Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

K1 visa ds160 arrestatie melden

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Daisybeek
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

K1 visa ds160 arrestatie melden

Bericht door Daisybeek »

Hallo, ik en mijn vriend zijn bijna klaar voor het interview! Ik heb al een beetje voorbeelden van het DS160 formulier bekeken en ik zie dat er dus ook de vraag staat of ik ooit gearresteerd ben. Nouja ja.. ik ben toen ik 21 was(ben nu 32) gearresteerd voor rijden onder invloed op een snor brommer. Ze deden een controle ik werd aangehouden en moest mee komen om te blazen. Direct daarna mocht ik naar huis en moest ik naar den haag en kreeg ik zegmaar een preek dat het gewoon niet slim van me was en de boete zou 300 euro zijn.. ze zou er verder geen strafblad van maken. Het maakt me wel bang want een dui nemen ze erg serieus van wat ik ervan begrepen heb! Op visajourney ben ik onder andere tegen gekomen dat ze je eerst een jaar nuchter willen zien... De zogezegde drugs ban van een jaar.. ik ben absoluut geen alcoholist. Ik heb gewoon een domme beslissing genomen toen ik 21 was. Ik heb geen idee wat precies waar is van die informatie maar ik heb er iig slapenloze nachten van. Zijn er hier toevallig mensen die hier meer vanaf weten? Nog tips? Iemand die ervaring hiermee heeft? Alles is welkom. Dankjewel alvast.
gast1
Amerika-newbie

Re: K1 visa ds160 arrestatie melden

Bericht door gast1 »

Hoi Daisybeek,

Ik heb dezelfde domme beslinsing gemaakt lang geleden en een boete en rijverbod met gevolg... ongeveer 3 jaar later.. toen ik naar mijn interview ging voor mijn green card werd ik ook met dat item uit mijn verleden geconfronteerd en werd ik eerst niet toegelaten en zag het er niet zo goed uit opeens. Maar ik kreeg nog een kans en moest bewijzen dat ik geen alcolist was en moest ik een bijkomende test doen (levertest).
En met die test terug naar de dokter die je aangewezen is door de US embassy. Die bekijkt die test en oordeelt dan of je aan de hand van die foto van je lever of die aangetast is door veel alcoholverbruik.
In mijn geval was dat negatief en dan maakt de dokter een papier op met een beschrijving dat je geen alcolist bent. Klinkt allemaal heel ontmoedigend en dat was het voor mij ook maar laat je daar zeker niet door hangen. Na dit ben ik gewoon toegelaten.

Dit is al lang geleden en weet niet hoe ze daar tegenwoordig naar kijken. Misschien laten ze het gewoon varen. Dat van jou is voor een visa en misschien minder streng als voor een green card.
Maar dan heb je al iets waar je rekening mee kunt nemen. Ik woon nog steeds in de VS.

Als je geen strafblad hebt gekregen hiervoor zie ik niet in hoe zij hier weet van zouden krijgen en hierop aanspreken. Maar als ze je het vragen zou ik wel juist antwoorden op die vraag ook al hebben ze geen bewijs hiervan. Liegen of hun iets onthouden is niet in je voordeel.
Iedereen maakt fouten en dat weten zij ook.

Hopelijk kan je hier iets mee. Als je nog vragen hebt mag je ze gerust stellen.
Daisybeek
Amerika-newbie

Bericht door Daisybeek »

Het dankjewel voor je reactie! Klinkt inderdaad wel als een gedoe maar wel goed dat het toch is goedgekomen.. je bent in iedergeval niet gelijk afgewezen... Wat dan wel weer goed is om te horen. Maar hoe het nu precies zit weet ik niet. Ik weet wel dat ik een medical exam van te voren ga hebben en wat ik ervan begrepen hebt gaat het wsl daar al ter sprake komen... Je word dan misschien niet goed gekeurd en moet dan terugkomen. Wsl om te onderzoeken of je geen alcoholist bent. Ik was niet echt van plan het te verzwijgen want als het nu niet boven water komt komt het idd misschien wel boven water als ik me adjustment of status aan ga vragen..... Ik zag dat je ook prive gereageerd hebt over je bericht als ik nog iets van vragen heb stuur ik het daar. Bedankt voor het delen van je verhaal.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Het medisch onderzoek is voornamelijk om te kijken of je niet een besmettelijk ziekte hebt zoals tuberculose of Hansens disease, of je niet een geslachtsziekte hebt (syfilis, gonorrhea), of je alle benodigde inentingen hebt gehad - anders krijg je wat ontbreekt ter plekke, of je niet aan ernstige psychische problemen lijdt. That's it. Tenzij jij bijzonderheden gaat geven over andere issues. Niet doen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Vrij simpel, als je geen strafblad hebt, is er geen bewijs van, en moet je het simpelweg niet vermelden.
gast1
Amerika-newbie

Bericht door gast1 »

Pete.Z schreef:
18 mei 2023, 10:20
Vrij simpel, als je geen strafblad hebt, is er geen bewijs van, en moet je het simpelweg niet vermelden.
De vraag op het formulier is "Have you 'ever' been arrested?" Ga je daar nee op antwoorden als dat wel zo is?

ALS.. het op haar bewijs van goed gedrag (VOG )staat gaan ze het zowiezo weten maar het kan zijn dat dat van Daisybeek vervallen is na 10j. Ik heb ergens gelezen dat sommige dingen vervallen na een bepaalde tijd maar ken de details niet.
Als dat zo is dan staat het ergens wel nog voor bepaalde instanties. Misschien niet voor het bekomen van een baan maar misschien wel voor het aanvragen van een visum.
Ik zou daar niet zo snel nee op antwoorden als ik haar was. Gewoon vermelden kan geen kwaad.
Daisybeek
Amerika-newbie

Bericht door Daisybeek »

gast1 schreef:
18 mei 2023, 11:31
Pete.Z schreef:
18 mei 2023, 10:20
De vraag op het formulier is "Have you 'ever' been arrested?" Ga je daar nee op antwoorden als dat wel zo is?

ALS.. het op haar bewijs van goed gedrag (VOG )staat gaan ze het zowiezo weten maar het kan zijn dat dat van Daisybeek vervallen is na 10j. Ik heb ergens gelezen dat sommige dingen vervallen na een bepaalde tijd maar ken de details niet.
Als dat zo is dan staat het ergens wel nog voor bepaalde instanties. Misschien niet voor het bekomen van een baan maar misschien wel voor het aanvragen van een visum.
Ik zou daar niet zo snel nee op antwoorden als ik haar was. Gewoon vermelden kan geen kwaad.
Ik vind dat dus ook een beetje eng om te liegen.. wat als ze het wel ergens kunnen zien en het uitkomt. Ik ga iig naar den haag na het weekend om me gegevens in te zien en te kijken welke informatie ze er over hebben. Als er überhaupt informatie over is nog... We gaan het zien.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Je bent mee moeten gaan naar het bureau om te blazen en daarna mocht je beschikken.
Ik zie echt niet waar je gearresteerd zou geweest zijn ????
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Daisybeek
Amerika-newbie

Bericht door Daisybeek »

Marcopstal schreef:
18 mei 2023, 19:57
Je bent mee moeten gaan naar het bureau om te blazen en daarna mocht je beschikken.
Ik zie echt niet waar je gearresteerd zou geweest zijn ????
Nouja het moment dat ze zeiden dat ik mee moest met ze en zelfs handboeien om kreeg voelde het wel een beetje als een arrestatie... Het was nogal een vreemde situatie ik was ook wel een beetje in shock eigenlijk over hoe het ging sinds ik gewoon luisterde en niet ontkende dat ik geen alcohol had gedronken...
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Geen slapende honden wakker maken blijkt verrassend vaak prima advies, geloof me.
Daisybeek
Amerika-newbie

Bericht door Daisybeek »

Ff voor iedereen die dit leest en door het zelfde heen gaat.... Wees gewoon eerlijk. Ik heb net mn interview gehad en ik ben approved!!! Ik heb me K1 visa en kan nu trouwen! Mijn arrestatie was lang geleden en het was ook maar 1x dus er is verder niet naar omgekeken. Moest alleen het vonnis laten zien en er is verder alleen gevraagd of het maar een keer gebeurd is en ik moest een soort van garantie geven dat het niet meer gebeurt. That's it.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer