Over een paar maanden gaan ik en mijn verloofde eindelijk beginnen aan het emigratie process naar Amerika toe. We zouden eerst gaan trouwen in België, maar helaas hadden we een van de documenten niet op tijd binnen en moest mijn verloofde terug naar de VS vanwege herplaatsing door het leger.
In mei beginnen we dus aan het K-1 VISA process. Heel spannend allemaal, maar het lijkt me vooral goed lezen en wachten. Alsnog heb ik nog een aantal vragen waar ik en mijn verloofde tegen aan liepen.
Vraag 1.
In 2023 word ik 21 in juli. Ergens had ik gelezen dat als je 21 word je visum niet meer geldig is? Alhoewel ik aanneem dat mijn visum aanvraag van mei 2022 hopelijk wel voor die tijd word goedgekeurd indien dit niet zo zou zijn hoe gaat dit dan ter werk?
En indien ik voor mijn 21ste op de K-1 Visa naar Amerika mag, hier trouw en adjustment of status aanvraag, moet de adjustment of status dan ook voor ik 21 word gedaan of erna?
Vraag 2.
Mijn verloofde heeft een aantal jaar geleden een boete gekregen voor “littering” en dit moet dus aangegeven worden op de I-129F formulier. Hier bij staat dat hij documenten moet aanleveren hierover, hoe komt hij aan zulke documenten en waar kunnen die verkregen worden?
Dat waren mijn 2 belangrijkste vragen, voor de rest is eigenlijk alles wel duidelijk. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met verstand over het visum! Alle hulp is gewaardeerd!!