Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vraag over de doorloop tijd na het interview

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Jurgen87
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Vraag over de doorloop tijd na het interview

Bericht door Jurgen87 »

Hallo allemaal :wave:,

Ik heb met enige regelmaat anoniem al wat threads doorgelezen, maar ik zit nu zelf toch met een vraag waar ik niet direct een antwoord op kan vinden dus vandaar deze post.

Mijn situatie op dit moment is als volgt, afgelopen valentijnsdag (14 Februari natuurlijk) heb ik het interview voor mijn CR-1 visum gedaan met aansluitend mijn medical examination. Het interview verliep voor mijn gevoel goed en na afloop werdt mij verteld dat ik de volgende dag een e-mail zou ontvangen met meer informatie over hoe ik mijn paspoort op kan sturen.

Omdat ik mijn medical na mijn interview had ging ik er al vanuit dat deze mail mogelijk langer op zich zou laten wachten totdat ze de resultaten van mijn medical hadden ontvangen. Op 16 Februari kreeg ik vanuit de kliniek de bevestiging dat deze was voltooid en doorgestuurd. Ik heb alleen tot op heden nog niks gehoord over hoe nu verder dus ik weet op dit moment niet precies waar ik aan toe ben en/of dat ik nog stappen moet zetten. Een mail naar de ambassade met dezelfde vraag heeft tot op heden ook nog geen reply ontvangen.

Ik vroeg mij af of iemand (recentelijk) het proces op een soortgelijke manier heeft doorlopen en mij mogelijk een indicatie kan geven hoelang dit ongeveer kan/zal duren.

Ik wens jullie allemaal een fijne avond toe :)

Groeten Jurgen
grouch
Amerika-ontdekker

Re: Vraag over de doorloop tijd na het interview

Bericht door grouch »

Een bekende van mij had zijn medical examination in juli vorig jaar (ook pas na het interview), 2,5 weken later mocht hij zijn paspoort opsturen, en binnen een week had hij hem weer terug. Ik verwacht dus dat je heel binnenkort wat hoort.
Jurgen87
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jurgen87 »

grouch schreef:
03 mar 2023, 03:29
Een bekende van mij had zijn medical examination in juli vorig jaar (ook pas na het interview), 2,5 weken later mocht hij zijn paspoort opsturen, en binnen een week had hij hem weer terug. Ik verwacht dus dat je heel binnenkort wat hoort.
Dankjewel @grouch, dat geeft me enigszins een beter gevoel dat ik weet dat het dus wat langer kan duren :) Hier kon ik namelijk weinig over terugvinden wat de tijd is tussen het interview en het ontvangen van de informatie voor het opsturen van mijn paspoort.

Groeten Jurgen
Martijn88
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Martijn88 »

Bij mij zat er in 2021 ongeveer 3 weken tussen, maar was ook in December met wat kerst en nieuwjaarsdagen er tussen.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

@Jurgen87

Kijk eens op het forum naar het topic van @Thoomz

Hij heeft zijn traject na het winnen van de green card lottery duidelijk beschreven. Geen cr1 procedure , maar misschien heb je er iets aan.
19 States so far...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer