Mijn vrouw (US citizen) en ik zitten met een duivels dilemma:
Wij zijn een jaartje geleden begonnen met de groene kaart (IR-1) aanvraag en hebben hier tot dusver niet echt veel van gehoord. Nu zitten wij een beetje in de knel, wel of niet verhuizen naar Amerika?
In eerste instantie wilden wij na onze bruiloft z.s.m. naar Amerika verhuizen, omdat mijn vrouw een erg hechte band heeft met haar familie en graag dichterbij zou willen wonen, ik hou wel van een avontuurtje en zag dit wel zitten.
Maar naarmate de tijd vordert en wij langer in Nederland wonen, zien wij eigenlijk niet echt veel reden meer om naar de VS te verhuizen. Ik en mijn vrouw zijn allebei toch wel van mening dat we er op achteruit gaan wanneer wij naar de VS verhuizen, op de huizenmarkt na is alles in Nederland toch wel erg goed geregeld. Ook kijkend op onze kinderwens hebben wij het gevoel dat onze (toekomstige) kinderen hier in Nederland beter onderwijs kunnen krijgen en in een gezondere en veiligere omgeving op kunnen groeien.
Nu is mijn vraag: Wat is jullie kijk hierop? Vooral voor de mensen die al in Amerika wonen, hoe ervaren jullie dit? Merken jullie echt veel verschil met Nederland en wat is jullie reden om toch voor de VS te kiezen en niet voor Nederland?
Ik heb natuurlijk nog nooit in de VS gewoond, dus ik weet alleen maar wat ik van familie hoor en zelf op het internet kan vinden, maar dit is voor mijn gevoel niet echt representatief op de realiteit.
Het is natuurlijk een beslissing die wij zelf moeten maken, maar het zou enorm helpen om jullie kijk hierop te hebben!
Alvast bedankt voor jullie moeite.