Ik wist niet in welke sectie van het forum ik dit kon posten , dus beste MODS mijn excuses indien verkeerd .
Mijzelf eerst eens voorstellen in dit verhaal :
Ik ben Kristof en ben al meermaals naar Amerika afgereisd onder ESTA omdat mijn vriend daar woont ( Amerikaan ) . Hij is woonachtig in de staat New York en we hebben al tal van vakanties samen doorgebracht en alles voelt goed aan ! Lange-afstandsrelaties wegen wel zwaar door en hopen in de nabije toekomst knopen te kunnen doorhakken ! Hij is ook al meermaals naar België gekomen ! Man wat was de COVID periode een domper en vooral zéér zwaar voor ons daar we elkaar niet konden zien ! Dus ik heb wel al enige voeling met de USA en al zeker met de migratie diensten , de grenscontroles , .... zijn daar zéér strikt ! Ook al heel wat info gelezen / gezien op dit forum ! TOPPER !

Volgende reisplannen voor de USA liggen al vast, 22 Juli tot 18 Aug, 4 weken dus samen met mijn vriend! Ik kan niet wachten

Inleiding :
Mijn vraag gaat over een Belgisch persoon die ik ken ( als collega op het werk ) . Hij is een persoon die een bepaalde gedachtengang heeft ivm covid19 en bijhorende vaccinaties . Hij is dan ook 100 procent antivaccer en gelooft niks ivm covid19 . Daaruit voortvloeiend heeft hij het ook helemaal gehad met alle opgelegde coronamaatregelen en om dat " probleem op te lossen" waardoor hij zogezegd zich niet meer aan de regels hoeft te houden, noch belastingen dient te betalen heeft hij daarbij zichtzelf " de opzegging machtiging besturen " laten doen ! Ook zei hij iets over het feit dat hij ingeschreven is in het consulaire register en niet in "het bedrijf" Belgie en doordat zijn "status" nu verandert is hij in feite geen burger meer van Belgie, maar een diplomaat waardoor hij dus zoals eerder gezegd geen belastingen meer moet betalen in België op zijn inkomsten en de politie hem niet meer zomaar staande kan houden indien hij niks gedaan heeft.
Link naar dergelijk fenomeen dat blijkbaar vooral gedeeld wordt tussen Belgen en Nederlanders ter info :
https://www.gdena-advocaten.be/nieuws/n ... %20bestuur.
https://wakkernieuws.be/wakkere-politie ... -besturen/
https://www.kiesraad.nl/adviezen-en-pub ... e-opzeggen
Vervolg :
Hij zegt dat we sinds de Wereld oorlog en door het " failliesement " van het land Belgie in een bepaald jaar nu onder het District of Columbia " vallen en in feite allemaal "Amerikanen" zijn ...

MAAR !!! :
Nu beweert ie dus recentelijk nog door al zijn statusveranderingen een afspraak te kunnen hebben gemaakt in de US Embassy te Brussel en daar zijn Amerikaans paspoort ( booklet + card ) te hebben kunnen aanvragen doormiddel van het DS11 form. Ik heb dit formulier eens opgezocht en mij mening zegt me dat je als non US citizen en dus als buitenlander ONMOGELIJK een aanvraagprocedure kan doen via deze weg om een US paspoort aan te vragen en dan ook bezitter te worden daarvan.
Moest het zo makkelijk zijn , dan denk ik zelf dat dit forum niet zou bestaand

Nuja , hij heeft me " bewijzen" getoond van zijn aanvraag / betaling .
Wat moet ik hier nu van denken ? FAKE or REAL ?
Zie fotos ! Ik heb ter bescherming van die persoon , zijn naam gemasked op de fotos !

Nu wordt het dus wachten eer ie zijn paspoort kan in ontvangst nemen als "bewijs" . Hoe onderscheidt ik een echt van een vals by the way ?
Nuja voor dat geld verwacht je dat het goed is NAgemaakt

Thx ,
Kristof
P.S voor alle duidelijkheid , ikzelf heb niet de intenties om deze handelingen te doen voor wat hierboven is beschreven !
Ik besef héél goed dat je best niet rommelt met de US migrations and homeland security en wens dan ook geen ¨permanent BAN of wat dan ook , daar dit een definitief einde zou beteken voor mijn relatie !
Ik wens enkel eens jullie mening en of dit wel of niet een gekend fenomeen is ?