opleiding een kans om binnen deze tijds periode een visum te krijgen voor werk of een opleiding?
Dreaming of the USA
Nikka
Amerika-ontdekker

Hey Chris

Bericht door Nikka »

Hey Chris,

Een antwoord op je vraag kan ik niet geven. Maar ik zou later ook graag gaan studeren in amerika, liefst na het beeïndigen van mijn middelbare studies(als ik 18 ben). Ik ben op dit moment 16.

Later wil ik ook graag emigreren naar amerika.

groetjes
Nikka
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

New Hampshire USA
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door New Hampshire USA »

Hi Chris,

Wij zijn amerikan imigratie advocaaten in amerika en wij met nederlands medewerkers en studenten werken. Als je engels lezen, kijk op ons site http://www.nl-usa.com (studenten paginas).

Verder, als je vraagen over VS imigratie hebben, je kunnen ons bellen (gratis). In nederland, bel (0)20 796 59 20 en toets 1 voor mij lijn.

Richard Wilde
website: http://www.redsox.com
Winnaar Ammy Award 2004: Beste Newbie (NL-USA Visa) :)
cle
Amerika-newbie

Bericht door cle »

Hallo Chris en Nikkie

Ik heb vorig jaar op een community college gezeten in NC - raleigh... Is goedkoper dan een Universiteit. (wake tech community college)

Ik had een F1 visa en moest elke 3 maanden 3000 dollar betalen. De zomer kon je vrij krijgen en mijn rekening was 9000 dollar per jaar.

Voordat je aangenomen wordt op een school moet je een hele lijst invullen en een bewijsje van mensen die je sponseren (rekening overzicht van ouders )voor 10.000 dollar in het jaar.
Omdat je een OUT OF STATE student bent krijg je geen korting, IN STATE is namelijk 600 dollar per 3 maanden.
Een ander nadeel is dat je eerst een programma moet volgen aan de hand van een Engelse test (eitje). Je krijgt dan je nivo te horen en aan de hand van het nivo moet je nog engelse lessen volgen (spreken, schrijven, grammar, lezen). Het kan dus zijn dat je er nog een jaartje langer zit.

Ik had een paar klasgenoten die een greencard hadden gewonnen en zij betaalde als IN STATE - 600 dollar.. DUs probeer vooral de lottery.. kan veel geld schelen

Als je wil studeren aan een Universiteit dan betaal je soms twee keer zoveel.

Werk zoeken is nu een probleem in Amerika. Ik ben al maanden aan het zoeken en het is lager werk dan mijn nivo. Ik heb het gevoel dat amerikanen niet zo blij zijn met buitenlanders omdat heel veel bedrijven mensen inhuren vanuit INDIA/ of het bedrijf gaat gedeeltelijk naar INDIA

Vooral rondkijken wat voor programma's er zijn om je over te halen..

cle
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer