Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
IRS formulieren voor studenten
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
IRS formulieren voor studenten
Ik ben als eens eerder goedgeholpen met de belasting perikelen voor mijn dochter die 2 jaar in Colorado gestudeerd heeft, haar associate of science degree gehaald en veel levenskennis opgedaan heeft. Ze heeft op haar college bijles en ander werk gedaan en daarvoor een vergoeding gehad. We hebben aangifte gedaan en dachten daarmee klaar te zijn. Vorige week kregen we een brief dat ze naast de gebruikelijke formulieren ook form 8805 en 8288-A moet invullen. Nu heeft ze geen (fiscaal) partner dus 8805 lijkt niet van toepassing. Ze verbleef tijdens haar studie op campus en heeft nooit onroerend goed bezit. Dus formulier 8288-A is volgens mij ook niet van toepassing. Ik ben er echter niet helemaal zeker van. Kan iemand mij hierin adviseren. Alvast bedankt,
Monique Schuurmans
Monique Schuurmans
- goldenhills
- Amerika-expert
Re: IRS formulieren voor studenten
Hmm. Vreemd hoor. Form 8288-A lijkt een formulier te zijn wat door de andere partij wordt verstrekt, en eventueel een kopie naar de IRS sturen. Ik vermoed dat je het niet moet invullen, maar de bedragen in je belastingaangifte verwerken en een kopie moet meesturen. Net als bijvoorbeeld een 1099-INT voor rente op een spaarrekening. Waarom de IRS denkt dat je een 8288-A ontvangen zou hebben is onduidelijk. Foutje aan hun kant? Of iets per ongeluk aangevinkt in jullie belastingaangifte? Of een geval van identity theft of gewoon iemand met dezelfde naam? Ik zou contact opnemen met de IRS en ze laten weten dat je dochter geen US property interest heeft of heeft gehad. Wellicht dat de 'foreign partnership' hier ook mee te maken heeft, dat ze denken dat je dochter een partner is in een buitenlands bedrijf is dat in real estate investeert.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: IRS formulieren voor studenten
Dat idee heb ik ook. De belastingaangifte zelf heeft ze door een bureau laten invullen. Ik ga inderdaad de formulieren met begeleidend schrijven terug sturen. Bedankt voor de informatie.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1046 Weergaves
-
Laatste bericht door SCOMMT