Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Emigreren USA vader
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Emigreren USA vader
Hallo,
Ik ben nieuw hier en zit toch met veel brandende vragen, ik hoop dat iemand me wegwijs kan maken.
Ik ben zelf 38 en mama van 4, woonachtig en geboren in NL, mijn vader is Amerikaan en heeft mijn moeder hier leren kennen toen hij hier zat met het leger. Zoals ik begrijp kan ik nu met mijn geboortecertificaat mijn US paspoort aanvragen.
We zijn serieus aan het overwegen te gaan emigreren maar dat is zo´n gigantisch grote stap dat we het constant hebben weg geduwd, toch blijft ons hart in USA en wil ik nu stappen ondernemen, ik heb de formulieren voor aanvraag paspoort hier liggen.
Nu is mijn vraag;
Moet mijn partner beter NU al met mij trouwen ? Of kan dat ook nadat ik mijn pas heb ( tijdsbestek )
Als ik mijn paspoort heb en hij trouwt of is getrouwd met mij kan hij dan vanuit hier een Cr1 visum krijgen ? en daarna ook een pas? ( om alles direct te mogen doen )
Wij zijn namelijk van plan daar een huis te kopen en er zal ook gewerkt moeten worden, ik wil alles tot in de puntjes uitzoeken dat ook alles good to go is gezien het een onzeker gevoel is alsof je in het diepe springt.
Met de kinderen gaat alles vanzelf?
Hoelang duurt zoiets ?
Mag ik hier blijven met mijn USA pas zonder dat mijn NL schap af word gepakt ?
Graag hoor ik dit van jullie
Ik ben nieuw hier en zit toch met veel brandende vragen, ik hoop dat iemand me wegwijs kan maken.
Ik ben zelf 38 en mama van 4, woonachtig en geboren in NL, mijn vader is Amerikaan en heeft mijn moeder hier leren kennen toen hij hier zat met het leger. Zoals ik begrijp kan ik nu met mijn geboortecertificaat mijn US paspoort aanvragen.
We zijn serieus aan het overwegen te gaan emigreren maar dat is zo´n gigantisch grote stap dat we het constant hebben weg geduwd, toch blijft ons hart in USA en wil ik nu stappen ondernemen, ik heb de formulieren voor aanvraag paspoort hier liggen.
Nu is mijn vraag;
Moet mijn partner beter NU al met mij trouwen ? Of kan dat ook nadat ik mijn pas heb ( tijdsbestek )
Als ik mijn paspoort heb en hij trouwt of is getrouwd met mij kan hij dan vanuit hier een Cr1 visum krijgen ? en daarna ook een pas? ( om alles direct te mogen doen )
Wij zijn namelijk van plan daar een huis te kopen en er zal ook gewerkt moeten worden, ik wil alles tot in de puntjes uitzoeken dat ook alles good to go is gezien het een onzeker gevoel is alsof je in het diepe springt.
Met de kinderen gaat alles vanzelf?
Hoelang duurt zoiets ?
Mag ik hier blijven met mijn USA pas zonder dat mijn NL schap af word gepakt ?
Graag hoor ik dit van jullie
Re: Emigreren USA vader
Je bent dus al je hele leven amerikaan, maar heb je ook belastingaangifte gedaan sinds je 18e?. Zo niet, dan zul je dat hoogstwaarschijnlijk eerst moeten doen voordat je zelf een amerikaans paspoort kunt krijgen.
Terug in Texas!
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb dat inderdaad gehoord dat ik dan vanzelf Amerikaan zou zijn dat hel enkel nog geregeld dient te worden. van belastingaangifte nooit iets geweten nee. Leef mijn hele leven al hier, mijn vader heeft me wel aangegeven op geboorteaangifte, maar heb mijn moeders naam ( sws wazig ) en hij heeft me niet bij de US ambassade gemeld
Waar moet ik beginnen ?
Waar moet ik beginnen ?
-
- Amerika-ontdekker
Wellicht kan iemand mij helpen aan wat als eerst te doen
Eerst trouwen, dan pas mijn US paspoort aanvragen?
Daarna die van mijn partner ?
Ik weet echt niet wat het juiste is om te doen
Eerst trouwen, dan pas mijn US paspoort aanvragen?
Daarna die van mijn partner ?
Ik weet echt niet wat het juiste is om te doen
- Nagini
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Hey Dreamer,
Ik kopieer mijn andere post maar even voor informatie.
In principe geef je je Nederlandschap op zodra je vrijwillig een tweede nationaliteit aanneemt. Er zijn hier een aantal uitzonderingen voor:
Verder kun je geen groene kaart voor je partner regelen tenzij je een 'domicile' in de VS hebt. Dus het wordt lastig om in Nederland te blijven en je partner status te geven in de VS.
Ik begrijp dat het kriebelt, maar je moet duidelijk nog een aantal dingen uitzoeken. Bedenk goed: wil je het doen als het nog een paar jaar duurt voor je met het hele gezin in de VS gesettled bent? Als het betekend dat je misschien maanden apart van je partner moet wonen?
Let ook op de leeftijd van je kinderen: als ze boven de 18 zijn (of dat snel worden) zullen ze mogelijk ook hun Nederlandschap verliezen als ze Amerikaan willen worden.
Waarschijnlijk is het proces als volgt voor je: trouwen -> paspoort aanvragen (https://uk.usembassy.gov/u-s-citizen-se ... 8-or-over/) -> paspoort aanvragen voor de kinderen (via je eigen citizenship status) -> verhuizen naar de VS-> domicile establishen & CR1 aanvragen. Eventueel kun je CR1 gelijk aanvragen, omdat het 10-12 maanden duurt om de I-130 te processen, en je pas bij het interview moet bewijzen dat je domicile hebt en voor je partner kunt betalen. Als je niet gaat werken, of minder dan 125% van de federal poverty guideline gaat verdienen, moet je iemand vinden om je te helpen met het sponsoren. Na het processen kan je partner op interview in Nederland of omstreken, wat dan ook weer enkele weken tot maanden kan duren. In de tussentijd kan hij wel op bezoek, maar niet bij je wonen. Na goedkeuring krijgt hij een groene kaart, en kan het hele gezin samen in de VS wonen.
Ik kopieer mijn andere post maar even voor informatie.
In principe geef je je Nederlandschap op zodra je vrijwillig een tweede nationaliteit aanneemt. Er zijn hier een aantal uitzonderingen voor:
- U bent geboren in het land waarvan u de nationaliteit aanneemt. U woont ook in dat land als u die nieuwe nationaliteit krijgt.
- U woonde voordat u meerderjarig werd minimaal 5 jaar achterelkaar in het land van die andere nationaliteit.
- U neemt de nationaliteit aan van uw huwelijkspartner of geregistreerde partner.
Verder kun je geen groene kaart voor je partner regelen tenzij je een 'domicile' in de VS hebt. Dus het wordt lastig om in Nederland te blijven en je partner status te geven in de VS.
Ik begrijp dat het kriebelt, maar je moet duidelijk nog een aantal dingen uitzoeken. Bedenk goed: wil je het doen als het nog een paar jaar duurt voor je met het hele gezin in de VS gesettled bent? Als het betekend dat je misschien maanden apart van je partner moet wonen?
Let ook op de leeftijd van je kinderen: als ze boven de 18 zijn (of dat snel worden) zullen ze mogelijk ook hun Nederlandschap verliezen als ze Amerikaan willen worden.
Waarschijnlijk is het proces als volgt voor je: trouwen -> paspoort aanvragen (https://uk.usembassy.gov/u-s-citizen-se ... 8-or-over/) -> paspoort aanvragen voor de kinderen (via je eigen citizenship status) -> verhuizen naar de VS-> domicile establishen & CR1 aanvragen. Eventueel kun je CR1 gelijk aanvragen, omdat het 10-12 maanden duurt om de I-130 te processen, en je pas bij het interview moet bewijzen dat je domicile hebt en voor je partner kunt betalen. Als je niet gaat werken, of minder dan 125% van de federal poverty guideline gaat verdienen, moet je iemand vinden om je te helpen met het sponsoren. Na het processen kan je partner op interview in Nederland of omstreken, wat dan ook weer enkele weken tot maanden kan duren. In de tussentijd kan hij wel op bezoek, maar niet bij je wonen. Na goedkeuring krijgt hij een groene kaart, en kan het hele gezin samen in de VS wonen.
@Nagini - maar als ik het goed begrijp is zij misschien al Amerikaans staatsburger, dus dan is het voor haarzelf niet een kwestie van US citizenship aanvragen en haar NL nationaliteit verliezen. Een paspoortaanvraag is niet hetzelfde als een citizenship aanvraag. Of had je het over de citizenship aanvraag van haar partner? Maar dat is dan minstens de eerste 3 jaar na huwelijk nog niet aan de orde.
@Dreamer66 - heb je al uitvoerig uitgezocht of jij inderdaad een Amerikaans staatsburger bent? Het hangt van een heleboel details af (waren je ouders wel of niet getrouwd, hoe lang heeft je vader voor je geboorte in de VS gewoond, heb je een Consular Report of Birth Abroad (CRBA), etc). Zo niet, zorg dan eerst dat je die details op een rij hebt staan voordat je over verhuizen gaat denken.
@Dreamer66 - heb je al uitvoerig uitgezocht of jij inderdaad een Amerikaans staatsburger bent? Het hangt van een heleboel details af (waren je ouders wel of niet getrouwd, hoe lang heeft je vader voor je geboorte in de VS gewoond, heb je een Consular Report of Birth Abroad (CRBA), etc). Zo niet, zorg dan eerst dat je die details op een rij hebt staan voordat je over verhuizen gaat denken.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Of je bent al amerikaan, en kunt dan een paspoort aanvragen, of je bent het niet, en dan gaat je hele plan sowieso niet door.
Je moet eerst uitzoeken of je wel amerikaan bent, want ik lees hier ook zoiets dat dat niet vanzelfsprekend is als het kind buiten de Vs geboren wordt, met een niet-amerikaanse moeder, en de ouders ook nog ongetrouwd zijn (is dat het geval?). Ik lees ook dat het voor de 18e verjaardag geregeld moet worden. Heeft je vader ooit toen je een kind was jouw amerikaanse nationaliteit geregeld? Sowieso wordt de amerikaanse nationaliteit niet altijd doorgegeven als een kind buiten de VS geboren wordt, daarvoor moet de amerikaanse ouder ook voldoende jaren in de VS hebben gewoond.
https://travel.state.gov/content/travel ... broad.html
Ik begreep uit je originele post dat je sowieso de amerikaanse nationaliteit hebt, maar ik begin nu te denken dat je dat aanneemt, maar nooit hebt uitgezocht?
Je vader zal je ook niet meer kunnen sponsoren voor een green card, je bent inmiddels te oud (volgens mij kan het in theorie wel, maar gaat zo lang duren dat je kinderen dan waarschijnlijk al aged out zijn).
Als je niet amerikaan bent, en je vader je niet kan sponsoren, is jpuw situatie niet anders dan van welke nederlander dan ook, en is emigreren naar de VS verre van makkelijk.
Je moet eerst uitzoeken of je wel amerikaan bent, want ik lees hier ook zoiets dat dat niet vanzelfsprekend is als het kind buiten de Vs geboren wordt, met een niet-amerikaanse moeder, en de ouders ook nog ongetrouwd zijn (is dat het geval?). Ik lees ook dat het voor de 18e verjaardag geregeld moet worden. Heeft je vader ooit toen je een kind was jouw amerikaanse nationaliteit geregeld? Sowieso wordt de amerikaanse nationaliteit niet altijd doorgegeven als een kind buiten de VS geboren wordt, daarvoor moet de amerikaanse ouder ook voldoende jaren in de VS hebben gewoond.
Ik begreep uit je originele post dat je sowieso de amerikaanse nationaliteit hebt, maar ik begin nu te denken dat je dat aanneemt, maar nooit hebt uitgezocht?
Je vader zal je ook niet meer kunnen sponsoren voor een green card, je bent inmiddels te oud (volgens mij kan het in theorie wel, maar gaat zo lang duren dat je kinderen dan waarschijnlijk al aged out zijn).
Als je niet amerikaan bent, en je vader je niet kan sponsoren, is jpuw situatie niet anders dan van welke nederlander dan ook, en is emigreren naar de VS verre van makkelijk.
Terug in Texas!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eerst goed uitzoeken of je inderdaad Amerikaans staatsburger bent, en als dat zo is eerst trouwen, achterstallige belstingaangiftes doen in Amerika, en dan paspoort aanvragen en de rest in gang zetten.
Let op die belasting, er is nu nog een soort amnestieregeling, maar er gaan geruchten dat die gaat verdwijnen.
Er zijn bureau’s die je kunnen helpen daarbij, google eens op “ american taxes abroad”
Let op die belasting, er is nu nog een soort amnestieregeling, maar er gaan geruchten dat die gaat verdwijnen.
Er zijn bureau’s die je kunnen helpen daarbij, google eens op “ american taxes abroad”
-
- Amerika-ontdekker
@t Dutchess zoals ik heb begrepen van de iND ( emigratie dienst ) ben ik al Amerikaan alleen moet ik paspoort aanvragen, mijn partner is dan als hij met mij trouwt niet ook automatisch citizen ? Is dit pas na 3 jaar? want er moet wel gewerkt en huis gekocht kunnen worden.Dutchess schreef: ↑05 aug 2022, 18:26@Nagini - maar als ik het goed begrijp is zij misschien al Amerikaans staatsburger, dus dan is het voor haarzelf niet een kwestie van US citizenship aanvragen en haar NL nationaliteit verliezen. Een paspoortaanvraag is niet hetzelfde als een citizenship aanvraag. Of had je het over de citizenship aanvraag van haar partner? Maar dat is dan minstens de eerste 3 jaar na huwelijk nog niet aan de orde.
Mijn ouders waren niet getrouwd wel n jaar of 7 samen geweest, mijn vader zat in het leger en was uitgezonden naar hier en kort over grens in Duitsland meen ik. Ik ben daaruit geboren en heb er als baby zelfs een tijdje gewoond. Mijn vader is al zijn hele leven Amerikaan en woont daar ook al zijn hele leven enkel hier met leger geweest, Consular Report of Birth geen idee wat dat is. Mij is gezegd formulier DS-11 in te vullen en te versturen.
Ook al zou ik nu mijn paspoort verkrijgen wil het niet zeggen dat we DIRECT daarheen gaan ( sws niet vanwegen de covid restricties momenteel) maar wil eerst nog tijd hebben om alles op een rij te krijgen en hier huis verkopen daar huis zoeken etc, t is gewoon een goga grote stap, maar wil alles op een rij hebben om het correct te doen en op de beste manier..
Dus eerst trouwen ?
Dan pas de DS 11 opsturen ? dit heeft US ambassade mij gestuurd en Imigratiedienst mij door gegeven
Dan CR 1 aanvraag voor partner ? Wat ik dus wel moet weten is welke rechten heeft mijn partner als ik US staatsburger ben want we willen daar een huis kopen.
Kan ik dit proces zonder enige problemen al aan de gang laten gaan zonder nadelige gevolgen voor NL want heb hier een bedrijf, de IND zei dat het geen probleem was..
-
- Amerika-ontdekker
Zoals IND zegt zou dat wel het geval zijn zodra ik een geboortecertificaat heb met zijn naam erop en die heb ik. ze waren niet getrouwd nee, mijn vader heeft altijd in USA gewoond was enkel hier met leger.hemmie schreef: ↑05 aug 2022, 18:53Of je bent al amerikaan, en kunt dan een paspoort aanvragen, of je bent het niet, en dan gaat je hele plan sowieso niet door.
Wat houd dat sponsoren in ? Is dat ook als jezelf voldoende geld meeneemt? Wat is voldoende?
Hou zit dat met die belasting dan moet ik iets betalen ? weet er echt nul vanaf
- Nagini
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
@Dutchess goed punt! Ik heb gezocht maar ik kon niet een twee drie vinden, maar inderdaad is het dan met terugwerkende kracht 'dubbele nationaliteit bij geboorte'? Grappig, daar denk je natuurlijk niet direct aan bij een volwasssen persoon. Inderdaad is het verliezen van Nederlandschap dan geen probleem. Dan hoeft er inderdaad niet eerst getrouwd te worden. Dat zal dan ook voor de kinderen gelden. Een probleem minder voor de TS!
Als je als citizen een partner laat overkomen, is je partner eerst een paar jaar legal permanent resident (LPR) met een groene kaart. Zodra hij die kaart heeft kan hij ook werken en bijvoorbeeld helpen bij het kopen van een huis. Je kunt het ook met een verlovingsvisum (K1) doen (dan trouw je pas in de VS) maar dat heeft als nadeel dat er meestal dan een paar maanden gewacht moet worden tot je partner kan werken. Er zijn op dit forum een aantal topics te vinden over mensen die het K1 of CR1 hebben doorlopen.
Houd er rekening mee dat er in de VS veel met 'creditscore' wordt gewerkt; dit kun je pas opbouwen als je daar bent. Een hypotheek afsluiten is lastig voordat je een goede score hebt, en krijg je meestal slechtere voorwaarden. Dat duurt meestal een paar maanden. Ik woon hier nu een jaar en mijn score is ~720.
Als je als citizen een partner laat overkomen, is je partner eerst een paar jaar legal permanent resident (LPR) met een groene kaart. Zodra hij die kaart heeft kan hij ook werken en bijvoorbeeld helpen bij het kopen van een huis. Je kunt het ook met een verlovingsvisum (K1) doen (dan trouw je pas in de VS) maar dat heeft als nadeel dat er meestal dan een paar maanden gewacht moet worden tot je partner kan werken. Er zijn op dit forum een aantal topics te vinden over mensen die het K1 of CR1 hebben doorlopen.
Houd er rekening mee dat er in de VS veel met 'creditscore' wordt gewerkt; dit kun je pas opbouwen als je daar bent. Een hypotheek afsluiten is lastig voordat je een goede score hebt, en krijg je meestal slechtere voorwaarden. Dat duurt meestal een paar maanden. Ik woon hier nu een jaar en mijn score is ~720.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Voordat je al het andere gaat vragen en uitzoeken moet je toch eerst weten of je echt Amerikaan bent of niet. Anders houd het al direct op. Met alle andere vragen kun je hier later ook nog prima terecht.
Volg de .gov websites voor officiele informatie, het IND is een Nederlandse instelling en die kunnen je van alles vertellen maar die gaan er niet over en jij hoeft bij hen niks aan te leveren. Je moet aan de Amerikaanse eisen voldoen.
https://travel.state.gov/content/travel ... de-us.html
Volg de .gov websites voor officiele informatie, het IND is een Nederlandse instelling en die kunnen je van alles vertellen maar die gaan er niet over en jij hoeft bij hen niks aan te leveren. Je moet aan de Amerikaanse eisen voldoen.
-
- Amerika-ontdekker
Ja ik heb de DS 11 hier ingevuld liggen maar wil weten of het beter is eerst te trouwen voor ik die opstuur als begin.
Daarbij hebben we genoeg eigen vermogen om een huis te komen en hebben geen hypotheek nodig daar, kan mijn partner dat dan gewoon mocht alles gaan zoals verwacht?
Daarbij hebben we genoeg eigen vermogen om een huis te komen en hebben geen hypotheek nodig daar, kan mijn partner dat dan gewoon mocht alles gaan zoals verwacht?
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb de link van de Amerikaans ambassade hierADE01 schreef: ↑05 aug 2022, 20:45Voordat je al het andere gaat vragen en uitzoeken moet je toch eerst weten of je echt Amerikaan bent of niet. Anders houd het al direct op. Met alle andere vragen kun je hier later ook nog prima terecht.
Ik kan je niet meer volgen. Je wil de DS 11 insturen, maar dan moet je ook aantonen dat je de amerikaanse nationaliteit hebt. Dat kan met een geboorteakte als je geboren bent in de VS, of anders een amerikaans paspoort, een naturalisatieakte of een CRBA. Wat ben je dan van plan op te sturen?
Terug in Texas!
@Dreamer66, het is niet toegestaan volledige voorgaande berichten te quoten en ook niet. nodig. Je kan gewoon aangeven op wie je reageert.
Zoals de anderen al zeggen, vergeet voorlopig even alles en ga eerst alleen maar uitzoeken of je inderdaad Amerikaan bent. Dat ene feit bepaalt al het andere. En let op, zoek dit uit bij de Amerikaanse instanties. Het IND is Nederlands en heeft geen zeggenschap hierover.
Zoals de anderen al zeggen, vergeet voorlopig even alles en ga eerst alleen maar uitzoeken of je inderdaad Amerikaan bent. Dat ene feit bepaalt al het andere. En let op, zoek dit uit bij de Amerikaanse instanties. Het IND is Nederlands en heeft geen zeggenschap hierover.
@Dreamer66 Je kan een paspoort aanvragen, maar daarbij moet je wel bewijs leveren dat je inderdaad een US citizen bent. Welke voorwaarden gelden hangt o.a. af van je geboortedatum, en dat kan je lezen in deze link: Tables Of Transmission Requirements Over Time For Citizenship For Certain Individuals Born Abroad
Je zal dus met je vader moeten samenwerken om die bewijzen bij elkaar te krijgen.
Voor de paspoortaanvraag zelf maakt het niet uit of je wel of niet getrouwd bent.
Als je trouwt, krijgt je man beslist NIET direct Amerikaans staatsburgerschap, zelfs als jij voor jezelf een Amerikaans paspoort krijgt. Jij zal dan eerst een groene kaart voor je man moeten aanvragen via het CR-1 proces.
Als je niet direct wil trouwen, moet je voor je partner eerst een verlovingsvisum (K-1) aanvragen om zijn groene kaart te bemachtigen, zoals eerder omschreven.
De stappen die jij moet nemen dus (en daar zal nog wel wat bij komen):
1- bepaal of je de Amerikaanse nationaliteit hebt (zo niet, dan houdt alles op)
2- zo ja, bewijsmateriaal bij elkaar zoeken
3- paspoort aanvragen
4- je verdiepen in de opties om voor je partner een groene kaart te verkrijgen (CR-1 of K-1)
4a- beslissen wanneer je wil trouwen
5- zorgen dat je aan alle financiële en andere voorwaarden kan voldoen om je partner te sponseren
5a- bedenken hoe je in de VS een baan zal gaan vinden
5b- beslissen waar je in de VS wil gaan wonen
Pas daarna kan je gaan denken over details zoals huizen en hypotheken.
Je zal dus met je vader moeten samenwerken om die bewijzen bij elkaar te krijgen.
Voor de paspoortaanvraag zelf maakt het niet uit of je wel of niet getrouwd bent.
Als je trouwt, krijgt je man beslist NIET direct Amerikaans staatsburgerschap, zelfs als jij voor jezelf een Amerikaans paspoort krijgt. Jij zal dan eerst een groene kaart voor je man moeten aanvragen via het CR-1 proces.
Als je niet direct wil trouwen, moet je voor je partner eerst een verlovingsvisum (K-1) aanvragen om zijn groene kaart te bemachtigen, zoals eerder omschreven.
De stappen die jij moet nemen dus (en daar zal nog wel wat bij komen):
1- bepaal of je de Amerikaanse nationaliteit hebt (zo niet, dan houdt alles op)
2- zo ja, bewijsmateriaal bij elkaar zoeken
3- paspoort aanvragen
4- je verdiepen in de opties om voor je partner een groene kaart te verkrijgen (CR-1 of K-1)
4a- beslissen wanneer je wil trouwen
5- zorgen dat je aan alle financiële en andere voorwaarden kan voldoen om je partner te sponseren
5a- bedenken hoe je in de VS een baan zal gaan vinden
5b- beslissen waar je in de VS wil gaan wonen
Pas daarna kan je gaan denken over details zoals huizen en hypotheken.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
En als je de amerikaanse nationaliteit hebt zul je dat paspoort waarschijnlijk pas krijgen nadat je amerikaanse belastingaangifte hebt gedaan over de afgelopen jaren, want dat had dan officieel sinds je 18e gemoeten.
Terug in Texas!
Inderdaad, die overweging hoort zeker ook in het lijstje.
-
- Amerika-ontdekker
@t Hemmie, de USA ambassade van hier in NL heeft me een link gestuurd om het DS 11 in te vullen na mijn verhaal, hiermee ben ik begonnen maar daar staat ook de vraag in of ik ooit getrouwd ben, helaas wel al 1 x en gescheiden, het liefste trouw ik nu nog met mijn huidige partner waarmee ik 4 kinderen heb en zet dan dat huwelijk op papier, daar zit ik gewoon even mee wat beste is om mee te starten.
Hoe zit dat precies met die belasting? Ik heb hier toch al mijn belasting betaald en nooit daar gewerkt? Of wil dit zeggen dat ik over mijn gewerkte uren hier nogmaals belasting moet betalen ??
Een hypotheek zullen we niet nodig hebben indien we ons huis hier verkopen kunnen we daar een huis kopen met ons geld achter de hand, moet ik dan alsnog mijn partner sponsoren als er voldoende financiële middelen zijn ?
Dan nog welke staat, daar zijn we nog niet over uit mijn familie woont in MN wilde wel rondom daar of erin of staat in de 'buurt' goede vrienden wonen in AR
Ik zal eerst maar eens dat DS 11 gaan versturen en dan zien we wel.. bedankt in ieder geval voor al jullie antwoorden en geduld en tijd
Hoe zit dat precies met die belasting? Ik heb hier toch al mijn belasting betaald en nooit daar gewerkt? Of wil dit zeggen dat ik over mijn gewerkte uren hier nogmaals belasting moet betalen ??
Een hypotheek zullen we niet nodig hebben indien we ons huis hier verkopen kunnen we daar een huis kopen met ons geld achter de hand, moet ik dan alsnog mijn partner sponsoren als er voldoende financiële middelen zijn ?
Dan nog welke staat, daar zijn we nog niet over uit mijn familie woont in MN wilde wel rondom daar of erin of staat in de 'buurt' goede vrienden wonen in AR
Ik zal eerst maar eens dat DS 11 gaan versturen en dan zien we wel.. bedankt in ieder geval voor al jullie antwoorden en geduld en tijd

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1925 Weergaves
-
Laatste bericht door newamsterdam
-
- 6 Reacties