Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voorstellen Michel; aantal visa vragen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
michel kemp
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Voorstellen Michel; aantal visa vragen

Bericht door michel kemp »

Goedemorgen allemaal,

Mijn naam is Michel Kemp en sinds vandaag lid geworden van dit forum.
Na een aantal keren op vakantie te zijn geweest in de verenigde staten fascineert het land en zijn inwoners mij zo dat ik misschien wel wat meer met Amerika wil dan alleen vakantie. Ik kwam er tijdens mijn reizen bijvoorbeeld achter dat vele Nederlandse/Europese producten daar niet te koop zijn en andersom. Maar ook bepaalde kledingstyle, sieraden, verzorgingsproducten, meubeltjes woonaccessoires etc. zijn of niet te koop of er zit een enorm prijsverschil in. Ik zie veel Amerikaanse producten die hier niet te koop zijn waarvan ik dan denk...dat zou het bij ons goed doen en andersom.
Daarom denk ik er over na om zaken te gaan doen in Amerika, weliswaar kleinschalig maar je moet ergens beginnen :wink:
Beetje in en verkoop van diverse uiteenlopende producten op kleinschalige basis.
Zo denk ik er bijvoorbeeld over na om te beginnen met een marktkraam op braderieën en of markten of iets dergelijks i.p.v. gelijk een winkelpandje te huren.
Wellicht kan ik via dit forum de weg vinden om dit soort zaken te kunnen realiseren.
Kan je bijvoorbeeld zomaar als buitenlander in Amerika zomaar een marktkraam huren om je handel te verkopen.
Moet je bijvoorbeeld ingeschreven staan bij één of andere instantie?
Dat soort zaken hoop ik hier te vinden.

Met vriendelijk groet
Michel Kemp
Hockey
Amerika-expert

Re: Voorstellen

Bericht door Hockey »

Hallo Michel, wees welkom hier. Om maar alvast een vraag te beantwoorden:
michel kemp schreef:
06 jul 2022, 08:58
Kan je bijvoorbeeld zomaar als buitenlander in Amerika zomaar een marktkraam huren om je handel te verkopen.
Praktisch gezien zal dit vermoedelijk wel kunnen, de meeste Amerikanen kennen de regels omtrent visa voor hun eigen land niet. Maar let op, het mag absoluut niet. Wat jij wil is werken en dat mag alleen met het juiste visum. En voor zover ik weet bestaat er geen visum om zelf te gaan verkopen vanuit een kraampje.
michel kemp
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door michel kemp »

Dank je wel Hockey,

Klopt helemaal dat daar een juist visum voor nodig is, het zogeheten H-1B-visum en een ESTA.
Dan mag je drie jaar lang werkzaamheden uitvoeren in de VS.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Hi, welkom op het forum. Nuttig dat je een topic opent. Ik zou echter, naast het stellen van vragen, ook wat meer onderzoek doen. Ik ben verre van een kenner, maar je stellingen hierboven zijn niet correct.

Een H-1B-visum is een visum dat door Amerikaanse werkgevers moet worden aangevraagd voor buitenlandse werknemers. Dit is dus geen visum dat je zelf kunt aanvragen. Hier zijn ook hoge kosten mee gemoeid voor de werkgever en volgens mij zit er ook nog eens een cap op het aantal H-1B-visa dat ze per jaar beschikbaar stellen. Kortom; verre van een makkelijke weg en een utopie voor jouw wens. Deze kun je mijn inziens dus wegstrepen.

Een ESTA is geen visum, juist een waiver om geen visum te hoeven aanvragen. Deze is slechts twee jaar geldig en geeft je het recht Amerika tot 90 dagen achtereen te bezoeken. Betaald werk doen op een ESTA is niet toegestaan. Theoretisch gezien kun je denk ik wel een kraam openen op een markt als je op een ESTA reist, maar zodra je dit meldt aan een immigrations officer zit je weer op de eerste vlucht terug naar huis. Oftewel, ook dit is niet de juiste route. Een ESTA is bedoeld voor recreatieve reizigers of voor mensen die een zakelijk bezoek brengen aan bv een beurs of een klant.

Wil je gewoon af en toe een kraampje openen of is je wens echt daar heen te verhuizen en te gaan werken? Dat zijn nogal verschillende uitgangspunten namelijk.

Leden als @Hockey kunnen je een stuk beter helpen dan dat ik dat kan, maar het helpt als je zelf al het een en ander correct hebt opgezocht.
Groetjes,
Daniel
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Voorstellen Michel; aantal visa vragen

Bericht door Marcopstal »

Een probleem zit ook al bij "kleinschalig". Daar zijn ze niet naar op zoek.
Wat hun eventueel nog interesseert dat zijn kapitaalkrachtige investeerders.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

michel kemp schreef:
06 jul 2022, 13:17
Klopt helemaal dat daar een juist visum voor nodig is, het zogeheten H-1B-visum en een ESTA.
Dan mag je drie jaar lang werkzaamheden uitvoeren in de VS.
Zoals al eerder aangegeven, gaat die vlieger dus niet op.
H1B is geen visum waarmee je kunt doen wat jij wil. En ESTA is al helemaal geen visum, maar een waiver, waarmee je als reiziger vanuit bepaalde landen toestemming krijgt om zonder een formeel visum naar de V.S. te reizen voor een bezoek van maximaal 90 dagen.

Wat jij wil, bestaat gewoonweg niet. Je kan niet zomaar naar de V.S. verkassen om daar (hier voor mij) te komen werken, vanuit een kraam of anderszins. Als jij pak 'm beet een miljoen dollar of zo in een bedrijf wil investeren, dan heb je nog een kans, maar met iets kleinschaligs als wat jij voor ogen hebt kun je het gewoonweg vergeten.

Succes ermee, maar je kans van slagen is nihil.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Nagini
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Nagini »

Het lijkt mij handiger om je plan via een website te doen. Dingen verkopen aan Amerikanen vanuit Nederland is niet illegaal, en er zijn niet zoveel regels rondom webwerk als fysiek werk zoals een winkel of kraampje. Er zijn ook al sites die dat doen: https://www.heimweewinkel.nl/ stuurt je bijvoorbeeld over de hele wereld Nederlandse producten. Verder kun je op een ESTA of B visum wel voor 'zaken' naar de VS, dus als je bijvoorbeeld met leveranciers voor je webwinkel wilt praten kan dat.

Als je fysiek een kraampje wil opzetten, kan dat in Nederland maar zal het erg moeilijk worden om dat in de VS te kunnen doen. Het is namelijk duidelijk werk, en dat mag alleen op de juiste visas (en ZEKER niet op ESTA). Er zijn geen werkvisas voor kleine zelfstandigen (type E investeerdersvisums willen een minimumbedrag rond de half miljoen zien en/of dat je meerdere werknemers in dienst gaat nemen). Als je koste wat kost in de VS een winkel wil opzetten, zijn je beste opties dan om de visumloterij winnen (kans van 1 keer per 72 jaar, maar dan heb je wel een groene kaart en mag je werken waar of hoe je wil) of met een Amerikaanse trouwen en dan via CR of K visums een groene kaart te krijgen.
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Even gekeken.... HeimweeWinkel.... verzendkosten voor een 5 kilo pakket: € 50.99 :shock: :shock:
Nagini
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Nagini »

@GoBucks Goedkoop is inderdaad anders :shock: Misschien dat deze TS dat beter kan? :lol:
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Zoals al gezegd zijn er eigenlijk maar drie routes die dit mogelijk maken:

(a) Een bedrijf starten om deze plannen uit te voeren en daarmee een E visum verkrijgen. Minimale investering $500k en je dient meerdere amerikaanse werknemers in dienst te nemen en houden. Dit kan snel, maar kost (naast de investering) ook een hoop geld, wat juridische bijstand kan in zo'n traject geen kwaad. Als ik zo je post lees vermoed ik dat dit geen optie is.

(b) De DV lottery winnen

(c) Trouwen met een Amerikaans staatsburger
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer