Na een aantal jaren hier rond te zweven zonder account, heb ik besloten om toch een account aan te maken omdat ik een aantal vragen heb. Ik zal even mijn situatie schetsen:
Ik ben een bachelor verpleegkundige die graag naar Amerika zou willen verhuizen. Ik heb heel het onderwerp over verhuizen als een verpleegkundige al gelezen. Het zou dus 'makkelijker' zijn om in de VS te gaan werken als een verpleegkundige. Nu ben ik benieuwd hoe andere verpleegkundigen dit hebben aangepakt. Hebben jullie meteen gesolliciteerd bij een ziekenhuis, of via een agency? Zelf trekken de staten New York en New Jersey mij het meeste aan.
Daarnaast vraag ik me af hoe jullie specifiek de huisvesting hebben geregeld. Hebben jullie een Nederlandstalige makelaar ingeschakeld of alles lokaal geregeld?
Verder heb ik een langdurige relatie en mijn partner zou ook mee verhuizen. Het voordeel is dat hij in de farmaceutische industrie werkt voor een Amerikaans bedrijf. Is het noodzakelijk om getrouwd te zijn of een geregistreerd partnerschap te hebben om samen te verhuizen?
Ik hoor graag jullie ervaringen en tips!
Groetjes!